HCL.HR

Microsoft se opasno naoružao kupivši još dva velika studija

Zoran Žalac 11.11.2018.   •   16 komentara   •   Industrija videoigara


Izjava “Xbox nema dobre ekskluzive” u bližoj bi budućnosti mogla otići u zaborav nakon što je Microsoft Studios svojoj obitelji pridodao još dva značajna tima.

Microsoft je sredinom 2018. otvorio jedan novi studio i kupio četiri zvučne ekipe kako bi riješio trenutni problem zvan manjak kvalitetnih ekskluziva za Xbox platformu. No, nisu stali na tome nego su sinoć potvrdili još dvije akvizicije koje će razveseliti fanove crno-zelene konzole, a možda čak i rastužiti ekipu na PC-u.

Kako se šuškalo zadnjih mjesec dana, razvojni tim Obsidian Entertainment došao je u Microsoftovu obitelj. Tvorci Fallout: New Vegasa, Pillars of Eternityja i South Park: The Stick of Truth poznati su kao vrhunski dizajneri priča, a prema zadnjim informacijama Microsoft ih je praktički spasio od bankrota nakon što im ovogodišnji Pillars of Eternity 2 nije prošao baš najbolje u prodaji, unatoč izvrsnim reakcijama i igrača i recenzenata.

Drugi tim koji se pridružio Microsoftu je inXile Entertainment kojega znamo po RPG hitovima kao što su Wasteland 2 i Torment Tides of Numenera. inXile je po profilu vrlo sličan Obsidianu te dva tima dijele dosta zaposlenika koji su u nekadašnjem Black Isle Studiosu radili na originalnim Fallout igrama.

Zanimljivo je kako su oba tima uglavnom bila fokusirana na PC platformu. Radili su oni igre i za konzole, ali PC im je bio primaran. Govorimo u prošlom vremenu jer to ubuduće vjerojatno neće biti tako. Iz Microsofta kažu da će ove ekipe uz financijsku sigurnost moći ostvariti svoj puni potencijal te dostaviti još ambicioznije igre za fanove.

Dakako, kod Microsofta ništa od toga nije skroz sigurno. Isto je bilo obećano i bivšem Lionhead Gamesu, a jednako uzbudljiva akvizicija bila je otimanje Rarea iz ruku Nintenda što se pokazalo kao pusti promašaj i Rare više nikada nije bio ista tvrtka kao u devedesetima. Iskreno se nadamo da takva sudbina neće zadesiti inXile i Obsidian.

Komentari (16)

  • Zoran Žalac

    11.11.2018 - 12:55

    Mislim da je definitivno dobar razvoj događaja sada, vrijeme će pokazati koliko će to biti dobro na duge staze. Svakako će ljudi mirnije raditi kad im ne gori pod petama. Što se PC-a tiče, ne brinem mnogo – pogotovo jer MS radi na integraciji miša i tipkovnice na Xboxu pa vjerujem da nitko neće ništa ovime izgubiti – može biti samo bolje. Jedini gubitak je eventualno na PS4/Nintendo publici, ali opet, ako Project xCloud jednog dana zaživi izvan PC-a, Xboxa, Androida i iOS-a možda nije sve tako crno za tu publiku.

    • superdeda2000

      @Zoran Žalac, 11.11.2018 - 13:34

      Znači li to po tebi da Wasteland 3 neće doći na ps4?

    • the voice of truth

      @Zoran Žalac, 11.11.2018 - 14:12

      za publiku sa ps4 je trenutno sve toliko svijetlo da ja nemam pojma o čemu crnom pričaš?

  • Jason Voorhees

    11.11.2018 - 13:31

    MS pokušava da se izvuče iz govana u koja je upao 2013 sa xbox one.Baš slatko,al to je sipanje iz šupljeg u prazno.Nevredi to ništa MS jer ekspluzive koje ti studiji budu pravil neće ni biti blizu kvaliteta PS4 ekspluziva(možda budu kvalitete kao EA ili Ubisoft igre ).
    MS bolje odustani prije nego upadneš u još dublja govna,mad već su ti ova preko glave
    tako da nije bitno,mad možda se malo izčupaš iz tih govana,bar da ti budu do vrata.

    • Sandman

      @Jason Voorhees, 11.11.2018 - 14:28

      ekspluzive? to nest za jesti 😀

    • svraka12_LIX

      @Sandman, 11.11.2018 - 16:34

      Hahaha šta danas samo smiješni komentari na HCL-u.

    • Duke Croft

      @Jason Voorhees, 11.11.2018 - 14:34

      Manje žestokih pića i provoda na internetu ! Razvijati moždane ćelije..

    • Zoran Žalac

      @Jason Voorhees, 11.11.2018 - 16:07

      Nije sve u tome, ima nešto i u širini ponude i načinu igranja. Sony rastura jer trenutno rade dobru procjenu toga kakve igre ljudi žele igrati (u pravilu sp akcijske avanture). Microsoft zapravo ima veću širinu ekskluziva – imaju odlične 2D platformere (Ori, battletoads), odličnu arkadnu vožnju (forza), strateške igre (Halo Wars 2 a vjerujem i da će Age of Empires 4 također doći na Xbox), multiplayeru orijentirane naslove (state of decay, sea of thieves), pucačinu iz prvog lica (halo infinite) … Da, nisu sve te ekskluzive 10/10 kvalitete, ali širina ponude nije sporna. Mislim, obožavam ja PS4 ekskluzive, među njima su neke od najboljih igara koje sam igrao ove godine, ali Horizon, God of War, Nioh, Spider-Man, TLOU2 – sve su to ugrubo akcijske avanture s varijacijama. Da, imaš GT Sport još i Detroit i Dreams, ali oni su nekako u drugom planu. Dojma sam da je Sony ranije radio veće kreativne rizike, a sad igraju na sigurno.

