HCL.HR

70% developera je zabrinuto zbog live service modela igara

Zoran Žalac 18.04.2024.   •   58 komentara   •   Industrija videoigara


Nedavno istraživanje na uzorku od 600 developera pokazalo je kako njih 70% izražava zabrinutost oko održivosti popularnog modela live service igara.

Poslovni model igara koje kontinuirano serviraju nove sadržaje igračima zaludio je gaming industriju. Svi bi htjeli jednu zlatnu koku koja osigurava stalan priljev prihoda bez većeg riskiranja, a takozvani live service model obećava upravo to – pod uvjetom da igra bude popularna već u startu. Ako ne bude popularna, vjerojatno će brzo biti ugašena i zaboravljena kao da nikada nije ni postojala.

Kad skoro svi izdavači igara ganjaju takav uspjeh, postavlja se pitanje održivosti istoga u gaming industriji. A ako se pita proizvođače igara, većina njih tu zaluđenost live service modelom vidi kao problem, što pokazuje nedavno istraživanje.

Prema anketi provedenoj na 600 developera, 70% ispitanika izrazilo je neku zabrinutost oko live service modela u igrama. Od toga ih je 39% blago zabrinuto, a 31% vrlo zabrinuto po tom pitanju. 26% developera izjasnilo se da nisu zabrinuti, a 4% nije sigurno.

Interesantno je vidjeti što to točno zabrinjava developere kod igara live service modela, a rezultati istraživanja bili su sljedeći:

  • 63% developera strahuje da će igrači izgubiti interes za live service igrama
  • 62% developera strahuje od konkurentnih live service igara
  • 47% developera strahuje od rastućih troškova za privlačenje igrača
  • 34% developera strahuje od rastućih troškova razvoja i održavanja igara

Komentari (58)

  • Chimichangas

    18.04.2024 - 10:07

    i trebamo strahovat, s tim načinom ubijaju kreativnost single player naslova. Tko zna kako će gaming svijet izgledat kad djeca rođena ovo desetljeće krenu igrat igre..

    • macgyver

      @Chimichangas, 18.04.2024 - 10:56

      Kakve veze live service igre imaju sa single playerom? Kolko sam shvatio, to su multiplayer igre tipa Fortnite gdje svako malo izlaze novi sadrzaji koje onda ljudi placaju? Al to nema veze s single player igrama, buduci da u pravilu imaju drugu bazu igraca.

      Live service igre djeci sada su isto sto su nama prije 20 godina bili CS, UT i slicni, samo sto smo mi igrali piratske verzije igara i nismo nikakve dodatne sadrzaje kupovali (a nije ih ni bilo puno)

    • Veles

      @macgyver, 18.04.2024 - 11:18

      Itekako ima veze sa single player igrama. Izdavaci kao sto su EA i Rocksteady pokusavaju od tradicionalno single-play fransiza napraviti live-service igre. Ukoliko se taj trend nastavi, mnoge single play fransize mogle bi jednostavno nestati. Jedina pozitivna stvar je sto su ti pokusaji do sada bili neuspjesni. EA je odustao od novog Dragon Agea kao live srevice igre, Rocksteady se nije proslavio sa Suicide Squad, a Gotham Knights je isto bio katastrofa

    • Goblin

      @Veles, 18.04.2024 - 12:19

      Gotham knights nije live service, a nema ni mikrotransakcije.

    • TheCaptainCrash

      @Goblin, 18.04.2024 - 14:26

      gotham nights je dizajnirana kao live service igra i to se vidi na svakom uglu, npr nacin na koji otkljucavas gear i stvari. To je bio last minute decision ocitio da se to se izbaci i pokusa pretvorit da izgleda da je single player igra, isto tako i sa shadow of war. Singleplayer igra 1 kroz 1 koja je imala live service, i izbacen je poslije pa mozes vidit kako je endgame dizajniran oko toga da ti grindas, tako da sad bez toga igra izgleda deformirano.

