HCL.HR

U Kini zabranjuju djeci igranje igara iza 22 sata, Tencent će skenirati lica preko mobitela

Zoran Žalac 08.07.2021.   •   57 komentara   •   Industrija videoigara, Tehnologija


Kineska tvrtka Tencent razvila je sustav koji će služiti za prepoznavanje lica i reguliranje termina u kojima djeca u Kini igraju mobilne igre.

Prije godinu i pol Kina je odlučila povući potez kojim nastoje regulirati ovisnost mladeži o videoigrama. Maloljetnim su osobama tako zabranili igranje igara poslije deset sati navečer, odnosno do osam sati u jutro. Ideja je bila ta da svaki igrač mora povezati svoju osobnu iskaznicu s nacionalnom bazom na koju se igre spajaju. Međutim, to je bilo lako zaobići – djeca su samo trebala prijaviti osobnu iskaznicu svojih roditelja. Stoga kineske vlasti sada rade na sustavu koji bi onemogućio takve trikove.

Kako izvještava BBC, igrači u Kini sada će za igranje poslije 22 sata morati proći skeniranje lica kao provjeru da su stvarno punoljetne osobe. A sustav za takvo što razvio je ni više ni manje nego njihov gigant Tencent. U testiranju je već tri godine i implementiran je u oko 60 mobilnih igara – upravo Tencentovih.

Može zvučati kao da ovim sustavom Tencent sabotira sam sebe i uskraćuje si zaradu od maloljetnih gamera, ali vjerojatno zbog toga imaju neku pogodnost od države kojoj je ta regulacija u interesu. U bilo kojem slučaju, s obzirom da je mobilni gaming najpopularniji oblik igranja u Kini, te da svaki mobitel danas ima kameru, implementacija zapravo nije problem i već se koristi u online kupovini određenih proizvoda.

Ostaje samo za vidjeti koliko će sustav prepoznavanja dobi preko kamere biti pouzdan. Valjda su ga naučili da prepozna nacrtane brkove?

Označeno sa: ,

Komentari (57)

  • cmicko22

    08.07.2021 - 15:45

    “Ideja je bila ta da svaki igrač mora povezati svoju osobnu iskaznicu s nacionalnom bazom na koju se igre spajaju.”Prije 20 godina ovo bi mi zvučalo kao neka luda distopijska noćna mora.

    • Veles

      @cmicko22, 08.07.2021 - 15:56

      I dalje je luda distopijska noćna mora. Samo što se ostvarila. Ne treba zaboraviti da su Kinezi praktično inspirisali pojavu tog žanra, zahvljajući gradu Kowloon

    • Sektallica

      @cmicko22, 08.07.2021 - 20:23

      Bukvalno orwell

    • _Someone_

      @cmicko22, 08.07.2021 - 23:22

      Govorimo o drzavi koja je uvela socijalne bodove, koje skupljas i gubis svojim akcijama, a sve nadziru kamere

  • efodiks

    08.07.2021 - 15:59

    Ništa nove Kineze, to je bolesno društvo, teški totalitarizam i potpuna kontrola svega

    • croBilly394

      @efodiks, 08.07.2021 - 16:19

      Polako, dolazi to i na zapad

    • Tony77

      @efodiks, 08.07.2021 - 19:14

      To ti misliš sve što sam vidio gdje stranci koje znam da žive u Kini su oduševljeni … Pogotovo u velikim gradovima Bejing Shanghai Guangzhou Shenzhen itd. Ljudi imaju dobar balans kapitalizma i komunizma(Koji na kraju i nije onaj komunizam koji mi poznajemo). Nemoj da pratiš zapadnjačku propagandu nešto ovaj onaj milijarder u Kini itd.

    • Cro_Maher

      @efodiks, 08.07.2021 - 22:23

      A zamisli tek zapad, moraš pokazati nekakvu zelenu putovnicu kako bi koristio bolnice, javne ustanove, kafiće..

