HCL.HR

Na PC dolazi tehnologija bržeg učitavanja igara s Xbox Series X/S konzola, evo što će vam trebati za to

Zoran Žalac 22.04.2021.   •   15 komentara   •   Tehnologija


Microsoft je otkrio kakav će hardver biti potreban za iskorištavanje njihove DirectStorage tehnologije za brža učitavanja u igrama, kakva se koristi na Xbox Series X/S konzolama.

Još je prošle godine najavljeno kako će Microsoft na Windows 10 sustavima, tj. na PC platformi, omogućiti tehnologiju zvanu DirectStorage koju je razvio za potrebe bržeg učitavanja igara na Xbox Series X i S konzolama. Tehnologija je to koja rješava problem zastarjelosti i ograničenosti programskih sučelja u izvršavanju većeg broja zahtjeva za učitavanjem podataka u memoriju.

Drugim riječima, DirectStorage tehnologija rješava onaj nevidljivi problem koji smo imali već godinama – da se učitavanje igara nije značajnije ubrzalo iako su brzine prijenosa podataka sa SSD diskova zadnjih godina u hardverskom pogledu jako narasle. Bez obzira kakav bijesni PC imate, igre zbog limitacija programskog sučelja nikako nisu mogle iskoristiti puni potencijal diska, koliko god on brz bio.

To bi se trebalo promijeniti u budućnosti i DirectStorage bi trebao postati podržan u sljedećem većem ažuriranju Windowsa 10. Iz Microsofta su sada otkrili kakav će hardver biti potreban da bi se iskoristile prednosti te tehnologije.

Logično, trebat će vam NVMe SSD – bez toga ništa jer klasični SSD-ovi SATA sučelja ovime neće dobiti nikakve koristi ni poboljšanja. No, dobra je vijest da vam neće trebati NVMe diskovi koji koriste PCIe 4.0 sučelje – kao na XSX/S i PS5 konzolama. Bit će podržani i NVMe SSD-ovi prethodne generacije, dakle PCIe 3.0. 

Što se grafičkih kartica tiče, i tu imamo dobre vijesti. DirectStorage moći će koristiti svi vlasnici kartica koje podržavaju DirectX 12, što znači najstarije GTX 600 serije ili Radeon HD 7000 serije te sve što je dipki nakon toga.

U teoriji, sve igre koje su rađene isključivo za DirectX 12 API moći će iskoristiti DirectStorage te ubrzati učitavanja. Moglo bi im to pomoći i u izvedbi jer se uz DirectStorage oslobađa i procesor, pa ako imate procesor srednjeg ranga – lakše će “disati” u igrama.

Doduše, upitno je koliko će se developera vraćati na stare igre kako bi im u PC verzijama dodalo podršku za DirectStorage. Ta tehnologija ponajprije je tu za igre koje tek dolaze, odnosno za igre koje su dizajnirane oko NVMe SSD-ova, a ne klasičnih HDD-ova koji se koriste u prethodnoj generaciji konzola. Za sada takvih igara praktički ni nema jer većina naslova koji  trenutno izlaze za nove konzole paralelno izlaze i za one stare.

Komentari (15)

  • vragec25cro

    22.04.2021 - 10:47

    Valhalla?Cyberpunk2077?obje se učitavaju super brzo na novoj konzoli,a kolko sam vidio čak i neke atarije(večinom Microsoftove)

    • JCD-Bionicman

      @vragec25cro, 22.04.2021 - 12:58

      Na mom PC-u sa obicnim SSD-om, Cyberpunk 2077 ocitava za od 2 do 3 sekunde.

    • vragec25cro

      @JCD-Bionicman, 22.04.2021 - 13:03

      Kako?Meni na Xsex od pokretanja do igranja negdje minuta ako ne idem preko quick resume.

    • JCD-Bionicman

      @vragec25cro, 22.04.2021 - 18:10

      Kada pokrenes igru i ocitas save game, to traje 2s.

    • ffranz13

      @JCD-Bionicman, 22.04.2021 - 13:17

      Istina živa.Na mom PC-u sa M.2 ssd-om Cyberpunk leti i učitava ga u par sekundi ali tako je sa svim igrama. Imam PS5 i XBox series S ali PC je brži od obje konzole.

    • funky0308

      @ffranz13, 22.04.2021 - 15:46

      Mislim da ni Zoki nije htio reci da razlike ne postoje. Vec na pbicnom m.2 razlike su primjetne na prvu, na NVMe pogotovo ali puni potencijal stize integracijom u OS i same igre..

  • funky0308

    22.04.2021 - 15:44

    Ma nema ni veze za igre koje su vec vani, bitno je da se nove igre koje su sve vece i zahtjevnije ucitavaju sve brze i brze. Igre i danas imaju koristi od NVMe diskova, kod mene su svi launcheri i igara koliko je stalo (iz dovoljno prostora za virtualnu memoriju) na tom disku i vec je i samo ucitavanje launchera puno brze nego na klasicnom SSDu, a kamoli HDDu. Istina je da ako igra ima odredjeno vrijeme potrebno za neke stvari i odredjena ucitavanja jednostavno se nece ubrzati instalacijom na brzi disk ali samo ucitavanje tekstura, animacija pa i rad samog launchera znacajno se ubrzava. Ne pricam napamet, vidim razliku jer u kompu imam i HDD i SSD i NVMe i razlike su vidljive ne prvu. Svakako je dobro da MS u sam OS integrira “pravu” podrsku za tehnologiju i da igre krenu koristiti puni potencijal tih superbrzih diskova ali kazem, vec i sada su razlike drasticne jer su brzine pisanja i citanja ogromne..

