HCL.HR

S kutije PlayStationa 5 navodno je uklonjena oznaka “8K”

Zoran Žalac 05.06.2024.   •   75 komentara   •   Zanimljivosti


Čini se kako na novim pakiranjima PlayStation 5 konzola više ne stoji oznaka da konzola podržava 8K rezoluciju, koja u suštini nikad nije ni bila istinita.

Korisnici na Redditu javljaju kako nova pakiranja PlayStation 5 konzole više ne dolaze s oznakom “8K” na kutiji. Primjerice, pogledate li sliku kutije za PS5 konzolu na stranici trgovačkog lanca Best Buy, ondje u desnom kutu možete vidjeti samo oznake 4K 120 i HDR.

Zašto je ovo uopće bitno? Ukratko, više od tri godine je oznaka 8K na kutiji PS5 konzola bila dezinformirajuća za kupce utoliko što je sugerirala kako uređaj podržava 8K rezoluciju, što nije točno. Konzolu možete spojiti na 8K televizor i uredno ju koristiti, ali ne u punoj 8K rezoluciji – maksimum je 4K prikaz.

Preciznije rečeno, vjerojatno je Sonyjev plan bio da podršku za 8K rezoluciju na PlayStationu 5 omoguće naknadno, no to se još nije dogodilo i nakon ovakvog razvoja događaja upitno je hoće li se ikada dogoditi. Izglednija je šansa da će podrška za 8K rezoluciju biti ekskluzivna značajka nadolazećeg PlayStation 5 Pro modela.

Istini za volju, na PlayStationu 5 postoji jedna igra za koju se tehnički može reći kako se izvodi u 8K rezoluciji. Indie naslov The Touryst interno koristi rezoluciju 7680×4320, ali kako sama PS5 konzola ne podržava prikaz iznad 4K rezolucije, The Touryst svoju 8K izvedbu koristi kao anti-aliasing kroz metodu downsamplinga na 4K rezoluciju. Drugim riječima, ovo se ne računa kao nativna podrška za 8K, kakvu je do sada sugerirala oznaka na pakiranju PS5 konzole.

Označeno sa:

Komentari (75)

  • MAJSTOR RINGO

    05.06.2024 - 18:10

    Treba ukloniti i onih 120 fps-a,
    staviti 4K 30 fps-a.😆
    Takodje smo imali i na PS4 PRO 4K.
    Koliko znam nijedna igra se nije izvodila barem ne u nativna 4K.

    • Zoran Žalac

      @MAJSTOR RINGO, 05.06.2024 - 18:14

      Kaže digital foundry da je. Hitovi kao što su Hustle Kings, Mantis Burn Racing, Viking Squad, Wheels of Aurelia, Thumper, Neon Chrome i par drugih.

    • Mrkvicaa

      @Zoran Žalac, 05.06.2024 - 19:06

      Naka si provaju kraj oznaka staviti gaming.Ovako si mogu reći da možete reproducirati opuštajuće zvukove kiše na youtube u povišoj rezoluciji:)

    • Iron666

      @Zoran Žalac, 05.06.2024 - 21:46

      Dost dobri “hitovi” 😛 Mislim, super igre, Thumper meni osobno pogotovo, ali budimo realni, ako su im takvi naslovi ti koji trebaju prodavat tih famoznih 4K res ili koliko god, onda nek tu priču bolje prodaju na pijaci.

    • kebbab

      @MAJSTOR RINGO, 05.06.2024 - 20:30

      Zašto da stave 4K 30fps-a? Zato što 5 igara ide u 30fps-a?

    • MAJSTOR RINGO

      @kebbab, 05.06.2024 - 20:42

      Zato sto se nijedna igra ne vrti u 4k nativna i 60 fps-a.
      Ako hoces 4k native, mora to ici u 30 fps-a, cak i tada se koristi neka checkborder tehnologija, ili neka dinamicna rezolucija koja ide blizu 4k, naravno zavisi koliko je zahtevna scena. Ako uperis kameru u nebo, bice to pravih 4K😆

    • mirkunjaaa

      @MAJSTOR RINGO, 06.06.2024 - 07:03

      Pa kolega ta ti ne drži vodu je na kutiji ne piše da to ide zajedno 😁😁😁
      Ima igara koje mogu u 4K a takodjer neke se izvode u 120 fps-a samo nijedna jedno i drugo 😁😁

