HCL.HR

Nvidia najavila GeForce RTX 4090 i 4080, dizat će se krediti za nove grafičke

Zoran Žalac 20.09.2022.   •   96 komentara   •   Tehnologija


Nvidia je najavila dva modela grafičkih kartica nove RTX generacije, kodnog naziva Lovelace. Kartice donose značajan skok u performansama, ali i u preporučenim maloprodajnim cijenama.

Treća generacija RTX grafičkih kartica tvrtke Nvidia kreće u prodaju sljedećeg mjeseca. Za sada su najavljena dva modela iz višeg ranga: GeForce RTX 4090 i RTX 4080.

RXT 4090 je sasvim očekivano zvijer od grafičke kartice. Nvidia kaže da je dva do četiri puta brža nego 3090 Ti model, ovisno o datom scenariju. Dolazi s 24 GB G6X memorije i koštat će 1600 američkih dolara. Bit će to prva lansirana kartica RTX 40XX serije, a u prodaju će krenuti 12. 10.

RTX 4080 dolazit će u dva modela – s 12 GB ili 16 GB video memorije. Oba modela su dva do četiri puta brža od RTX 3080 Ti, prema tvrdnjama iz Nvidije. Preporučena cijena RTX 4080 modela s 12 GB bit će 900 američkih dolara, odnosno 1200 dolara za model od 16 GB. Datum lansiranja ovih modela još nije objavljen.

GeForce RTX 40XX kartice doći će s podrškom za novu generaciju DLSS-a, verzije 3.0 – i čini se da će DLSS 3.0 biti ekskluzivan za RTX 40XX seriju. Ista bi trebala donijeti još bolju AI upscaling tehnologiju, za koju kažu da u slučaju Cyberpunka 2077 može rezultirati s dodatnih 75+ sličica po sekundi na 4K rezoluciji.

DLSS 3.0 podržavat će više od 35 postojećih i nadolazećih igara. Lista je sljedeća:

Komentari (96)

  • SonOfZeus

    20.09.2022 - 17:53

    Lmao. Znaci kod nas 4090 cca 23k, a 4080 od 13 do 17k

    • SonOfZeus

      @SonOfZeus, 20.09.2022 - 17:54

      Kad se sjetim da sam dvoumio hoću li uzeti 2080ti prije skoro 3 godina jer su cijene već skočile, a na kraju je danas skuplja nego kada sam ju kupio.

    • Wizz

      @SonOfZeus, 21.09.2022 - 11:27

      Malo manje bude no ne daleko od istine….predviđam oko 16 kvrga za 4090 i 13 za 4080…vidjeli budemo uskoro

    • Rastmahatta

      @SonOfZeus, 22.09.2022 - 07:59

      Više mi ni saborska plaća ne pomogne da kupim to, treba neki plinski biznis otvoriti s rođijem

    • Cro legend

      @Rastmahatta, 15.11.2022 - 00:27

      Pretjerao si ipak malo. Rtx4090 kao najskuplja graficka ove generacije se moze naci u Hrvatskoj za 16800kn, a cijena im ne prelazi 20tis kuna ni za najskuplji model. Rtx4080 bi isto trebale ispratiti slicne cijene, dakle 12gb model. Dakle 12gb model oko 8000tis kuna sto kume je puno, a 16gb model oko 10-11tis kuna. Dakle dosta al preuvelicao si puno. Realno sad ti je vec nova rtx3080 8000kn+ uglavnom tako da bi barem one mogle pasti ispod 6000tiskn da i ja zgrabim koju. Ili rtx3090 za 7000-7500kn, e to bi bio deal.

  • Valhalla

    20.09.2022 - 17:53

    Šta reći kakvu posluku poslati.
    NVIDIA udara na veliko jer ono dok ima ovca za šišanje biti će i vune.
    AMD vjerovatno će srezati cijene u odnosu na Nvidiju a i neće niti oni puno (mada očekujem više nego prošlu generaciju razliku cijena) jer što bi izbijali sebi pare iz džepa bez razloga.

  • GogicM99

    20.09.2022 - 18:11

    PC gaming polako ali sigurno postaje platforma za bogate jer za kartice srednjeg segmenta platis skoro kao i konzolu a za high end modele mozes 3 konzole kupiti

    • franZberg

      @GogicM99, 20.09.2022 - 18:34

      Tako će i biti, kupiti konzolu, lagano mahnuti i pozdraviti se s gejmanjem na PC-u.

    • Dvdim

      @franZberg, 20.09.2022 - 23:48

      Vec pred 2 godine presao na ps5 zbog nerealnih cijena…3070 cca 7000kn…imam komp sa gtxicom 1070ti i koristim za strategije i rpg igre…sve ostalo se gejma na ps-u

    • Wizz

      @franZberg, 21.09.2022 - 11:30

      Ne treba nagliti i težiti karticama visokog segmenta jer jedna 3060ti koju sam donedavno imao u računalu a koja sada košta rabljena sa minimalno 1g. garancije oko 3000kn zadovoljava potrebe i na 4k rezoluciji, da ne pričamo o 2k i full hd….nije sve tako crno, a onaj tko voli na 4080 i sl. neka i plati….vrlo jednostavno….kome uopče i trebaju takove kartice…skup sport

    • Cro legend

      @Wizz, 15.11.2022 - 00:47

      Znam da kasnim malo s temom al možeš li pojasniti termin zadovoljava? Jer ni rtx3070ti ni blizu ne dostiže 4k ps5, a kamoli ne 4k xbox series x-a. Rtx3060ti je po svemu što sam istražio 2k kartica i to ne “future proof” 2k kartica.