    • moordrak

      @Jason Voorhees, 11.11.2018 - 19:42

      Znaju oni plivati u govnima jako dobro! Sa ovom su generacijom konzola neočekivano zapušili jer nisu nastavili pozitivni momentum 360-etke. Iz hrvatske perspektive, ovaj neuspjeh izgleda još veći jerbo na našem području nisu popularni. “Ljubav” je uzajamna: niti oni vole nas niti mi njih, a sa druge strane, onih nekoliko ekskluzivnih igara ove generacije koje si mogao odigrati na XboxuOne/S/X je odlično!

  • crolink07

    11.11.2018 - 16:02

    Sjećam se kad su kupili Rare, mislio sam nema veze, kupit ću XBox čim naprave nešto genijalno kao za Nintendo.
    Još čekam.?

  • moordrak

    11.11.2018 - 18:58

    Kao gamera, oduševljava me koliki se potencijal nalazi u novoj ekipi kreativaca skrivenoj iza skromnog imena Microsoft Studios zato sam gotovo siguran da ćemo u idućoj dekadi vidjeti mnoge lijepe stvari 🙂
    Microsoft ili jako dobro skriva tragove ili vjerojatnije, nema što skrivati što se igara tiče. Sada, u ovom trenutku bi trebali imati najmanje 6 do 7 velikih projekata gamerskog karaktera u pipelineu. Ničime nisu potvrdili ili barem pokrenuli glasine da je nešto novo, još neviđeno u razvoju osim što intenzivno rade na skupljanju talentirane ekipe trošeći bezobrazne svote novca na proširenje kreativnog odjela. Svi znamo kakav je timeline razvoja kvalitetne igre i koliko vremena treba proći od ideje do gotovog proizvoda. Moglo bi se dogoditi iznenađenje na tržištu jer MS, polako ali sigurno stvara respektabilnu konkurenciju. Tek trebamo vidjeti što nam to kuhaju za iduću generaciju uređaja za igranje. Namjerno nisam rekao konzola i PC-ja jer bi se također mogao dogoditi preokret u razumijevanju ovih pojmova. Sada već intenzivno rade na brisanju granica između platformi, a što će se dogoditi u idućem desetljeću teško je točno predvidjeti. Siguran sam kako nas očekuju velike stvari (a možda sam i malo previše optimističan 😛 ).
    Malo off-topic. Iz više izvora je procurila informacija kako se MS opasno posvetio razvoju novog windows kernela baziranog na Unixu. Hipotetski, Microsoft bi preko noći, glatko mogao postati vlasnik iduće najveće distribucije Linuxa. Promijene li API i naprave li neki novi DX za Linux, budućnost igranja bi mogla biti jako interesantna. Obzirom da je IBM nedavno kupio RedHat, MS-ovci sigurno ne sjede prekriženih ruku već imaju neke nove poslovne planove.

  • moordrak

    11.11.2018 - 19:15

    Također mislim kako se kod izdavanje MS igara ništa neće promijeniti. Trenutno postoje dva velika tabora što se “ozbiljnih” naslova tiče: konzole i PC. Microsoft pokušava prežvakati granice jer im tako odgovara, no konkurencija je prilično žilava. Mislim da su ovom akvizicijom “oteli” još jedan dobar studio za sebe. Hoće li neka nova igra izaći na PC-u ili Xboxu, posve je nebitno jer ova dva sustava izlaze iz iste kuće. Bitno je što te igre neće biti kod konkurencije. Zato me malo strah jerbo se Sony drži prilično usiljeno, kao da ih se sve ovo uopće ne tiče. Za Nintendo me nije previše briga jer oni su ionako u nekom drugom svemiru.

  • KhorneFlake

    11.11.2018 - 20:19

    KOTOR3, PLIZZZZZ!

  • Stitrek

    11.11.2018 - 21:42

    @Moordrak Steam Play je razvio Proton – nadopuna Winea za Linux(pokretanje Windows igrica), i izgleda da postepeno žele odvuć Steam korisnike na Linux platformu jer Win10 i njihove nove nadopune ne odgovaraju Steamu, VR se isto implementira na Linux.
    Svakako Linux platforma će biti open source i besplatna a Proton radi na više Linux distroa, izgleda da sa tim vijestima Steam želi prije razviti svoju kompatibilnu platformu i postepeno odvojiti se od Windowsa.
    Možda nakon potpune implementacije vidimo novi Steam Machine 2.0, na kojem se mogu igrati Win igrice bez Windowsa.

    • moordrak

      @Stitrek, 13.11.2018 - 09:42

      SteamMachine je još uvijek MS-ova tehnologija skrivena između nekoliko shell slojeva. Wine je baziran na emulaciji. DX radi u wine-u ali ne nativno. Bez “blagoslova” iz MS-a, ništa od toga. Dok god su igre bazirane na DX-u, to će biti tako. Upravo zato Sony odskače jer ne koriste MS-ovu proprietary tehnologiju već su se opredijelili na vlastiti unixoid. Kada bi steamovci napravili istu stvar, nešto što neće biti bazirano na DX-u ali će mu biti jako slično, u Linux okruženju, e to bi bio posao. Onda bi developeri dobili treći veliki API. Sadašnje MS-ove konzole bazirane su na Win10 jezgri dok je Sony za PS kao bazu uzeo FreeBsd.

  • Mixa

    11.11.2018 - 23:05

    E, ovo je vec dream-team! Od novih studija The Initiative, Ninja Theory i Obsidian Entertainment ocekujem cuda! 😀

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?