Otkriveno je zašto je propala Google Stadia
Svima je manje-više jasno zašto Googleova streaming platforma Stadia nije zaživjela duže od svoje treće godine. Međutim, sad smo čuli i Googleovo obrazloženje.
Usluga za streaming igara zvana Google Stadia bila je lansirana krajem 2019. godine i isključena početkom 2023. godine. Nisu potrebne detektivske vještine da bi se odgovorilo na pitanje zašto Stadia nije bila uspješna platforma, ali smo svejedno dobili obrazloženje što je presudilo Stadiji i zašto su u Googleu odlučili izvući žicu iz utičnice.
U sklopu sudskog procesa između Microsofta i američkog FTC-a objavljena je izjava Googleovog zaposlenika Dova Zimringa koji je kratko opisao zašto Google nije ostvario uspjeh sa Stadijom.
Ukratko, Stadiji je presudilo to što se platforma temeljila na operativnom sustavu Linux. To je u startu otežalo stvari jer su developeri imali dodatan trošak prilagođavanja svojih igara za Linux, što su im iz Googlea u početku sufinancirali. Međutim, takvo poslovanje nije bilo dugoročno održivo.
Broj korisnika Google Stadia usluge nikada nije narastao toliko da su izdavači igara imali potrebu prihvatiti dodatan trošak prebacivanja igre na Linux. Stadia je tako ušla u začarani krug – nije imala dovoljno korisnika da motivira developere na dovođenje svojih igara, a korisnici nisu imali dovoljno igara koje bi ih motivirale na korištenje Stadije.
U konačnici su u Googleu shvatili kako ne vide put prema ostvarivanju kritične mase korisnika niti put prema financijskoj održivosti platforme.
Sve smo to već znali i prije, ali eto – sad je ta priča i službeno prepričana od strane nekoga tko je sudjelovao u tom neuspjelom projektu.
DjokaBA
19.09.2023 - 15:49To je bila samo kap u moru, imala je platforma i puno drugih velikih problema.
Mrkvicaa
19.09.2023 - 15:58Smiješi se novi povratak;)
SanKa
19.09.2023 - 16:11doslovno geforce now sada radi ono sto ti papci nisu uspjeli…
Demon90
19.09.2023 - 16:34A meni je žao što su je ugasili.
superdeda2000
19.09.2023 - 16:39(Manjak ekskluziva x nedostatak brzog interneta) + puna cijena igre + pretplata + joystick = RIP Stadia. Nikakav Linux tu nije brižan kriv
Demon90
@superdeda2000, 19.09.2023 - 19:32Većina svijet ima i više nego dobar internet za to što je stadia tražila, pretplata je bila opcionalna, joystick se mogao nekoliko puta dobiti besplatno uz kupnju igre kao i Chromecast. Stadia Po meni osobno ima jedan od boljih kontrolera. Nedostatak igara je po meni bila najveća prepreka a taj nedostatak je posljedica odluka za izvođenje igara iz Linuxa.
trulex
19.09.2023 - 17:31ma kaki racku linux daj ba
PppPP
20.09.2023 - 04:12Kakva fenomenalna odluka staviti linux tako da devovi moraju dodatno raditi da bi stavili svoju igru na tvoju platformu 👏👏
Chronosus
20.09.2023 - 14:12Errmm, a što vrti Steam Deck? Kako se Valveu isplatilo a Googleu ne?
kruha
21.09.2023 - 12:30Baš je Linux bio problem, joj da su se barem sjetili instalirati Windowse i stvar bi bila riješena. Kaj? To bi bilo skuplje od prebacivanja igara na Linux? Oćemo onda reć da je Stadia propala zbog Windowsa? IMHO Stadia nije imala dovoljno korisnika jer su ih prisiljavali da ponovo od njih kupuju igre koje već imaju i jer nikad nisu omogućili velikoj većini korisnika da uopće koriste uslugu (samo US, Kanada i dio Evrope).