    • MAJSTOR RINGO

      @mirkunjaaa, 06.06.2024 - 08:12

      Iskreno smo svi, i ja i ti ocekivali da to ide zajedno, barem nakon izlaska, nekih par godina. I to samo cisti izvorni 4K i 60 fps-a, ajde bez RT. Da to ne pise, nek stave onda not include all together😅😆
      Tek sada ne treba ocekivati, cak mislim da ce u narednom periodu biti upitno i postojanje performance moda, dosta ce zavisiti i od developera.
      Da ima par igara koje se izvode nativno u 4k. Koliko znam to je Ragnarök, HfW, uz povremeno dropanje kada su bas zahtevne scene, Lies of P mislim, i zadnji je Stellar Blade koji ipak ima dynamic 4k ali dosta dosta blizu 4K. Mozda ima jos neka…
      Sve ostalo je checkborder ili dynamic 4k.
      Iskreno meni ne smeta, i ne osecam se prevarenim, ipak je to hardwer od 500-600€, ali imam potrebu da naglasim i kazem nesto sto je notorna cinjenica. Ako se neko smatra prevarenim, obmanjenim, to sam rekao i kolegi sargarepici🥕🥕🥕. Nek brate tuzi Sony, ili ne znam, nek uz znak protesta proda konzolu, ne igra vise na Ps5. Ne znam sta drugo reci.

    • mirkunjaaa

      @MAJSTOR RINGO, 12.06.2024 - 07:48

      Ma sve te razumin.
      Nego ne kužin čemu to?
      Nepotrebno skroz.
      Svi bi bili zadovoljni da na kutiji piše 60 fps/4K i da su to isporučili. Pa makar sad u drugoj polovici generacije. 🤷‍♂️
      Ja osobno nisan zaluđen grafikon pa mi to ništa ne znači ali ostavlja gorak okus u ustima.
      I posli se čude jer ljudi ne kupuju proizvod.

  • MAJSTOR RINGO

    05.06.2024 - 18:23

    Sto bi rekao Dragi Crni
    J°bem ti neznanje!!!

  • Tudum

    05.06.2024 - 18:28

    da je opalit neki class action lawsuit za lazno reklamiranje?

  • Mrkvicaa

    05.06.2024 - 18:44

    Ima da odjekne sad taj 8k marketing na kutiji za PS5pro. Niš novo;)

  • Apocalypse4987

    05.06.2024 - 18:55

    Vratite nam pare!!!

    • Mrkvicaa

      @Apocalypse4987, 05.06.2024 - 19:35

      Vecina se lažno oglašava sa 4K,zato što prodaju manju rezoluciju od4k=4096×2160.
      4K je 4096 x 2160 i to je veća rezlučivost od ultra HD-a=3840 x 2160.

    • Apocalypse4987

      @Mrkvicaa, 05.06.2024 - 19:43

      Svaki marketinški stručnjak zna da su mu megapixeli najbolji prijatelji, od rezolucije ekrana do kamere mobitela. Najjače su mi reklame za sobne antene, svaka ina 4k i 8 k, neke i HDR.

    • MAJSTOR RINGO

      @Mrkvicaa, 05.06.2024 - 19:46

      4K se koristi za kino ili bioskopske projektore, zbog formata koji koriste!
      4096 ti je horizontalni broj piksela.

    • Mrkvicaa

      @MAJSTOR RINGO, 05.06.2024 - 20:00

      UHD-4K” 3840×2160.
      True-4k 4096×2304.

    • MAJSTOR RINGO

      @Mrkvicaa, 05.06.2024 - 20:34

      Kao sto sam rekao 4k je standard za kino projekciju, to podrazumeva broj piksela(4096) po horizontali. Neced naci nijedan tv ili monitor sa to rezolucijom, za tv je UHD(3840×2160). Ali su proizvodjaci jednostavno sjedinili 4K UHD. Iako mislim, nisam siguran da je samsung izbacio neki model tv-a sa 5K rez. Ali su ga deklarisali kao 4K.
      Zavisi od aspect ratio taj 4096×2304 ti je 16:9.
      Imas i 4096×3072, to ti je aspect ratio 3:4. Itd….