  • Mihael5555

    08.07.2021 - 16:20

    Hmm tencent. Pa vi samo instalirajte Riot games igre, pogotovi Valorant anti cheat koji ima potpuni pristup racunalu.

  • abel

    08.07.2021 - 16:32

    Pa če djeca uzimati maske ili napraviti da izgledaju starije

    • uzyuss

      @abel, 10.07.2021 - 11:13

      Skenirat roditeljima lice dok spavaju 😂

  • Vujo777

    08.07.2021 - 16:38

    Ovo je totalna glupost, totalna kontrola i rušenje privatnosti, ovo je za mene sabotiranje djece i obitelji 😐

    • Hclfreak

      @Vujo777, 08.07.2021 - 17:04

      djece vise, vlast ih tjera van, skupq s klosarima i narkomanima, ja znam zast sam proveo zivot uz konzole, bas jer sam bjezo od takvih, s kojima sam sranja, ocevi i majke propalice, kak da budu djeca

    • Darac83

      @Hclfreak, 08.07.2021 - 17:23

      Džizs koja drama e… Ko da je svaki kvart u Hrvatskoj geto…

    • Hclfreak

      @Darac83, 08.07.2021 - 17:28

      ja kazem za moj.. i tak je svuda, nema balansa, imas geekove koji su u kuci, i likove koji prave sranja ne dozive 30tu a takvi znam i previse, budala uci na svojim greskama, pametan na tudjim, ok je izadj, ok droga ne, trazit curice mal, opustit se, al i bit normalan, kafic nije tvoje vlasnistvo da mos razbijat, kao ni zene da mos silovat ih, ni ljudi da mos provodit zakone bacit flasu na nekog..

      to malo tko zna,

    • Darac83

      @Hclfreak, 08.07.2021 - 19:41

      90% kvartovske ekipe u Zagrebu je normalna ekipa koja je proživjela djetinjstvo/mladost na kvartu. Ovo što ti spominješ su ekstremni primjeri i velika manjina…

    • Hclfreak

      @Darac83, 08.07.2021 - 19:53

      sad pretjerujes, zivio sam i u zg, .. svega se nadgledo

    • Darac83

      @Hclfreak, 08.07.2021 - 23:50

      Ne kažem da nema svega, ali to je manjina. Nije South Central bokte… Dramiš. 🙂

    • Hclfreak

      @Darac83, 09.07.2021 - 00:06

      u pravu si,, sorry :)..

      ,samo sam alergican na takve fore, jer to unistava najvise druge obitelj i to, gledao sam, nazalost kak su mi se drage osobe pocele droksat,..

      ebga

    • Darac83

      @Hclfreak, 09.07.2021 - 17:22

      Sve je u glavi. Normalna ekipa će i probat i uživat i bit svjesna da je to mladenačka ludost. S vremenom se unormalit i živjet obiteljski (većina moje ekipe). Labilni će zabrazdit… Zato i je djetinjstvo i mladost, al jebiga, tu i prva životna selekcija krene. Nije odgovor zatvorit se i izolirat od života…

  • Hclfreak

    08.07.2021 - 16:44

    idiotizam, bolje da su djeca na mobu u sobi do kasno, neg da bauljaju po igralistima s klosarima koje kakvim, danas u 21 stoljecu roditelj je bit lako, 90 posto djece divljaci, bolje bit sam u svom svijetu

    • JCD-Bionicman

      @Hclfreak, 08.07.2021 - 16:48

      Zato je i svet u kurcu jer deca ne bleje u hudu već balave za kompom.

    • Hclfreak

      @JCD-Bionicman, 08.07.2021 - 17:00

      u hudu su klosari i narkomani,.zato ne bleje djeca u hudu, pricaj mi odrasto u predgradju, nas saka normalno bjezala od taki kretena

    • krklj69

      @Hclfreak, 08.07.2021 - 16:54

      Stari moj naljepse trenutke u životu sam proveo”klošareči” se unaokolo.Treba se tu i tamo maznut par pivi,zapaliti frulicu te povuci par linija,život je lep nemoj ga potratiti na blejanje u ekran mobitela.

