HCL.HR

Jedan prodavač hardvera kaže da se ne nadamo pojeftinjenju grafičkih kartica ove godine

Zoran Žalac 24.02.2018.   •   50 komentara   •   Tehnologija


Prema saznanjima zaposlenika jedne trgovine računalnim hardverom, situacija s luđačkim cijenama grafičkih kartica neće se tako skoro popraviti.

Brojni se ljubitelji igranja na PC-u nadaju kako će se cijene grafičkih kartica uskoro normalizirati. Još od sredine prošle godine grafičke kartice srednjeg i višeg ranga koštaju i do 50% više nego što su prije koštale, to jest – ako ih uopće i možete pronaći u prodaji jer se zalihe istih u trgovinama brzo prazne zbog rudarenja kriptovaluta.

Nažalost, prema nekim predviđanjima, cijene se ove godine neće značajnije spuštati već će samo ići prema gore. Takvo što tvrdi jedan od zaposlenika trgovine Massdrop koja prodaje računalni hardver. Tu su trgovinu, naime, nedavno posjetili predstavnici tvrtke Nvidia koji su pojasnili zašto ne uspijevaju pratiti potražnju za grafičkim karticama na tržištu. Ukratko:

Svi novi telefoni Applea, Samsunga i drugih proizvođača prošle su godine počeli koristiti istu memoriju kao i grafičke kartice. Apple i Samsung voljni su platiti više za tu memoriju kako bi ju dobili među prvima i u količinama koje su im potrebne. To je stvorili nestašicu memorije za manje tvrtke kao što su MSI, Gigabayte, Asus i EVGA koje proizvode grafičke kartice.

Ovo u suštini nije točna informacija jer novi mobiteli koriste DDR4 memoriju dok grafičke kartice koriste GDDR5. Međutim, moguće je da poveznica postoji ako proizvođači memorije daju prioritet proizvodnje DDR4 memoriji nad proizvodnjom GDDR5 memorije.

Nažalost, Brian Hutchins smatra kako još uvijek nismo vidjeli najgore od ove situacije te da ista neće završiti u skorije vrijeme, što je teoretski moguće. Ostaje nam jedino za vidjeti kako će se u sve to uklopiti dolazak nove generacije Nvidijinih grafičkih zvijeri.

Označeno sa:

Komentari (50)

  • JohnSence

    24.02.2018 - 12:27

    Znaci ovo je bas prelose. Imao sam takve srece kad sam prije 3 mjeseca kupio gtx 1060 za “normalnu cijenu” jer je vec iduci tjedan poludio eth, ali sad prijatelj zeli kupit i bas ne zna sta ce, sta vi mislite jel ok kupovat na njuskalu? Uvijek sam bio skeptican.

    • KillThemAll

      @JohnSence, 24.02.2018 - 12:36

      savjetujem ti ako bas moras kupovati sada, kupi seiju 900, gtx 970 je izmedu 1060 3gb i 6gb

    • venom benchmark

      @KillThemAll, 25.02.2018 - 04:17

      GTX970 je nesto slabija od GTX1060 3GB, a razlika izmedju 3GB modela i 6GB modela je mizerna

    • ShalO

      @venom benchmark, 25.02.2018 - 19:25

      Htio si reci : GTX970 je nesto slabija od GTX1060 6GB 🙂 Nekih 3 – 5 frejmova, najvise 10,zavisi sve od naslova. Ako imas neki klok model 970ke i dignes takt dobijes istu kartu. Model od 3GB je neisplativ…

    • funky0308

      @ShalO, 26.02.2018 - 11:01

      Dosta dugo imao sam SLI i Crosfire (dpk sam bio na AMDu). Imao sam 970ke u SLIu i kartica je odlicna. Iako je proc nesto drugaciji, kao i brzina memorije i nacin izrade, mislim da je pametnije danas uzeti jednu 970ku nego 1060. Naravno da je 1060 bolja ali ne toliko koliko cijena kaze. Kasnije ubaciti jos jednu 970ku u SLI i prva liga. Ja cekam da padne cijena jos jednoj 1070 (Phoenix 8GB), ubosti to u SLI i kraj. Sumnjam da cu ici na jednu novu jer ce biti preskupe. Problem i je sa memorijom, neki dan smo o tome pricali ali nije to nista novo. Svake se god to dogadja u ovo vrijeme, sada je efekt pojacan radi Coin Minera pa je jos gore. Ja se samo nadam da ce se developeru malo potruditi i donijeti bolju i brzu podrsku za SLI drivere. Igre koje su u vrijeme dok sam ja imao 970ke nisu bile nesto posebno podrzane, odnosno druver izadje kada ja pola igre prijedjem ali one igre za koje su dev odmah odradili sve sa svoje strane i oni koji su s Nvidiom uspjeli dogovoriti brzu optimizaciju i drivere donosili su igre koje su se odlicno vrtile na racunalima s vise kartica.

