HCL.HR

Iz Nvidije se hvale da 500 PC igara sada ima raytracing i/ili DLSS

Zoran Žalac 05.12.2023.   •   22 komentara   •   Tehnologija


Pet godina nakon lansiranja GeForce RTX grafičkih kartica, Nvidia se pohvalila s 500 igara koje podržavaju dvije glavne značajke RTX serija proizvoda.

Prema Nvidijinoj računici, na tržištu danas imamo 500 igara koje službeno podržavaju raytracing efekte i/ili imaju integriranu podršku za DLSS tehnologiju. Do te okrugle brojke došlo se nakon više od pet godina koliko su GeForce RTX grafičke kartice već na tržištu, kao jedine koje omogućuju funkcionalno igranje uz DLSS i RT efekte.

Prva igra koja je imala podršku za RT i DLSS bila je Battlefield V, a trenutno najnapredniju implementaciju pathtracing efekata i DLSS-a verzije 3.5 imaju dvije igre: Alan Wake 2 i Cyberpunk 2077.

Iz Nvidije kažu da vlasnici RTX 40 grafičkih kartica koriste RT ili DLSS u 99% slučajeva za Alan Wake 2 i Minecraft, 97% slučajeva u Cyberpunku te 96% slučajeva u Diablo 4. Također se hvale kako svakoga tjedna igrači potroše 87 milijuna sati igrajući igre koje podržavaju raytracing i/ili DLSS.

Označeno sa: , ,

Komentari (22)

  • Iron666

    05.12.2023 - 19:04

    DLSS i FrameGen koristim čisto zato jer moram. U suprotnom jedva mogu preći 60fps u većini igara XD Čast izuzecima

  • Hadvar

    05.12.2023 - 19:12

    Mislim da ray tracing nebu zazivio kao standard ako ne nađu način da ray tracing uzima manje resursa. Na vecini igra moram raditi screenshotove da vidim razliku sa i bez RT-a, a žvače 50% performansi.

    • RPGamer

      @Hadvar, 05.12.2023 - 19:42

      Ja uopće ne znam što je to Ray Tracing.

    • MeDoNjA

      @Hadvar, 05.12.2023 - 19:43

      Bogami razlike ima i to velike samo zavisi gde gledas , ali da je toliko neoptimizovan to jeste i po meni ne vredi toliko da jede resursa , cak me i u mnogo slucaja nerviraju senke gde izgledaju previse nerealno pa u skoro svakoj igrici smanjim senke kako bi bile sto realnije.

    • Hadvar

      @MeDoNjA, 05.12.2023 - 19:51

      probao sam cyberpunk. Na prvo nisam nista vidio. Morao sam screenshotat, ali cyberpunk ima onaj testni ray tracing kaj doslovno zlostavlja PC. Tu vidim veliku razliku. Probao sam re8, hogwarts legacy, alan wake 2 i jos neke i zbilja ne vidim nikakvu znacajnu razliku da bih rekao “e ova igra bez ray tracinga je ruzna”. Kazem, moram screeshotat i usporedit i onda tek vidim neke male razlike ali nista znacajno ili spektakularno.

    • MeDoNjA

      @Hadvar, 05.12.2023 - 23:06

      Za RE8 znam i odmah ti mogu reci i da RE2 i RE3 rade na isti nacin , bukvalno je implementirano samo da eto tu postoji i da skida znacajan broj fps-a . Al jebes ga to ti je kao u filmovima , neki imaju implementiran 3D , ali nije napravljen bas za 3D odnosno nema toliko 3D scena , al eto pogledaj Spiderman-a gde je RT jedan od poprilicno bitnih stvari ili naravno ako nisi u mogucnosti pokrenuti igricu sa RT onda barem refleksije trebaju da budu na vecem nivou kako bi igrica sto lepse izgledala. RT radi svoj posao realno , ali videces ga samo ako se developer dovoljno potrudi , al naprimer po meni u RE8 nije bilo mnogo takvih scena , cak i tamo gde ima takvih scena to je developer itekako dobro vec odradio sa refleksijom tako da izgleda skoro isto upalio ili ugasio RT . Meni je samo retardirano da posle toliko godina i dalje ova stvar skida toliko fps-a …

    • Dajsikeks

      @Hadvar, 05.12.2023 - 21:13

      Neke igre imaju minimalnu implementaciju, ali na dosta drugima, se vidi da je nebo i zemlja. Ray tracing kao tehnika će uskoro i zamijeniti standardni prebaked sijene i refleksije

    • Hadvar

      @Dajsikeks, 06.12.2023 - 07:29

      Ne dok ne rijese ogromno trosenje performansi. I sa Rtx 4090 gubis 50% fpsa. Samo je ta graficka naoumpana pa ne vidis pad s 200 na 100-120 fpsa.

    • moordrak

      @Hadvar, 06.12.2023 - 06:28

      RTX već JE standard. Ovisno od igre do igre, razlike su u refleksijama, sjenama, općenito, u realnijem osvjetljenju svega. Ovako, s vrha glave (što sam probao), Shadow of the Tomb Rider, Returnal, Cyberpunk 2077, Control. Naravno, sve se to može postići i “sirovom” snagom bez pomoći grafičkog procesora ali na uštrb frameratea i rezolucije prikaza. Cijene grafičkih kartica su napokon pale. Sada doslovno svatko može kupiti prilično snažnu grafu. Osobno, ne trošim resurse računala na ništa posebno osim na visoku kvalitetu prikaza slike prilikom igranja. I neka se komp znoji! To mu je posao! 🙂

    • Hadvar

      @moordrak, 06.12.2023 - 07:34

      Ne moze. Graficke za ugodno igranje s ray tracingom su jako skupe. Rtx 4060 ima podrsku za ray tracing ali se nikako ne preporucuje igranje s rt bez koristenja dlss-a. Tako da je ray tracing standard kao i 4K,samo za one s vise novaca. Ne, komp se ne treba znojiti nepotrebno. Nije normalno da komp zbog jedne graficke opcije izgubi 50% performansi.

