HCL.HR

PlayStationov najskuplji studio otpustio oko 100 radnika zbog pada prihoda od 45%

Zoran Žalac 01.11.2023.   •   43 komentara   •   Industrija videoigara


Dodatni uvid u val otpuštanja radnika u Bungieju otkriva da je tvrtka zabilježila veliki pad prihoda otkako je studio u vlasništvu PlayStationa.

Prije dva dana stigla je vijest da je Sonyjev studio Bungie odgodio planirana lansiranja svojih projekata te otpustio niz svojih zaposlenika. Sad je dostupno nešto više detalja o tome te je otkriveno kako je otkaz dobilo stotinjak ljudi, odnosno otprilike 8% radne snage cijelog studija.

Po svemu sudeći, razlog za ovakav potez bio je značajan pad prihoda od Destinyja 2. Na godišnjoj su razini prihodi navodno bili čak 45% niži od onoga što su u Bungieju predviđali. Zadnja ekspanzija (Lightfall) za Destiny 2 nije bila dobro prihvaćena te je broj aktivnih igrača vjerojatno opao.

IGN izvještava kako su zaposlenici Bungieja potreseni i frustrirani valom otpuštanja jer je do toga došlo nakon što je dovršeno uređivanje novog radnog prostora, dvostruko većeg od dosadašnjeg ureda. Otkazi su zahvatili brojne sektore i timove koji su radili na svim projektima. Otkaz je dobio i skladatelj Michael Salvatori, koji je u Bungieju još od dana kad su radili na serijalu Halo.

Kako stvari trenutno stoje, Sonyjeva investicija od 3,2 milijarde dolara u Bungie još uvijek nije urodila plodom. Ranije ove godine Bungie je bio angažiran kako bi pripomogao Naughty Dogu u razvoju multiplayer projekta za The Last of Us, a prema zadnjim glasinama nisu uspjeli spasiti taj projekt te je isti pred otkazivanjem.

Označeno sa: , ,

Komentari (43)

  • GTA222

    01.11.2023 - 12:34

    Kapitalizam čini svoje, nema profita nema posla.

    • Snake666Doctor

      @GTA222, 01.11.2023 - 12:42

      Kapitalizam ce im dati novi posao.

  • Dajsikeks

    01.11.2023 - 12:42

    Što se tiće skladatelja, mislim da je svojevoljno izašao tj. da ide u freelancing s pauzom, tak da uvijek ga mogu zaposlit kad treba za situaciju

  • Hadvar

    01.11.2023 - 13:11

    Ako otpustaju developere/aktiviste, samo naprijed. Puno ih se nakotilo u gaming industriji u zadnje vrijeme.

  • KhorneFlake

    01.11.2023 - 13:30

    Prvo šutnuše Martina a sad konačno i Salvatore ode, Bungie sad definitivno nije ni mrve što je nekad bio.

  • Crow89

    01.11.2023 - 13:43

    Za Sony mi nije žao niti malo. Imaju previše lgbt sranja u igrama. Samo tako dalje 🙂

    • Demon90

      @Crow89, 01.11.2023 - 15:27

      Mene stvarno zanima što je u glavi takvih kao ti. Tema otpuštanja u gaming studiu, ti o LGBT sadržaju u soniyevim igrama

    • Crow89

      @Demon90, 01.11.2023 - 15:47

      Rekao sam razlog zbog kojeg mi je drago čuti ovako lijepu vijest kada se tiče Sonya. Što tebe muči?

    • Demon90

      @Crow89, 01.11.2023 - 16:21

      Znači tebi je lijepa vijest ka netko dobije otkaz, eto zato što njihov vlasnik ima sadržaj koji tebi ne paše.

