HCL.HR

Šef Epic Gamesa kaže da nije Unreal Engine 5 krivac za lošu optimizaciju, nego neznanje developera

Zoran Žalac prije 9 sati   •   17 komentara   •   Industrija videoigara


Unreal Engine 5 pokazao se kao vrlo problematičan zalogaj za trenutnu generaciju PC hardvera, ali i konzola za koje je specifično rađen. Šef Epic Gamesa ima zanimljivo objašnjenje za to.

Epicov alat za izradu igara, Unreal Engine 5, stekao je lošu reputaciju među gamerima zbog problematičnog izvođenja – pogotovo na PC platformi, ali i na aktualnim konzolama. Samo su ove godine The Elder Scrolls: Oblivion Remastered, Mafia: The Old Country i Metal Gear Solid Delta zabilježili izvedbu punu usporavanja i štucanja, a prije toga su probleme imale brojne druge igre.

Zašto je to tako? Neki krive sam Engine, dok drugi kažu kako developeri igara ne znaju što rade. Krivnju na developere svalio je i predsjednik Epic Gamesa, Tim Sweeney, koji je na predavanju u sklopu Unreal Festa u Južnoj Koreji izjavio kako problem nastaje zbog pogrešnog redoslijeda u razvoju igara.

“Glavni krivac je raspored u razvoju igre. Mnogi studiji grade svoje igre za najsnažniji hardver i za sam kraj razvoja ostavljaju testiranje na slabijem hardveru. Idealno bi bilo da optimizacija igre počne rano – prije nego krene stvaranje sadržaja. S naše strane radimo dvije stvari: pojačavamo podršku za engine i širimo prilike za obrazovanje developera kako bi rano optimiziranje postalo standardna praksa.” – poručio je Sweeney, koji inače nije ni u kakvom srodstvu sa Sydney Sweeney.

Označeno sa: ,

Komentari (17)

  • MeDoNjA

    28.08.2025 - 16:21

    Prosto jednostavno odradili su uzasan posao i uzece novac ljubiteljima serijala i to je to . Malo mi je logicno da neke igre budu problematicne , ali ni Oblivion nije bio problematican ni Mafia pa ni Silent Hill 2 (30fps je drzao barem u quality mode-u) , ali da u igrici ogranicenoj po oblastima dobijamo ovakav fps je smesno…

  • goran022

    28.08.2025 - 16:40

    prosto jednostavno živimo u kapitalizmu, moraju se prodavati nove konfe. zašto da ih optimiziramo za stare

  • mili1985

    28.08.2025 - 17:38

    Odigrao sam možda sat vremena Deltu, tako da ne mogu puno suditi, ali zasad se drži sasvim solidno. Nisam imao nikakvih trzavica. Prigovor je na motion blur koji je u nekoliko navrata čudan. Inače se igra na standardnom PS5.

  • Tirion

    28.08.2025 - 18:11

    The Last of Us part 2, Ratchet&Clank: Rift Apart, Cyberpunk 2077, God of War Ragnarök, A Plague Tale Requiem, Horizon Forbidden West, Gran Turismo 7, Baldur’s Gate 3, Alan Wake 2 itd. – sve odreda među najboljim igrama unazad 5 godina, NITI JEDNA od njih ne koristi Unreal Engine 5. A neće niti GTA 6. Slučajnost?
    Ali naravno, problem je u svemu ostalome osim u savršenom i bezgrešnom UE5 😀

    • f_152

      @Tirion, 28.08.2025 - 18:57

      Uzeo si igre od kojih je vecina imala pozamasnih problema sa optimizacijom kad su izasle. Tako da ti argument pada u vodu.

    • Cygarone

      @f_152, 28.08.2025 - 19:15

      Spomenuo je igre od kojih su više od polovine izašle prvotno na PSu. Dakle argument je itekako valjan. Igre su po izlasku lijepo radile na PS5. MGS Delta ne radi baš najbolje niti na konzolama.
      Objašnjenje za štucanje MGS Delta

    • Tirion

      @f_152, 28.08.2025 - 21:43

      Osim Cyberpunka koji je imao stvarno gadnih problema u početku dok ga nisu pokrpali, za ove druge mi nije poznato da su imale većih problema s optimizacijom i izvođenjem. No to uopće nije bila poanta nego htjedoh reći da vrhunske igre koje su izašle unazad par godina uopće niti nisu na ikakvom Unreal engineu napravljene, nego na vlastitim in-house rješenjima najčešće. Kao i Death Stranding 2, nadolazeći Ghost of Yotei i slično. Očito ima razloga zašto developeri nisu oduševljeni s Unreal engineom pa radije razvijaju vlastite.