    • Goblin

      @TheCaptainCrash, 18.04.2024 - 15:15

      Da, ima smisla, i see it now

    • Chimichangas

      @macgyver, 18.04.2024 - 11:23

      kako nebi imalo veze, da ne rade to mogli bi raditi nešto drugo i često shebu mnoge igre s tim live service pokušajima, što bi inače mogla biti super igra single player

  • SanKa

    18.04.2024 - 10:14

    iskreno ja ne znam tko voli live service model ? jel mi zivimo u bubbleu ? doslovno nisam vidio komentar koji je za to

    • Chimichangas

      @SanKa, 18.04.2024 - 10:37

      djeca nisu na gaming portalima već na tiktoku

    • Djelo_Jerboa

      @Chimichangas, 18.04.2024 - 15:14

      S tim si sve reko

    • Chimichangas

      @SanKa, 18.04.2024 - 10:39

      od ženine sestre klinci, 6. i 7. razred, većinom samo fortnite igraju, i to već traje godinama, njihovi starci tolko već iskeširali za V-buckse da to nije normalno. Za rođendan on želi skin u fortniteu… znači wtf. I pretpostavljam da je tako većina te generacije

    • curkass2

      @Chimichangas, 18.04.2024 - 10:57

      Naravno da je, evo baš klinac od brata imao rođendan prošli tjedan. Klinci dolaze s voucherima na sve strane. Prije rođendana buraz mu je uplatio 20€ kao “evo to si htio za rođendan”.

      Vjerojatno samo za rođendan od jednog klinca je poklonima fokusirano više od 100€ na fortnite. Klinac igraju igru već godinama, niš drugo ga u gamingu ne zanima, ili ga zanima kratkoročno.

    • 312AE

      @curkass2, 18.04.2024 - 12:01

      Barem još ima prave prijatelje,za sad! Sam si nečem zamisliti,kaj ako netko od roditelja nema 20 € za V bucks ili netko na rođendan dođe bez vouchera s recimo društvenom igrom za poklon?

    • SanKa

      @Chimichangas, 18.04.2024 - 12:36

      veci su mi problem njihovi roditelji koji to toleriraju i keširaju

    • Payday 4 Dallas

      @Chimichangas, 18.04.2024 - 13:02

      Bez uvrijede za njih ali koja je poanta imati toliko skinova u igri.Jedan je sasvim dovoljan.

    • Zoran Žalac

      @Payday 4 Dallas, 18.04.2024 - 13:07

      Da budeš faca u školi, što drugo.

    • curkass2

      @Zoran Žalac, 18.04.2024 - 16:38

      Točno to… Klincima je to danas statusni simbol.

    • Nemanjazzz

      @Payday 4 Dallas, 18.04.2024 - 13:27

      Kao sa vecinom stvari tog tipa. Goris od zelje za tim skinom. Uzmes ga. Bude ti lepo par dana i onda bidis neki bolji.

    • ImeiPrezime

      @Payday 4 Dallas, 18.04.2024 - 19:14

      Ista poanta koja je nama starijima bila skupljanje sličica. Ili yugioh karata.

    • Djelo_Jerboa

      @Chimichangas, 18.04.2024 - 16:37

      Jedna jebena igra je uspjela usrat čitavu generaciju i više, al eej zato Epic ima para za besplatne igrice.

      Bojim se za stvari koje tek slijede…

    • DjokaBA

      @SanKa, 18.04.2024 - 11:47

      Mahom klinci, ali imas i neke dobre live service naslove koje i mi matori igramo sa prijateljima. Helldivers 2 na primer.

    • moordrak

      @SanKa, 18.04.2024 - 13:34

      Meni je OK live service. Recimo D2, Heldivers2, Genshin Impact, Honkai StarRail,Path Of Exile, Tower of Fantasy, evo sad samo što nije Wuthering Waves, Apex sam igrao jedno vrijeme . Većina tih igara je f2p , ne sile me na ništa ( u smislu kupovine iako su neke od njih vrlo, vrlo bezobrazno monetizirane ) Kupim tu i tamo nešto kad me pukne, ali sad baš da ću iskrcat para i para, neću. Znam neke igrače Genshina koji su do sada potrošili, a onako, za jedan jako dobar auto para, u tri godine koliko je GI aktivan…

    • Goblin

      @moordrak, 18.04.2024 - 15:18

      Pod D2, nadam se da misliš na Division, a ne Destiny 😀 … i da Division 2 je ok, ne sili da tučeš igru svaki dan da bi riješio glupi battle pass

    • SanKa

      @moordrak, 18.04.2024 - 16:38

      ok, bar si obrazlozio.

