HCL.HR

Što se to događa s Blizzardom i zašto igrači pozivaju na bojkot njihovih igara?

Zoran Žalac 10.10.2019.   •   42 komentara   •   Esport, Industrija videoigara


Situacija s tvrtkom Blizzard eskalirala je prošlog vikenda zbog političkog pitanja, a posljedice će se vjerojatno osjećati još neko vrijeme.

Možda ste ovih dana čuli kako je internet ljut na tvrtku Blizzard. Inicijalno o tome nisam imao namjeru pisati smatrajući kako je posrijedi više geopolitičko pitanje nego stvar vezana za svijet videoigara. Draže mi je pisati o mačkama koje povraćaju na računala. Međutim, situacija je s Blizzardom eskalirala tijekom tjedna pa sam rekao našim kineskim investitorima: “Bit ćemo sumnjivi ljudima ako ništa ne napišemo.”

Dakle, priča ide ovako:

Prošle nedjelje, 6. 10. u  Tajvanu, održan je Grandmasters turnir azijske regije u Blizzardovoj kartaškoj igri Hearthstone. Sudionik turnira Chung Ng Wai iz Hong Konga u intervjuu nakon meča uzviknuo je “Oslobodimo Hong Kong”, a kako je cijela stvar išla u prijenosu uživo, nastao je mali neugodnjak prije nego je prijenos u potpunosti uklonjen.

Dakako, Chung Ng Wai referirao se na borbu stanovnika Hong Konga protiv kineskih vlasti, s obzirom da taj grad ima drugačiji zakonodavni sustav od ostatka Kine (npr. imaju pravo na prosvjed, slobodu medija i slobodu govora), ali u zadnje vrijeme kineske se vlasti sve više upliću u njihovo zakonodavstvo te pokušavaju ugušiti demokraciju.

Blizzard je kao organizator esports natjecanja odlučio kazniti spomenutog igrača zbog njegove izjave koja ima političku konotaciju. Oduzeli su mu novčane nagrade koje je osvojio čitave sezone, te ga suspendirali tako da se ne može natjecati na Heartstone turnirima punih godinu dana. Uz to, otkazali su i suradnju komentatorima koji su vodili intervju sa spomenutim igračem.

Reakcija zajednice, ne samo Hearthstone igrača nego i svih drugih Blizzardovih igara, uglavnom je bila osuđujuća prema Blizzardu. U očima javnosti situacija je izgledala vrlo jednostavno – Blizzard zarađuje ogroman novac u Kini i kineska megakorporacija Tencent ima udio u njihovoj tvrtki, što je automatski izgledalo kao da su stali na stranu kapitala.

Službeno priopćenje iz Blizzarda bilo je odrješito:

Iako stojimo pri tome da svatko ima pravo izraziti svoje misli i stavove, igrači i ostali sudionici koji svjesno sudjeluju u našim esports natjecanjima moraju se pridržavati službenih pravila tih natjecanja.

Taj dio vjerojatno je svima jasan, upitno je samo je li igrač trebao biti kažnjen toliko drastičnom kaznom. U bilo kojem slučaju, čini se kako ni sami zaposlenici Blizzarda nisu sretni ovakvim razvojem događaja. Prekjučer su ispred Blizzardovoga sjedišta bili prekriveni natpisi koji čine slogane tvrtke: “Razmišljaj globalno”  i “Svaki glas je važan”. Pred tvrtkom se također okupilo i dvadesetak ljudi noseći kišobrane koji su simbol prosvjeda u Hong Kongu.

Igrači također mahom izražavaju svoje nezadovoljstvo Blizzardovim potezom te smatraju kako tvrtka gazi poruke i vrijednosti koje nastoji promicati u svojim igrama. Zbog toga brojni članovi zajednice najavljuju bojkot Blizzardovih igara. Tvrtku to stavlja u vrlo nezgodnu poziciju jer posljednjih godina s fanovima nikako ne mogu na zelenu granu. Prošle godine imali su neugodno razočaravajuću konvenciju BlizzCon gdje su najavili Diablo igru za mobitele koju nitko nije tražio, nakon čega im je vrijednost dionica značajno opala.