    • ShalO

      @funky0308, 26.02.2018 - 14:39

      Ma 1060 je preskupa za ono sto nudi. Ako ces vec dati puno para za graficku daj za GTX1070ku i zavrsio si pricu narednih 5 god 🙂 U svakom drugom segmentu ko hoce graficku za ULTRA igranje GTX970 SOC model i to je to. Graficka je tenk,doslovno jede sve zivo a kada je izasla. Da, nije bas podrska za SLI bila ranije dobra ali sada je dosta druga prica.

    • maric4343

      @KillThemAll, 26.02.2018 - 12:01

      ili nek si jednostavno kupi ps 4 i bude miran jer kad minjaš grafu u kompu vuče sve jedno za drugim isplativije si uzet ps 4 bar po meni ja sam ga uzeo tako da ni ne pomišljam minjat grafu u kompu

    • Ipe77

      @JohnSence, 24.02.2018 - 13:44

      a vidi na nnuskalu mozes kupiti ali nemoj biti idiot uplacivati i kupovati na neviđeno sve sto mozes osobono provjeriti i preuzeti osobno to je ok ništa drugo ne dolazi u obzir ma da su cijene previsoke i definitivno nije vrijeme za kupovinu kartice…..cijene ce se prije il poslje ponovno stabilizirati i vratiti u normalu pa eto valja biti strpljiv nema druge

    • vlatko2003

      @JohnSence, 24.02.2018 - 14:52

      a nis,igrat stare igrice,baldurs gate 2,fallout 2 itd… 😀

  • trulex

    24.02.2018 - 12:29

    Ovo je isto ono bitconect, neće padat vrijednost kupi, pred sami kolaps. Nevjerujem nikome, nemože pojedinac odredit dal će cijena rast, sve je do mase. Ako masa prestane kupovat grafičke past će samo tako.

    • Neemanjaa

      @trulex, 24.02.2018 - 15:15

      Eth i bitconect nemaju nista zajednicko. Eth se zasniva na sopstvenom algoritmu dok je biconect bila unapred smisljena prevara malog broja ljudi. Ukratko receno.

  • Demolisher

    24.02.2018 - 12:51

    Kad pogledam da sam prije godinu dana kupio gtx 1070 za 3800 a sad ista ta kosta 5000.

    • Ipe77

      @Demolisher, 24.02.2018 - 13:46

      da tako je može se naći za 4000kn u pojedinim trgovinama ali i dalje preskupo i to sto si je ti platio 3800kn je isto previše skupo ali eto i dalje bolje nego danas

  • SemirTheChosen

    24.02.2018 - 12:56

    Nvidia je kod svojih distribucija zabranila kupovinu preko 2 graficke po jednom kupcu, iako dobro zaraduje jer prodaje vise grafickih cipova nego sto ih proizvodi, ali nije previse odusevljena jer gubi ugled medu gejmerima , jer je u poslednjih nekoliko mjeseci doslo do nestasice grafickih kartica namjenjenih gejmingu , jer ih kao blesavi kupuju rudari kriptovaluta, sto se Nvidiji sve manje svida…

    • Slim1992

      @SemirTheChosen, 24.02.2018 - 13:37

      Koliko god da se Nvidia trudi… ne moze se rudarima stati u kraj. Najbolje bi bilo da amd za rudarenje pravi graficke, ionako su u tom segmentu se najbolje pokazale

    • Neemanjaa

      @Slim1992, 24.02.2018 - 15:18

      Nema smisla praviti kartice posebno za rudarenje iz razloga sto ce se rudari uvek opredeliti za dekstop verziju da bi je mogli prodati kada zavrsi svoj radni vek.

    • JohnSence

      @Neemanjaa, 24.02.2018 - 20:04

      Znas da vec postoje graficke samo za rudarenje? Bez ikakvih portova (hdmi, vga, dvi)

    • Neemanjaa

      @JohnSence, 24.02.2018 - 20:55

      Baš zato i kažem da će se uvek prvo kupovati dekstop gpu-ovi, nisam pričao napamet. Isto kao i sa asic masinama.

