Sljedeća generacija konzola neće biti senilna, u memoriji će se držati više igara
Čuli smo već da će konzole devete generacije pokretati igre znatno brže te da će praktički eliminirati učitavanja. No, slabije je poznato da ćemo moći pauzirati više igara istovremeno.
Ranije ovoga mjeseca, dok smo svi raspravljali o pomalo glomaznom dizajnu konzole Xbox Series X, ispod radara nam je prošla vijest o interesantnoj funkcionalnosti koja će biti dostupna na toj konzoli, a trenutno nije ostvariva na postojećim konzolama. Naime, rečeno je da će novi Xbox moći koristiti svoj NVME SSD za virtualnu memoriju, što između ostaloga znači da će moći pamtiti pokrenute igre u memoriji. I nije greška kad kažemo igre u množini – spominje se da će konzola moći pokrenuti drugu igru bez kompletnog izlaženja iz one prve.
Takvo što na trenutnim konzolama nije moguće jer se pri svakom pokretanju druge igre ona prva mora ugasiti. To je mnogima prihvatljivo jer se igra ionako gasi prilikom isključivanja konzole, a dvije igre odjednom ionako nije moguće igrati istovremeno. Međutim, zgodna je opcija kad se konzolu stavi u stand by mod rada – kad ju ponovno upalite, vaša je igra spremna za igranje tamo gdje ste stali, bez ikakvog učitavanja. Takvo što je, primjerice, iznimno korisno na Switch konzoli koja doslovno ima “pick-up & play” format i ne ovisi nužno o televizoru.
Nije još spomenuto koliko će pokrenutih igara Xbox Seriex X i (vrlo vjerojatno) PlayStation 5 moći sačuvati u memoriji, no jasno je da će to biti samo opcija. Ne očekujemo da će konzole imati ogroman kapacitet SSD-a, a instalacije igara postajat će sve veće. Stoga je upitno koliko ćemo od te funkcionalnosti imati koristi, ali dobro je znati da će takvo što postojati.
deanHR
30.12.2019 - 14:25Previše će bas razmaziti sa time a nije mi baš nešto potrebno
Smike
30.12.2019 - 14:49Ja sam juče o ovome razmišljao kad sam igrao AC odssy pa mislio jednu Pesa. Kontam da ne gasim odssy jer se dugo učitava,a volio bih odigrati jednu lopte sa burazom
Cpt. Price
@Smike, 30.12.2019 - 16:43Onda izađeš van pa odigraś uzivo. Dotle če se odssy učitat
BakuraGaming
@Cpt. Price, 30.12.2019 - 18:57Hahahah istina??
Nino2020
@Cpt. Price, 30.12.2019 - 22:33Haha
NeoGames
30.12.2019 - 15:09The punmaster is back
Vikror_Car
30.12.2019 - 15:28Po meni potpuno nepotrebno.
Oblakoder
30.12.2019 - 15:43Sve ispod 1tb je kriminal, pa ja se vec na Prou patim sa prostorom, a mogu misliti sta ce biti na PS5 jer ce igre biti vece dok je sve izvesnije da ce ssd biti duplo manjeg kapaciteta.
SonOfZeus
@Oblakoder, 30.12.2019 - 18:49Bit ce 500gb ssd 500 hdd
Toma_HR
@SonOfZeus, 31.12.2019 - 19:14To će biti katastrofa, od 500 GB, 400 iskoristivo – doslovno za tri igre. Nadam se ipak min 1 TB
SonOfZeus
@Toma_HR, 01.01.2020 - 11:45Pa i mislim da će biti bazirano da na ssd staviš igre koje često igraš, na hdd one koje su ti u backlogu. Bila bi zanimljiva opcija prebacivanja neke igre sa hdd na ssd i obrnuto – naravno, sa ponovnom instalacijom. Bit će sveukupno 1 tb sigurno, a sad koliko će biti ssd, a koliko hdd. Nitko ne zna.
Toma_HR
@SonOfZeus, 01.01.2020 - 16:51Ne znam, opet mi djeluje kao polovno rješenje. Mislim da će u startu biti dvije veličine SSD-a, barem sam to pročitao negdje
Demon90
30.12.2019 - 16:32Kad bi developeri imali vremena i kad bi se malo više potrudili ne bi igre bile kolike su danas.
JozoTheMan
@Demon90, 30.12.2019 - 18:48Ne možeš ti smanjiti visokorezolucijske teksture i kvalitetne modele s desecima tisuća poligona. Niti kvalitetne zvučne zapise sa 5 ili 5 kanala. Najveći dio igara su zapravo i ti zvučni dijelovi na više jezika, neke igre piratizirane budu pola veličine ako skineš samo jezik koji želiš.
Demon90
@JozoTheMan, 30.12.2019 - 19:00Ma može se. Samo treba znanja, mašte i vremena
Kratosov Boy!