    • Crow89

      @Demon90, 01.11.2023 - 17:07

      Da. Mislio sam da je to jasno napisano

    • Rick Sanchez

      @Crow89, 03.11.2023 - 08:50

      S time da taj koji je dobio otkaz nema veze s tim što dotični studio forsira LGBT. Jasno si ti napisao, ali bez ikakve logike iza tih riječi 🙂

    • Crow89

      @Rick Sanchez, 03.11.2023 - 09:09

      Ooo, kako nema logike? Misliš da se netko kao ja, tko je protiv takvih stvari zaposli u takvoj firmi? Ja ne radim u firmi koju nikad ne bih mogao oko takvih bitnih stvari poštivati. Do sada sam odbio jednu firmi zbog toga, nisam na sreću puno trebao odbijati jer autoindustrija samo u jednom mjesecu ima takve bolesti, i to samo marketing. Tako da… Ima logike 🙂

    • Rick Sanchez

      @Crow89, 03.11.2023 - 12:08

      Rekao si ”Za Sony mi nije žao niti malo”, a u prethodnom komentaru priznaješ da otkaze ne dobiva management, nego operativci. Drugim riječima, svjestan si da decision makeri u Sonyu ne gube poziciju, a pogotovo ne posao. Ponovit ću – tvrdnja ti nema logike 🙂

    • Crow89

      @Rick Sanchez, 03.11.2023 - 17:38

      Kako ne? Pročitaj sa razumijevanjem pa bude ti jasno

  • Gorhton

    01.11.2023 - 13:47

    ja cu samo ovo rec supci jedni od studija izbace novi dlc neki stari uklone koi sam ja platio znaci zasto mi ne vrate novac onda mamu im njihovu normalno da nece ljudi kopovat

  • Ivano Blazevic

    01.11.2023 - 14:31

    Ma bolje da se taj projekt tlou-a otkaze nego da bungie ima prste u tome.

  • Apocalypse4987

    01.11.2023 - 15:02

    Dakle, momci i cure iz marketinga su pretpostavili da će kompanija imat neku određenu dobit, i falili su za dobrih 45 %. Nisam ekonomski stručnjak, neka me neko slobodno ispravi, al oni dakle nisu izgubili ništa nego nisu zaradili koliko su očekivali? Znam da tu ima ulaganja al opet? I od tih 8% radnika ko je otpušten? Čisto sumnjam da je neko iz marketinga

    • Darac83

      @Apocalypse4987, 01.11.2023 - 22:26

      Vjerujem da su oni već tu planiranu zaradu već uložili dalje i sad nastali problemi.

    • Fichox

      @Apocalypse4987, 02.11.2023 - 07:58

      Kaze gore 45% prihoda, sto nije isto sto i dobit.

    • moordrak

      @Apocalypse4987, 02.11.2023 - 09:53

      Misliš na management, ne marketing. Naravno. Manageri su zlatne guske na vrhu piramide, njih se ne dira. Stradaju oni na dnu. Posebno ako se poremete tijekovi novca, što se ovdje dogodilo.
      Prihod je redovni priljev novca od nekog tipa gospodarske aktivnosti. Dobit je razlika između prihoda i rashoda u definiranom obračunskom razdoblju. Ako su im pali prihodi, a rashodi se nisu promijenili, onda je dobit negativna, tj u gubitku su. Imaju par opcija za oporavak: 1) pojačati gospodarsku aktivnost 2) smanjiti troškove 3) posuditi novac . U ovakvim situacijama, radnici su uvijek topovsko meso.

  • IgorBiH

    01.11.2023 - 15:24

    Sony je do sad u ovoj generaciji već trebao imati neku mp pucačinu – klasičnu, ne co-op Destiny sranje. Visokobudžetnu, ispoliranu, mesnatu, staviti veliki Sony pečat preko nje, komitovati se na duži period pa šta ti tržište da. I taj Marathon je neki extraction a i izaći će prekasno ako je to za 2 godine. A-B akvizicija ih je presjekla jer su imali marketinški deal sa CoD-om pa se nisu previše brinuli. Sad se brinu jako. Ljudima moraju dosaditi igre na isti kalup: TLOU, Horizon, Uncharted, GoW, Spiderman…

    • marko1106

      @IgorBiH, 01.11.2023 - 16:33

      postoje igrači koji vole takve igre,a multiplayera ima i previše i bez Sonya.