  • Slim1992

    24.02.2018 - 13:35

    Pasce cijene 10% sto je opet 40% iznad lol. Uglavnom za mene su prosla vremena bacanja para na PC

    • Zloco

      @Slim1992, 26.02.2018 - 22:41

      Slazem se,otpisao sam takoder pc gaming,ako cu sto zaigrat zaigrat cu nesto starije a sve ostalo imam konzole

  • vlaja

    24.02.2018 - 14:14

    Sva sreca da sam kupio GTX 1080 Ti jos u 5. mjesecu prosle godine po “normalnoj cijeni”. pa sam miran. Danas bi za graficku duplo nizeg ranga morao dati iste pare.

  • Saren

    24.02.2018 - 15:11

    “Jos uvijek nismo vidjeli najgore od ove situacije” ??? Kolko gore moze jos lol. Ko da cijene i ovako nisu napuhane, 1070 Ti nejde ispod 4.5k-4.9 a GTX 1080 6K. Ni kod RX 580 serije nije bajno – 8 GB 4.4k. Stvarno me zanima kolko nize jos moze ici cijela ova situacija. Znam samo da se mora situacija promijeniti jer ovo ne vodi nikud, vec 4 mjeseca zelim nadograditi konfu i prakticki sadasnji komp bi mi mogo financirati sve nove dijelove kad ga prodam osim grafe, a kupovat grafe po ovim cijenama je suicide.

    • JohnSence

      @Saren, 24.02.2018 - 20:05

      Slazem se doslovno nema smisla haha, rx 580 bi trebao bit u rangu gtx 1060 a ovako ispada….

  • esse

    24.02.2018 - 15:38

    pocnite rudarit ..grafe ce biti samo skuplje dok god postoji altcoin

    • BoneDigger

      @esse, 24.02.2018 - 17:08

      Ne isplati se ako nisi ozbiljniji investitor.

  • Kegdon

    24.02.2018 - 16:34

    Raduju se konzolaši.

    • Iceman73

      @Kegdon, 24.02.2018 - 19:02

      konzola ima svoje prednodsti ne…

  • invictum

    24.02.2018 - 16:48

    Prodajem msi 1060 6gb oc v1, kupljena u 11 mjesecu, racun, garancija, 2500 kn. Da, koristena za rudarenje ali je 100% ispravna. Moze zamjena dvije 1060 za jednu 1080.

    • Iceman73

      @invictum, 24.02.2018 - 19:05

      ma bravo… za 2500kn,+rudarena…ajde mi pokaži račun kad je kupljena i za kolko…

    • JohnSence

      @Iceman73, 24.02.2018 - 20:06

      Ima ljudi na njuskalu prodaju za nize tu i tamo nemoj se njime zamarat 🙂

  • rokonja

    24.02.2018 - 17:18

    To je samo još jedan način kako iz musti lovu od stoke sitnog zuba. To je kao na onom filmu Vrijeme je novac https://www.youtube.com/watch?v=yx7mlD4vd9s.

    • Iceman73

      @rokonja, 24.02.2018 - 19:01

      a gle ako nemaš novce …

  • l)oolvl

    24.02.2018 - 17:50

    al ga seru ovi iz nVidije… uživaju u visokoj potražnji i visokim cijenama, vjerojatno niti ne pokušavaju povećati proizvodnju dokle god traje ovakva situacija. mlate paru kao nikad dosad otkad postoje.

    • Iceman73

      @l)oolvl, 24.02.2018 - 19:00

      da ti iz invidije su inače blesavi i glupi …

    • Agent

      @l)oolvl, 24.02.2018 - 19:12

      za sad im je to super,ali dugoročno baš i nije,tako će izgubit puno kupca,ja znam puno ljudi koji su zbog ovoga prešli sa PC na konzole,a toga će bit još više sad i zato im ovo dugoročno ne odgovara

    • l)oolvl

      @Agent, 24.02.2018 - 19:30

      izgubiti kupce ne mogu jer na tržištu postoje samo 2 glavna proizvođača grafičkih kartica čije kartice su podjednako skupe i to zbog istog razloga (rudarenja). Čim se cijene spuste na normalnu razinu, PC-aši će ih opet kupovati, pitanje je jedino hoće li kupovati nVidia ili AMD kartice, jednako kao što je bilo i dosad.

