HCL.HR

RETRO DOZA #281: Steel Battalion serijal

Gregor Stojev 29.07.2018.   •   0 komentara   •   Retro gaming


Mala doza nostalgije ovoga nam puta donosi miris bojišta hodajućih tenkova i jedan veliki, veliki kontroler s milijun i nešto tipki.

Capcom je 2002. godine htio pokazati kako se u gaming industriji mogu postići stvari koje bi drugdje sasvim teško prošle. Tada smo na Xboxu ugledali unikatni Steel Battalion, svojevrsnu simulaciju upravljanja hodajućim tenkom, odnosno tzv. mecha. Iako takvo što za videoigre nije bio neki novi pojam, način na koji je ovaj put ta ideja realizirana bila je sasvim upečatljiva.

Premda smo ih s tipkovnicom i mišem u Mechwarrioru vozili još 1989., za Steel Battalion je u prvom planu bilo čudovište od vlastitog periferalnog kontrolera koji bi vas stajao nekih 200-tinjak američkih dolara, ako ne i više. Developer je s time htio dočarati kako bi zaista bilo sjediti u takvom kokpitu, te da se upravljanje hodajućim tenkom zato i osjeća monstruoznim, kompleksnim i snažnim.

Rezultat je bila ploča naizgled s milijun tipki i poluga, dvije palice te nekoliko pedala za smjestit pod stopala. No, prije nego li bi se s novim ljubimcem mogli samo tako odšetati u akciju, na početku svake misije trebalo ga je najprije i staviti u pogon. Za to je postojao predviđeni niz dugmadi i ručkica za kojima je trebalo posegnuti, a ako vam se stroj počeo pregrijavati trebalo ga je znati i pod pritiskom resetirati. Bilo je tu i raznih drugih mogućnosti poput paljenja brisača prozora ili hitnog izbacivanja, no pogledajte radije video niže pa će vam sve biti jasnije.

Steel Battalion: Line of Contact je već 2004. godine na Xboxu bio novi nastavak. Dok je online multiplayer bio preveliki zalogaj za prvoga, ovaj se fokusirao isključivo na to. Deathmatch i Capture the Flag bili su neki od modova u kojima se deset mechova moglo naguravati, a samim time Line of Contact se zapravo mogao smatrati svojevrsnom ekspanzijom. Postojala je tu nekoć i solo kampanja, no ista je ukinuta već 2005. godine.

Žalosno, ali vjerojatno i manje bitno jer je njegov najveći problem u cijeloj toj priči bio taj da se kontroler s 40 tipaka proizveo u ograničenim količinama zbog čega Steel Battalion danas ipak spada u kolekcionarsku sferu.

Treći Steel Battalion: Heavy Armor vjerojatno se zbog toga 2012. godine okrenuo Kinectu. Premda osjećaj više nije bio sasvim isti, barem su svi imali tu obećavajuću tehnologiju što je bio Kinect. Ili nisu? Iako je Kinect tu sada bio glavna atrakcija, novi Steel Battalion ipak je koristio i kombinaciju upravljanja s Xboxovim kontrolerom. Međutim, pošto Kinect nije bio u stanju precizno prepoznati široki niz Steel Battalionovih zahtjevnih poteza, cijela je stvar ubrzo proglašena neigrivim promašajem. Danas taj na Metacriticu stoji na niskih 38, a koliko je točno bilo loše podsjetit će vas Angry Joe u videu ispod.

Označeno sa: , ,

Komentari (0)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?