    • Pararera

      @GogicM99, 20.09.2022 - 19:05

      Može se gejmati i na 1080. To što vi hoćete top perf za male pare nije realan problem.

    • Veseleilo

      @Pararera, 20.09.2022 - 20:22

      Upravo. Svi bi odjednom da gledaju u 2160p ekrane, a jos da bude i 120FPS. RT da ne spominjem. Haha, mozda i jesam 1080p peasant, ali makar moja grafa gura skoro sve preko 100FPS, sto je i bio cilj…

    • Pararera

      @Veseleilo, 20.09.2022 - 20:43

      Mislio sam na GPU 1080. Ja igram na s R7 260x

    • Bogy

      @Veseleilo, 20.09.2022 - 22:07

      Ma ljudi gledaju 2160p zato što je to u ljudskoj prirodi da stalno traže napredak, da ne žele napredak danas ne bih koristili smartphone sa 5 kamera nego stare mobitele na tipke. A što se tiče grafički to je stvar napuhanih cijena koji su postali novo normalno.

    • Veseleilo

      @Bogy, 20.09.2022 - 22:45

      Poenta mog komentara je bila da svako bira svoje prioritete u odnosu na debljinu novcanika.

    • Bogy

      @Veseleilo, 20.09.2022 - 23:17

      Krivo sam onda shvatio, slažem se da treba uvijek birat prioritete, ali na nama je da se žalimo na cijene grafičkih jer ovakva Nvidia je štetna za nas kupce, slično je i sa Sony, Microsoft, Nintendo, tencent itd… Moramo zapamtiti da nam korporacije nisu prijatelji

    • Veseleilo

      @GogicM99, 20.09.2022 - 20:17

      A konzola vrijedi kao 6 igara? PC gaming je jos uvijek jeftinija varijanta, a znamo svi i zbog cega.

    • moordrak

      @Veseleilo, 20.09.2022 - 22:04

      Vrlo diskutabilno. I dalje te pirate moraš zavrtiti na nečemu malo jačem od tostera. To što ne plaćaš igre, platio si kroz hardver. Evo za ovo govno iz članka od 900€ moraš imati napajenje od barem kilovat. Jedno takvo fino, kvalitetno napajanje samo košta 250€. Dodaj case, ništa fancy 50€, ok MBO od barem 100-150€ ne smeće , novi CPU oćeš intel oćeš amd opet si na 200-300€, minimalno 16Gb RAM-a 100€, ne prevelik SSD i/li NvMe 100€, nekakav osrednji monitor 200€ i začas si na dvehiljadarki. Bez ikakvog pretjerivanja i preseravanja. Da, možeš ubost grafu od 300-400 ne od 900€ na uštrb performasi nu to je to što se ušteda tiče. I imat ćeš isto što imam ja za 450€ koliko me došla konzola. High-end gaming već dugo vremena nije mainstream, mogu si ga pruštiti tek rijetki.

    • Veseleilo

      @moordrak, 20.09.2022 - 22:36

      Sve to stoji, ali radije ulazem u hardware, software nikad nisam placao osim nekoliko MP igara. High-end gaming je pomalo hipsterski i presirok pojam. Meni se pod tim podrazumjeva npr. kompletan Fanatec setup, 3 vrhunska monitora i sl. Masinerija od 20k+ EUR. Nesto slicno i za simulacije letenja. Pusti snovi. Jbg, nekome su i ove moje dvije kante high-end, a da znas da su i meni bile onda kada sam ih kupovao. Haswell ploca i procesor sami kostali 400BAM, kada sam radio za platu od 520BAM 2017. O Ryzen-u da ne pricam… Par godina kasnije plata ~800BAM, a kupuje se masina gdje je sama grafa 950BAM. Entuzijasta nikad ne kupuje racionalno. 98′-99′. skupljam pare (jos kao dijete) da kupim prvi komp, skupio oko 300BAM. Mogao kupiti samo neku raspalu 486-cu, odustao, kupio PS sa cipom…

    • boboo

      @moordrak, 21.09.2022 - 02:03

      Nimalo diskutabilno. Tko nema novaca neka vozi VW Polo i igra na PS/Xbox/Tamagotchi. Tko ima voziti će Lambo i igrati na high end PC-ju. Razlika je što ovi drugi nikada neće kukati kao ovi prvi niti ih je briga za to. Uopće ne razumijem zašto se ljudi bune oko takvih stvari, gaming je danas pristupačan svakome više nego ikada, a to što svaki čoban smatra da mu Nvidia mora dati vrhunsku karticu po čobanskoj cijeni je samo čobanov problem, nikako nVidijin. Igraj se brate na PlayStationu, a nas pusti na miru.

