Kaos u Xboxu: neki studiji i odjeli su doslovno prepolovljeni, a veterani sami odlaze
Microsoftovi rezovi u gaming diviziji ponegdje su bili drastični, a egzodus se samo nastavio nakon što je otpuštena hrpa zaposlenika.
Microsoft je jučer najavio otpuštanje oko devet tisuća svojih radnika, od čega dobar dio iz Xbox divizije. Nemamo još jasnu sliku koliko je ljudi u Xboxovim studijima dobilo otkaze, ali se čini kako bi to mogao biti najveći egzodus do sada.
Zatvoren je cijeli studio The Initiative, koji od svog osnivanja 2018. godine nije uspio napraviti nijednu igru. Turn10 Studios u kojemu je nastao serijal Forza Motorsport ostao je bez 50% svoje radne snage. Otkazi su uslijedili i u studiju Rare te je ekipu napustio redatelj uspješnog Sea of Thievesa, Gregg Mayles, koji je u Rareu proveo 35 godina svoje karijere. ZeniMax Onlineu je također otkazan nenajavljeni MMO projekt koji je bio u razvoju od 2018. godine, a studio je nakon 18 godina rada napustio voditelj Matt Firor.
Ni studiji iza najuspješnijih Activisionovih franšiza (Call of Duty i Candy Crush) nisu izbjegli otkaze.
Prepolovio se i Xboxov tim za istraživanje koji zadnjih 20 godina provodi studije uspješnosti i isplativosti Xboxovih proizvoda i usluga. Otkaz je dobio čak i voditelj Xboxovog ogranka za obitelj i sigurnost djece.
Ovo je već četvrti veliki val otkaza u Microsoftu u zadnjih 18 mjeseci. Nakon ovih vijesti pojavila se glasina kako bi u narednom periodu voditelj Xbox ogranka, Phil Spencer, mogao otići u mirovinu. Iz Microsofta su to demantirali, tvrdeći kako Spencer ne ide nikamo. A evo što je on imao za reći povodom još jednog vala otpuštanja radnika.
“Svjestan sam da ove promjene dolaze u trenutku kad imamo više igrača, igara i sati igranja nego ikad prije. Naša platforma, hardver i plan razvoja igara nikad nisu izgledali jače. Trenutni uspjeh temelji se na teškim odlukama koje smo prethodno donijeli. Sada moramo donijeti odluke koje će osigurati daljnji uspjeh u godinama koje dolaze, a ključni dio te strategije je disciplina u davanju prioriteta najjačim prilikama. Zaštitit ćemo ono što uspijeva i usmjeriti napore na područja s najvećim potencijalom, dok istovremeno ispunjavamo očekivanja koja kompanija ima prema našem poslovanju. Ovakav fokusiran pristup omogućuje nam da isporučimo iznimne igre i iskustva za igrače generacijama koje dolaze.” – napisao je Spencer.
ChungaLunga
03.07.2025 - 10:11Mozda bi i trebal u mirovinu, imam dojam da mu je popularnost u slobodnom padu 👎
HardiU
03.07.2025 - 10:14Bojim se da nas očekuju dugi periodi bez velikih izdanja.
esseGesse
03.07.2025 - 10:21Bravo mister Spencer!
Bojko
03.07.2025 - 10:24Ako mogu izvući išta pozitivno iz ovog kupusa negativnosti, to je da će se iz ovog kaosa oformiti novi timovi i indie ekipe koje će imati svoje uspješnice. Ne bi bilo prvi puta…
Lazy
03.07.2025 - 10:28Gase xbox hardware kao takav!?Samo Gamepass…
DjokaBA
@Lazy, 04.07.2025 - 15:02100% sam siguran u to vec neko vreme.
Lazy
@DjokaBA, 04.07.2025 - 19:45Tako izgleda od onog slogana xbox everywhere ili tako nest.
Mrkvicaa
03.07.2025 - 11:00Zatvaraju se kreativni studiji, i onda generativne AI igre nezaustavljivo ulaze na game pass, kao da je to oduvijek bio plan:)
Sentinel
03.07.2025 - 11:08Rezu soy infused bloatware koji su nakupili tijekom godina, pogotovo tijekom korone.
Goblin
03.07.2025 - 11:45Chaos is a ladder! – Fil Špencer
Tudum
03.07.2025 - 14:01Twitter je otpustio 80% radnika pa im nista nije falilo. Tako i u ovim studijima ima previse nebitnih ljudi, a otkako je SandFall interactive sa 30ak ljudi napravio Expedition 33, Xbox se pita – zasto mi zaposljavamo nekolikp puta vise?
ChungaLunga
@Tudum, 03.07.2025 - 14:40A i dalje nisu sposobni napravit iznenađenje kalibra Expedition 33, niti sa nekoliko tisuća zaposlenika više. Što će tek moći sa manje pitam se. Nije ovdje stvar koliko imas developera vec kakva je kompanija, kakvi su ti ljudi koji odlućuju što i kako. Ako su pare i uglavnom pare u fokusu onda zaboravi na neku kreativnost i motivaciju malog tima ljudi. Trebamo iznenađenja poput Exp 33, a ne 4856 nastavak CoDa.
Goblin
@Tudum, 03.07.2025 - 15:54Ok, negdje sam čitao da je ovo od 30 ljudi na Expeditionu pizdarija, a brojka bliža 500 ljudi, vanjski suradnici itd. A ovo druga stvar, ako je vjerovat nekakvoj statistici na internetu, Microsoft je od 2020. na ovamo povećao broj zaposlenika za 60.000 ljudi
-W-
03.07.2025 - 17:40Muka je više čitati te litanije od pr korpo sranja…btw…nije li “guzonja” Booty izjavio da je probao PD i da jedva čeka podijeliti s publikom??? Kao i političarima, jednostavno NE SMIJEMO vjerovati gaming korporacijama..tek kad igra izađe onda možemo raspravljati o povjerenju
-W-
03.07.2025 - 18:56Jednog će dana nadam se snimiti tv show o nevjerojatnoj razini nesposobnosti vođenja Xboxa. Broj otkazivanja, igre koje su izašle u užasnom stanju, ogromna kašnjenja, igre koje su se lansirale na svim platformama OSIM Xboxa, laži, nezainteresiranost Microsofta, stalne promjene smjera,… Eto materijala za pokrit 10-ak epizoda..
-W-
03.07.2025 - 19:02I povrh svega..tranzicija u total trans/pederluk/feminine/incompetent korporaciju gdje navedeni žive u svom idealnom društvenom mjehuru, a AI radi umjesto njih dok oni bezbrižno buše noseve, maljaju nokte i kosu, prći svatko svakoga da se i sapunice mogu sakrit,…Woodstock 21.stoljeća
-W-
03.07.2025 - 21:45Ah, toliko sam danas nasrao po ms/x da mi se više gadi komentirat…al moram još reći ovo: nadam se da nisu toliki moroni opet nakon otkaza pustit dan kasnije neki novi kontroler s diskutabilnim imenom ili promotivnim sloganom, npr “Feel the Burn 2” 🤣😅😁😎
ChungaLunga
04.07.2025 - 13:32Dobro su napisali na jednom MS naklonjenom siteu: “Why Microsoft’s enshittification of Xbox, Surface, and even Windows itself — are all by design”
DjokaBA
04.07.2025 - 15:01Znaci dobijamo dva Call of Dutya godisnje.