    • Hclfreak

      @krklj69, 08.07.2021 - 16:59

      divno si ispo vjerujem.. de dobro je, frulica koja przi mozak, ekipa luzera, druzio se i ja al smo bjezali od takvi kao ti, bez uvrede, bez droge, jedino pice kola, izlasci normalni sam da kupimo zenske, odvedemo doma, nismo slinili vani pravili sranja, dok taj drugi dio, sto ti hvalis eto, lega jedan sr bacio u dravu, drugi predoziran, i sad et krkan jedan isao 180, 3.0 promila, polomit ko picka, u komi bez slezene pola kraljezaka, al neka zivio je jel 🙂

      bolje je da klinci budu nerdovi ispred ekrana neg propalice

    • krklj69

      @Hclfreak, 08.07.2021 - 17:32

      Sve pet,samo zavisi kako definiraš “luzer”.Osobno mislim da sam dobro izrastao.Dobro radno mjesto,otac dvoje djece,sretno oženjen sa vlastitom kucom(dok vecina zivi u podkrovlju od roditelja),tribina i ulica su me naucili necemu sto ne ucis doma pred ekranom,odanost i da u sranjima vidis tko su ti pravi frendovi,zao mi je zbog tvojih prijatelja,ali netreba generalizirati moj zivotni put me nije odveo u grob jer nisam kreten koji nezna granice,ali i dalje tvrdim da sam se bolje provodio sa pivom i frulom u rukama na klupici u parku okruzen sa ekipom nego pred ekranom,ali ne osudujem i to tko voli neka izvoli jeru konacnici i jesmo na gaming portalu.

    • Hclfreak

      @krklj69, 08.07.2021 - 17:38

      bas zato sto si to prosao ,znas da je to lose, frulica ,linija..vecina nezna granicu,

      dobar posao, zena djeca, ne znaci nista, nije neko postignuce, kak da mi znamo tu da ne varas zenu, tuces djecu,
      ovo da neki zive sa starcima, i da zive, mozda su starci bolesni, il te osobe pa nemogu raditi, ja sam sreca svoj covjek, al i poznam normalne pametne, koji su bolesni, nemaju te srece nac posao,

      sve bi te jos konto, da nisi rekao da je kao linija i to kul, i dobro,, nije

      a za moje prijatelje sto su poginuli, krepali su jer su idioti, i nema ti sto bit zao, nit je meni, bog ti da pamet, slobodu, odlucis bit narkoman i pijanac, nemamo sto pricat,

    • krklj69

      @Hclfreak, 08.07.2021 - 17:52

      Samo največi ološ tuče žene i djecu,takvi su mi u rangu sa pedofilima i silovateljima,ali samo da napomenem da je ovo samo je MIŠLJENJE i nista drugo,da nam je mozda i je drustvo toliko u kurcu jer nema klinaca na cesti i na igralistima,klinci vise ne cugaju,ne tuku se,ne karaju u naokolo neidu na tekeme,po koncertima,nego sjede doma pred kompom,radimo generaciju internet ratnika koja ne zeli imati svoje osjecaje povrijedenima i vise samo na stranicama di su njihovi istomisljenici.Prijatelju nema nista lose u tome da imamo razlicite poglede na zivot,svako kroz svoj prode drukcije i gle to ovako mozeš dobiti i moždani dok gledas u ekran i sutra te nema😀,ali opet kazem mozda preteska tema za gaming portal.Budi mi dobro moj kompa Hclfrak meni se cinis kao ok lik.