    • moordrak

      @boboo, 21.09.2022 - 06:44

      A da. Imaš pravo. Čoban je čoban. Se parama ili bez njih…

    • boboo

      @moordrak, 21.09.2022 - 20:37

      Pa u načelu se slažem. Ali ovo kako se ljudi bune oko cijena 40xx serije nVidijinih kartica (ili općenito bilo čega) je otprilike kao da nekakav radnik sa prosječnom plaćom se žali da su Ferrariji za njega preskupi. Potpuno besmisleno. Razumijemo li se sad?

    • SonOfZeus

      @boboo, 22.09.2022 - 12:25

      Imam sasvim dobro plaću pa se i dalje žalim, to koliko netko ima para ne mjenja činjenicu da li je cijena realna ili nije. Bogat čovjek neće dugo ostat bogat ako preplaćuje sve oko sebe.

    • boboo

      @SonOfZeus, 22.09.2022 - 16:52

      Ali to što se ti žališ je i dalje samo tvoj problem, nikako nVidijin. Jasno? Gle,i ja bih volio sa SpaceX turistički u orbitu ali mi je preskupo. Cvilim li ja o toj temi Musku? Naravno da ne. Razumijemo li se sad malo bolje?

    • SonOfZeus

      @boboo, 22.09.2022 - 17:59

      Bome nikako nvidjin, ali recimo odlazak eVGE je itekako njihov problem hvala Bogu 😉 ti i dalje ne shvaćaš da sam ja ciljana publika za njihove top grafičke upravo po rangu mog PC-a i spremnosti davanja za tehnologiju? To ne znaci da sam magare. Usporedbe su ti osnovnoškolške i nelogične. Ja nemam para za SpaceX, kao ni ti – ali imam za i pet 4090 bez nekakvih dugovanja. Razumijemo li se malo bolje?

    • boboo

      @SonOfZeus, 22.09.2022 - 23:10

      Ne kralju, ne razumijemo se nikako. nVidia ima apsolutno pravo za svoj top proizvod postaviti cijenu kakvu god želi. Ako imaš novaca ali ne želiš to kupiti/platiti ne razumijem čemu kuknjava po portalima. Što želiš time postići?

    • SonOfZeus

      @boboo, 23.09.2022 - 09:48

      Ne razumijem kako ti nije jasno. Primjerice cijena ulja je gadno porasla jelda? Ulje ipak nije proizvod koji se kupuje jako često već blize na mjesečnoj bazi – jel to sad znaci da se ljudi ne mogu žaliti da su cijene otišle previše gore zbog “inflacije” te je ulje poraslo za vise od 100%? Naravno da mogu – i opravdano. Isto vrijedi za tu novu seriju, po meni NE opravdava cijenu koju navode i to dokazuje ogromna marža po kojoj nVidia posluje. Ja ne mislim biti još jedan od milijun koji će dodatno puniti džepove njihovim board of directors samo zato sto si to mogu priuštiti. Ne vidim razloga. Stoga ću igrati na 2080ti sve dok fps ne počne padati ispod 30 na 1440p na max detaljima.

    • Goran1983

      @boboo, 23.09.2022 - 16:54

      Bobo u jednu se ruku slažem sa tobom a u drugu ne. Nekad kada sam ja bio dijete riva tnt 2 je bila high end grafa i koštala 2500kn. Tada to nije bilo kao danas da moraš prodati jedan bubreg da složiš zvjerku od računala. Vrhunac je bio sada u eri mininga kada su high end grafe išle i preko 30 000kn. Za to jednostavno nema opravdanja. Ja razumijem da su cijene svega kroz 20 godina otišle gore ali plaće u većini država nisu otišle višestruko gore ako uopće i jesu. Po toj logici za jedno 50 godina high end grafička kartica će kostati kao jedan solidan automobil. S obzirom na ostale cijene svega koliko su otišle gore, danas bi možda high end grafa trebala koštati max 6-7000kn. Uostalom smješno je da ono što sada košta u usa 1100 usd kod nas košta 11-12000kn. Cijene u usa su još solidne naspram nas u Hr. Naravno ne moramo kupovati high end komponente no to uopće nije poanta. Tako ne moramo kupiti ps5 kad možemo dobiti ps4 sa 20 igara na acc za 1500kn na oglasniku. Ovo zadnje je možda i najpovoljnija gaming solucija.

    • zlakob

      @moordrak, 21.09.2022 - 03:00

      Da samo sto je ps4 tostet, a ps 5 kosta 5500 do 7500 kn, pa za tu paru radje uzmem kuciste i uzivam.

    • Wizz

      @zlakob, 21.09.2022 - 11:34

      Za 7000kn se sklopi sasvim lijepo i brzo računalo ako se ubaci kakva rabljena grafika sa garancijom tipa 6600xt, bolje i povoljnije dugoročno igranje od bilo kakve konzole….sa tim da računalo posluži i za puno više no samog igranja

    • SonOfZeus

      @Wizz, 22.09.2022 - 12:27

      Ne bas. Po čemu je to dugoročnije igranje, molim te objasni mi? Duže će taj PS5 vrtit nove igre nego, pazi rabljena, 6600xt.

    • movie

      @zlakob, 21.09.2022 - 18:51

      Ako pratiš oglase kupiš novi PS5 za ispod 5000 kn.

    • zlakob

      @movie, 21.09.2022 - 22:39

      da al dobijes uredjaj bez garancije, ne hvala.