  • Smike

    18.04.2024 - 10:49

    Ove nove generacije su govna od djece,radim da njima. Znaci ne prate filmove, serije,ne gledaju utakmice i igraju samo Pubg fortnite i ostala online sranja. Znaci cijeli dan je tik tok i online igre,pa za rezultat imamo sve losije igre, filmove serije itd. Svaka singleplayer dobra igra od sada se placa suhim zlatom i opet je pred izumiranjem taj model 😞😞

    • macgyver

      @Smike, 18.04.2024 - 11:00

      Znaci ako djeca ne prate sto ti volis (filmove, serije, utakmice), nego imaju stvari koje njih zanimaju (fortnite, tiktok), onda su govna?
      Ajd ne serite, svaka generacija djece ima svoju zanimaciju, ko da kad smo mi bili djeca smo radili ista pametnije stvari. Isto su starci srali da “samo igramo taj kompjutor”

    • HeimdallTheWhite

      @macgyver, 18.04.2024 - 11:41

      Da, ne da su govna nego su retardirana govna. Moze umjesto filmovi, serije, utakmice biti kazaliste, glazba, vremenska prognoza. Uopce nije bitno, bitno je da su retardi odgojeni od strane jos vecih retarda koji su ih naucili tome jer su retardi koji isto ne prate nikaj osim hrpe toksicnih govana na mobitelu pa ih i boli k za klince. Ali prije ili posle zenjes kaj si posijao, a to lagano dolazi na naplatu al naravno,svio su im drugi krivi osim tih retarda.

    • macgyver

      @HeimdallTheWhite, 18.04.2024 - 12:49

      lol, ko je tebe naljutio 🙂

    • Smike

      @HeimdallTheWhite, 18.04.2024 - 13:06

      😂😂😂😂😂

    • ImeiPrezime

      @HeimdallTheWhite, 18.04.2024 - 19:16

      Znači dok su druga djeca skupljala sličice i pokušavala dobiti Zidanea ili Ronalda, naš Heimdall Bijeli je išao u kazalište i pomno pratio vremensku prognozu 🤣🤣

    • HeimdallTheWhite

      @ImeiPrezime, 18.04.2024 - 21:03

      Nouppp, mi smo igrali Manhunt i zato sam tak super ispali. Zezam se ali je, tamburaska, zbor od pocetka osnovne, stolni tenis, kazaliste od malena itd. Ovi danas s 13 ne znaju bi te pogledali u oci i rekli bok ili ipak rade ne jer za to ipak treba skill, socijalni i emotivni invalidi..buduci socijalni slucajevi. Kupim necaku za rodendan GOW, a ovaj da je to smece, da treba citati stalno nekaj i to je uglavnom bilo to XD Jbg radikalni sam mozda malo pa oduzmi 30%.

    • Daky_13

      @HeimdallTheWhite, 19.04.2024 - 15:16

      Trebao si ga prebiti da nauči da ceni GOW strasno 😃

    • Smike

      @macgyver, 18.04.2024 - 13:06

      I mi smo bili govna pa nam dolazi na naplatu. Jedan keramičar ti uzme 500 eura za dva dana posla ili elektricar jer smo nesposobni da sami nesto uradimo. Moj stari zna zidati,zna oko vode struje itd. Jbg ja znam skupljati cvijeće u Witcher da napravim napitak.😁

    • moordrak

      @Smike, 18.04.2024 - 13:06

      A c’mon! Nije sve tako crno! Što su nama nekad bili stripovi, to je danas klincima tik-tok. Ni mi puno puta nismo znali što bi sami sa sobom pa bi izvodili gluposti. Na ulici doduše. Ulicu su danas zamijenili mobiteli i tableti.
      SP neće izumrijeti. Dogoditi će se uvijek neki BG, Witcher, Elden, Zelda.. Sjeti se razdoblja prije detak-petnaest godina. Dobre igre nisu izlazile k’o na traci. Ako si imao par komada kroz godinu, to je bilo super! Nemam problema sa čekanjem na nešto dobro. U međuvremenu, trošim “live service” i mozak na pašu👍😁

    • 312AE

      @moordrak, 18.04.2024 - 13:36

      Mi smo imali igraonice kao live service ,ali je sve to bilo nekak pristupačnije. Igrala si 1 sat , pol sata si pokral igraonicu ,jer si kao pomagalo ljudima oko podešavanja tipkovnice,a ostalo si gledalo kak drugi igraju.

    • Djelo_Jerboa

      @moordrak, 18.04.2024 - 16:34

      Krivo, stripovi su daleko pozitivnija stvar od blještavih tik tok shortsa sa epileptičnom muzikom u pozadini.

    • Djelo_Jerboa

      @Smike, 18.04.2024 - 16:31

      Vraga crnog ne gledaju serije, zaljepe se za Netflix ko muha na drek.