    • moordrak

      @Hadvar, 06.12.2023 - 08:36

      Znaš i sam, svaki sport je skup kada malo zagrebeš ispod kore 🙂
      Seriju 4 su gurnuli, po meni, prerano. Nepotrebno. Možda za godinu-dvije će je imati smisla uzeti. Do tada ću preživjeti sa tih 10-15% lošijih performansi serije 3. Ne govorim o high-end segmentu.
      Imam para za to ali ne dam. Nekako uvijek gađam na best buy.
      Intel se nešto pokušava ugurati ali sa našiljenim cijenama (i lošim performansama), ne fala. Neda mi se eksperimentirati. Grafički segment AMD-a sam odavno prekrižio. Znači, Nvidija it is 🙂
      Do prije godinu-godinu i pol za 400€ si mogao kupiti entry level. Sada, za 400-600€ možeš kupiti što god hoćeš. Cijene su se u zadnjih par mjeseci vratile u normalu. Ne mora se kupovati zadnji krik tehnologije.

    • Hadvar

      @moordrak, 06.12.2023 - 08:46

      Ako hoces “standardni” ray tracing i “standardni” 4k, onda moras odrijesiti kesu. Pricanje o rt-u kao nekom standardu je glupo jer je ta tehnologija vani 4 godine i dalje nisu pronasli nacin kako smanjiti performance drop i samo najjaci rigovi mogu zamaskirati taj drop.

    • moordrak

      @Hadvar, 06.12.2023 - 12:22

      Da, RTX je zahtjevan. Isto kao i 4k. Ebiga. To smo znali otkada se ta tehnologija pojavila. Sam si rekao. Koliko para toliko muzike. Nažalost, ovo se gotovo sigurno neće promijeniti i vjerojatno će kroz godine razlika biti još izraženija. Vremena jeftinih a moćnih rigova su prošla.

    • Iron666

      @moordrak, 06.12.2023 - 12:36

      30xx serija nema Frame-Generation. On sam je zaslužan da 40xx grafulje dobiju popriličan skok u perofmansama. U Starfieldu 4070 sa Frame-Gen mi je davao 100 do 144lock fps-a. 3080 koja je tu negdje u surovoj snazi nema opciju Frame-Gena i onda ispada znatno slabija, što zapravo i nije. Koliko je to dobro, a kolko ne, otom potom. Frame-Gen dodaje malo input lagga, ali ga nvidia reflex smanji pa ni ne osjetiš razliku, no, drugi je problem što se skoro u svakoj igri do sada koju sam igrao s tom kombinacijom javljaju nasuminčni crashovi koju su upravo vezani za to dvoje. A RayTracing ne palim osim ako zaista primjetim konkretnu razliku, u suprotnom ću uvijek birati smoother gameplay.

    • Hadvar

      @Iron666, 06.12.2023 - 13:30

      Frame generation nije rijesenje, to je workaround. Kada hardware dodje do tocke da moze bez problema zvakat ray tracing bez ikakvih dlss-a i slicnih stvari, onda mozemo pricati o poboljsanju.

    • moordrak

      @Iron666, 06.12.2023 - 14:38

      Imam dva stroja, jedan je malo starnjikav, Intel i5 9600, Nvidia 1650 super(za kineske gatcha igre, majka), drugi je svježe sastavljen sa Asusovom RTX 4070 Ti kartušom i Intel CORE i7-12700F . Probao sam svašta od igara, realno, ne igram ništa na 4k iako bi mogao. Uglavnom sam na 1080p. Moram si upiknuti još kakav dobar monitor jerbo ovo što imam je iz pretpotopnog razdoblja. Na telki je super igrati zbog dijagonale nu ne ide više od 1080p i 120hz. Telka podivlja na više Hz. Desktop razvučem u 4k 🙂 Nisam baš neke lomljave igara primijetio do sada. Doduše, nisam šiljio ništa od postavki i slabo ja to forsam. Sve je na -!-fuj-!- default 🙂

    • Hadvar

      @moordrak, 06.12.2023 - 13:27

      Onda nemremo pricati o nekakvom standardu ako vecina to ne koristi.

  • Artyom

    05.12.2023 - 20:14

    Pitam se, jesam li ja jedini kojemu većina igara izgleda bolje bez Raytracinga nego sa?

    • stoorm1

      @Artyom, 05.12.2023 - 22:07

      Nisi jedini

    • Blackbeard

      @Artyom, 06.12.2023 - 07:20

      Nope, you are not alone Brother 😁✌️

  • trulex

    05.12.2023 - 20:32

    ovaj ray tracing treba neku napredniju tehnologiju, jer trenotno sa njim kad igraš je kao da igru imaš 2 puta pokrenutu istovermeno. DLSS je ok ali kad stojiš u mjestu.

  • Stepski Vuk

    06.12.2023 - 14:22

    Kupio pc prije mjesec dana sa RTX grafičkom,još uvjek nisam probao nešto sa Ray tracingom…

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?