    • movie

      @zlakob, 22.09.2022 - 11:35

      Ne, ne dobiješ PS5 bez računa. Kupio sam preko oglasa polovicom 8 mjeseca novi PS5. Uz njega sam dobio i račun. Polovicom 9 mjeseca počeo mi je driftati gamepad. Prvi put mi se to dogodilo od izlaska PS5. Otišao sam u SD s kopijom računa, dao gamepad i dobio za minutu novi u novu garanciju. U čemu je problem osim što me preko oglasa PS5 izašao 4200 kn?

  • Hadvar

    20.09.2022 - 18:26

    ovo dva do četiri puta brza od prosle generacije je vrlo vjerojatno obicna laz.

    • Sib3riX

      @Hadvar, 20.09.2022 - 19:38

      U dlss i rtx mozda je ali ovako obicno mozda do 15-20% jaca od 3090ti to sam puno rekao

    • moordrak

      @Hadvar, 20.09.2022 - 22:17

      Svaki gazda svoga konja hvali. U nekim njihovim specifičnim laboratorijskim uvjetima vjerojatno da. A sad, hoću li u witcheru 3 imati 120 ili 145 sličica, tako nebitno. Ponosni vlasnici 3090ti nemaju realne potrebe mijenjati GPU barem idućih 5 godina.

  • moordrak

    20.09.2022 - 18:37

    Smatram da Nvdiju treba zapalit.

    • Saren

      @moordrak, 20.09.2022 - 20:26

      Nemoj tako, od kud bi si jadni Jensen kupio novog koznjaka xD 😂😂😂

  • madkikot

    20.09.2022 - 18:55

    Nisam ni ocekivao da ce ista manje bit taman kad mislis spakovaces solidno kuciste do 7 hiljada sad shvatam da mi je lakse spakovay 15-20 za komplentan setup i mirno spavam ili kao sto vec jesam razmisljao jedan LG G 2 od 55-65 inca jwdnu PS 5 i jedan seagate 1 tb sve zajedno za 4 hiljade i mirno spavam

    • zlakob

      @madkikot, 21.09.2022 - 03:06

      Je da.. Ajde linkaj mi to sve zajedno od 4k kuna ako mislis, jel ako pricas u eurima onda si lud.. Samo ps5 novi kosta skoro soma eura..

    • movie

      @zlakob, 21.09.2022 - 18:53

      Zašto pumpate cijene bezveze? Nov PS5 na njuškalu kupiš za 5k kuna a nađe se i za manje. Samo prati oglase…

    • Goran1983

      @movie, 23.09.2022 - 08:37

      Pozdrav svima! Novi sam ovdje no često čitam teme i vaše komentare pa sam se odlučio registriati da odgovorim na vaš komentar. Isto tako je prije par dana na njuškalu bila 3070 ti gigabyte za 2500kn. Ako ćemo gledati cijene ps konzola na oglasnicima onda treba spomenuti cijene kopijutetskih komponenti na istima. Nor 3080 se nađu za 5 k kn a npr 2080ti za 3500kn. Naravno da to odmah nestane sa oglasnika. Da ne spominjem to da je konzola neusprediva perfomansama sa ovakvim tipom hardwera. Imam jedno i drugo i jedno i drugo ima svoje prednosti i mane.

    • movie

      @Goran1983, 23.09.2022 - 11:30

      Ja govorim isključivo o novom PS5 s računom i garancijem kojeg kupiš preko oglasnika. Rabljena roba me ne interesira.

    • Goran1983

      @movie, 23.09.2022 - 12:28

      Razumijem te i smatram da si u pravu. Ps konzola je kao konzola je komad plastike bez ičega drugoga. Da bi u potpunosti mogli usprođevati što je isplativije cijenom treba navesti svaku stavku. Ja uz zvučnike na računalu imam i gaming slušalice , a za ps5 na e kupi iste koštaju 799kn. Znam, reći će pojedinci imam zvuk na tvu, imam i ja na monitoru. Da bi se igralo na konzoli trebaš kvalitetan tv, jer i ja mogu računalo spojiti na kućni tv pa ne trebam monitor. Dodatni kontoler je 500kn. Svi trebamo nekakav internet za igranje on line igara, no na računalu ne tream Pc + odnosno ps plus . Isti košta na godišnjoj razini cca 400kn. Npr da bi igrao neke igre on line kao što na računalu igram WOT već 10 godina bi potrošio samo na on line igranje cijenu jedne konzole. Hit igre za konzole su bolesno skupe i uz to za neke igre trebam uzeti također tipkovnicu i miš da bi igrao jer su ne igrive na gamepadu. Kad sve stavi na papir , skupo je jedno i drugo ali meni osobno je bolje iskustvo igranja na računalu. Za odigrati partiju mortal kombata ili fife mi je konzola bolja ali za igranje nekakve strategije ili fps-a mi je računalo uvijek prvi izbor. Konzola je odličan komad tehnike za novac koji košta no to nije ni blizu ukupna cijena koju konzolaš plaća i svatko iskren će to reći. Kolega mi ima rtx 3090 ti i uopće je glupo uspoređivati mogučnosti takvog hardwera sa konzolama.