BlizzCon se ove godine vraća u jedanaestom mjesecu i kako stvari sada stoje, tvrtka će biti pod velikim povećalom. Osim ako konvenciju ne odgode, što je isto tako lako moguće.

Označeno sa: ,

Komentari (42)

  • U.M.O

    10.10.2019 - 11:49

    Tako i treba politici nije mjesto u gamingu…

    • U.M.O

      @U.M.O, 10.10.2019 - 13:38

      Bravo

    • JozoTheMan

      @U.M.O, 10.10.2019 - 13:57

      To nije politika, to je pitanje slobode čovjeka. Sloboda i pravo na vlastito mišljenje je iznad svake politike i to je osnova. Zbog ovoga treba žestoko opaliti Blizzard i bojkotirati svaki njihov proizvod pa nek osjete što im njihovo uvlačenje u kinesku guzicu donosi.

    • deanHR

      @JozoTheMan, 10.10.2019 - 14:20

      Nije. Ima politika gdje nema slobode govora. Sloboda govora i sloboda da se štitiš bi trebale biti po cijelom svijetu (a ne samo u Americi sa njihova dva ključna zakona) iznad ikakve politike. Sloboda mišljenja nije reći ono što ti dozvole nego ono što misliš a politika je definitivno iznad toga po cijelom svijetu. Sloboda više ne postoji i vjerojatno još jako dugo niti neće.

    • U.M.O

      @deanHR, 10.10.2019 - 15:05

      Slazem se sa tobom

    • symbi0n

      @deanHR, 10.10.2019 - 17:11

      I u Americi je samo na papiru. Ako pratis sport znas kako su osudili i natjerali na ispriku sefa Houston Rocketsa radi tweeta o tome. Jer Kina ogromnu lovu donosi.

    • deanHR

      @symbi0n, 10.10.2019 - 17:18

      A i to je istina, makar je i dalje po slobodi govora Amerika za ostatak svijeta vodeća zemlja. A vidiš, osim politike i ekonomija je iznad slobode govora.

    • SeaNN

      @deanHR, 10.10.2019 - 18:12

      Amerika vodeca zemlja svijeta po slobodi govora? HAHAHAHAH prijatelju jako si se zeznio na papiru da ali ako si slucajno konzervativac ili desnica dozivljavas tesku cenzuru. Ubiti bilo kakvo govorenje protiv Woke agendi su cenzurirane i kategorira se kao hate speach i ostale gluposti. Sloboda govora je najveca laz ikada hahaha

    • deanHR

      @SeaNN, 10.10.2019 - 18:22

      Ma nemoj. Navedi mi samo jednu državu koja je slobodnija i ja ću te odmah uloviti u laži. Da, problem je što tech kompanije ne slijede američke zakone ali svugdje po svijetu je po tom pitanju gore, samo što ti misliš suprotno za razlog ima u tome što u ostatku svijeta ne smiješ reći to što tamo desnica i sredina govore. Kužiš? Od Kanade do njemacke, Hrvatske, Australije, Engleske…koju god zemlju odabereš svugdje postoji govor mržnje i kažnjavanja zbog govora van toga što ti određuju zakoni te države. Ja sma mislio da svi znaju da od Amerike slobodnije zemlje za govor nema. Nisi baš koliko vidim upoznat sa materijom jer to što Alphabet, Facebook i slične kompanije žele prodati slobodu govora i uvesti kažnjavanje za govor i takve stvari to sa amerikom nema velike veze. Problem je što zbog tih medija jako veliki broj ljudi bude pogrešno zaveden. Ali siguran sam da im neće uspjeti u Americi niti sa željama da zabrane oružje (za što sam bio ali prije dvije godine sam potpuno promijenio mišljenje) a sa slobodom govora mi se čini da im neće uspjeti. I sada te molim- navedi mi jednu zemlju koja u zakonu ima slobodu govora? Jednostavno je nema, nigdje osim u Americi to ne postoji.