@Demon90, 30.12.2019 - 21:20Kako bi ti smanjio sve sta je Jozo naveo
Demon90
@Kratosov Boy!, 30.12.2019 - 21:21Stay a boy and don’t ask a stupid questions
Petar Marjolovic
@Demon90, 30.12.2019 - 21:30Mene isto zanima kako bi ti to smanjio.
Demon90
@Petar Marjolovic, 30.12.2019 - 21:30Odgovorim ti sutra
Cpt. Price
@Demon90, 30.12.2019 - 22:09Kad upadneš u vlastitu klopku pa ne znaš izači neče ti engleski ni kineski pomoč. Sutra ? Malo sutra…
Demon90
@Cpt. Price, 30.12.2019 - 22:23Jednostavno ne osjećam potrebu da nekome opisujem moguće načine za kompresirati veličinu same igre. Mogućnosti su nebrojene. Sjeti se da su igre nekada težile manje od 1Mb i kako su developeri tada nalazili načine da to sve stane na tako malo prostora
Cpt. Price
@Demon90, 30.12.2019 - 22:45Nekad su mape bile puno manje i pretezno sp. Nije bilo mp sa battleroyale od 50 i vise igrača. Al ne brini. Developeri i proizvođači konzola su u sinergiji. Kao nikad dosad. Bar što se Sony – ja tiče
Demon90
@Cpt. Price, 30.12.2019 - 22:52Jesu. I tad su developeri morali nalaziti načine kako nešto ubaciti a da zauzima minimalno prostora i minimalno resursa. Danas je to nebitno. Danas izbace 90Gb dva dana kasnije još 30 kao zakrpu. Jer mogu. Danas je vrijeme novac a sama veličine igre ocito trenutno ne predstavlja dovoljno veliki problem da bi se resursi trošili na isti. Toliko od mene.
Bojko
@Demon90, 30.12.2019 - 23:18Slažem se, definitivno mogu, samo je tehnologija danas toliko jaka da ih je briga. Nema tu više strasti kao u devedesetima, bitni su rokovi i profit.
Cro007
@Demon90, 31.12.2019 - 10:47Ti stvarno misliš da bi to pomoglo? Još bi se duže igre ucitavale zbog dekompresije I ako se asseti ucitavaju dok gameplay teče, onda bi ti užasno pale performanse u igri zbog dekompresije.
vragec25cro
@Cpt. Price, 30.12.2019 - 23:33Minecraft teži oko 400megabajta 🙂
Petar Marjolovic
@vragec25cro, 31.12.2019 - 12:38Ajmo ovako, koliko minecraft ima naracije? Ima samo jednog naratora na engleskom. Igra je u 64 piksela, može li se to usporediti sa 4k rezolucijom AAA igara. Minecraft ima radnom generiranu mapu, koja se tek kasnije stvara i uračunava u težinu igre za razliku od AAA igara. Animacije u minecraftu su jako banane za razliku od AAA igara. Mogao bi ovako do sutra nabrajati. Iskreno ja se nadam da se ti zezaš sa tim svojim komentarom ?. Btw kada bi učitao cijelu minecraft mapu (60 milijuna sa 60 milijuna blokova, jedan blok=1 metar) svijet bi bio tezak na desetine petabayta(jedan petabayt 1000 terabajta).
vragec25cro
@Petar Marjolovic, 31.12.2019 - 18:39Koga briga za naraciju ako dobra i ogromna igra.Sad sta povecava igru nebi se mjesao nisam strucnja,ali realno ako igra ima više jezika zasto se ne skine jedan s igrom koji odabereš(mislim ipak je doba brzog interneta) i day one patcheva.
Kratosov Boy!
@Demon90, 31.12.2019 - 12:47Stop saying stupid awnsers
SonOfZeus
@Demon90, 31.12.2019 - 11:53Majstore, trenutno je isto nemoguce cisto zbog tekstura i rezolucija istih. Danas su teksture cesto moguce u 4k rezoluciji, te je velik broj istih. Prije bi te iste rezolucije bile u 1k i bilo bi ih kolicinski manje. Usporedi teksture jedne open world igre danas i prije 10 godina i sve ce ti biti jasno. Koriste i dalje oni razne tehnologije koje rade na dekompresiji ili u vizualnom smanjivanju kvalitete teksture ovisno o distanci na kojoj se nalazis od iste u igri. Ali kada bi tu dekompresiju jos agresivinije uveli mozda bi igra izgubila 30% velicine, ali bi i loading time bio 30% duzi.
Cpt. Price
30.12.2019 - 16:34Napumpat če ga s nebitnim stvarima kako bi mogli napuhat cijenu
vragec25cro
30.12.2019 - 23:35Sad je moguče jedino da izađeš u glavni menu,gkedaš po shopu i listi igata i slično a da ne gasiš igru.Korisna stvar,ali da igram jednu pa da ju ne igasim i idem igrati drugu nema smisla zbog save opcije 🙂
moordrak
31.12.2019 - 01:50Mora se čekati na učitavanje igre?! Pa to je kriminal!