Izdavač Manor Lordsa nakon prigovora o manjku sadržaja poručio: “Nije nam cilj slomiti developera”
Jedan je developer prigovorio nedostatku stalnog priljeva sadržaja u Manor Lords, na što mu je izdavač te igre odgovorio kako takvo razmišljanje stvara probleme u industriji videoigara.
Manor Lords je strateška igra koju je prije nepuna tri mjeseca kupilo više od milijun igrača. Po izlasku je postavila rekord jednog city buildera po broju istovremenih igrača i budućnost joj je izgledala optimistično. Međutim, brzo su se pojavili komentari kako igra nema dugoročni potencijal te da je nepromišljeno što developer ne planira unaprijed otkrivati koje će sadržaje pripremati i koliko će vremena biti potrebno da ih igra dobije.
Takvim se kritikama nedavno pridružio i developer Raphael Van Lierop, inače voditelj indie studija Hinterlands, zaslužan za igru The Long Dark. Van Lierop je na Linkedinu objavio svoja razmišljanja o Manor Lordsu, tvrdeći kako je Manor Lords kvalitetna igra, ali da ju više ne namjerava igrati jer nakon 5-10 rundi postane postaje jasno kako nema dovoljno sadržaja, a kad igra i bude dobila nove sadržaje onda ga za to vjerojatno više neće biti briga.
Van Lierop smatra kako je to propust developera i izdavača te savjetuje drugima da je early access maraton za koji treba imati pripremljeno barem dva proširenja sadržaja unutar tri mjeseca od lansiranja igre.
Te su riječi došle do izdavača Manor Lordsa, odnosno do voditelja tvrtke Hooded Horse, Tima Bendera, koji smatra da su prigovori o manjku sadržaja promašeni.
“Ovo je točno ona izopačena perspektiva beskrajnog rasta koja stvara puno problema u industriji videoigara. Ako ova industrija želi pronaći održivi put prema budućnosti, moramo se odmaknuti od takvog razmišljanja. Uspjeh ne bi trebao podizati ljestvicu i očekivanja za rast. Ne treba svaka igra pucati na to da postane neka live service senzacija ili propalitet. A lansiranje igre ne bi trebalo biti traka na kojoj developeri trče dok se ne slome mentalno ili fizički.” – poručio je Bender.
Fenner
08.07.2024 - 15:20Odgovor izdavača Manor Lordsa je onak, meh! Nikaj posebno.
curkass2
08.07.2024 - 16:10Fer, korektno i jedino što ima veze sa zdravom pameću. Pa nije da svi imaju neograničene resurse i da tek tako mogu imati spreman sadržaj za prva tri mjeseca Early Accessa… Zašto ljudi očekuju masu sadržaja u nezavršenoj igri? Pa to je baš suprotno zamišljena “platforma”, da se vidi isplativost projekta prije nego se uloži previše resursa i propadne studio. Ujedno i “platforma” koja je omogućila mnogim igrama da postoje pa tako i ovoj. Nažalost, igrači očekuju previše od malih game developera, dok se velikima gleda kroz prste.
Soulforged
@curkass2, 08.07.2024 - 16:32To je to.
imagineak
@curkass2, 09.07.2024 - 08:13Bravo. Razmišljanje ti je na mjestu.
Soulforged
08.07.2024 - 16:28Glavni problem je sto ljudi uvijek ocekuju igru za koju ce dati XX € i koju ce moci igrati XXXX sati, sto je nerealno. I onda izađe EARLY ACCESS (dakle nedovrsena) igra za 20-30€ koju je radio 1 developer (s par vanjskih suradnika), odigraju 100-200 sati i ostanu razocarani jer eto, ocekivali su end game koji mogu grindati jos koju godinu. Vrlo je jednostavno – nemoj kupiti svaku early access igru, pricekaj 2-3-5 godina dok ne izađe verzija 1.0, vidi recenzije i ako mislis da ces dobiti dovoljno sati gameplaya za full release cijenu, kupi. Ako ne, nemoj kupiti, nije svaka igra za tebe.
Future man
08.07.2024 - 16:42Razumni izdavac. Nije lako brzo izbacit hrpu novog sadržaja. Bolje da uzmu vremena i kvalitetno naprave. Nema potrebe da se ljudi sataru sa prekovremenim brojnim.
Iron666
08.07.2024 - 17:24Jednostavno mi nisu jasni ljudi koji od early access igara očekuju gotove proizvode sa pregrštom sadržaja. Znači tko te tjera da kupiš proizvod koji nije gotov i da onda se još “usuđuješ” kukat kojim tempom bi developer trebao izbacivati sadržaj? Ako već želiš pomoći razvoju igre za koju znaš da je nedovršen proizvod, plati, odigraj, bug-reportaj, napiši u discord/forume neke svoje želje i feedback i amen. Razumijem da neki devsi možda i iskorištavaju taj famozni “early access”, ali jako puno kvalitetnih igara je proizašlo iz njega. Osobno Manor Lords mi se jako sviđa i igrao bi ga već sad, al dovoljno mi je bilo 2 minute moga vremena da pročitam o kojoj se količini sadržaja radi, tako da ću igru radije kupiti tek tamo u 1.0 verziji ili eventualno pred kraj ea faze, kao i bubam novog Prince of Persiu i Hades 2 i slične igre. Strpljen spašen. Hvala Bogu pa imamo milijardu drugih igara za igrat danas..
SemirTheChosen
08.07.2024 - 20:05Meni baš godi igrati igru i nadam se da će završena verzija imati solidniji tutorial
Gojko Knez
09.07.2024 - 10:04Ljudi su govna, a ovaj Van Lierop je govno par excellence. Koliko su ljudi privilegirani i koliko dokoni da inzistiraju na takvim stvarima i da misle da nešto moraju dobiti. A ovaj Van smrdo konta ako se on naguzio tržištu ko tele onda svi trebaju…pljuc
Ena
10.07.2024 - 17:27Ne razumijem sta se izbacuje early access. Izbaci igru kad je gotova i cao.
Uzasna je ta early access praksa.