  • abel

    22.04.2021 - 15:58

    Ne samo na PC nego i na XBOX i to se zove fidelityFX i to je kao DLSS sano od AMD. Tek je došlo na PC i na xbox tako da ovaj baslov je clickbait malo

    • Zoran Žalac

      @abel, 22.04.2021 - 16:44

      Ne kužim baš što si htio reći. FidelityFX nema veze s DirectStorage tehnologijom.

    • delight353

      @abel, 22.04.2021 - 17:11

      Fulao si. Fidelity FX nema nikakve veze s Direct storageom.

    • besantesteras

      @delight353, 23.04.2021 - 21:01

      Ni ovo nema veze sa Direct Storage-om, ali pošto vidim tvoj avatar, a ljubitelj sam franšize još dok sam bio samo PC gamer, pre no što sam potrošio gomilu para na konzole, igre, pretplate, console gadgets, a pošto sam se vratio letos na PC gaming (naravno uzeću i PS5 kada stigne u radnje) interesuje me tvoje osobno mišljenje o nastavku franšize Half Life, odnosno ima li nade za Half Life 3,pošto od vlasnika te ogromne kompanije ne dobijamo ništa drugo osim između redova rečenicu: “Interesuje me samo novac. Half Life? Šta beše to?!”. To je upravo igra koja je ovom debelom batici donela svu slavu i sav novac, svu moć koju danas ima, te kao gamer smatram da je obavezan da pruži nastavak franšizi koja mu je sve to donela. Novca ima, programere ima, kod za igru takođe, šta je problem sa HL3?

    • delight353

      @besantesteras, 24.04.2021 - 00:02

      Ne znam što da ti kažem… Za mene je Half-Life igra broj 1. Bez diskusija i dilema. Mislim da su šanse za HL 3, nakon HL: Alyx i kraja u toj igri, zapravo velike. Alyx nisam igrao. Nemam VR. Ali sam pročitao radnju i pogledao kraj na Youtubeu. Međutim, bojim se da Valve planira nastaviti putem VRa, pa osobno mislim da su im planovi za HL3 upravo u tom smjeru. Ali, tko će ga znati više. Da, otišli smo debelo u off-topic.

    • funky0308

      @abel, 22.04.2021 - 18:37

      Kako je ekipa vec u rekla, nije vezano jedno iz drugo. DLSS je deep learning sustav gdje algoritmi predvidjaju kada i gdje ce usmjeriti fokus (jednostavno receno) cineci vidno polje a kojemu je trenutni fokus najboljim mogucim dok je ono van fokusa i losije kvalitete. Na taj se nacin svi resursi usmjeravaju tamo gdje je najpotrebnije. DirectStorage je nesto potpuno drugo, radi se o APIu kojega svaki developer moze korisiti koji puno brze “cjiepka” velike fileove u puno manjih i jos brze ih dostavlja igri. I do sada se to tako radilo i radi jos uvijek ali sam DirectX12 nije mogao podrzati i primiti toliko velik broj tih komada fileova koji su mu dostupni i cekaju na svoj red. Ukratko, umjesto jedne texture od 2GB, cijepka se file na tisuce manjih i sve skupa se ubrzava. Kada se kombiniraju DirectStorage, DLSS i Gsync/Freesync dobiju se puno bolji rezultati od sadasnjih. Ovi brzi NVMe diskovi citaju i pisu nevjerojatnim brzinama usporedbo s HDDom, dok HDD pisa i cita recimo 50-100MB/S NVMe M.2 disk je u stanju citati i pisati u brzinama od 3, 4 pa i 5GB/s. Sva ta tehnologija zasebno ne daje puno, je ucitavanje, kopiranje i sl zaista radi puno brze ali tek ce softwareska rijesenja (kao sto su ova navedena) dati prave rezultate. Ovo napisano je ukratko, povrsno i otprilike, puno ke tu jos stvari koje sve tehnologije daju ali daju nekakvu sliku o cemu se radi.

  • Sackboy

    22.04.2021 - 23:35

    Ovo je strava vijest, kada to dolazi??? Trenutno igram rdr2 na PCu, igra je na nvme disku a učitavanje traje 3+ min…. Naravno dok učitava igru ne koristi niti 5% nvme diska… Original igra na rockstar launcheru.. Da li je to normalno? Kada učita sve je ok.

    • funky0308

      @Sackboy, 23.04.2021 - 08:15

      Kod mene je isto na NVMe disku ali rekao bih da ide brze ucitavanja.. i dalje je to zapravo puno, odnosno dugo. Minuti otprilike (RS launcher) ali bas cu pogledati danas pa javim. Haha…al smo razmazeni 🙂 jel minuta ili tri min 🙂 . Pogledam i javim popodne

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?