    • Hclfreak

      @krklj69, 08.07.2021 - 17:56

      nisam ok lik..i to znas.nit si ti..dosta s licemjerjem

      drzim se tvoje izjave najsretniji si bio kad si klosario , droksao se vene bockao, pravio sranja.

      tvoje rijeci..

      i kazes da sad imas normalno nesto, .posao, zenu..djecu..

      nekak nema smisla..nemamo sto pricat, budi dobro..cao

    • krklj69

      @Hclfreak, 08.07.2021 - 18:09

      ja mislim da ipak jesam ok lik😀,a i ti bi trebao biti jer se nisi bockao u vene😀,jebo te stari ti kao da si preskocio adolescentsku fazu svog života,mora da si se rodio kao 80to godišnjak.Život je ljep kompa,ali vidim da si mi nervozan danas valjda zbog vrucina…i dalje si mi drag,a sada moram ici jer mi kuha žuto na žlici,a znaš i sam da se nebude samo gurnulo u venu😉,ljubim te😘

    • Hclfreak

      @krklj69, 08.07.2021 - 18:13

      moja adolescenta faza je bila sasvim u redu, sretnija od 90 posto, odmalena znao sto je ok sto ne, droge, alkohol i to nije ok, pravit sranja, od 14 radio po polju ljetu da si kupim plejku i tv, van isli sam zbog zenski odvajali bas od klosara ih, dovodili doma cugica,

      zivot nije samo igla, i pijancenje..

      sretno

    • Zaratino

      @krklj69, 08.07.2021 - 23:04

      Ovaj ko da je živia u Baltimore-u 90-ih godina btj. Da dovodili zenske, dovodili ste vi vraga crnoga da nije interneta pi..u nebi vidia. Popušili su ljudi livadu trave i popili more alkohola pa su uglavnom normalniji ljudi nego ovaj…

    • Sljivovica23

      @Hclfreak, 08.07.2021 - 17:59

      Ti zivia negdje gdje su svi okruzeni pijancima i drogerašima, jer zvucis mi ko da nisi nikad izašao van, nemoj se uvrijediti ali zvucis ko mamin sincic
      2

    • Hclfreak

      @Sljivovica23, 08.07.2021 - 18:03

      o itakako sam isao van, ..samo znam razliku izmedju loseg i zlog..

      tvoje misljene me ne zanima, ..svugdje su narkomani i pijanci to je poanta , zato trea bit normalan , odabrat svoj put neki..

    • JCD-Bionicman

      @Hclfreak, 08.07.2021 - 18:38

      Moram se složiti sa tobom, a ne sa Krklj69 jer hood ne mora da znači duvanje, drogiranje i napijanje. Lično sam veliki protivnik bilo kakvih droga, a alkohol ajde može umereno da se popije. Mislio sam više ulica, fudbalica, između dve vatre, žmurke i tako blejanje po ceo dan sa decom. Malo se treba nekada i pobiti jer je to sve deo detinjstva i tako dalje..

    • Hclfreak

      @JCD-Bionicman, 08.07.2021 - 18:44

      to se slazem… i ja sam se tuko, pio nekad, igrali smo basket, dok nas stariji nisu tjerali gadjali flasama..

      ali sve granice, ..problem sto to nezna nitko,

      droge nisu dobre, u mjestu znam narkomanku bivsu, sprzeni mozak je, od srednje skole, al ona je tako odlucila,

      poanta moga ja sam vise bio okruzen losim nego dobrim, stoga sam zivio iza ekrana vise, i ne patim da mi sad netko kaze sonjo, geek, ..

      ali da nisam zivio je laz..svjet je ugl djungla,

    • JCD-Bionicman

      @Hclfreak, 08.07.2021 - 18:52

      Isto tako. Nikada nisam ni izlazio ni po klubovima osim jednom kada sam otišao u Novi Sad jer se pravila Vice City žurka, puštala se muzika iz igre i dolazili su likovi u havajkama 🙂
      Osim toga imam svega par prijatelja jer znam da je mnogo budala koji se napijaju i drogiraju, a ako slučajno vidim da neko vuče linije preda mnom, ne tolerišem to i pravim “haos”. Sreća pa sam odrastao u mirnom mestu i baš je bio hood ali bez ikakvih fake gangstera i narkomana. Svi su bili srećni i igrali se, kasnije kada smo bili stariji smo više izlazili napolje i pričali, igrali tenis u ulici jer nije bilo saobraćaja i glumili crnje iz San Andreasa xD