    • IgorBiH

      @marko1106, 01.11.2023 - 17:57

      Ali ja hoću mp sa Sonijevim pečatom. Onako velikim, po dijagonali.

    • movie

      @IgorBiH, 01.11.2023 - 21:31

      I ja hoću karati Heidi Klum…

    • movie

      @movie, 01.11.2023 - 21:33

      … izgleda da smo neshvaćeni…

    • IgorBiH

      @movie, 02.11.2023 - 15:07

      Njoj je 50 godina…može nešto mlađe?

    • movie

      @IgorBiH, 02.11.2023 - 17:49

      Još uvijek je mlađa od mene. Sve mi štima.

    • IgorBiH

      @movie, 02.11.2023 - 20:55

      👀

  • marko1106

    01.11.2023 - 16:36

    Po redditu se vec na veliko piše otkad se napravila smjena šefova da svi oni planovi o live service igrama su pali u vodu.Što je po meni najbolja vijest samo što mi se čini da Ce ova generacija konzola patiti dok se oni dogovore šta Ce i kako

    • Fumer

      @marko1106, 02.11.2023 - 00:48

      mislim da je to loša vijest i za tebe i za Sony jer glavni prihodi dolaze upravo od takvih igara, a ne od SP story rich igara zbog kojih se svi kunu u Sony. pogledaj samo broj aktivnih igrača na PS i što igraju. fortnite, fifa, cod i sl.

      tu su pare i otud sonyju pare za izradu story rich sp igara. ako se ekipa počne prebacivati na xbox zbog akvizicije cod-a i ako počnu koristiti gamepass znači da bu ih vjerojatno manje koristilo i ps plus što znači opet manje prihoda.

      naravno ovo je samo moja skromna teorija koja možda nema veze s vezom

    • Fumer

      @Fumer, 02.11.2023 - 00:56

      Game sales accounted for 52.6% of quarterly revenue: in-app purchases amounted to $1.47 billion, followed by sales of digital units ($1.06 billion), physical copies ($170 million), and first-party titles sold outside the PlayStation platform ($114.8 million).

      https://gameworldobserver.com/2023/08/09/playstation-q1-report-revenue-up-ps5-sales

  • moordrak

    01.11.2023 - 17:24

    I ovi žive u nekom svom balončiću majke mi drage.
    Otkad su ubacili šareno fluorescentno govno sa unicornom, pardon, mystical space horsom, rekao sam dosta. Sezone su iste kao jaje jajetu, klonirane i besmislene. Prebace krpu preko pucalice i kažu e to to vam je novo meta oružje, staro reciklirajte, a za staro oružje si krv pišao. Svakom novom sezonom bih trebao krenuti iz početka. Kako da ne.
    PvP segment su kompletno, ali kompletno degradirali. Ubacili su ključeve za dungeone, znači za ići u raid sa ekipom što je endgame aktivnost moraš prvo kupiti faking ključ i svi u fireteamu moraju imati taj ključ jer inače ne možete igrati zajedno, dakle mikrotransakcija k’o u priči.
    Ne da su usrali stvar nego su igru koju sam igrao skoro od kada se pojavila, znači dobrih 5 godina, upropastili do neprepoznatljivosti.
    Svako malo uđem u D2 i čudim se koliko su temeljne stvari promijenjene na gore. Jedino što još vrijedi u ovoj igri je lore. Nova poglavlja Destiny sage ću radije pogledati na YT i neću se živcirati. Preko tri tisuće sati gameplaya i lijepog broja kuna i eurića, bilo bi dosta. Ovakvom se Destinyu više nikada neću vratiti.

