HCL.HR

Kako se Geforce RTX 30 serija snalazi u gaming laptopima?

sponzorirani članak 13.04.2021.   •   Tehnologija


Veća učinkovitost, bolje performanse i impresivniji grafički prikaz. Nova Ampere arhitektura NVIDIA Geforce RTX 30 grafičkih čipova obećava dramatičan napredak i za gaming laptope.

Promjene u generaciji grafičke arhitekture uvijek su donosile mnogo novih stvari, često se usredotočujući više na poboljšanja vezana za performanse grafičkih čipova, a malo manje na njihovu učinkovitost. Takva je strategija već dugo praktična za proizvođače, no donedavno je većina kupaca koji igranje shvaćaju ozbiljno bila usmjerena na segment stolnih računala, gdje učinkovitost nije problem kad uzmemo u obzir snažnija napajanja i moderne sustave za hlađenje.

Međutim, kako sve više kupaca posljednjih godina razmišlja o prijenosnom računalu, cijeli segment dobiva na značaju, a ulaganja u razvoj mobilnih čipova i kompletne platforme na kojoj se temelje neka od najboljih prijenosnika postaju sve veća.

Dramatičan napredak u svim segmentima kada je riječ o igraćim prijenosnicima nije nigdje očitiji nego u slučaju nove GeForce RTX 30 serije zasnovane na najnovijoj NVIDIA-inoj Ampere arhitekturi.

Ampereova arhitektura impresivna je sama po sebi i predstavlja jedan od najvećih skokova u performansama i tehnologiji u modernom svijetu grafičkih akceleratora. Nikada prije prijelaz s jedne na drugu generaciju nije donio tako velik napredak na oba polja, čineći prijelaz sa stare generacije na najnoviju vrlo zanimljivom ne samo za korisnike koji zaostaju dvije ili tri generacije, već i za one koji su donedavno bili na posljednjoj generaciji akceleratora.

Najveći skok koji je Ampere kao arhitektura omogućio s novim GeForce RTX 30 akceleratorima zasigurno je vrlo korisna RayTracing tehnologija koja je do prije samo nekoliko godina bila rezervirana isključivo za profesionalnu upotrebu u filmskim animacijama.

Da bismo maksimalno pojednostavili, to je napredna tehnologija za prikazivanje scena u igri u stvarnom vremenu koja neprestano izračunava učinak svakog pojedinog izvora svjetlosti na okolne predmete, računajući na sjene, odsjaje, prozirnost i druge efekte koje svjetlost stvara na različitim materijalima u okolišu. RayTracing uzima u obzir utjecaj svjetla na svaki pojedini vidljivi piksel i zahtijeva znatno veću procesorsku snagu i vrijeme u usporedbi s drugim tehnikama sjenčanja. Krajnji rezultat drastično je uvjerljiviji u usporedbi sa scenama dobivenim rasterizacijom ili drugim tehnikama.

Još jedna tehnologija koja je vrlo važna za korisnike prijenosnih računala i koja radi na integriranim Tensor jezgrama Ampere čipova je NVIDIA DLSS. Ova tehnologija pruža najveću korist kada koristimo Ray Tracing (RT), što je izuzetno zahtjevna operacija za GPU.

Zbog ove složenosti uglavnom igramo u rezoluciji 1080p s uključenim RT efektima, kako bismo osjetili neki minimum fluidnosti. Svako povećanje razlučivosti dodatno usporava animaciju, čineći je previše sporom. NVIDIA Ampere sve to mijenja prikazivanjem svake sličice u nižoj razlučivosti (1440p) od predviđene (4K). Ili jednostavno rečeno, DLSS prati promjene između zadnje prikazane sličice i one koja će biti prikazana, paralelno analizira cijelu scenu obrađujući RayTracing efekte klasičnim rasterskim prikazom sličice, spajajući ih na kraju i generirajući završne kadrove u 4K ili 8K rezoluciji. Sve to zahvaljujući činjenici da su jezgre Tensor sposobne istodobno izvoditi RT izračune i grafičke operacije, kombinirajući detalje iz više prikazanih okvira u konačni kadar s puno višom rezolucijom.

Krajnji rezultat ovog kompliciranog postupka je slika neusporedivo veće oštrine i s puno više detalja, bez značajnog utjecaja na performanse, što je vrlo važno za korisnike prijenosnih računala.

Uz RayTracing, DLSS i druge tehnologije predstavljene na svim Ampere čipovima, postoje tehnologije specifične za prijenosne verzije procesora. Svakako najvažnija je treća generacija Max-Q tehnologije.

NVIDIA je prije nekoliko godina shvatila da se, ako želi vidjeti gaming prijenosnike na tržištu koji su tanki i tihi, dizajn komponenata unutar prijenosnika mora dramatično promijeniti. Tri generacije kasnije, imamo najnoviju verziju Max-Q tehnologije koja pruža ne samo hardverske specifikacije i dizajne koji omogućuju daleko bolju ravnotežu performansi, potrošnje energije i hlađenja, već i softversku komponentu koja pomaže u pažljivoj ravnoteži u stvarnom vremenu između sve tri komponente kako bi se omogućilo najbolje moguće igraće iskustvo.