    • Hclfreak

      @JCD-Bionicman, 08.07.2021 - 18:58

      e to je meni primjer djetinjstva…kakvog zelim svima, kad vidis budale makni se, nek oni povlace linije, zast bi i ti..al vecina padne na tom, utjecaju, kud svi tu i mali mujo,

      ja sam bio unutri i vani..al vise unutri nas par pred ps1, jer sam u mjestu bas kaos, gdje nisi kul ak nisi kroner pijanac i narkoman..

      ja i moja mala saka frendova smo odlucili bit radje luzeri

    • krklj69

      @JCD-Bionicman, 08.07.2021 - 18:48

      Ma naravno kompa,hvala bogu nekazem da svatko treba lokat i palit gudru i daleko od toga i u potpunosti se slazem sa ovime nogac i koja prijateljska šorica nakon toga između dva kvarta,e toga,toga nažalost više nema jer su klinci zaljepljeni za mobitele,evo ja sam starijeg klinca(14god) probao neki dan nagovoriti da ide samnom na pecanje,nema šanse rolblox na kompu sa klincima nekakvim iz engleske koje nikad u zivotu nije vidio,ali opet nine sve tako crno hoce da ga vodim na tekmu😀.Ok je španat igre i ja ih udaram mozda malo vise sad kada sam mator,ali prije je ipak ekipa i zajebancija znacila vise nego ovo danas.

    • Lionhazard504

      @krklj69, 08.07.2021 - 19:39

      Da se ne bih previše upleo u ovaj razgovor, s obzirom da je totalno izvan teme ovog članka, ali slažem se da je današnje društvo takvo kakvo je, ima mnogo narkomana i bolesnih ljudi uokolo, no ne znači da se ne smije izaći s društvom vanka u grad., Ne podržavam drogu ni opijanje ko pijandura, i one radnje s zenskama unaokolo ko budala…valja imati mozak pa znati šta je pretjerivanje, šta je dobro a šta ne… Nekima je draže biti doma pred ekranom, jer eto moguće da je društvo iz okoline takvo ajmo reći loše, pa im ne preostaje pametnije nego blejanje na igrama, pred TV-om itd… Valja imat umjerenosti u svemu, ne podržavam ništa šta je izvan granica normale, kako velite obojica svako svoju stranu priče i iskustva, bilo to u hoodu s pijandurama, bilo doma s geekovima na video igrama, svako ima svoj izbor i odlučuje šta će da radi u svom životu 😉 Vjerujem da ste obojica prošli i vidjeli svašta, nema smisla vrtjeti po nečemu šta je generalno jasno većini, nema svako isti pogled na iste stvari, pitaj prvu osobu na ulici o ovome pa će ti reći svoj stav o tome, nije svako imao isto djetinstvo, isti život. Što smo stariji to nam neke stvari postaju jasnije i drugačija razmišljanja imamo, jest da sam mlađi od vas skupa zajedno i da nemam toliko godina iskustva, ne znam koliko sam jasan bio ali shvaćam na šta ciljate ovim razgovorom. 😉

    • krklj69

      @Lionhazard504, 08.07.2021 - 19:59

      Slažem se,super napisano,ovo kaj si možda mlađi ne znaci da nisi pametniji i mudriji😉.

    • Zaratino

      @JCD-Bionicman, 08.07.2021 - 23:06

      Odgovorno tvrdim da je trava u normalnim granicama 100 puta manje zlo nego par piva dnevno.

    • JCD-Bionicman

      @Zaratino, 08.07.2021 - 23:13

      Par piva godišnje u mom slučaju.