    • IgorBiH

      @moordrak, 01.11.2023 - 17:58

      3000 sati…👀

    • moordrak

      @IgorBiH, 01.11.2023 - 19:07

      Kaže mi na wastedondestiny.com 1353h 17m. To je samo na PS4 i nije za 5 godina unazad. Na PS5 uopće ne vidim. Brojali su dvije top godine, 2020 i 2021 kad sam najviše igrao, a acc imam od 2018. Sjećam se da je u 2021. bilo nešto oko 1800-1900 sati. D2 sam godinama peglao do besvijesti. Nakupi se 🙂

    • marko1106

      @moordrak, 01.11.2023 - 19:45

      profile/games i odi lijevo sort by most played..imas sate šta si koliko igrao i na PS4 i na ps5.

    • moordrak

      @marko1106, 01.11.2023 - 21:26

      A jesam tutle… Pojma nisam imao da je to sada vidljivo na petici… TNX 🍺
      WTF?! … nisi mi to smio reći 🙂 🙂 Šokirali me neki brojevi… 2420 na PS4, i 1202 na PS5. To je Destiny 2. Genshin Impact 2628 sati ps4 verzija 220 sati PS5 verzija, Anthem 676 sati, Horizon Zero Dawn 380 sati , Witcher 360 sati, AC Origins 241 sat … Holly shit…mogao sam 3 doktorata napisati do sada….

    • IgorBiH

      @moordrak, 01.11.2023 - 21:31

      WTF 🙉 Ali Anthem 676 sati!? 🤡

    • moordrak

      @IgorBiH, 01.11.2023 - 21:53

      Anthem mi se svidio, skinuo sam platinu u njemu, ebiga, ali da sam natukao skoro 700 sati, e to nisam ni ja znao. Igrao sam sa Amerikancima i Kanađanima dosta vremena. Kasnije su malo proširili igru, dodali su neke stvari, popravili su greške pa je bilo fora igrati sa ekipom ne samo SP. Šteta što je EA povukao ručnu. Izbacili su sirov proizvod na tržište i očekivali su čudo. Ne ide to tako. Da su posvetili malo ljubavi igri kao Bungie Destiniyu, Anthem bi se još danas igrao. Titan Fall je bio sljedeća slična stvar. Više ga se nitko niti ne sjeća. Mechama očito nije bilo suđeno. TitanFall je iznjedrio Apex. Sad,netko voli netko ne voli BR igre. Apex je bez obzira na sve, još uvijek živ.

    • Gebro_gaming891

      @moordrak, 03.11.2023 - 12:46

      Bome Titanfall 2 još živi.

  • trulex

    01.11.2023 - 18:58

    E sad neka pokušaju sniziti cijene igara umjesto onog povećanja od 10-20€ neka pokušaju za taj iznos sniziti. Možda dobiju na masi.

    • movie

      @trulex, 01.11.2023 - 21:34

      Onda bi morali otpustiti novih 20% zaposlenika.

    • trulex

      @movie, 01.11.2023 - 22:13

      Ali poraste dobit zbog veće prodaje.

    • movie

      @trulex, 02.11.2023 - 14:10

      Ne funkcionira tako biznis. Ne poraste ništa jer znaju koliko čega mogu i po kojoj cijeni prodati. Sve se dobro analizira. Prošao sam taj put u vlastitom poslu. Idioti oko mene snižavaju cijene ali nemaju nikakvu jasnu strategiju posla. Takve je najlakše poslovno umlatiti. Ustvari, sami se umlate jer smanjenjem cijena nisu ništa konkretno dobili. Jednostavan primjer. Idiot do mene ima 10 gladijatora i stavi cijenu rente 7 kn i misli kako će me pregaziti. ja sam imao 120 gladijatora i cijenu rente 15 kn. I on i ja smo svaki dan rentali sve gladijatore. Nakon nekog vremena kada je renta stala ja sam sve svoje prodao po cijeni po kojoj sam ih platio. Što misliš tko je bolje prošao i zašto sam ja radio 25 godina a on samo dvije godine? Nije sve u cijeni.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?