Da bismo objasnili važnost Max-Q tehnologije, uzet ćemo primjer dviju različitih igara, jedne koja se u velikoj mjeri oslanja na CPU, a druge koja se mnogo više oslanja na GPU. U slučaju tradicionalnih prijenosnih računala, ograničenja potrošnje unaprijed se postavljaju, a CPU i GPU poštuju postavljena ograničenja, bez obzira radi li se o prvoj ili drugoj igri.

Još jedna tehnologija koja je vrlo važna za korisnike prijenosnih računala i koja radi na integriranim Tensor jezgrama Ampere čipova je NVIDIA DLSS. Ova tehnologija pruža najveću korist kada koristimo Ray Tracing (RT), što je izuzetno zahtjevna operacija za GPU.

Zbog ove složenosti uglavnom igramo u rezoluciji 1080p s uključenim RT efektima, kako bismo osjetili neki minimum fluidnosti. Svako povećanje razlučivosti dodatno usporava animaciju, čineći je previše sporom. NVIDIA Ampere sve to mijenja prikazivanjem svake sličice u nižoj razlučivosti (1440p) od predviđene (4K). Ili jednostavno rečeno, DLSS prati promjene između zadnje prikazane sličice i one koja će biti prikazana, paralelno analizira cijelu scenu obrađujući RayTracing efekte klasičnim rasterskim prikazom sličice, spajajući ih na kraju i generirajući završne kadrove u 4K ili 8K rezoluciji. Sve to zahvaljujući činjenici da su jezgre Tensor sposobne istodobno izvoditi RT izračune i grafičke operacije, kombinirajući detalje iz više prikazanih okvira u konačni kadar s puno višom rezolucijom.

Krajnji rezultat ovog kompliciranog postupka je slika neusporedivo veće oštrine i s puno više detalja, bez značajnog utjecaja na performanse, što je vrlo važno za korisnike prijenosnih računala.

Uz RayTracing, DLSS i druge tehnologije predstavljene na svim Ampere čipovima, postoje tehnologije specifične za prijenosne verzije procesora. Svakako najvažnija je treća generacija Max-Q tehnologije.

NVIDIA je prije nekoliko godina shvatila da se, ako želi vidjeti gaming prijenosnike na tržištu koji su tanki i tihi, dizajn komponenata unutar prijenosnika mora dramatično promijeniti. Tri generacije kasnije, imamo najnoviju verziju Max-Q tehnologije koja pruža ne samo hardverske specifikacije i dizajne koji omogućuju daleko bolju ravnotežu performansi, potrošnje energije i hlađenja, već i softversku komponentu koja pomaže u pažljivoj ravnoteži u stvarnom vremenu između sve tri komponente kako bi se omogućilo najbolje moguće igraće iskustvo.

Da bismo objasnili važnost Max-Q tehnologije, uzet ćemo primjer dviju različitih igara, jedne koja se u velikoj mjeri oslanja na CPU, a druge koja se mnogo više oslanja na GPU. U slučaju tradicionalnih prijenosnih računala, ograničenja potrošnje unaprijed se postavljaju, a CPU i GPU poštuju postavljena ograničenja, bez obzira radi li se o prvoj ili drugoj igri.

Modeli Gigabyte Aorus G5KC s 15-inčnim zaslonom i 240Hz osvježavanjem već su danas dostupni na tržištu, na 10. generaciji procesorske platforme Intel Core i5, 16 GB RAM-a i GeForce RTX3060 sa 6 GB VRAM-a.

Jači Aorus 15G KC nudi praktički istu konfiguraciju, ali s jačim procesorom Core i7-10870H. Pored njega možete pronaći i Aorus 17KC sa 17-inčnim zaslonom i brzinom osvježavanja do 300Hz. Platforma ovog modela sastoji se od Intel Core i7 10870H i RTX 3060 sa 6 GB memorije, 16 GB RAM-a i 1 TB SSD-a. Također možete pronaći najmoćniji Aorus 17G XC s velikim 17-inčnim zaslonom i osvježenjem na 300Hz, procesor Core i7 10870H, grafički procesor RTX 3070 s 8 GB VRAM-a, 32 GB RAM-a.

Acer se također može očekivati ​​u narednom razdoblju, najavljujući dolazak novog modela Nitro 5, koji će po svemu sudeći biti izvrsni gaming laptop sa 17-inčnim zaslonom, IPS panelom i osvježavanjem na 144Hz. Prijenosnik pokreće procesor Cezanne Ryzen 7, a dolazi s 32 GB RAM-a, GeForce RTX 3080 grafičkom karticom i 1TB M.2 PCIe x4 SSD-om, što je vrlo dobra kombinacija.

Kad sve zbrojimo, sve nove tehnologije, napredak sjajnih rješenja od prije i veliku slobodu koju NVIDIA daje proizvođačima računala, možemo zaključiti da će nadolazeće razdoblje biti vrlo zanimljivo za gaming hardver. Ako do sada niste ozbiljno razmišljali o igraćem prijenosniku, možda je vrijeme da ozbiljno razmotrite neke od najavljenih modela.

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?