HCL.HR

Neke se igre za PlayStation 5 sada izvode 2-3% brže

Zoran Žalac 21.09.2021.   •   23 komentara


Testiranja su pokazala da je novo ažuriranje sustava za PlayStation 5 konzoli pomoglo u izvođenju minimalno dvaju igara.

Ažuriranje sustava za konzole u pravilu ne donosi poboljšane performanse kod izvođenja igara. Može se dogoditi da developer malo ubrza konzolu ako za to ima priliku i prostor, samo su takvi slučajevi dosta rijetke pojave. Ipak, čini se da se *nešto* dogodilo s PlayStationom 5 nakon prošlotjednog updejta.

Ekipa Digital Foundryja u svom je tjednom podcastu otkrila da su PS5 konzole nakon ažuriranja verzije 2.0 postale malo sposobnije u izvođenju pojedinih igara. Promjene su uočene na primjerima igara Devil May Cry 5 i Control, iako vjerojatno nisu jedine igre s poboljšanom izvedbom na najnovijoj verziji sustava.

Koliko poboljšanom izvedbom? Minornom, iskreno rečeno – igre se izvode 2-3% bolje nego na staroj verziji sustava, što znači s 1-2 fps-a više. Oku neprimjetno, ali dobro je znati da se PlayStation 5 poboljšava sa softverske strane, ako već revizija hardvera ne donosi poboljšanja u izvedbi igara.

Komentari (23)

  • moordrak

    21.09.2021 - 09:53

    Koja vijest ljudi moji! Koja vijest!!! Opatosio sam se umalo!

    • Wolfensteiner

      @moordrak, 21.09.2021 - 10:39

      E ako zbog ovoga ne uzmem ps5, nezz koja ce me ekskluziva natjerati na to🤣🤣

    • moordrak

      @Wolfensteiner, 21.09.2021 - 10:52

      Odma trči u Sophos lab! Imaju na lageru obje verzije !😂 😂😂

  • A vi kako te

    21.09.2021 - 09:59

    Game changer reklo bi se

  • Tony Ghost 1811

    21.09.2021 - 10:02

    Zato im je PS4 usporen nenormalno, sa stalnim trzajima i blokiranjem. Nakon svakog update jos je gore.

    • Zoran Žalac

      @Tony Ghost 1811, 21.09.2021 - 10:24

      To je taktika iz Appleovog priručnika, uspori stari uređaj radi “stabilnosti rada” da usmjeriš mušteriju prema kupnji novoga.

    • Bojko

      @Zoran Žalac, 21.09.2021 - 11:02

      Zoki, referiraš se na smanjenje brzine procesora? S obzirom da je, nakon “usporavanja”, razlika u performansama nezamjetna, rekao bih da je ideja upravo suprotna – dugovječnost uređaja, a ne usmjeravanje prema kupovini novoga… ali vjerujem i da malo trollaš 🙂

    • Zoran Žalac

      @Bojko, 21.09.2021 - 11:18

      Da im je stalo samo do dugovječnosti uređaja, to bi korisnicima transparentno predstavili kao feature, ali čak je i njima teško prezentirati taj feature kao nešto pozitivno. Zato su šutili dok ih se nije uhvatilo s prstima u pekmezu. Pa su zato i vukli po sudovima u više različitih parnica, negdje pristali na nagodbu, negdje dobili milijunske kazne. Ne, uopće nije suptilno usmjeravanje prema kupovini novoga 😀 Oni su samo htjeli učiniti dobro svojim kupcima jer se brinu za njih – toliko se brinu da im ne žele dopustiti jeftinije popravke uređaja u slučaju da se pokvare. Anđeli čuvari naši.

    • Bojko

      @Zoran Žalac, 21.09.2021 - 11:35

      Složit ću se jedino sa popravcima. Što se ostalog tiče, vjerujem da si žrtva bombastičnih medijskih natpisa, kao i mnogi drugi – tko god radi sa softverom i hardverom zna koliko je dugovječnost proizvoda bitna. Nju možeš osigurati jedino optimizacijom.

    • Zoran Žalac

      @Bojko, 21.09.2021 - 12:33

      Naravno da je dugovječnost bitna, ali ne toliko da Apple izbacuje novi iPhone svake četiri godine jer eto oni rade dugovječne uređaje. Od dugovječnosti im je bitnije da se kupuju novi modeli, naivno je misliti drugačije. Dugovječnost se može postići i bez naknadnog usporavanja uređaja, ali dugovječnost danas nije dobra za poslovanje u potrošačkom društvu. Tako da to “usporavanje za dobrobit korisnika” mogu objesit mačku o rep.

    • Bojko

      @Zoran Žalac, 21.09.2021 - 14:31

      Ne vidiš drvo od šume. Baš zato što Appleovci ne nadograđuju svake godine, bitan je ekosustav, inkrementalni upgradeovi i dugovječnost – pridobivanje novih korisnika uz održavanje starih. Tu se nalazi novac a ne u uništavanju iskustva vlastitim korisnicima. BTW usporavanje procesora ≠ usporavanje uređaja. Slika je puno šira. Kako bi ti postigao dugovječnost?

    • Tony Ghost 1811

      @Zoran Žalac, 21.09.2021 - 11:27

      Da. Poznata taktika.

    • Smike

      @Tony Ghost 1811, 21.09.2021 - 10:54

      Zato ja ne radim upadate na playu. Jedno vrijeme mi blokira store ali poslije opet radi. Sad mi je blokirano zbog 9.0 ,ali strpljiv sam ja decko 😀

    • Tony Ghost 1811

      @Smike, 22.09.2021 - 08:14

      Nisam znao da mozes izbijeci.

    • Smike

      @Tony Ghost 1811, 22.09.2021 - 19:02

      Do sada sam izbjegavao, ako me ne zeznu sad sa 9.0😀.

    • striborino

      @Tony Ghost 1811, 21.09.2021 - 10:57

      Meni uopce ne steka

    • SilverMelior

      @Tony Ghost 1811, 21.09.2021 - 11:12

      Istina, i meni ponekad zatrza. Mislio mozda se zaprljao očistim ga i promjenim termalnu pastu i opet povremeno zatrza i blokira.

    • kozmos098

      @SilverMelior, 21.09.2021 - 11:19

      Meni se jedva otvara psn, i da cilo sucelje trza. Al nece me navuc na ps5 dok god ga nebudem mogao uzest za 3850kn.

    • Tony Ghost 1811

      @kozmos098, 21.09.2021 - 11:29

      Takodjer. Iako ima sretnika kojima je sve ok.

    • moordrak

      @Tony Ghost 1811, 21.09.2021 - 11:46

      Boo… Na pro je sve glatko i mekano k’o bebina guza, a otkako sam stavio SSD i brzo!

    • marko1106

      @Tony Ghost 1811, 21.09.2021 - 11:47

      Ja ocistio promijenio pastu, radi kao novi. Ali mi se dosta uspori ako mi je hard gdje mi je softver pun do ibera.

  • SanKa

    21.09.2021 - 10:58

    kad smo kod toga, uzeo sam GoT Directors cut za PS5, doslovno od PS screena do igranja treba 5 sekundi. Bolestan loading time

    • Smike

      @SanKa, 21.09.2021 - 13:55

      Wow iskreno kod ps4 mi loading najviše smeta. Neke igre nemam volje pokrenuti jer moram čekati loading sto sati. Jos kad bi bila opcija quick resume to bi bio veliki plus za ps5

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?