    • symbi0n

      @deanHR, 10.10.2019 - 21:48

      Evo ti sloboda govora, teski ignore pitanja.

    • deanHR

      @symbi0n, 11.10.2019 - 09:03

      Postaviš link van konteksta i sada da ti ja odgovaram na to? Što ti je? Ne kažem da nisi u pravu ali ne mogu van konteksta komentirati nešto. Ne znam niti tko je rekao što niti kada niti kako niti o čemu se točno radi niti zašto je glasnogovornica rekla da neće o tome. Pa, mnogo puta se desi da netko neće na neko pitanje odgovoriti. To nije sloboda govora jer imaš slobodu da ne osgovoriš koja je peti amandman ako se ne varam. Sloboda govora ti bi bilo da oni sada odgovore nešto gadno a da ne pozivaju na nasilje. To je sloboda govora. Ovo nema veze sa slobodom govora baš jer neće odgovoriti- 5. amandman. Shvaćaš što mislim ili moram malo bolje objasniti?

    • SeaNN

      @deanHR, 11.10.2019 - 02:00

      Lega slazem se u dosta stvari sa tvojim misljenjem ali ovo nikako. 1) Teska cenzura slobode govora na internetu a i van interneta. Svaki konzervativac ce ti biti ili deplatformiran ili ce maknuti reklame. 2) svugdje u svijetu je u ustavnim zakonima da covijem ima slobodu govra, pravo za zivot i pravo za slijediti snove. ( tako nekako izvini malo sam zahrđao nesjecam se bas najbolje lekcije iz srednje ?) I molim te koja je razlika izmedu hrvatske ili bilo koje druge zemlje i amerike u slobodi govora

    • deanHR

      @SeaNN, 11.10.2019 - 08:57

      Da ali ti tech divovi se ne ravnaju prema američkom zakonu i zbog toga su amerika i oni na sudu. Razlika između hrvatske (ili kanade ili engleske ili australije) i amerike u zakonu je ta da recimo ne smiješ gay paru zabraniti da dođe u tvoj hotel jer ćeš biti kažnjen a u americi je na sudu prošlo da im ne moraš napraviti tortu ako ne želiš. U kanadi recimo ako krivom zamjenicom nazoveš pripadnika lgbt đendera dobiješ novčanu kaznu (isto je zakonski i u australiji i svugdje u tim zemljama zapada u koju manje više i mi spadamo) a u americi to još uvijek smiješ napraviti. Zakonski u Hrvatskoj i ostalim zemljama zapada postoji HATE SPEACH kojeg si naveo. Shvacaš? Postoji u zakonu govor mržnje a u Americi za sada NE POSTOJI jer te štiti prva povelja o pravilima. Opet… Tech divivi NE SLIJEDE Američke zakone i zato ti se dešava da na milijun načina ušutkavaju desnicu i centar. I zato je Amerika na sudu sa njima. I neću više o ovoj temi jer se ponavljam. Siguran sam da sam u pravu jer sam pratio te stvari a ti dalje misli što želiš. Hvala i ugodan ti dan.

    • sapphire

      @U.M.O, 10.10.2019 - 14:51

      Neznam jesi li primijetio, ali iduće svjetsko nogometno prvenstvo se igra u Kataru. Zašto se vi ljudi toliko bojite politike kada ona upravlja doslovno svime na svijetu, uključujući i našim cijenjenim igrama.

  • Dream Breaker

    10.10.2019 - 11:57

    Dobro su postupili.

  • esseGesse

    10.10.2019 - 12:26

    Sloboda Hong Kongu!