    • Slim1992

      @l)oolvl, 24.02.2018 - 19:49

      Imaju 2 proizvodjaca gpu ova al jedan je primjetan dok drugi prezivljava. Amd u bi bila prednost da se samo rudari na nVidiji al s obzirom da je rudarenje na amdu pocelo u neku ruku ih mozemo gledati kao krivce…

    • JohnSence

      @l)oolvl, 24.02.2018 - 20:07

      Jedini dobar glas u zadnje vrijeme su ovi budget ryzen apu

    • pleto

      @Agent, 26.02.2018 - 07:33

      Taj sam i ni ne mislim se vraćat 🙂

    • Luka 6c

      @l)oolvl, 24.02.2018 - 21:59

      Tebi je Adam Smith sin Willa Smitha, a Paul Samuelson sin Samuel L. Jacksona. Ako znaš tko su… Pa ako su cijene visoke, kojom si logikom došao do toga da neće podizati cijene???

    • Luka 6c

      @Luka 6c, 24.02.2018 - 22:01

      *povećati proizvodnju

    • bert_raccoon

      @Luka 6c, 25.02.2018 - 07:08

      S ekonomskog stajališta to je točno, ali treba gledati i s tehničke strane odnosno ograničenja same proizvodnje. Možda bi oni i htjeli povećati proizvodnju, ali ne mogu? Jesmo li dovoljno upoznati kako se odvija proces formiranja procesora/grafičkih kartica?

  • ivanakamarkus

    24.02.2018 - 18:54

    uff na vrijeme kupio rx580 vise srece nego pameti

  • RocketGaming HD

    24.02.2018 - 23:20

    Istina je da su graficke kartice i sve druge vazne komponente za racunalo poput procesora,maticne ploce,RAM memorije,napajanja,itd…ekstremno vazne za kvalitetu po kojoj ce vama biti predocen gameplay neke odredene igre,ali po meni su cijene pojedinih komponenta prenapuhane,zato jer te iste komponente koje samostalno kostaju 2000kn+ mozemo pronaci u cisto solidnim gaming PC-evima za otprilike 5000kn… 😀 😀 😀

  • KhorneFlake

    25.02.2018 - 02:53

    Iz dana u dan ova Vega i ova dva RAM stika poprimaju izgled zlatnih poluga…

  • GAJBA PUNA PIVA

    25.02.2018 - 11:14

    Mozda cu rec nesto krivo ali nvidia i amd nisu trebali povecat cijene grafickih kartice zbog npr. razloga ne isplati se proizvodit po tako niskoj cijeni
    Samo su vidjeli mjesta za veci profit kao svaki normalan covjek i ja ih tu ne krivim……..
    Npr sta je bilo s onim grafickama back to 2010 koje se nisu prodale sta bacili su ih reciklirali …..
    Vec su sad u vecem profitu za 50 posto ali niti to im nije dosta

  • Momentum

    25.02.2018 - 13:12

    Znači gledam cjene npr GTX 1050 Ti koju sam kupio prije pola godine sada je puno skuplja super sam prošao košta na amazonu 260 dolara a ja je platio 220 dolara

  • laib2

    25.02.2018 - 15:10

    kad tad ce se trziste oporaviti jer ce tvorci igara morati naci rjesenje inace ce oni manje prodavati igre kad ih sve manje ljudi bude igralo. kad tad ce rudarenje propasti pa ce biti grafickih za manje love… ja ne kuzim zasto ljudi to rade radi par dolara na dan Hardware + struja radi 5-6 dolara na dan s tim da se hardware kvari vremenom…. treba 3 godine da vrti da vratis ulozeno, a sta ce biti za tri godine to niko ne zna….:D

  • moordrak

    25.02.2018 - 19:25

    Jedan frend rudar mi je ovako rekao: u hrvatskoj, gameri nemaju nikakve šanse. Sve što od grafa dođe ode rudarima, niti ne vidi police. Dok je stanje takvo, a izgleda da se u prvom polugodištu neće ništa mijenjati, ispada kako je igranje na konzolama jedina “budget” opcija…

  • ShalO

    25.02.2018 - 19:28

    Moroni gladni,samo daj para! Igracu na PCu dok mi graficka ne ispusti dusu.Kada ne mogne tijerati sve na ULTRA lagano preci na PS4. PC je polako postao platforma cistog lopovluka i bacanja para kretenima koji rade sta god hoce,zajebi.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?