    • Mrkvicaa

      @MAJSTOR RINGO, 05.06.2024 - 20:47
    • MAJSTOR RINGO

      @Mrkvicaa, 05.06.2024 - 20:51

      Pa da, ne znam cemu onda polemika. Proizvodjaci neizmenicno koriste 4K i UHD.
      A tu rezoluciju koju spominjes ne postoji za TV.

    • Mrkvicaa

      @MAJSTOR RINGO, 05.06.2024 - 21:08

      Razlike između 4K i UHD razlučivosti:)Ne treba pisati, kad je sve objašnjeno na internetu.
      https://www.rgb.com/key-differences-between-4k-and-uhd-resolutions

    • MAJSTOR RINGO

      @Mrkvicaa, 05.06.2024 - 21:23

      Da, i ta razlucivost o kojoj pises nema veze sa gejmingom, vec sa kinematografijom. Koliko sam shvatio poenta tvojih komentara je da kompanije lazno stavljaju 4K na kutije TV-a. Da obmanjuju potrosace. Ako ti to smeta, ako mislis da si ostecen. Ti prijatelju onda tuzi LG, Sony, Samsung, da ti ne prodaju pravi 4K.
      Nema stvarno potrebe pisati vise o tome.

    • Mrkvicaa

      @MAJSTOR RINGO, 05.06.2024 - 21:42

      Još jednom da ponovim: na kutiji ne piše 8k-4k 120fps gaming za gaming:)

    • MAJSTOR RINGO

      @Mrkvicaa, 05.06.2024 - 22:28

      Valjda na kutiji pise 8k 4k. Ali ok.
      Uz dobrog advokata mozda i dobijes na sudu, zasto ti ne isporucuju 4096×2304 i 4K pravu rezoluciju, vec UHD i 30 fps-a. Mada je i to diskatubilno jel nativni UHD😅😆😅

    • Mrkvicaa

      @MAJSTOR RINGO, 06.06.2024 - 00:08

      Marketinške trikove su prisutni oduvijek.Žalio se na K na kutiji dobio si K….:)
      Zanimljivo da name sonyeve 8K kutije, ništa se ovoliko ni bi raznalo.Digla se prašina kao da nikada nije postojalo slovo K:)

    • MAJSTOR RINGO

      @Mrkvicaa, 06.06.2024 - 08:29

      Da, tu mogu da se slozim da postoji marketinski trikovi, koje sve velike kompanije koriste, i to veoma veoma efikasno. Znam sta pricam, jer poprilicno pratim sve to, generalno tehniku, i sam sam zaljubljenik veliki u nju. Brojke su cudo koje privlace kupce, taj efekat kada cujes. Znam i po sebi, iz nekog ranijeg perioda gde sam se navlacio na te brojke. Sada pored stecenog iskustva ipak se ne zalecem toliko. Teorija je jedno, praksa drugo. Da ne razvlacim pitu toliko, verujem da znas o cemu pricam. Ali to nam je sto nam je. Sto se tice PS5, ti mozes da igras u native 4K ili uhd😆, mozes i u 60 fps-a, cak i u120 fps-a uz odgovarajuci tv, ali ne sve zajedno😆😁. Jbg trebali su da napisu na K not include all togheter. I opet kazem, ako se smatras obmanjenim, prevarenim, ne znam brate, ti tuzi Sony, ili nemoj vise da igras na PS5. Prodaj ga, bojkotuj ga.

    • Mrkvicaa

      @MAJSTOR RINGO, 06.06.2024 - 09:20

      Ne moraš to odgovarati na moj komentar, nisam ja napiso vratite nam pare:)Tehnologija se prodaje bez obzira na sve, pogotovo ekrane na koje gledaš.

    • MAJSTOR RINGO

      @Mrkvicaa, 06.06.2024 - 10:38

      Nisi napisao vratite nam pare, ali vidim da imas zamerke, prituzbe na to sto stavljaju fake 4K, shodno tome mozda se osetio prevarenim.