    • movie

      @Goran1983, 23.09.2022 - 20:15

      Pa tko uspoređuje konzole s računalom? Konzola je jeftiniji i jednostavniji način igranja. Igre kupiš za manje od 100 kn preko oglasa. Na PS+ stalno imaš popuste. Na popustu kupiš i godišnju pretplatu. Imam doma nekoliko televizora od oleda do starih 1080p lcd. Na svima mogu igrati. Računalo mi se ne nosi do televizora jer je teško preko 20 kg. Konzolu nosim ispod ruke od jednog tv do drugog. Daj mi reci tko normalan kupuje slušalice na e kupi za 799 kn kada ih na xy mjesta nađeš puno jeftinije? Uostalom, što će ti slušalice. Imam ih i nisam ih koristio pet puta. Ako su novci u igri i imaš ograničen budžet, slušalice su ti zadnje na pameti. U današnje vrijeme konzole odnose pobjedu zbog cijene i jednostavnosti korištenja. Prošle godine sam si nakon dosta godina slagao novo računalo. Nisam kupio grafičku jer sam do sada uvijek imao najjaču grafulju u računalu i ako je ne mogu imati neću ništa imati. Iz današnje perspektive ne dam toliko novca za grafulju. Koristim grafiku od proca. Za tipkati mi je sasvim dobra. Ne znam zašto imaš potrebu braniti igranje na bilo čemu i opravdavati uložene novce u gaming? Svatko se igra na onome što si može priuštiti. Dok me gaming veselio trošio sam bolesne novce na njega jer sam to mogao. Nemam ništa protiv PC niti protiv konzola. Navika mi je PS5, no ne umanjujem kvalitetu xboxa zbog toga. Bitna je širina. Svi se u njoj nađemo.

    • Goran1983

      @movie, 23.09.2022 - 22:40

      Pa sam ti spominješ da ti je bolja konzola a sa druge strane pričas da bi high end grafu. Ps5 je naspram high end grafe kategorija ispod u najmanju ruku. Kako možeš uopće pričati u istoj rečenici o top grafičkoj kao preskupoj stvari naspram ps5? Te dvije svari se ne mogu usporediti. Evo npr ljudi su zarađivali pare na grafama. Dali to može ps5? Kolega mi je svoju 3090ti isplatio u manje od godine dana. U toj varijanti i nije tako skupa. A sve gore što sam ti nabrojao je relanost. Tebi ne treba hpra toga jer ti to imaš, vjeeovatno si sve dobio na poklon pa,zašto onda računati te sve televizore isl a slusalice ti ne trebaju. I na njuškalu se složi vrhunski komp za cijenu konzole i njezinog “moimnitora” + ostalo.

    • movie

      @Goran1983, 24.09.2022 - 17:49

      Čitaj s razumijevanjem. Rekao sam da je konzola jednostavniji i jeftiniji način igranja. I iza toga stojim. S druge strane nigdje nisam rekao da je grafička preskupa u odnosu na PS5. Samo sam rekao da ne dam toliko novca za grafičku s obzirom na cijenu i činjenicu da se ne igram na PC. Svoj prvi PC sam složio pojavom prve 3DFX kartice i uvijek sam u računalu imao najsnažniju karticu na tržištu do 2012 godine. Nakon toga više me to nije veselilo pa nisam trošio novac. Prošle godine sam konačno odlučio promijeniti računalo bez neke realne osnove, samo zato da imam novo računalo. Potrošio sam oko 10k kuna bez grafičke. Kakvo glupo pitanje postavljaš može li se PS5 isplatiti? Prvi PS5 sam kupio za 3800 kn a prodao ga za 6k kuna. Drugi PS5 sam kupio opet za 3800 kn a prodao ga 5500 kn. Treći sam platio 4200 kn a prodao ga za 4800 kn. Četvrti sam na kraju platio opet 4200 kn s nekoliko malverzacija a za koliko ću ga prodati, ne znam. No prodat ću ga za više nego što sam platio. Stoga, moj odgovor na tvoje pitanje je da. Može to i PS5 i to još bolje nego 3090ti. Moje pitanje za tebe i tvog frenda. Može li on 3090 ti koristiti 8 mjeseci pa je prodati za gotovo duplo veću cijenu nego što ju je platio kao što sam ja prodao svoj PS5? Samo bih nadodao da mi nitko nije ništa poklonio. Sve sam si sam kupio. Znaš kada 30 godina imaš svoju firmu ne očekuješ da ti netko nešto pokloni. Kupiš si sam. Cijelo vrijeme povlačiš paralele između konzole i računala a onda to drugima nabijaš iako to nitko nije spomenuo osim tebe. I u zadnjem postu opet to činiš.

