HCL.HR

Škola u Londonu uvela igranje videoigara u nastavni program, nadaju se da će i drugi napraviti isto

Zoran Žalac 12.08.2019.   •   27 komentara   •   Zanimljivosti


Škola za djecu s posebnim potrebama Richard Cloudesley iz Londona prva je u Velikoj Britaniji uvela igranje videoigara u svoj nastavni program.

Igranje videoigara u školi postaje sve češća aktivnost – u prvom redu zato što djeca u školu danas nose pametne telefone i na njima igraju sve i svašta. Međutim, ne mislimo na takvo što pa ni igranje pod satovima informatike. U razvijenom svijetu škole primjerice koriste Minecraft: Education Edition, a čak je i strateški serijal Civilization dobio posebnu verziju igre za nastavu u školama.

No, jedna škola iz Engleske sada je otišla korak dalje pa je u svoj nastavni program uvela igranje videoigara – u množini. Radi se o londonskoj školi Richard Cloudesley za djecu s posebnim potrebama koja svojim polaznicima dopušta da se igraju tijekom nastave. Klasično predavanje pritom nije nestalo iz programa već je samo nadopunjeno igranjem.

Naravno, djeca u doticaj dolaze s probranom selekcijom igara koje su primjerene njihovoj dobi, ali i poteškoćama. U nastavi koriste igre kao što su Peggle i Scribblenauts, a igraju ih uz pomoć hvaljenog Xbox Adaptive kontrolera koji je predstavljen prošle godine. Djeca su oduševljena takvim pristupom nastavi, a njihovi nastavnici kažu kako se djeci nakon uvođenja ovog programa povećalo samopouzdanje, poboljšale su im se komunikacijske vještine te želja za surađivanjem s drugima.

Zbog svega toga u školi Richard Cloudesley se nadaju da će i druge škole za djecu s poteškoćama u razvoju prepoznati pozitivne rezultate ovog programa te da će jednoga dana ostali slijediti njihov primjer.

Komentari (27)

  • Anthemm

    12.08.2019 - 13:09

    Loša ideja po meni. U školu su ide obrazovati, a ne igrati igre na Xboxu. Možda sam staromodan ali to je samo moje mišljenje iako bi volio da sam mogao igrati igre u školi da si odmorim mozak 😀

    • deanHR

      @Anthemm, 12.08.2019 - 13:22

      Obrazovati? Ide se bubati na pamet.

    • svraka12_LIX

      @deanHR, 12.08.2019 - 13:55

      E upravo tako evo neko pametan ko razumi da bi se opčenito školstvo trebalo promijeniti skroz.

    • microlightgames

      @deanHR, 12.08.2019 - 14:06

      Ja ne znam zasto ljudi hejtaju skolu toliko. Osnovna skola uci dosta osnovnih stvari za sta i je, znam zbrajat znam di je pakistan znam kad je bio ww1 osnovno znanje, srednja npr ljudi se zale ucis nesto sto ti ne treba a zapravo ce ti trebat u ucenju neceg pametnijeg a to sto ti odes za ne znam elektrotehnicara a zavrsis ko sobar i sto ti srednja nije pomogla je tvoj problem. kao i faks, cini ti se da dosta stvari na treba a zapravo treba ili u praksi ili za ucenje drugih stvari, najbolji primjer je matematika

    • deanHR

      @microlightgames, 12.08.2019 - 14:25

      Način na koji se uči je loš kod većine profesora. Ljudi su dokazano sve veće budale. Ako malo slušaš pametniju sferu, neki od najvećih mislioca današnjice dijele mišljenje da fakultet zatupljuje i generira nestručne ljude. Nema kritičkog razmišljanja, brane se debate, nema nikakvog praktičnog rada, ne potiče se djecu na razmišljanje nego na bunanje, uče se laži… Ima hrpetina toga što ne valja. Hrpetina

    • microlightgames

      @deanHR, 12.08.2019 - 19:06

      Problem je sto se sve tako brzo razvija a znanje je potrebno. Npr strucni studij racunalstva sto ja idem. Jako puno strucnih predmeta i neko basic znanje o racunalima npr osnove elektrotehnike da kuzis od cega je racunalo kako rade komponente i struja. Basic basic dok je naglasava ucenje programiranja. Dok neki fakultet mora ucit i taj hardware dio i software dio. On to sve mora znat i to u 5 godina pa ti nauci jer ne zna koji ce mu dio trebati. Mozda bude developer neki jer njemu hardware dio ne treba danas ma sta god ljudi pricali. Racunala su dovoljno snazna da ne trebaju optimizaciju programa osim u nekim slucajevima kao aaa games. Mozda se covjek bavi razvojem microchipova pa hardware dio mu jako treba. Problem je dosta veci a kako to sve naucit nego bubanjem. Odi na neki umjetnicki faks. Treba naucit razliku izmedju plave i zelene ostatak ima praksu i neko interaktivno ucenje pa normalno da ima bolji program. Evo ja sam na strucnom racunalstva cijeli program i nastava je super ali problem je sto je specijalizacija za programiranje i to development ne ide se u dubinu racunala jer se ne moze stic i to mi se svidja