  • Iron666

    18.04.2024 - 11:00

    Live service jedino gdje je eventualno održiv i eventualno prihvatljiv (i to podebljano eventualno), po meni: jedino striktno u F2P igrama, ali da uzmemo u obzir da ta ista igra bude zaista kvalitetna i da zaista može ponuditi igračima dugoročnu zabavu. Apex Legends, Fornite i slične zlatne koke.. Općenito ne razumijem tu potrebu za “presijavajućim” “zlatnim” skinovima i sličnim. Prije ako si htio neki cool “skin” odeš na neki custom made server ili skineš neki mod i igraš s čim hoćeš i kako hoćeš ak ti je to toliko fora. Sad su toliko isprali mozak mlađim, a i starijim generacijama loot boxovima, skinovima i sličnim. Frag Granaden nije grande ak nije neki galaxy skin 🤣Pa mislim, pogledajte i sport i slično, toliko se promoviraju kladionice, kasina i slično. Nikad to nije bilo toliko propagandirano. Jednostavno vodeći kadar svijeta propagira apsolutno loše stvari u svakoj mogućoj industriji. Glazba imala dobar “beat” ili ne je prepuna vulgarizma, nasilja, seksa, droga, alkohola i sličnih sranja. Filmovi isto. Ma de.. čast izuzecima al to se neće tako brzo promjenit, ako uopće i hoće

  • MAJSTOR RINGO

    18.04.2024 - 11:42

    Jednom davno Her Žika je izjavio.
    Ko u životu cvika, može da se slika.
    Živele single player igre💪💪💪

    • Iceman73

      @MAJSTOR RINGO, 18.04.2024 - 12:56

      Legenda Žika!

  • vragec25cro

    18.04.2024 - 12:18

    Age of Empires i Euro/american truck simulator su dobar pokazatelj kako bi trebala izgledati singleplayer luve service igra(nabrojane igre normalno da su i multiplayer)

    • Rick Sanchez

      @vragec25cro, 19.04.2024 - 09:45

      Ali…ali…tko želi igrat igru u kojoj voziš jebeni tromi spori kamion po ravnoj autocesti? Pomozi mi da shvatim…

    • vragec25cro

      @Rick Sanchez, 19.04.2024 - 23:04

      25000-30000 ljudi dnevno,a igra je vise singleplayer nego multiplayer i stara 12 godina.Skoro svake godine dobije neki dlc i nema mikrotransakcija koje bi trebao kupiti da mozes normlano igrati.Prodana u 13milijuna otprilike a kako kazes vozis kamion i jos je tome pc eskluziva.Ets 2 spomenu bas zbog toga jer je dobar primjer live service igre.Sad ko igra ko ne igra,ali naprimjer 80% aaa igara u zdnjih par godina nije moj tip i ne igram ih

  • moordrak

    18.04.2024 - 12:43

    Između redaka, vrijeme corone je završilo. Ljudi više cijene svoje slobodno vrijeme (čitaj: imaju ga manje) otkako su se stvari normalizirale. U međuvremenu, dogodila se hiperinflacija ne kvalitete u svrhu generiranja profita i sada plačemo oko problema kojeg smo sami stvorili. Buu-hu.
    Najjači opstaju. Deal with it.

    • Mrkvicaa

      @moordrak, 18.04.2024 - 13:36

      Ne trebaju ti ljudi koji za tebe nemaju vremena! Stariji gledaju zadrugu, mladi tiktokere:)

  • Mr Robot

    18.04.2024 - 12:55

    Samo nek naprave nešto izmedju elden ringa,SIM citya,GTA,FIFE,chorusa,r.evila ja pre-ordam odmah

  • Mrky

    18.04.2024 - 13:07

    Igrači su još više zabrinuti.

  • Mrkvicaa

    18.04.2024 - 13:10

    Stari tip igara pred izumiranjem”.
    Sad lavovi drmaju kaveze:)(TikTok Live Matches, Gift Game.)

  • Kortizol

    18.04.2024 - 13:16

    Moje mišljenje je da su cijene problem. 80 eura mi je puno dati za igru koju pređem jednom , ito tako 20 eura za skin koji koristim 20 puta. Svede se na to da kupim 2 igre godišnje kad je sniženje , možda jedan batte pass.

  • Antiesreg

    18.04.2024 - 13:34

    “Live service” u video igrama se odnosi na igre koje se redovno ažuriraju sa novim sadržajem i funkcionalnostima. Ove igre su obično zasnovane na nekom obliku online multiplayera, sa idejom o stalnoj evoluciji tokom vremena kroz izdavanje dodatnog sadržaja i ažuriranja.

