HCL.HR

Raytracing je stigao u GTA 5 i The Witcher 3, izgleda obećavajuće

Zoran Žalac 24.05.2019.   •   6 komentara   •   Tehnologija


Eksperimentalna simulacija raytracing tehnike dostupna je u nekoliko poznatih PC igara, uključujući GTA 5 i The Witcher 3.

Raytracing je tehnika budućnosti čije blagodati trenutno možemo vidjeti u svega tri konkretne igre: Metro Exodus, Battlefield 5 i Shadow of the Tomb Raider. Razlog je taj što implementacija raytracing efekata, bilo refleksija, sjena ili globalnog osvjetljenja, nije nešto što se radi preko noći. Osim toga, ne pomaže ni činjenica da brojni pokretači na tržištu nisu rađeni kako bi iskoristili raytracing.

No, u razvoju je svojevrsni trik koji bi efekte raytracinga djelomično omogućio i igrama koje nemaju podršku za njega. On se trenutno izvodi kroz alpha verziju dodatka zvanog Reshade koji igrama daje različite post-proces efekte. Raytracing efekt u ovom obliku nije idealan i odnosi se samo na ono što je trenutno prikazano na ekranu, odnosno ono što igrač vidi ispred sebe. Samim time, simulacijom osvjetljenja može doći do nekih grafičkih anomalija, ali kad radi kako treba, razlika je vidljiva.

Evo kako to izgleda u GTA 5:

Simuliranje raytracing efekta ponegdje može čak i štetiti igri – npr. može postati tamnija nego što biste htjeli, ali to nije slučaj samo kod simulacije već i kod izvornog rendriranja. Diskutabilno je i to koliko je raytracing uopće potreban nekim grafički naprednijim igrama. The Witcher 3 sam po sebi ima dosta dobar sustav osvijetljenja pa s ovakvim umjetnim raytracingom zapravo ne dobiva mnogo na kvaliteti prikaza.

Komentari (6)

  • SlucajniProlaznik

    24.05.2019 - 17:15

    Raytracing je super jer će omogućiti developerima da se manje bave svjetlom a više drugim stvarima. I ovaj next gen raytracing zvuk, kako god da se zove. Kada to bude puno više automatski bit će bolje

  • Dajsikeks

    24.05.2019 - 19:13

    Gta netreba, uz sve one modove koje možeš skinuti izgleda sam po sebi drugačiji od originalnog gta 5

  • sLaSh5

    24.05.2019 - 19:18

    meni witcher bolje izgleda bez ovog 😀

  • Cygarone

    24.05.2019 - 19:21

    The Witcher 3 u pojedinim scenama korištenjem Reshade funkcije zapravo zatamnjuje ekran i sakriva vidljivost pojedinih tekstura okoline poput kamenih zidova. Vjerujem da uz kvalitetan monitor sa HDR funkcijom i niskim ili nikakvim backlight bleed efektom ima smisla, ali za nas smrtnike koji još muku muče sa laptopima rezolucija 1366 x 768 ovo je samo jedan od mokrih snova. No svaka čast developerima na trudu! 🙂

  • Richard B. Riddick

    24.05.2019 - 20:51

    Baš nešto kontam hoće li biti slučaj kao i sa Nvidia PhysX-om, gdje možeš koristiti sekundarnu grafičku isključivo za raytracing?

  • Dalibor1983

    07.06.2019 - 12:06

    Sad plakanje:
    Da da raytracing dolazi da bismo platili 10k kuna graficku i igrali na 30 fps šmrc šmrc kmeeekmeeee

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?