  • Agent

    10.10.2019 - 12:33

    Kaznu je trebao dobit jer politici nije tu mjesto,ali ovo je malo previše ipak

  • Hadvar

    10.10.2019 - 12:38

    Blizzard je sam sebe zakopao kada se priklonio activisionu. Ovo sto su sad napravili nije da opravdavam, ali pravila su jasna: “nema promicanja politickih stavova na turnirima”. Situacija u Hong Kongu je grozna, ali ovaj igrac je zasluzio biti kaznjen jer krsi pravila profesionalnog turnira. Blizzard je trebao bolje reagirati. Trebali su mu dat novcanu kaznu i upozorenje, a ne odmah ban i zabranu godinu dana igranja. Ovako je blizzard ispao jos jednom kao amaterska kompanija koju vuce samo novac. Bojkot naravno nece uspijeti jer nitko nece prestat igrat blizzardove igre. “Bojkot” ce trajat tjedan dana ako i toliko. Politika ima svoje mjesto. Ovaj je napravio glupost jer je koristio blizzardov turnir kao predmet preko kojeg ce promovirati svoje politicke stavove. I zasluzio je kaznu, ali ne tako strogu.

  • PrydaCro

    10.10.2019 - 12:51

    Da je rekao zivjela republika kina nikom nista. Jbg ne smijes nista reci kad u toj drzavi nemas slobodu govora ni misljenja. Tencent kurva ima 5% vlasnistva nad Activisionom jbg para je kurva. Samo novci su u pitanju nista vise. Hong Kong je imao nesto malo slobode sad im hoce i to uzet i naravno da se ljudi bune nije to mala stvar.

    • Saren

      @PrydaCro, 10.10.2019 - 15:31

      Da i onda se javi za sat dva Epic tj. Sweeney koji kaze “dok sam ja CEO necemo banati ljude zbog slobode govora”, a TC mu je vecinski vlasnik sa 40+% lol. Pa dodje covijeku da se zapita. Ali nema veze…. Kako si rekao novci su u pitanju i Blizzard si nece dopustiti da radi jednog igraca ili dva komentatora naljuti Kinu kad im je izrazito bitno trziste tamo i znaju odakle lova najvise kapa. I dok je tome tako, ovakve stvari, ne samo Blizzard radit ce i ostali – nazalost.

  • TheDarkBlazer

    10.10.2019 - 13:13

    Svi vi koji pisete da je kazna prikladna, mozete li mi objasniti zasto je uzvik “sloboda Hong Kongu” toliko jaka politicka konotacija te zasto zasluzuje kaznu? Ne ciljam na ovako drasticnu kaznu nego kaznu uopce…
    Mislite da bi se dogodila ista stvar da je uzviknuo “zivjela Kina”. S obzirom na HK prosvjede, i taj bi se uzvik mogao nazvati politickim a garantiram da bi dobio opce ovacije a ne drasticne kazne.

    Stvar je sljedeca – svi podilaze Kini, ne samo u gaming industriji nego i sportu, kinematografiji i cemu sve ne. Cenzura na sve strane samo da se udovolji najvecem svjetskom trzistu, sto je u jednu ruku razumljivo… because capitalism.

    Dokle ce svjetske korporacije stititi ocito krsenje ljudskih prava zarad novca, budemo vidjeli. Ruku na srce, jedino Trey Parker i Matt Stone su zadrzali svoja muda u cijeloj ovoj prici. Respect!

  • Dick Johnson

    10.10.2019 - 13:21

    Poanta je da nema mjesta politickim izjava u esportsu. Ali isto bi bilo da je to govorio privatno ili nosio majcu s tim natpisom a to je vec cenzura i zadiranje u slobodu pojedinca.

  • GTA222

    10.10.2019 - 13:23

    Kupujte dionice Blizzarda trenutno su u padu.

  • Prophett

    10.10.2019 - 13:50

    Blizzard je najgora kompanija ikad, secam se ovde kad su me pljuvali kad sam jos pre par godina pricao kakvi su smecari. Sami vam skidaju pare sa racuna, liku koji je imao 7k dolara skinuli 100 za proveru, oni mu zauzvrat nudili neke popuste lik odlucio da ih tuzi odma mu vratili. Bahati prema developerima, ujebu svaky mogucu igru, kradu kontent na sve stranw, originalnost davno zaboravljena rec u njihovom recniku.