    • deanHR

      @microlightgames, 12.08.2019 - 19:43

      Kao prvi dokaz je opće znanje učenika koje je loše. Kao drugi dokaz je loše prosječno znanje ljudi prema drugim zemljama. Kao treći razlog je taj što hrvatska nije proizvela ne genijalca nego nekoga sposobnog godinama. Bubanje je ok za neke predmete ali za tehničke i medicinske recimo nije. Treba uvesti dodatni razred, treba smanjiti nebitne činjenice i više se baviti bitnima. Treba vratiti predmete poput domaćinstva jer su djeca u školi bez ikakvih obaveza. Treba uvesti spolni odgoj od 7. razreda. Trebalo si odgoditi vjeronauk preko tjedna i staviti ga jedan sat u subotu i jednu misu nedjelju jer makar ja ne vjerujem u Boga mislim da je vjerovanje u nešto veće ljudima potrebno. A i treba malo više prakse u osnovnoj. A ja bi definitivno neke osnove ekonomije uveo jer tu su hrvati idioti. A te stvari sam iz guzice izvlačio, možeš si misliti što bi ti sve nabrojao da počnem misliti o tome.

    • microlightgames

      @deanHR, 13.08.2019 - 18:08

      Ocito je tu u pitanju stara skola iz prije 90ih pa nebi zalazio u politicke prepirke. Uzivaj.

    • RATK025

      @deanHR, 12.08.2019 - 20:32

      Za glupe se ide bubati na pamet ,a za pametne se ide obrazovati.
      Sad ne znam u koju skupinu ti spavaš.

    • deanHR

      @RATK025, 12.08.2019 - 20:56

      Za one najgluplje 😀 Jer čim na gaming portalu komentiram ovakve stvari koje su previše komplicirane i previše ozbiljne za tu znaš da nisam među pametnijima, ne?

    • microlightgames

      @deanHR, 13.08.2019 - 02:43

      Dosta tvojih stvari je JAKO diskutabilno tako da zapravo nisi rekao nista i ne znam odakle ti statistika da su hrvatski ucenici glupi? Fakultet svakako nije za ne zainteresirane. Osnovnu skolu ne vidim zasto puno dirat jer nije problem vec vece skolstvo kao srednja i faks.

    • deanHR

      @microlightgames, 13.08.2019 - 06:32

      Da, zato se i sami profesori žale na kurikulum jer je sve dobro. Ja ne znam da li ti ovo ozbiljno misliš što bi značilo da ne znaš o čemu se radi (nisam sam profesor ali imam nekoliko kolega koji jesu) ili se skrivaš pred problemima sa krilaticom HDZa “bolje vam je nego je to očito”.

    • Aldin219

      @deanHR, 13.08.2019 - 06:47

      to sto ti pises, uz duzno postovanje, je jako niska rezolucija slike o obrazovanju. Amaterska analiza bez puno razmisljanja

    • deanHR

      @Aldin219, 13.08.2019 - 09:16

      Tako ti kažeš. Jedno guglanje govori da nisi u pravu – https://www.google.com/amp/s/www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatska/profesori-filozofskog-traze-odgodu-novoga-kurikuluma-iz-povijesti/8452052/amp

      A takvih stavki ima desetak, ako ne i stotine članaka koji potkrepljuju činjenice da moja rezolucija baš i nije tako niska koliko bi ti to možda želio reći bez ikakvih dokaza. Ovaj članak je recimo sa filozofskog fakulteta a ima još takvih i detaljnijih članaka sa drugih ucilišta tako da molim te nemoj mi dodatno vrijeđati to malo inteligencije što imam sa tako lošim pokušajima vrijeđanjem. Može?

    • Aldin219

      @deanHR, 13.08.2019 - 21:09

      Kao sto rekoh uz duzno postovanje jedan clanak nije nikakav dokaz. Samo da se slozim s tobom i pohvalim te , ne bi bilo uvreda. Sve ostalo je za tebe licni napad i uvreda. A to sto govoris je djelimicno tacno i jako niske rezolucije. Mijenjaces misljenje u zivotu tako da nema potrebe da budes toliko privrzen necemu sto je nista drgo nego misljenje koje se predstavlja kao ne znam, cinjenica?

    • deanHR

      @Aldin219, 14.08.2019 - 06:06

      Pa nije jedan članak. Oprosti što moram ovo reći ali samo glupan ponavlja kao ti istu stvar u nadi da će ga netko shvatiti istinito bez činjenica. Ima puno članaka, puno papira na tu temu a i sama borba ministara obrazovanja zadnje tri vlade je taj kurikulum i školstvo. Koliko glup ti moraš biti da i dalje vrijeđaš mene nekim “niskom rezolucijom” i smatraš sebe ne znam… 4k ili kojim vragom a ne vidiš činjenice i jednostavnu istinu? Stvarno, koliko si ti glup? Jako ili jako jako?

