Pillars of Eternity – stupovi kojima je postavljen novi fantasy svijet
Na današnji dan prije okruglih deset godina prvi put smo zakoračili u svijet zvan Eora zaigravši Obsidianovu crowdfunding uspješnicu Pillars of Eternity.
U novije doba nije baš čest slučaj da originalni fantasy svjetovi iz igara postanu popularni i zadrže se u više igara. Azeroth, Tamriel i slična mjesta uglavnom su dosta stare kreacije, dok one nove u današnjim igrama brže zaboravimo nego ih upamtimo. Međutim, tako nije bilo sa svijetom Eore kojega nam je Obsidian Entertainment otvorio na današnji dan 2015. u svojoj igri Pillars of Eternity.
Nakon što su radili na Star Warsu, Neverwinter Nightsu, Falloutu i Dungeon Siegeu, u Obsidianu su poželjeli kreirati vlastiti svijet iz temelja. Takozvani Project Eternity bio je u povojima baš kad je studio zapao u financijske probleme, te su pomoć za svoj prvi samostalni projekt potražili na tada popularnoj crowdfunding platformi Kickstarter. Bio im je to dobar potez jer im je crowdfunding kampanja donijela četiri milijuna dolara za razvoj igre, postavivši tada rekord na Kickstarteru kao najbolje financirana videoigra.
S tim je budžetom ekipa uspjela napraviti staromodni RPG sa izometrijskim pogledom, timskom borbom i opcijom taktičkog pauziranja akcije. Pillars of Eternity se najviše oslanjao na svoju priču s bogatom poviješću svijeta te na vrlo pričljive i karizmatične likove. Ukupno smo imali osam suputnika u glavnoj kampanji te dodatna tri u ekspanziji. Među istaknutim likovima bili su upamćeni Eder, Aloth, Pallegina i drugi.
Priča se u Pillars of Eternityju vrtjela oko duša koje su osnova magije te oko proučavanja istih, što je svijetu Eori donijelo brzi tehnološki napredak. Međutim, stvari su se počele komplicirati nakon što su se u Eori počela rađati djeca bez duše, takozvani Hollowborni. Igrač je igrao ulogu Watchera, osobe koja nadnaravnom moći može vidjeti tuđe duše i kroz njih pristupiti njihovoj memoriji. Cilj nam je bio istražiti takozvanu Hollowborn kugu u regiji Dyrwood.
Prva Pillars igra pokupila je izvrsne ocjene (prosjek 89 na Metacriticu) te je tako postavila temelje za buduće avanture u širem svijetu Eore. Inicijalno je igra bila ekskluzivna za PC, no onda je dobila izdanje za PlayStation 4 te Xbox One konzole u paketu s dvodijelnom ekspanzijom The White March. Nastavak zvan Pillars of Eternity 2: Deadfire uslijedio je 2018. godine te je pokupio jednako visoke ocjene. U 2025. godini svijet Eora je bio iskorišten u žanrovski drugačijoj igri Avowed.
Ravel
26.03.2025 - 11:04Grieving Mother je jedna od najzanimljivijih supružnika u bilo kojem RPG-u.
RaspudicT1986
26.03.2025 - 11:49Volio sam igrat ovakve igre kad sam bio mlađi, posebno Dungeon Siege, ali s godinama se bas nesto promijenilo. Ubiše me previše lutanja i to čitanje iz knjige, teksta koji govore NPC likovi, odgovaranje is sl. Ako nije u potpunosti glasovna gluma i brzi odgovori, preskačem. Ali zao mi je, jer mislim da su ovo top igre
Azumath
26.03.2025 - 13:48Ovo mi je jedna od najdražih franšiza i svako malo se volin vratiti odigrati. U iston rangu s Divinity: Original Sin igrama. Ona interakcija s Adra Dragon mi je skoro ostavila isti dojam ko interakcija s Sovereign u ME 1.
Nemogu virovati da je Deadfire izaša 2018. Ja san bija uvjeren da je kasnije izaša. Bar 2021.
gavinikima
@Azumath, 27.03.2025 - 15:51Adra dragon je fantastična nagrada za sve one koji su riješili taj dungeon ispod Caed Nue.
SirStriker
26.03.2025 - 16:54I jedinica i dvojka su jedne od rijetkih igara u novije vrijeme koje su me uspjele zadržati do kraja.
-W-
26.03.2025 - 22:21Pillars 👍 Avowed 👎