HCL.HR

Najbolja glazba iz igara: Smrtonosni ritam na dokovima Los Angelesa

Zoran Žalac 28.09.2020.   •   9 komentara


Prisjetite se kako je početkom devedesetih zvučalo kad je Mel Gibson čistio dokove Los Angelesa od međunarodnih krijumčara u igri Lethal Weapon.

Kad se sjetim filmskih hitova osamdesetih godina, obično mi u mislima zasvira saksofon. I uvijek se sjetim scene nereda u filmu Policijska akademija kad saksofon zakomplicira radnju. Videoigre iz osamdesetih godina na raspolaganju nisu imale hardver koji bi mogao reproducirati “uvrtanja” melodija kroz saksofon, ali se zvuk počeo dizajnirati elektronski te su neke melodije MIDI formata imale dostatan raspon za dočaravanje raznoraznih ugođaja.

Izdavačka kuća Ocean Software iz Velike Britanije početkom devedesetih briljirala je u izradi takvog zvuka u igrama prema filmskim hitovima i TV serijama iz 80-ih za koje su kupovali prava. Rambo, Robocop, Terminator, Highlander, Jurassic Park, Top Gun, Batman, Addams Family, The Flinstones pa čak i “Vragolasti Denis” – sve su to franšize koje je Ocean Software realizirao u virtualnom obliku. Među njima se našao i Lethal Weapon koji je Mela Gibsona i Dannyja Glovera prebacio u 2D platformer zamišljen da poprati izlazak Smrtonosnog oružja 3 u 1992. godini.

Igra je dobila nekoliko verzija, no nas u kontekstu glazbe zanima ona za Super Nintendo konzolu. Nije to bila naročito dobra igra, ali glazba – glazba joj je bila vrhunska. Meni najdraža melodija čuje se odmah u prvoj misiji te svojim brzim ritmom ujedno definira i tempo igre u kojoj nema vremena za premišljanja. Čim skočiš na platformu na kojoj se neprijatelj nalazi, odmah moraš i zapucati jer protivnik jedva čeka da vi oklijevate i pola sekunde. Uz to, igra ima i vremenski limit za prelazak misija tako da je igrač stalno u utrci s vremenom.

Evo kako je zvučala glazba u prvoj misiji igre Lethal Weapon, koju potpisuje Dean Evans.

Glazba u ovoj misiji savršeno pogađa notu herojskog motiva i onog mačizma osamdesetih. Također je daleko ozbiljnija od same igre te je perfektan primjer kako glazba može igri dati ozbiljniji ton. Naime, sama misija ovdje nema baš mnogo smisla jer policajci Riggs i Murtaugh prvo skaču kranovima da bi kroz kanalizaciju došli do tankera, a pritom ih s kopljima ganjaju tipovi koji izgledaju kao Freddie Mercury, a ispostavlja se da na dokovima ima i morskih pasa. Čamci na napuhivanje služe im kao odskočne daske, a protivnici na njih bacaju spasilačke pojaseve i francuske ključeve. Tko uopće ima francuskih ključeva na bacanje!? Najbolje od svega jest to što policajci prilikom primanja udaraca ovdje ne gube život ili srceta nego policijske značke. Jer kao – to im je ispod policijske časti.

Spojem ozbiljne glazbe i takvog neozbiljnog pristupa, Lethal Weapon bio je i ostao nezaboravan proizvod kojega se vrijedi prisjetiti i dan danas. Ako pak pripadate mlađoj generaciji ili za Lethal Weapon nikada niste ni čuli, najbolje pogledajte sljedeći gameplay video za doživljaj tog nokturna na dokovima gdje su Gibson i Glover razbijali međunarodni krijumčarski lanac.

Komentari (9)

  • SanKa

    28.09.2020 - 15:21

    “Kad se sjetim filmskih hitova osamdesetih godina, obično mi u mislima zasvira saksofon.”

    haha , savrseno opisano. sax je u takvim filmovima uvijek bio u nekim tuznim ,emocijama nabijenim scenama, tipa stradavanje civila ili nekog lika koji je blizak nasem glavnom liku. spot on zapazanje

  • mili1985

    28.09.2020 - 15:43

    Ne znam, mene 80-e uvijek asociraju na sintizajzer. Terminator, skoro cijela filmografija Johna Carpentera i sl.
    Inače, nisam igrao ovo, ali je glazba sjajno napravljena. Kakvi su sve muzički šrotovi bili..

    • SanKa

      @mili1985, 29.09.2020 - 08:59

      SF filmovi da, ali ovi klasični buddy cop filmovi iz 80ih su stvoreni za sax

  • vragec25cro

    28.09.2020 - 15:52

    Igrao puno igara i puno dobre glazbe u igrama bilo ali ova mi definitivno najbolje sjela.Prvi put kad ulazio na jednu mapu(svijet bio podijeljen u više manjih mapa) onako sjeverne tematike typa Island ljeti 🙂 i onda zasvirala ova ispod stvar

    https://www.youtube.com/watch?v=-g5KYv2oqXk

  • dame92

    28.09.2020 - 19:03

    Meni je favorit i dalje Street Fighter II OST, a od “štiva” iz 21-og vijeka, Vice City i dalje neprevaziđen.

  • bakyos

    28.09.2020 - 19:14

    Osamdesete. Glazba u igrama. The Last Ninja. Točka. Ajd, ok i commando c64…ajd ok i Rambo 2, ajd ok i….

  • Duanador

    28.09.2020 - 20:16

    Meni ove igre ne nedostaju nimalo.

  • Klaudio89

    29.09.2020 - 03:17

    rijetko koju igricu sam znao da je bila filmska,ali ovo nisam baš znao za to,čudno je,glazba baš i nije ono kako mi se čini jer nikad tu igricu igrao,tko zna kako bi bilo da ju sad igram 😕

  • Vulture51

    29.09.2020 - 17:33

    Ma nema do glazbe iz Super Metroida. A gameplay tek….

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?