HCL.HR

Google je najavio Project Stream i obećao igranje Assassin’s Creed Odysseya u Chromeu

Zoran Žalac 02.10.2018.   •   14 komentara   •   Tehnologija


Google je otkrio svoju platformu koju smo do sada znali pod kodnim nazivom Yeti i prilikom otkrivanja praktički nije rekao ništa što već nismo znali.

Google ulazi u industriju videoigara nudeći platformu koja će u bližoj budućnosti služiti za streamanje igara. Do sada se o toj platformi šuškalo spominjanjem kodnog naziva Yeti, a sada je Google službeno potvrdio cijelu stvar i nabacio joj prilično banalan radni naziv – Project Stream.

Kao i većina usluga za “strujanje” videoigara, Googleov Project Stream obećava vam pokretanje zahtjevnih, visokobudžetnih naslova bez da za to morate imati skupu konzolu ili snažno računalo. Dovoljno je imati neki uređaj koji ima Chrome preglednik, a zatim i stabilnu internetsku vezu minimalne brzine od 25 megabita po sekundi. Igre će se na ovoj usluzi streamati u 1080p i 60 fps kvaliteti.

Doduše, nama to u ovom trenutku ne znači baš mnogo jer je testiranje Project Streama, koje je najavljeno za 5. 10., rezervirano samo za odabrane korisnike s područja SAD-a. Oni će tako imati priliku zaigrati novi Assassin’s Creed Odyssey.

S obzirom na činjenicu kako se ovdje ipak radi o Googleu, za očekivati je da usluga neće ostati ekskluzivna samo na američkom tržištu. Dakako, jednom kad postane i dostupna širem krugu korisnika, ostaje nam ključno pitanje – koliko će se naplaćivati?

Označeno sa: ,

Komentari (14)

  • IloveCRO

    02.10.2018 - 11:11

    Ma nista od ovoga u Hr bar u skorije vrijeme, moraju srezati tu brzinu od 25 megabita po sekundi, jer telekomi sigurno nece povecati minimalnu. Kod nas jos nije standard ni 10 megabita a o 25 mozemo sanjati ?

    • 6Paprika9

      @IloveCRO, 02.10.2018 - 11:31

      Zašto ne? Moji roditelji imaju osnovni paket flat interneta 25/2 Mbps za 160kn mjesečno, a žive na selu. To bi trebalo biti sasvim dovoljno za streamanje igara.

    • IloveCRO

      @6Paprika9, 02.10.2018 - 11:53

      Tesko da ti je to dovoljno po mom misljenju moras imati minimum 50 a i to sam malo rekao

    • moordrak

      @IloveCRO, 02.10.2018 - 12:53

      25Mbps je dovoljno za distribuciju 4k sadržaja u 30 ili 60 sličica uz korištenje HEVC (H.265) enkodera. AVC (H.264 kojeg većinom koristi youtube) koristi skoro dupli bandwith. Evo čisto iz mojeg iskustva, recimo Netflix u punoj HD kvaliteti siše 12Mbps. Prebacim li na 4k, potrošnja se kreće oko 25Mbps. Youtube je malo ćudljiv sa 4k sadržajima. U 30 sličica nema problema i tu smo negdje na 25mbita. Za 60fps-a nemamo što pričati ispod 40Mbita. Općenito, stream u 4k/60fps sa Youtuba šteka bez obzira što imam 100/100 optiku. Sa Netflixa kako reko, nema problema. Niti sa Amazon Prime-a. Doduše Prime troši negdje oko 30Mbita za 4k. Uglavnom, govorimo cijelo vrijeme o 4k. HD stream u najtežoj verziji (60 sličica) ne troši iznad 20Mbita. To bi danas trebao biti standard za brzinu neta “po doma”.

    • marko1106

      @moordrak, 02.10.2018 - 13:16

      A dobro netflix je netflix. Po mom misljenju laickom to dvoje nece biti slicno,jer na Netflix-u upalis film i gledas. Ovdje ce biti potrebna interakcija, znaci i slanje ,,zapovjedi” na servis. Ne znam ali po mojoj logici ce trebati brzi internet nego a Netflix

    • moordrak

      @marko1106, 02.10.2018 - 13:55

      Bandwith je bandwith i nema veze što guraš kroz medij (žicu/zrak/staklo) stream, video, muziku, igre ili torrente. To su sve podatci. Da, u slučaju igara potreban je povratni kanal ali on se također koristi i kod svega ostaloga samo što ti to ne vidiš. Začepiš li upload, brzina preuzimanja drastično pada jer kontrolni paketi u slučaju grešaka jednostavno ne mogu doći na red, a bez njih, kontinuirani stream podataka ne može teći. Određeni mrežni protokoli uopće ne mogu funkcionirati ako ne postoji povratni kanal. Ono što je bitno kod streaming servisa je udaljenost glavnog čvorišta od tebe. Kolokvijalno, govorim o PING-u. Što je on manji i što imaš manje hopova do glavnog poslužitelja to bolje. Kada napraviš trace route pa imaš 24 hopa do prvog googlovog servera npr. ne možeš očekivati neznam kakve mrežne performanse 🙂 No otom-potom. Ovo je već mrežna teorija 🙂

