Skoro 80% igara na Steamu zaradi manje od 35 tisuća kuna u prva dva tjedna prodaje
Valve s pohvalio pozitivnim trendovima zarade od prodaje igara na Steamu, no statistikom ne daju punu sliku situacije.
Na Steamu izlazi jako mnogo igara – značajno više nego na svim drugim platformama za distribuciju videoigara. Kad su već svi navalili ondje, sigurno tamo ima novca za pokupiti, zar ne? Zapravo, ne – nema. Barem ne za sve zainteresirane.
U službenoj statističkoj analizi Valvea situacija izgleda idealno. U 2019. je zabilježen značajan rast broja novih igara koje u prva dva tjedna prodaje zarade najmanje 10 tisuća američkih dolara. Usporedbe radi, u 2019. je triput više igara zaradilo 10 tisuća dolara po izlasku nego što je to bio slučaj 2013. godine.
Međutim, drugu stranu priče otkriva analiza analize koju je napravio portal Ars Technica. Ondje se uočava kako 80% igara na Steamu u prva dva tjedna prodaje ne dosegne zaradu od pet tisuća dolara. S obzirom da se na Steamu nalazi velika količina smeća, to možda ne zvuči alarmantno. No, većina igara ipak ne zaradi više od 5000 dolara ne zato što nisu dovoljno kvalitetne ili zanimljive već zato jer većina korisnika ne zna da te igre uopće postoje.
U tih 80% igara koje ne zarade 5000 dolara u prvih 14 dana prodaje ne mogu se sve smatrati financijskim neuspjehom. Za nekoga tko samostalno razvija igru čiji razvoj ne traje godinama, iznos do 5000 dolara može biti profit. No, činjenica je da razvoj igara nije jeftin i da polovica igara na Steamu nije uspješna – barem ne odmah, jer developerima ostaje nada da će netko uočiti njihove igre na nekom popustu.
Apocalypse4987
08.04.2020 - 14:47A da izlazi malo manje smeca, onda bi i bilo malo više zarade.
Masterchief
08.04.2020 - 14:56Možda zarade toliko jer ima malo more igara koje izlaze na Steam, više nego na većini drugih platformi. Ima jaaako puno manjih indie igara koje se ne prodaju tako dobro kao Assassin’ s Call of Battlefield Royale 2020, a i ima dosta cashgram i asset flip igara.
siblyx
08.04.2020 - 16:00Kad bi Valve to kontrolirao i situacija bi bila bolja za korisnike Steama, i onih koji prodaju i onih koji kupuju. Al eto, osni su pustil jos vise sranja, a u trenutku kad su dozvolili glupe hentao igre i hrpu japanskih sranja na platformu otislo je sve u da ne kazem kamo.
Prophett
08.04.2020 - 17:20Neke vesti o Valorantu? Igra rusi rekorde ajme…
delight353
08.04.2020 - 17:32Kao i svaka druga kompetetivna trendy igra dok ne izade nova i tako u nedogled.
Jere Zaja
08.04.2020 - 20:01vjerojatno tih 20% sta uspješno zarade u prvih 2 tjedna su developeri hentai igrica XDD
Masterchief
@Jere Zaja, 09.04.2020 - 11:30Ili možda neki poznatiji developeri i možda rade AAA igre? Bi li to bilo moguće?
Jere Zaja
@Masterchief, 10.04.2020 - 15:14Ae i moguce
Batela
08.04.2020 - 20:19Distribucija igara i promocija igara su dva različita problema. Steam je odlična platforma za distribuciju, ne baš za promociju. Ali isti problem bi postojao i da igre izlaze negdje drugdje. Developeri i igrači uz Steam mogu koristiti više mjesta za promociju ili traženje igara, tko bi rekao. Npr. HCL može imati rubriku nepoznatih dobrih igara, ako želi malo istraživati, a ne se oslanjati na druge.
oenghus
@Batela, 09.04.2020 - 08:14Npr. HCL može imati rubriku nepoznatih dobrih igara, ako želi malo istraživati, a ne se oslanjati na druge.
Nelosa ideja, nesto slicno ima pcg – npr https://www.pcgamer.com/five-new-steam-games-you-probably-missed-april-6-2020/
NomadCro
08.04.2020 - 23:25OK