    • Mrkvicaa

      @MAJSTOR RINGO, 06.06.2024 - 10:47

      Da citaz pazljivo,znam bi razlike izmedu 4k i UHD… Ti si taj koji naglasava 4k:)
      (Vecina se lažno oglašava sa 4K,zato što prodaju manju rezoluciju od4k=4096×2160.
      4K je 4096 x 2160 i to je veća rezlučivost od ultra HD-a=3840 x 2160.

    • MAJSTOR RINGO

      @Mrkvicaa, 06.06.2024 - 10:52

      Ja ne znam? Vrlo dobro znam sta je sta. Pa ja se ubi sa pisanjem za sta se koristi i sta je 4k i sta je uhd i aspect ratio itd rezolucija, ostali marketinski bakraci…. Pametno ti to radis, samo copy paste. Sto bi pamtio i lomio mozak.
      Daj molim te da prekinemo vise ovu nepotrebnu polemiku.

    • Mrkvicaa

      @MAJSTOR RINGO, 06.06.2024 - 10:55

      Ok, sve 5

    • pleto

      @MAJSTOR RINGO, 06.06.2024 - 12:49

      Nemojte, baš je zanimljivo… a šta mislite HD, FHD, HD ready….?

    • MAJSTOR RINGO

      @pleto, 06.06.2024 - 12:59

      Prepustam ti kormilo kolega, slobodno mozes da nastavis polemiku sa kolegom sargarepicom…

    • pleto

      @MAJSTOR RINGO, 06.06.2024 - 13:03

      Ne smijem Zoki kaze da ne smijemo u offtopic previše…

  • GogicM99

    05.06.2024 - 19:04

    Još veća sramota je ova oznaka 4K 120 a igre ne rade ni u 4K 60

  • mili1985

    05.06.2024 - 19:13

    Jbt da sam barem znao. Ja sam samo zbog toga i uzeo PS5 :3

  • Topsi

    05.06.2024 - 19:16

    PS5 je samo malo bolji PS4 pro, al takav propust napravit i prodavat maglu ljudima bez 4k 60fps več tri godine svaka čast Sony , sad samo treba još jedanput ljudima uvalit PS5 pro jer cpu ostaje isti

    • moordrak

      @Topsi, 05.06.2024 - 20:52

      Pda. PS4PRO su ekspresno povukli iz prodaje. Na papiru, PS5 je moćniji, ali u praksi, pro se fino držao 🙂 Nisu htjeli sami sebi stvarati konkurenciju. Pojavile su se neke priče o 20-30% boljim performansama PS5pro modela, no u osnovi, da, zadržati će isti, zeru “našiljeni” APU-u, dodati će još kozmetičkih stvari , sve će upakirati za 40% više parića i stvar će se prodavati k’o vruće krafne.

    • kreos911

      @moordrak, 06.06.2024 - 08:21

      Misliš kifle

    • moordrak

      @kreos911, 06.06.2024 - 08:29

      mislim kifle 😂😂 Nisam se mogao sjetiti te sekunde 😁

  • Emexs

    05.06.2024 - 19:42

    Bas gledam 8K tv kontam jedva smo dostigli 4k , 8k sadrzaj nece ni za 5 god zazivjeti u punom kapacitetu a oni prije 3 god stavljali tu oznaku. Komedija

  • vojnovic4

    05.06.2024 - 20:00

    Jedna igra se izvodila u 8k neka pixel igra

  • Future man

    05.06.2024 - 20:08

    Ja sam na 1 k jos🤣

  • trulex

    05.06.2024 - 20:09

    Mene vuče da kupim ovaj ps5 sa ovako niskim akcijskim cijenama, ali opet me muči da će možda izać PRO, pa onda hajde prodaj ovaj obični. Komplikacije.

    • Hadvar

      @trulex, 06.06.2024 - 07:32

      cekaj pro verziju. Makar ionako nece biti bolja od obicne. To je samo prodavanje magle. Opet ce za 2 godine kukat kak pro verzija ne moze vrtit nove igre u 60 fpsa

    • kreos911

      @Hadvar, 06.06.2024 - 08:23

      Očekuje se da će sony imati svoju verziju dlss-a, tako da bi mogla biti razlika

    • Hadvar

      @kreos911, 06.06.2024 - 10:57

      Ali opet nije nativno. Zasto onda raditi novi hardware? Onda je rjesenje staviti dlss feature na postojece konzole i to je to.