    • Goran1983

      @movie, 25.09.2022 - 17:37

      Može netko i nabavljati grafe ispod cijene i preprodavati ih no to nije bilo moje pitanje. Dali je ps5 mogao stvari pravi novac kao grafe lroz kriptovalute? I ne moraš ju prodati nego ona pravi novac. To je prva razlika zašto je cijena karticama otišla gore. Zato što su pravile novac iz ničega. I ja sam kupio 1660 super rog strix za 1500 pa prodao za 2500, pa uzeo 2060 za 1800 pa prodao za 3500 kada je krenuo mining. To nema veze sa mojim pitanjem. Play station služi za gaming i to je to. Komp služi za mnoge druge stvari. Evo npr ženi trebam isprintati skripte za fax. Kako da to napravim na konzoli? I na kraju balade isto tako kako ti kupuješ na oglasnicima i prodajes konzole sam ja radio sa računalima. Za jedan ps4 sa dva kontrolera tv-om i igrima treba više love nego za sloziti jedan pc i5, 5 , 6grn 16gb rama ssd +hdd i npr 1050 ti ili rx 570 4gb. Slično je i sa kupljim računalima na oglasniku. Vi cijelo vrijeme pricate o ps5 sa oglasnika i cijenama grafi u trgovini. Rtx 4000 serije je neusporediv s ijednom konzolom. Eno ti neki dan na njuškalu za 2500 3070 sa 18 mjeseci garancije. Sve ostalo uz tu grafu novo a da je dovoljno ne košta preko 5000kn odnsono 1000e. Toliko košta konzola i sve ostalo potrebno uz nju.

    • movie

      @Goran1983, 25.09.2022 - 20:18

      S tobom nema smisla raspravljati jer niti sam ne znaš što želiš reći. Završio si na kriptovalutama. Što je sljedeće? Pogubio si se u svim bedastoćama koje spominješ. Samo bih ti rekao da sam godinama jako dobro živio od konzola a nisu stvarale kriptovalute. Iznajmljivao sam konzole i igre. Stoga, da i konzole mogu stvarati novce. No kakve to ima veze s ičim? Logao si se da bi pisao besmislice a ja sam još gluplji što te besmislice čitam i s tobom se raspravljam. Nema smisla daljnja prepiska jer si u svom filmu. Uspjeh ti želim s kriptovalutama i nadam se da ćeš se obogatiti. I da, shvatio sam. Voliš PC. Uživaj u njemu i nemoj gubiti vrijeme na bespotrebne prepiske kad za to vrijeme možeš zaraditi novce sa svojom grafuljom.

    • Goran1983

      @movie, 27.09.2022 - 06:03

      Ne nego s tobom nema smisla raspravljati. Ja pričam o tome zašto kartice koštaju toliko i što računalo može naspram konzole a očito je to tesko prihvatiti . Ne znam što sam krivo rekao?

    • movie

      @Goran1983, 27.09.2022 - 09:22

      Sve. Nitko nije mutav da ne zna koja je razlika između konzole i računala. Logao si se na portal da bi prodavao toplu vodu. Vrtiš se u krug i mantraš jedno te isto. Aj bok!

    • Goran1983

      @movie, 29.09.2022 - 06:02

      A što ti radiš?

  • Gorhton

    20.09.2022 - 19:06

    zbog ovih sranja sam ja presao na konzole i ne vracam se pc-gemingu

  • PppPP

    20.09.2022 - 19:52

    uništit će pc gaming…

    • vragec25cro

      @PppPP, 21.09.2022 - 08:25

      Pa i nece bas.ne igraju svi na higu end masinama

    • PppPP

      @vragec25cro, 21.09.2022 - 16:18

      kažem uništit će, ne da su uništili

    • vragec25cro

      @PppPP, 21.09.2022 - 19:51

      Pa kako i napisao ne igraju svi na high end masinama,isto kako jos uvijek ne igraju svi na “next gen konzolama”.Ista i slicna stvar u auto industriji pa nitko nije unosten.90%gejmera na pc koje znam imaju low ili medium masine

    • PppPP

      @vragec25cro, 22.09.2022 - 02:52

      Razumiješ da ako raste cijena high-end grafičkih, raste i ostalima?

    • vragec25cro

      @PppPP, 22.09.2022 - 07:16

      Razumijem,a jel ti razumijes da cijene grafickih napumpane zbog majnera koji sad vise nece tolko majnati?

    • PppPP

      @vragec25cro, 22.09.2022 - 17:00

      razumijem, a je li ti razumiješ da su ovo preporučene cijene i da ispod toga neće ić? jedno je privremeni rast zbog visoke potražnje, a drugo stvarna msrp

    • vragec25cro

      @PppPP, 23.09.2022 - 06:18

      Razumijem i to da ce cijene kod nas normalno biti i vece.Ovako mozemo u nedogled.Vidi samo na Steam prosjecne konfiguracije korisnika.O tome ja pricam vecina gejmera igra low medium malo njih na high

    • PppPP

      @vragec25cro, 23.09.2022 - 06:36

      nije bitno na čemu igraju, ako se nastavi ovaj trend povećanja cijena, medium će koštati kao sada high end

    • vragec25cro

      @PppPP, 23.09.2022 - 08:37

      Istina

    • Goran1983

      @PppPP, 23.09.2022 - 17:20

      Pa nisi baš u pravu, u usa trenutno rtx 3000 generacija jespod msrp a. I to debelo ispod. U početku je 3090 bila 1500 usd a 3090 ti 2000 usd sada se 3090 ti prodaje za 1100 usd. Mogu oni dizati cijene no kada padne prodaja ( a već je debelo pala zbog propalog mininga) cijene idu dolje. Zakin ponude i potražnje….

