Pogledajte kako izgleda budućnost grafike u igrama uz novu tehniku zvanu RTX
Na ovogodišnjoj GDC konvenciji Microsoft, Nvidia i AMD najavili su podršku za novu tehniku koja će uvelike promijeniti osvjetljenje u igrama.
Iako današnje videoigre mogu izgledati prilično realistično i simulirati razne stvari u svojoj vizualnoj prezentaciji, mjesta za napredak svakako ima. Jedan od pomaka u vizualnoj prezentaciji koji ćemo uskoro vidjeti u igrama bit će raytracing tehnika, odnosno sustav osvjetljavanja scene u stvarnom vremenu.
Zadnjih tridesetak godina u igrama su se koristile tehnike rasterizacije. Iako je svijet u igri bio prikazan kroz tri dimenzije, rasterizacija se odvijala u samo dvije dimenzije. S Raytracing tehnikom to se mijenja pa će hardver u igrama ubuduće generirati sliku prema izračunima puta s kojega svjetlo dolazi do promatrača, uzimajući u obzir ostale izvore svjetla na putu. Ova tehnika već se duže vremena koristi u filmskoj industriji, no u igrama ju je do sada bilo teško ostvariti jer zahtjeva znatnu računalnu snagu.
Igre koje će integrirati raytracing tehniku u stvarnom vremenu već su na putu. Na primjeru gornjeg videa već možemo vidjeti da su tvorci Maxa Paynea i Alana Wakea uz pomoć Nvidije već integrirali ovu tehniku u svoj novi pokretač.
Nvidijina implementacija raytracinga, koju zovu RTX, bazira se na Microsoftovom DXR API-ju koji se pak bazira na DirectX 12 API-ju. To znači da će ipak morati proći još neko vrijeme prije nego ovu tehniku vidimo na djelu u igrama. Naime, većina današnjih igara još uvijek se razvija u DX11 API-ju, a uostalom – na tržištu još uvijek nema grafičke kartice koja je kompatibilna s raytracingom u igrama; tj. prvu podršku imat će tek Nvidijina sljedeća generacija na Volta arhitekturi. AMD također surađuje s Microsoftom oko ove tehnologije, no svoje planove za sada uglavnom drže za sebe.
Artyom
20.03.2018 - 15:04Raytracing, heh. John Carmack se igrao sa time još prije skoro 10 godina i rekao je da će idTech 6 imati punu podršku. (Današnji idTech 6 je ipak, bez Carmacka, samo patchiran idTech 5)
Artyom
@Artyom, 20.03.2018 - 15:12Ubiti ovaj interview je star točno 10 godina: https://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/John-Carmack-id-Tech-6-Ray-Tracing-Consoles-Physics-and-more
Reponja123
20.03.2018 - 16:49Izgleda izvrsno
Black op
20.03.2018 - 19:11Još samo 8 godina dok se ovo ne počne koristiti.
Black op
@Black op, 20.03.2018 - 19:17Još jedna stvar, šta je sa Vulkan-om?Ako nove konzole izađu prije AMD-ovog Navi-ja, ovo je potpunp beskorisno.
l)oolvl
20.03.2018 - 23:47na papiru zvuči impresivno, ali po viđenim trailerima mi ne izgleda nešt previše bolje od današnje grafike