    • Zoran Žalac

      @Hadvar, 06.06.2024 - 12:59

      Zato što prodaja konzola usporava i žele ju malo oživjeti (bez spuštanja cijene) uvođenjem modela koji je poželjan onima koji već imaju konzolu. A prije će Pro model kupit hardcore fan koji već ima konzolu nego onaj tko nema konzolu i DLSS mu ništa ne znači.

    • SanKa

      @trulex, 06.06.2024 - 10:07

      sacekaj pro radje

  • Bubimir666

    05.06.2024 - 20:38

    A kaj je s nama kojima na kutiji piše 8k? Tužimo? Brišemo gumicom tih 8k s kutije? 😅

    • Triksterica

      @Bubimir666, 05.06.2024 - 20:42

      Čuvaj to, možda će se za koju godinu prodavat kao raritetni primjerak XD

    • MeDoNjA

      @Bubimir666, 05.06.2024 - 20:43

      Prodaj kao Limited Edition

    • mamojebac

      @MeDoNjA, 07.06.2024 - 21:15

      Haha dobra 😁

  • Shaman

    05.06.2024 - 21:41

    Naveli što sve ne može. 😀

  • RickBarry

    05.06.2024 - 22:34

    ups

  • Gamer051

    06.06.2024 - 00:32

    Prevara teska

  • BoneDigger

    06.06.2024 - 05:04

    Prigodna vijest nakon vijesti da PS nece moci gurati Kingdom Come Deliverance 2 na vise od 30 fps (i to jedva).

    • Bubimir666

      @BoneDigger, 06.06.2024 - 07:09

      Tehnički, nije jedva. Developeri su službeno rekli da se KCD2 na PS5 vrti u visokih 50, ali će ga lockati zbog stabilnog iskustva / kako god. Tako da ovo kaj veliš, da će se vrtit na jedva 30, sa informacijama koje trenutno imamo, nije istina.

    • BoneDigger

      @Bubimir666, 06.06.2024 - 08:52

      “Iz Warhorse Studiosa su potvrdili kako njihova igra neće imati takozvani Performance mod na konzolama. Na PlayStation 5 i Xbox Series X konzolama igra će se izvoditi u 4K rezoluciji (iako vjerojatno ne nativnoj), dok će Xbox Series S model imati izvedbu u 1440p rezoluciji.

      https://www.hcl.hr/vijest/kingdom-come-deliverance-2-opet-ce-biti-zakljucan-30-fps-a-konzolama-216689/

    • SanKa

      @BoneDigger, 06.06.2024 - 10:13

      tbh sam nek bude stabilno i bice ok. prvi dio je izgledao predivno, al bio uzasnu optimiziran. drugi ce izgledat jos bolje i bit optimiziran, prezivjet cu s 30 + fpsa

    • Bubimir666

      @BoneDigger, 06.06.2024 - 11:22

      Pa to sam i reko.

    • BoneDigger

      @Bubimir666, 07.06.2024 - 01:53

      Pa nisi. Rekao si da to nije istina. Kazem “jedva” ce ici na 30fps jer se vjerojatno nece vrtiti na pravoj 4K rezoluciji. Da moze doseci te permormanse na 4K, onda bih to i napravili. Kazem “vjerojatno” – jer se vecina danasnjih igara ne vrti na 4K rezoluciji, pa su velike sanse da ce i ova igra imati istu situaciju. Tako da sa informacijama koje trenutno imamo, vece su sanse da ce se igra ici na 30 fps-a na fejk 4k rezoluciji nego da pravoj 4k. A prica kako zapravo mogu doseci 50 fps-a ali su “odlucili” da ce ipak spustiti na 30, je plitka kao lokva vode.

    • Bubimir666

      @BoneDigger, 07.06.2024 - 23:07

      Da, rezolucije-wise očekivano. Na stabilnih 30 FPSa (po developerima). Što i dalje nije “jedva 30”. Kao što rekoh.