  • Demon90

    20.09.2022 - 20:07

    Ajmo biti realni koliko god ovo djeluje skupo istina je da normalnom gameru ovakve kartice za normalan gajming ne trebaju. Pro igraci ce imati dovoljno za iste a meno osobno ne treba 350 fps uz max postavke da vih uzivao. 3070 ce da dura jos koju godinu

    • darijoman

      @Demon90, 20.09.2022 - 20:46

      Previše smo se naučili diviti izlozima kapitalizma, pa je to postalo problem. Moja 1080Ti već 5 godina pruža ugodno zadovoljstvo gaminga u 2K rezi i apsolutno je nemam namjeru mijenjati dok god nije za staro željezo. Po komentarima: PC je mrtav, Nvidia treba planuti i sl. imam osjećaj kao da su ljudi umislili da moraju posjedovati tako nešto.

    • Indigo83

      @darijoman, 20.09.2022 - 21:21

      Bravo.Rijetko pametan komentar!

    • zlakob

      @darijoman, 21.09.2022 - 03:08

      Nemoraju definitivno, ali ako netko ima kantu a zeli nesta novo, izbuljit ce jebacke pare.. U tome je štos..

    • moordrak

      @zlakob, 21.09.2022 - 07:45

      Upravo sam u takvoj poziciji. Slažem novo računalo i gledam upiknuti svježu tehnologiju. Čekam k’o ozebli sunce tu novu generaciju silicija i onda me Nvidija, za početak, ladno opali qurcem po čelu. Mislim, neznam što sam očekivao. Na kraju ću složit konfu bez grafe, a moja stara prastara 6GB 1060 će još malo počekat umirovljnje…

    • Goran1983

      @moordrak, 23.09.2022 - 17:36

      Uvijek je bila aktualna generacija hardvera kada dolazi nešto novo najpovoljnija kupnja. Sada se npr rtx 3060 ti ili 3070 mogu kupiti za normalne novce i imaš komp koji vozi u 2k sve bez beda. Kupiš novo, no ne mora biti zadnji krik tehnologije. Ja sam uvijek kupovao ono što je bilo aktualno do dolazka novog hardvera. Npr ubo sa i5 9600k kada je izašla 10 gen intel procesora na akciji za 1199kn. Mogu se komponente kupiti po prihvatljivim cijenama pogotovo ako slažete računalo sami pa u svakoj trgovini nađete nešto jeftinije nego negdje drugdje. Na taj način se može uštediti i do 1000kn na cijelom računalu ako ne i više. Npr uzeo sam Samsung 1080p curved 27 incha 75hz za 1000kn na akciji na e kupi a normalna cijena mu je tada bila 1399kn. Razlika je još veća kada se kupuju još skuplje komponente.

    • Goran1983

      @darijoman, 25.09.2022 - 17:55

      Ja sam složio novo računalo prije nego je krenula zadnja mining ludnica i raspordao sve i još jednu grafu koju sam uzeo u toj fazi i zaradio na svemu par tisuća kn. A sve to sam napravio jer sam shvatio da za ono što ja igram mogu igrati doslovno na 7,8 god starom računalu sa ddr3 ramom 16 gb i5 procesorom 4 gen, odbičnim ssd om i grafom 1050ti 4gb. Za taj komp sam izdvojio 1700kn sa monitorom i periferijom. Je staro, no i dalje igram wot na ultra detaljima na 1080p sa 60-70 fps a, kao i na računalu koje je koštalo skoro 8000kn. Ok, tko želi igrati nove zahtjevne igre, neka kupi što želi i neka to plati ako ga to usrećuje. Ja sam shvatio da ono što sam ja kupio meni nepotrebno . Svi se prije kupovine nečega trebamo pitati dali nam to nešto uistinu treba. Imati novi komp je lijepo, no ako ako igrate neke manje zahtjevne igre i to vam uredno na vašim računalima radi, nema potrebe za mjenjanjem dog god sve radi. Što se konzola tiče , kupio sam sinu prvo xbox 360, pa ps3, pa ps4 i sada ću uskoro ps5. Iz mojeg dugogodišnjeg iskustva znam da je konzola samo dio troška i svi koji pričaju drugacije lažu. Kupi ovu igricu tata, pa kupi onu. Strgao je brat gamepad pa jedna gljiva vuče u lijevo pa daj još 400kn. Pa daj ps plus, pa sam poludio jer nisam mogao na tv u boravku pa daj 2700 kn za tv njima u sobi. I jedno i drugo je danas postalo luksuz a sve ostalo su bajke. A sve jedno drugo veže , jer kao što nema smisla imati uz rtx 3090ti 1080 ekran tako nema ni smisla imati igračku od tva za ps5.

    • moordrak

      @Demon90, 20.09.2022 - 22:50

      Pa da si rekao da imaš nešto kao darijoman, shvatio bih te ozbiljno ali 3070 baš nije zadnje smeće nego trenutno jedna od boljih i preskupih kartica na tržištu Rekla bi ti moja pokojna teta: i ti si prijatelju debelim qurcem namlaćen. Nisi mi baš relevantan kao low end korisnik. No hard feelings.
      @darijoman, i dalje smatram da Nvidiju treba zapalit.Ako ne zapalit onda dobro, dobro opalit po džepu zbog bezočne manipulacije tržištem. Sve se to događa jer nemaju prave konkurencije. AMD i INTEL još uvijek petljaju po matrici, rudari čekaju u zasjedi, a Nvidija bere vrhnje. Nitko tu ništa ne umišlja jer ako se od mene očekuje ispljunuti 3k€ za konfu onda ta konfa mora praviti malu djecu. Realno, nikome ne “treba” računalo od 3k€ nu eto, dogurali smo do razine kada računalo za zabavu više nema tako zabavnu cijenu.