  • Prophett

    10.10.2019 - 13:56

    Najbednija kompanija ikad, EA i Ubisoft su male mace za ove jadnike. Sami skidaju novac sa racuna korisnika, kopiraju i kradu kontent i vicu “drz’te lopova’, igre nikad gore, zaposlenici im stalno odlaze itd

  • Robotz

    10.10.2019 - 14:04

    Budimo realni pravi stari Blizzard na kojem su mnogi od nas ukljucujuci i mene odrasli i obozavali je umro kad su se mergali sa Acitivision to je bilo to

    Stara ekipa koja je i napravila Blizz sta jesu danas je manje vise otisla ima Jeff Kaplan i ne znam mozda jos par old skulera,od blizzarda je ostalo samo ime kao i sto je nekada veliki BioWare bio stvar prolosti koje cu se lijepo sjecati pod ove stare godine ali kao i sve u zivotu i to prodje.

  • deanHR

    10.10.2019 - 14:22

    Mene zanima da li bi bili ovakvi komentari da je kažnjen 90tih kad bi viknuo za slobodnu Hrvatsku… Blizzard se trebao ograditi od toga i nikome ništa. Bezvezna situacija i totalno ono protiv čega se pametni ljudi moraju boriti. Jer danas ako si jak a ne želiš nešto čuti onda to samo blokiraš, tako se to radi.

  • Saren

    10.10.2019 - 15:28

    Koliko sam citao neki update o igracu, dobio je drugu ponudu, nagradu novcanu neku il sta vec i moci ce se natjecati ponovno. Samo ne od Blizzarda, mislim da je u pitanju neki turnir il sta u Hong Kongu. Kazem letimicno sam samo procitao clanak (mislim da je na MassivelyOP siteu bio) ali slazem se sa tobom. Da danas nesmijes izraziti nista, a pogotovo slobodu govora ili nedaj boze nekakav osoban stav jer nekome smeta i odma se svi bune je jadno. No i nazalost samo pokazuje sliku svijeta u kojem zivimo i koji cini se, svakim danom ide sve gore.

  • SeaNN

    10.10.2019 - 16:08

    South park se izrugao u predprosloj epizodi sa kinom i kako svi padaju pod kinezku cenzuru zbog novca. Kinezi kada su vidjeli automatski je south park banan u kini. Nakon toga ovi su im se ispricali na twiteru. Hahahha najjaca isprika ikad. Jedino ekipa iz south parka ima muda i tegridy haha

    • U.M.O

      @SeaNN, 08.02.2020 - 14:02

      Daj mi link te epizode da odem u Kini da mu zabijemi u šupak oni komunistima koji vladaju tamo.Čim im u istoj rečenici pomeneš nešto negativno sa Kinom,odma ban

  • Aerys Targaryen

    10.10.2019 - 17:57

    FREE TIBET, FREE KURDISTAN!

    • deanHR

      @Aerys Targaryen, 10.10.2019 - 18:24

      FREE WILLyyyyyyyyyyyyyyy!

  • Pararera

    10.10.2019 - 18:32

    Kosovo nije Srbija!

  • andjel

    10.10.2019 - 23:17

    Blizzard je to bio dužan napraviti zbog odmazde od Kine. Nitko se ne smije zamjeriti Kinezima. eto jedan NBA igrač dao je na Twitteru podršku Hong Kongu i sada će NBA liga izgubiti 100 milijardi dolara zbog bojkota iz drage nam Kine

  • moordrak

    11.10.2019 - 11:59

    A što bi se događalo sa Blizzardom. Ekipa vjeruje samo u Benjamine i ne želi si dugoročno nanijeti štetu. Na njihovu žalost, ovakvim ishitrenim odlukama, na sebe su navukli bijes onih od kojih žive. Valjda im je to bilo prihvatljivije nego izgubiti izdašnog ulagača…
    Mladi gospodin Wai, sa druge strane, očito ne mari za novcem, statusom niti trudom uloženim u uspjeh već mu je bitno uvjerenje. Poštujem njegovu odluku.