    • Jason Voorhees

      @IloveCRO, 02.10.2018 - 12:37

      Ima i drugih operatera

    • IloveCRO

      @Jason Voorhees, 02.10.2018 - 15:29

      Tu se razvila teza o mreznim problemima i propusnosti. Moj komentar se uopce nije odnosnio na to nego na druge stvari tipa: Moja opcija je turbo 50 u T-Comu ali pise lijepo malo sitnijim slovima minimalna je 35 megabita i ako uzmemo u obzir da nisam jedini u kuci sa jedinim racunalom te da se gleda maxtv sa hd sportom da se na drugom racunalu ili laptopu gleda nesto na yt ili na mobu ili na tabletu nije bitno moja brzina granici sa 25 megabita u sekundi pa samim time mislim da mi se ne isplati placati nesto u buducnosti sto ce vjerujem kostati dosta ako imam granicne uvjete za to. Svaka cast onome tko moze ali mislim da standard od 50 megabita u Hrvatskoj nece biti jos dugo…

    • moordrak

      @IloveCRO, 02.10.2018 - 15:49

      Slična je situacija svugdje u svijetu. Nije to samo kod nas specifikum. Europa još ne uvodi zabrane baš suprotno. Ameri konkretno imaju problema sa FLAT tarifama i sve su češće usluge kapsane ne po brzini nego po prometu. Dobro, možda imamo nešto manji prosjek brzina od ostalih država u okruženju ali velike gradske sredine imaju sve bogatiju ponudu većih brzina. Optika se naveliko uvodi ili se već uvela kod svih operatera i tehnički, staklo nema ograničenja. Samo je pitanje koliko su ljudi spremni plaćati veću brzinu ako im realno ne treba. Nekakvom prosječnom kućanstvu 20-30 mbita je više nego dovoljno za ugodan rad na netu.

    • IloveCRO

      @moordrak, 02.10.2018 - 15:59

      E to je ono sto ja upravo govorim u prosjecnom kucanstvu je brzina 20-30 sto je malo za ovu stvar. A i realno malo tko ce uvesti optiku zbog igrica. Ja sve cekam da optika dode ali nikako je nema kod mene u pm

  • cyberjunk2069

    02.10.2018 - 12:55

    Evo neka meni, laiku i budali, netko objasni kako je za streamanje videa u 60fps u 1080p rezoluciji dovoljan 10Mbps internet, a evo nekim čudom za igre treba suludih 25Mbit? I kako recimo Paperspace usluga uredno gura 1080p u 60fps na duplo sporijem internetu? Ajde streaming znalci, prosvijetlite me!

    • moordrak

      @cyberjunk2069, 02.10.2018 - 15:03

      Ovo je prilično kompleksna tema za objašnjavanje osobito ako ti nisu poznati neki osnovni pojmovi. Vrlo kratko, svaki video je definiran sa nekoliko parametara. Idemo ih postaviti:

      rezolucija: 1920×1080 piksela (HD)
      dubina boje: 24 bita
      broj sličica po skundi: 30
      dužina trajanja videa: 1h

      Prvo trebamo izračunati broj piksela po sličici: 2.073.600 (1920*1080)
      Koliko imamo bitova po sličici: 49.766.400 (PPS*24) = 50Mbits
      idemo izračunati bitrate: 1.492.992.000 (BPS*30) = 1500Mbits/sec
      veličina videa: 5.400.000 Mbits (BR*3600)= 675.000 Mbytes = 660 Gbytes

      Dakle bez kompresije kroz žicu u sat vremena moraš progurati 660 gigabajta jedinica i nula za punu HD rezoluciju. To je strašna količina podataka 🙂

      E da to ne bi bilo tako, koriste se kompresijski algoritmi koji imaju još dva parametara: stupanj kompresije i bitrate. U ovome ti je cijela tajna. Što je kompresijski algoritam bolji, to mi trebamo manji bandwith.
      Imamo tu još par trikova koji se zovu progressive scan i interlaced video (to su ti onaj “p” i “i ” nakon 1080) a služe kako bi se potrebni bandwith dodatno prepolovio. Eto to ti je matematika i teorija. Sada probaj izračunati kakve su brojke za 4k video 🙂

      Nadam se da ti je sada malo jasnije zašto kod različitih davatelja video stream usluga postoje različiti minimalni zahtjevi.

    • cyberjunk2069

      @moordrak, 02.10.2018 - 19:26

      E sad je malo jasnije! Tnx! Hvala Zorane isto 🙂

    • Zoran Žalac

      @cyberjunk2069, 02.10.2018 - 16:46

      Kao što reče ovaj gore, kompleksna tema, ali u usporedbi s videom, stvar je jasna. Video je linearan – čak i live stream, to je slijed koji funkcionira na bufferu. Svaki live stream ima određeno vrijeme kašnjenja – nekoliko sekundi, milisekundi i sl. Ni televizijski prijenos nije 1/1. A sad konkretno za igre – tu je razlika očita – ti kao igrač imaš neki input – kad stisneš tipku to se naredba mora poslati do servera s kojeg se igra streama. Isto tako, server je taj koji u multiplayeru računa sve – čak i kad ti je igra instalirana na tvom disku, podaci o tome kako se neki igrač kreće dolaze preko neta. Što je veza sporija, veći je lag. Izračunavanje takvih stvari nije isto što i stream videa koji se učitava nekoliko sekundi ranije pa sve i da negdje zagusti u downloadu, buffer osigurava da ne dolazi do pauze. Igre ne možeš bufferat unaprijed, to je skroz druga priča.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?