    • Demon90

      @moordrak, 20.09.2022 - 23:04

      Pa nisam rekao da sam low end user isto tako ne kupujem graficku svake godine. Kad kupim kupim nesto u srednjem rangu ili malo iznad. Prije ove sam koristio mislim 1060ti

  • snooker

    20.09.2022 - 20:19

    kakvo je ovo pretjerivanje, kao da su od zlata napravljene…

  • Veseleilo

    20.09.2022 - 20:58

    Kako je krenulo, dizace se krediti za mjesecnu kupovinu hrane u supermarketu. Hljeba i igara…

  • Lazy

    20.09.2022 - 21:11

    Toooo, sad tocno znam di cu potrositi “visak” novca.

  • Indigo83

    20.09.2022 - 21:20

    Tko će Zoki dizat kredite za grafičke?aj ne kaki.Dizat će se krediti za osnove u životu kao i do sad

    • rokonja

      @Indigo83, 20.09.2022 - 21:25

      Ne treba dizati nikakve kredite, samo podići svoju cijenu rada za trenutnu situacija – “PA INFLACIJA JE!”

    • Sanskrit

      @Indigo83, 21.09.2022 - 11:32

      Zalcu logika i argumentacija nije nikad bila jaca strana.

  • arminko

    20.09.2022 - 21:20

    Znaci bolje uzet konzolu i lagano igrati..

  • Fumer

    21.09.2022 - 00:07

    nabijem ja njihovu dlss ekskluzivu za 40xx seriju. kaj fali 30xx i 20xx seriji za dlss 3.0?

    • Akull

      @Fumer, 21.09.2022 - 10:22

      Insert coin to continue…..

  • vragec25cro

    21.09.2022 - 06:25

    Neka ih.Ja trenutno ciljam između 3070-3090 uz xbox series x i najvjerojatnije opet za blagdana ps5 meni sasvim dovoljno.Jedino ne kuzim kako zasto ljudi kukaju na cijene graficki kad ih jos niti pola nema “next gen” konzole 🙂

    • zlakob

      @vragec25cro, 21.09.2022 - 12:02

      Pa logicno je da kukaju, nemaju svi kao TI 30-40k kuna da spickaju na jebene konzole i igre… Ljudi imaju obitelj, djecu, trebaju zivit..

    • vragec25cro

      @zlakob, 21.09.2022 - 13:14

      Pa ne kurcim se da imam para,lagano stedim zato nisam kupio ove godine kako sam planirao nego cu sljedece kad ustedim .Gejming nije potreba nego hobi,a ljudi ovdike kukaju kao da im poskupjela hrana i namrnice.Netko vozi fiata a netko ferarija,svako kolko ima i moze.

    • zlakob

      @vragec25cro, 21.09.2022 - 12:05

      Izmedju ostalog, kad se kurcis da imas toliko para, pa sto ne doniras jednu 30xx rtx kartu ekipi iz HCLa????

    • Sanskrit

      @zlakob, 22.09.2022 - 10:51

      Ekipa iz hcl-a ima novaca da nema ne bi portal postojao.

    • SonOfZeus

      @Sanskrit, 22.09.2022 - 12:28

      Zato Igor igra na 1080 jel

    • Sanskrit

      @SonOfZeus, 22.09.2022 - 12:35

      To je pitanje bolje usmjereno njemu ja nisam igor.Niti je poanta mog komentara bila usmjerena na njega.

    • mg

      @zlakob, 24.09.2022 - 09:44

      Tišina. Vragec25cro kupuje naokolo drugim ljudima PS5, to je već više puta napisao.

  • JCD-Bionicman

    21.09.2022 - 10:42

    Hahaha pa ja sa GTX 1060 i upgradeovanim procesorom mogu da igram većinu u 60fps na medium, a nešto i na high od novih igara. Ove nove igre su i smeće pa ih ni ne igram toliko tako da možda uzmem sebi neku RTX 3060 ili 4060 za 2 godine, možda i kasnije

  • DjokaBA

    21.09.2022 - 10:50

    Zato sam se ja pozdravio sa PC gamingom i presao na PS5. Radije sprcam 2000e na putovanje nego na nove graficke.

    • Sanskrit

      @DjokaBA, 21.09.2022 - 11:32

      Logika.I da imam par hiljada eurqa da ih bacim na PC kad se nema sta igrati.

  • Cro legend

    26.09.2022 - 03:13

    Rtx3080 u Europi još uvijek košta 900€+, baš me zanima kako će to izvesti da rtx4080 košta isto ha ha ha. Očekujte 1200€+ za 4080 12gb i 1600€+ za 4080 16gb. Ako niste tajkun 90-tke vas ni ne zanimaju.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?