    • f_152

      @Tirion, 28.08.2025 - 22:02

      Baldur’s Gate 3 iako igra godine (i meni ubjedljivo najbolja igra te godine) je takodje imala problema na PS5 pri izlasku. Kocenje i ledjenje ekrana itd. Srecom, zakrpili su je i radila je odlicno nakon 15 dana, ali ako je imala ijednu manu onda je to optimizacija pri izlasku.

      Ostalo se slazemo. Igre pri izlasku trebaju da rade fluidno i ne smije biti opravdanja. Ako se developer odlucio da koristi neki engine, onda treba da napravi igru tako da radi kako treba. Nema prostora tome da se igra pravi, odabere engine i posle nekompetencija svaljuje na engine. Niko nikog ne tjera da radi u Unreal E. 5.

    • Tirion

      @f_152, 28.08.2025 - 22:48

      To mi je prvi glas za BG 3, inače su se samo hvalospjevi mogli čuti, jedna od najboljih igara ikad, 10/10 i tako. No ok, problemi su očito neizbježni, no u kontekstu diskusije o engineu izgleda da ipak ako radiš na razvoju enginea tamo još od 2010. i unapređuješ ga i optimiziraš prema potrebama, može se napraviti vrhunski proizvod. Baš kao što je Larianu uspjelo s BG 3. Ne znam koliko developeri uopće imaju slobode ako se odluče za Unreal engine, koliko je “zaključan” i koliko je time limitirajući faktor u razvoju igara. Open source nije koliko vidim, a sad koliko slobode ostavlja je pitanje, nisam programer pa nemam pojma stvarno. Možda je nešto kao iOS pa ili se prilagodi i radi kako smo zadali ili ako ti se ne sviđa radi svoj engine 😀

    • PppPP

      @Tirion, 29.08.2025 - 00:33

      Cyberpunk 🤣🤣🤣🤣

  • Apocalypse4987

    28.08.2025 - 19:32

    Dodatni bodovi za analizu obiteljskog stabla Tima i Sydney

    • Sick Individual

      @Apocalypse4987, 28.08.2025 - 20:39

      Zokson je danas posebno inspiriran, prvo ono s razlozima za prekid pa sad ovo 😂

  • BankrotGamer

    28.08.2025 - 21:11

    FOX engine na kojemu je rađen MGS 5 i dan danas divno izgleda, dobro je optimiziran čak i za lošije PCjeve ali veselim se igrati Deltu (čim prodam bakin nakit da je kupim) jer mi izgleda odlično, barem iz gameplaya na YouTubeu. Javite kako je ako je netko igrao već.

  • kebbab

    28.08.2025 - 21:42

    Ne mogu ništa komentirati jer mi se tek updejt skida tako da još nisam igrao ali malo sam istraživao po netu i neki spominju dosta bugove, pogotovo te fps dropove, dok drugi ne. Sad na youtubeu se ne vidi jer su snimke u 60fps-a tako da mogu da rokam do 6h ujutro pa cu znati 😁

  • kaurazmaj23

    28.08.2025 - 23:30

    Probao sam verziju 1.1.1, ali se srušila odmah nakon početnog loadinga, i tako svaki put, bez obzira na promjene koje sam radio. Sada čekam da se preuzme verzija 1.1.2, i ako i ona zakaže, ništa ne propuštam. Još jedan u nizu naslova koji kao da se uopće nisu ni pojavili. Beznačajni.

  • Demon90

    29.08.2025 - 00:16

    Ne mogu reći da se ne slažem s istim.

  • xxved

    29.08.2025 - 00:27

    Iskreno, slažem se s procjenom. UE5 nudi toliko mogućnosti da većina projekata i developera optimizaciju stavi u drugi plan (ako ju planira uopće kod manjih projekata). S Unrealom i polu-pismeni developeri mogu napraviti solidnu igru, ali koja će naravno kaskati na svim kompleksnijim stavkama poput optimizacije i dr.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?