    Zašto da:

    Stalna evolucija: Live service igre se redovno ažuriraju sa novim sadržajem, što omogućava igračima da se stalno vraćaju.
    Društvena interakcija: Ove igre često omogućavaju igračima da igraju sa ili protiv prijatelja ili nepoznatih ljudi.
    Pristupačnost: Mnoge live service igre su besplatne za igranje, što ih čini pristupačnim za širok spektar igrača.
    Zašto ne:

    Mikrotransakcije: Live service igre se često oslanjaju na mikrotransakcije i premium sadržaj kao što su battle passes, plaćene kozmetike i mehanike loot box-a.
    Rizik od napuštanja: Postoji rizik da će razvojni timovi napustiti igru, ostavljajući igrače bez budućih ažuriranja.
    Utjecaj na dizajn igre: Ovaj model monetizacije može imati utjecaj na dizajn igre, što može dovesti do kontroverzi.
    Kao i sve, live service igre imaju svoje prednosti i nedostatke. Važno je da igrači razumeju šta ove igre podrazumevaju pre nego što se uključe u njih.

  • TheCaptainCrash

    18.04.2024 - 14:37

    i trebaju se bojat, mozda ako se dovoljno budu bojali, mozda ce napokon shvatit da ne koriste ove debile anti consumer taktike

  • delight353

    18.04.2024 - 15:48

    Tesko mi je halat live service igre. Imam osjecaj kao da su mi posao, a ne zabava. Fora mi je prvih 10-20 sati, a onda ih, u pravilu, napustam. Na kraju, ne stignem niti pratiti sve novitete i azuriranja koja dolaze. Medutim, single player igre nisu cijepljenje moje gore napisane izjave o tome da igre postaju kao posao. Mnoge SP igre se oslanjaju na otvorene svijetove u kojima igrac xy puta ponavlja xy istih zadataka. Eto, izasao je H:FW za PC. Igram ga i vidim da kada skrenem sa puta glavne price jedino sto dobijem je jedno te isti grind za ne tako bogate nagrade. Stoga, H:FW mi je kao posao. Igre kao Alan Wake 2 s druge strane – e to su dragulji koji iz nekoga razloga vise nemaju neku prođu… Šteta. Live service model – 👎🏻 od mene. 😜

  • Djelo_Jerboa

    18.04.2024 - 16:29

    Single player je još malo pa izumrla vrsta, zahvaljujući pohlepi kompanija sa live service formatom.

    • sallaD

      @Djelo_Jerboa, 18.04.2024 - 17:21

      Jedinu takvu nebulozu bi rekli oni koji su samo odigrali one AAA mainstream igre, a nikad uložili vrijeme da istraže široki kutak gaming scene npr. indie igre koje bi doslovno posramile velika današnja studija.

    • Djelo_Jerboa

      @sallaD, 18.04.2024 - 18:01

      Nije nebuloza nego činjenica, a indie igre pate jednako, prvo teško je naći kvalitetnu indie igru u moru svakakvih smeća, skibidi toilet simulatora, japanskog anime rpg proljeva itd. koji se nazivaju indie.Malo je dobrih indie igara, ali kad se nađe koja onda su to jako dobri naslovi to je istina. Drugo indie igre nikad niti ne dobe popularnost kakvu zaslužuju baš zbog pada interesa za kvalitetan single player. Valjda ti je sad došlo iz guzice u glavu.

    • ImeiPrezime

      @Djelo_Jerboa, 18.04.2024 - 19:18

      Ne mogu kompanije biti krive, nego isključivo igrači. Kompanije prate profit. Igrači novcem biraju što je profitabilno proizvoditi.

    • delight353

      @ImeiPrezime, 18.04.2024 - 19:47

      Nisi posve u pravu, ali niti posve u krivu. Kompanije su te koje nastoje stvoriti naviku kod potrosaca za konzumiranjem odredenog proizvoda. Igraci sami nisu trazili onu prvu live service igru koja je ikada izasla. Netko je smislio takav model, jer u takvim igrama, priznali ili ne, ima dosta novaca.

    • vragec25cro

      @delight353, 19.04.2024 - 23:06

      Normalno kad igraci kupuju,da ne kupuju ne bi bilo novca 🙂 Vidi samo kolko je igara izaslo i nestalo u roku 1-2 godine jer im nije islo

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?