    • Aldin219

      @deanHR, 15.08.2019 - 09:14

      Vidim da si jako sposoban da cujes i razmotris razlicita misljenja bez da se uvrijedis i napravis idiota od sebe. To uopste nije dobro. Ja nisam ovdje s tobom da debatiram i da ti iznosim nikakve cinjenice i uopste nemam interes da tebi nesto dokazem. Ja ti samo kazem da stvari nisi sagledao sa svih strana i da si pristrasan i ocigledno ultra emotivan po pitanju svojih stavova sto bi reklo da nemas ti stavove vec da ti stavovi imaju tebe. Ja ne govorim da si ti osoba niske rezolucije vec da je tvoj pogled na to niske rezolucije. Nema apsolutno potrebe da dramis. Ni u momentu mi nije cilj da te uvrijedim iako mi je jasno da je tebi lakse tako reci. Hej vrijedja me jer kako je moguce da ja nisam upravu?? Skolstvo jeste lose pa i u Hrvatskoj, ali neke stvari koje si rekao su apsolutno netacne i ocigledno recene bez previse razmisljana (odtud niska rezolucija). Jako tesko je razmisljati i donositi zakljucke o takvim temama i jako rijetko to ljudi mogu uraditi.

    • deanHR

      @Aldin219, 15.08.2019 - 10:28

      Pa kada vrijeđaš idemo se vrijeđati. Ti meni zaobilazno govoriš da sam niska rezolucija a ja sam direktniji. I nisi u pravu. O kurikulumu i školstvu općenito se govori godinama da je loše a tu na gaming portalu netko poput tebe što očito nema pojma mene pokušava žednog preko vode. Odgoj doma je loš, odgoj u školi ne postoji, profesore boli ona stvar (osim manjem postotku izuzetaka), kurikulum, zgrade ali nemoj ti meni u nekoj rezoluciji ako ja ne želim spustiti se na tvoju rezoluciju nego govoriti o određenim stvarima

    • microlightgames

      @Anthemm, 12.08.2019 - 13:24

      djeca sa poteskocama u razvoju, npr scribblenauts, cini mi se kao odlicna igra za to.
      No prije svega mislim da je to placena promocija xboxa prije nego neka ideja profesora ili ravnatelja ali thumbs up from me

    • moordrak

      @Anthemm, 12.08.2019 - 14:39

      Ponata su novi dosezi u pedagogiji kroz korištenje digitalnih igara kao didaktičkih sredstva učenja u školama za djecu sa posebnim potrebama. Čitati sa razumijevanjem.
      Što se drugog dijela tvog komentara tiče, reci iskreno, bi li radije išao u školu da si znao da ćeš se u školi igrati ( i tako usput nešto naučiti) nego slušati živčanu nastavnika(cu) (ili više njih) kako urlaju na tebe i sve oko sebe nekoliko sati vježbajući autoritet?
      Odgojno obrazovni proces se kroz desetljeća mijenjao, napredovao, prilagodio vremenu u kojem živimo. U razvijenim zemljama. Hrvatska to odavno nije. Kompletni obrazovni sustav u hrvata obična je sprdačina prilagođena nikome: niti nastavniku niti učenicima niti roditeljima. Kaskamo 50 godina iza švicarske krave. Na nastavnike i profesore koji pokušavaju nešto promijeniti se gleda kao na luđake. Kod nas je još uvijek metoda mrkve i batine vrlo popularna kao i “učenje” enormne količine nepotrebnih podataka napamet, bez ikakvog razumijevanja (na što i rezultati državnih matura ukazuju). Ako tisuće djece imaju problema sa nastavnim programom, onda nije problem u djeci nego u programu, ali ovo je tema za neke druge rasprave. Živio!

  • Ivan Golubic

    12.08.2019 - 16:16

    Ovo treba uvest u sve škole i neku igricu tipa Supraland koja je zabavna, a u isto vrijeme moraš razmišljat i pratit upute. Ovo je po meni skroz pozitivna stvar jer naše je školstvo propalo skroz. Samo bubanje napamet i šta sad ak mi znamo ko su bili Zrinski i Frankopani nama to za sadašnjost i budučnost ne znači baš ništ to nam ne može ni ukakvom slučaju.

    • RATK025

      @Ivan Golubic, 12.08.2019 - 20:34

      Za idiote da

    • musava_ribica

      @Ivan Golubic, 15.08.2019 - 11:37

      Supraland po meni uopce nije zbunjujuca igra ali i dalje mislim da ce neke ucenike trebati puno upucivati na sadrzaj igre i glavni cilj. Ne razumijem takve ucenike

  • Meeple666

    12.08.2019 - 16:50

    A šta dica već sad rade na informatici nego igraju igre?! Od 10 sati nastave u prosjeku 3 sata možda ne igraju nego ‘uče’.

  • Pararera

    12.08.2019 - 18:53

    Oćel bit kakve pucnjave sad?

  • N1ko i N1sta

    12.08.2019 - 19:09

    O boze…..

  • Dajsikeks

    12.08.2019 - 20:21

    Američke djece samo sanjaju ovo

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?