HCL.HR

King’s Quest – revolucionarni početak animacije u avanturama

Zoran Žalac prije 3 dana   •   2 komentara   •   Retro gaming


Na današnji dan prije 41 godinu igrao se prvi dio nekoć slavnog avanturističkog serijala King’s Quest, upamćen po animiranim događajima koji su tada bili novost u takvom tipu igara.

Pojam avanture u samim je počecima gaminga bio vezan uz tekstualno predočavanje stvari i događaja. Trend je započeo još u sedamdesetima s naslovima kao što su Colossal Cave Adventure, Zork i druge. Premda su te igre imale svoje čari, njihove su avanture bile statične. To se počelo mijenjati sredinom 80-ih, a najznačajnije zasluge za to imala je igra King’s Quest koja je izašla na današnji dan prije 41 godinu.

Originalni King’s Quest bio je rađen za tadašnja računala IBM PCjr, a bio je prva avanturistička igra s interaktivnom animacijom. Vidjeli smo tako kretanje glavnog lika po ekranu, a posebne su animacije bile aktivirane prilikom pada, otvaranja vrata, skupljanja predmeta i sl. Iako je igra imala 2D grafiku, simulirala je 3D prostor pa se moglo zaći iza objekata i sl.

Originalni King’s Quest bio je prva avanturistička igra s interaktivnom animacijom.

King’s Quest je igrače postavio u ulogu viteza Grahamea koji je od kralja Edwarda dobio zadatak da pronađe tri legendarna blaga kako bi kraljevstvo Daventry izvukao iz teškog razdoblja. Grahame je na toj avanturi morao proći kroz 80-ak lokacija unutar kraljevstva, izbjegavati trolove, patuljke i druga bića. Kasnije su iteracije igre proširile priču i promijenile naziv glavnog junaka, ali je izvorni zaplet ostao netaknut.

King’s Quest je bio prva animirana avantura tog tipa, ali se i dalje oslanjao na tekstualne naredbe koje se tipkovnicom upisivalo glavnome liku. Dio izazova King’s Questa bio je baš u tom otkrivanju koje se naredbe uopće mogu koristiti, kada i gdje.

King’s Quest je bio prva animirana avantura tog tipa, ali se i dalje oslanjao na tekstualne naredbe koje se upisivalo glavnome liku.

Inicijalno King’s Quest nije bio vrlo uspješna igra, čemu je kumovalo to što su se računala IBM PCjr prestala proizvoditi nepunih godinu dana nakon izlaska igre, a ni prije toga nisu bila široko rasprostranjena. Srećom, izdavačka kuća Sierra brzo se okrenula drugim platformama tog vremena. Prvo je uslijedio port za MS-DOS, zatim za Amigu, Atari ST i Sega Master System.

Na kraju je King’s Quest stekao toliku popularnost da je original imao čak tri prerade. Prva je izašla 1990. (King’s Quest I: Quest for the Crown), 2000. smo imali neslužbenu preradu baziranu na preradi iz 1990., a potom smo i 2015. dobili još jednu preradu epizodnog oblika. Iako je to bilo zadnje pojavljivanje King’s Questa, serijal je do 1998. zabilježio čak osam igara. Sedam od njih danas je dostupno u digitalnoj prodaji na Steamu.

2020. godine King’s Quest je uveden u dvoranu slavnih igara američkog muzeja The Strong National Museum of Play.

Što vam je to 'Gaming kalendar'?

Komentari (2)

  • Mrfloyd

    11.05.2025 - 09:32

    Ovo je prestaro čak i za mene.

  • kozmos098

    11.05.2025 - 13:12

    Zadnji epizodni mi je bio savrsen. Volio bih da ima vise takvih zabavnih, saljivih igara..

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?