    • BoneDigger

      @Bubimir666, 08.06.2024 - 09:52

      Pa doslovno je jedva, o cemu pričaš? Imas clanak u kojemu ti je sve objasnjeno. Igra ce ici na 30 fps-a na rezoluciji koja vrlo vjerojatno nece biti 4K, kao i skoro sve druge igre za ps. Da namjeste igru na 4k, onda nebi isla na tih stabilnih 30fps. A na kojoj rezoluciji ti ocekujes da ljudi igraju ako ne 4k? 1080? Pa ajmo onda reci da igra ide i na 200fps? Je, ali na 640p.

    • Bubimir666

      @BoneDigger, 08.06.2024 - 12:58

      Tako je, kao i sve druge igre za PS. Da ju namjeste na 4k, možda ne bi išla na 30. Ali ju, sam veliš, neće namjestit na 4k, tako da će ići na stabilnih 30. A kaj ti pak očekuješ, da bu išla na 8k? 😅 Glupa rasprava hahah Uživaj frende, niš loše ne mislim.

    • Bubimir666

      @BoneDigger, 08.06.2024 - 12:58

      Tako je, kao i sve druge igre za PS. Da ju namjeste na 4k, možda ne bi išla na 30. Ali ju, sam veliš, neće namjestit na 4k, tako da će ići na stabilnih 30. A kaj ti pak očekuješ, da bu išla na 8k? 😅 Glupa rasprava hahah Uživaj frende, niš loše ne mislim.

    • BoneDigger

      @Bubimir666, 08.06.2024 - 17:41

      To i govorim, da ju namjeste na 4k isla bi na npr 18 fps-a, pa mjesto toga igru renderaju na 2k I upscale na 4k. I zato kazu kako je njihova next-gen konzola 4k ready 😆. I zato kazem da jedva ide na 30. Mogu i ja na pc-u iz 2006 igrati na “4k”, renderam na 1024×768 i upscale na 4K 😆. Ista fora sa starim kamerama sa 1,000,000 megapixela.

    • Bubimir666

      @BoneDigger, 08.06.2024 - 22:53

      Apsolutno stoji hahah Dobro, pogrešno sam shvatil kaj hoćeš reći sa “jedva”. Imam PS5, nisam Sony fanboy i ne branim ih haha Smiješno je da, pa eto ti članak da miču 8k 😅 Veliki sam fan KCD, igram većinom na konzoli i očekujem i nadam se, kako su i rekli, da će na UHD-u nekakvom vrtit stabilnih 30 barem. Eto. 😅🤘🏻

    • BoneDigger

      @Bubimir666, 08.06.2024 - 23:52

      Joj meni je prvi KCD jedna od najpamtljivijih igara ikada. Bas je ave autenticno. Cak i ono grmlje i paprati. Sjecam se kad sam kao klinac setao po sumi u slavoniji haha. Samo se nadam da ce malo bolje biti optimizirana nego 1. dio kad je izasao.

    • Bubimir666

      @BoneDigger, 10.06.2024 - 12:50

      Slažem se, utucao sam kroz 2 gameplaya oko 300h u tu igru haha Da da, šume, vegetacija. Jako dobro. Držim fige za jednako dobar nastavak 🙂

  • IgorBiH

    06.06.2024 - 05:58

    Spreman sam za tužbu k’o zapeta puška. Imam kutiju, imam sav dokazni materijal. ⚖️🗡

  • Spot pupa

    06.06.2024 - 09:14

    Da je ovo jedini primjer lažnog reklamiranja… Realno 1 igra je ostvarila napisano i samim time mogu napisat. Nigdje ne piše u svakoj igri ili nešto slično. Da to smeta ljudima nebi kupovali. Pali deri i gotovo. Ako hoćeš top performance napravi dobar pc koji neće biti baš u cjenovnom razredu ps 5 ice. I opet su mogući problemi zbog optimizacije. Kad ga upalim uživam i iskreno zabole me je 4k,8k ili 855 k!

  • janisevac

    06.06.2024 - 12:03

    Pa zato sad i davaju ps 5 maltene đabe..za 400 e ga mozes uzet ovi iz vipa nudili sprdacina..ja kad sam uzimao ljudi trazili po njuskalu 2 000 e,ja sam dao 5 700 kn

  • janisevac

    06.06.2024 - 12:04

    Skuzili su da nemaju sta ponudit pametno ljudima pa su spustili cijenu

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?