    • Zaratino

      @JCD-Bionicman, 08.07.2021 - 23:46

      Nebitno, ja isto vec godinama ne duvam, a pijem isto dosta ritko. Ali kazem ti, marihuana je puno manje zlo od pive i drugih alkoholnih pica.

    • Darac83

      @krklj69, 08.07.2021 - 19:43

      Potpisujem

  • mg

    08.07.2021 - 21:21

    Kako će Tencent skenirati lica preko PC-ja?Join 100 Million Users on GameLoop Tancent. https://www.gameloop.com/

  • BoneDigger

    08.07.2021 - 23:52

    Tencent, vlasnik epic games storea. Evo zasto ne dajem novce epicu. Rade sa CCP i trpaju se na sva moguca trzista. U Srbiji (Beograd) su kinezi instalirali hrpu “pametnih” kamera po ulicama, pitajte se zasto. Ovaj social score sistem se rasirio po Kini a sada pokusavaju i dalje.

    • Dajsikeks

      @BoneDigger, 09.07.2021 - 01:01

      Uhmm od kud si ti iskopao informaciju da su vlasnici?

    • Mihael5555

      @Dajsikeks, 09.07.2021 - 10:27

      pa tencent jesu vlasnici epic games to je javna informacija, cim googlas epic games ti pise

    • Dajsikeks

      @Mihael5555, 09.07.2021 - 11:33

      Hmm, imaju udio, ali nisu vlasnici

    • Mihael5555

      @Dajsikeks, 09.07.2021 - 13:04

      sori mislio sam na riot games

    • BoneDigger

      @Dajsikeks, 10.07.2021 - 01:10

      Zapamti da u biznisu nista nije crno-bijelo, Ubisoft je imao ogromne probleme sa Vivendijem a imali su “samo” 27% Ubisofta. Sta mislis da ne kontroliraju epic games ako nemaju 100% 😃

    • BoneDigger

      @Dajsikeks, 10.07.2021 - 01:04

      Google?https://en.m.wikipedia.org/wiki/Epic_Games To je opce poznat podatak. Tencent drzi 40% vlasnistva epic gamesa, Tim Sweeney drzi 50%, ostali vlasnici preostalih 10%. Od pocetka su kinezi to financirali.

  • moordrak

    09.07.2021 - 00:16

    Ccc…obzirom da nama u DEMOKRATSKOM svijetu trebaju covid putovnice i potvrde za banalne aktivnosti poput odlazaka na koncert u susjedni grad ili organizaciju pira, onda se ništa ne čudim Kinezima. Ovakve stvari su kod njih normalne. Za razliku od zapadnih vlada, njihova ne poriče da svoje građane prati i kontrolira kada god to može. Uostalom, kad već roditelji ne mogu kontrolirati svoju djecu, onda će to činiti država. Možda griješim, no ovakav potez držim pozitivnim: prepoznali su problem i pokušavaju ga riješiti. Naravno, klincima se to ne sviđa i to je sasvim uredu.

    • Mihael5555

      @moordrak, 09.07.2021 - 10:28

      kakve drzava ima veze s tim kada ce i koliko necije dijete biti na igricama

    • moordrak

      @Mihael5555, 09.07.2021 - 21:36

      Očito nisi razumio članak. Tema je ovisnost. U onom trenutku kada izgubiš kormilo, potrebna ti je pomoć kako obitelji tako i društva. Dok si u procesu prilično kompliciranog i dugog liječenja, vrijeme ide dalje,a socijalne i ekonomske posljedice za tebe i cijelu obitelj tek slijede. Znam, reći ćeš ovo su ekstremne situacije no problem je što ih ima sve više i više i to ne samo u Kini nego i kod nas. Naravno, ovo su stvari o kojima se ne priča jer su “sramota” no nažalost, vrlo su realne.

  • Mteo1906

    09.07.2021 - 10:52

    Zasto drzava radi funkciju roditelja?

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?