  • tomekplejka89

    11.10.2019 - 13:27

    Kina je davno dokazala cijelom svijetu da konzumerizam i cenzura idu komotno ruku pod ruku. To sto je Kina obecala 1997. god. da se nece uplitat u politiku Hong Konga sad krsi i uplice se maksimalno. Tko god misli da politici nije mjesto u gamingu je naivan. Politika ima svoje prste u svemu. Zato danas imamo igre poput TLoU2 sa dvije lezbe( sto meni ne smeta) a necemo nikad imat CoD sa nekim Mudjahedinom u stilu nekog Freedom Fightera koji se bori protiv tipa Sovjetske invazije u Afganistanu 80ih god. proslog stoljeca. Licemjerje je zlo koje ce unistit ovaj svijet. Kad Kina gusi slobodu govora je u kurcu kad Merika to radi onda postoji dobar razlog. Gusenje bilo koje vrste slobode je jako lose. Davno ne rekao jedan pametan covjek: Narod koji se odrice slobode zbog sigurnosti ne zasluzuje ni jedno ni drugo. Zivjela Sloboda.

  • funky0308

    11.10.2019 - 17:20

    Vidim da su se svi uhvatili politike, prava govora, misljenja i svega i svacega ali da li se tko pitao kakva su pravila natjecanja? Ako pravila natjecanja kazu da se ovakve i slicne stvari ne rade i da su pravilima o netjecanju i sudjelovanju na tom i eventu zabranili ovakve stvari onda nemamo sto dalje pricati. Ne kazem da su jedni ili drugi u pravu, kazem samo da ako pravila kazu da se nesto ne moze m, onda se nesto ne moze. Ako pravila ne pokrivaju ovaj dio – onda se ovo moze protumaciti kao provokacija i nije joj mjesto na gejming turniru. Sutra ce netko baciti bombu na te iste ljude ili uletiti s automatom bas radi ovakvih stvari. Ne treba nam tako nesto i od takvih stvari (makar bili 100% u pravu) bi se trebalo suzdrzati na mjestima na kojima tomu mjesta nema.

    • PrydaCro

      @funky0308, 12.10.2019 - 09:23

      Ovdje se radi o ljudskim tj osnovnim ljudskim pravima i to je pravo iznad svakog prava. Radi se o njegovom gradu i njegovoj slobodi i neka je rekao to sto je rekao. Kina je jedno veliko zlo tj vlada kine tj nema vlade to su diktatori koji kako im se digne stavljaju pravila koja oni hoce bez da gradjani imaju uopce ikakvo pravo glasa.

    • funky0308

      @PrydaCro, 13.10.2019 - 10:19

      Tako je i ja se slazem s time da ljudska prava moraju biti na prvom mjestu ali ako pravila, koja si dogovorio prije sudjelovanja i na koja si se obvezao prije nego si i dosao, kazu da nesto nije dozvoljeno – onda to vise nisu ljudska prava nego prava i obveze koje proizlaze iz ugovora na kojega si svojevoljno pristao i koje si sam prihvatio i potpisao i tu sva prica staje. Ako sam se obvezao doci na neki event i ako sam za taj even potpisao klauzulu o povjerljivosti, onda se sutra ne mogu pozivati na prava slobodnog govora, prve amandmane i slicne fore jer sam potpisom na ugovor rekao da o tome necu pricati. Hrpa natjecanja u svojim ugovorima jasno i nedvosmisleno brani svako uplitanje politike i politickih govorancija na skupovima i eventima i nema razgovora o tome. To su stvari koje se moraju postovati. Ako nisi spreman na to OK ali onda tamo ne ides. Svaki organizator ima na to pravo. Da je Kina problem – je, problem su i neke istocne zemlje koje zenama brane gledanje nogometa, voznju auta i slicne stvari ali ako si pristao o tome ne govoriti onda to i ne spominjes. Svakako da je Kina zemlja koja maltretira i u gnjetava svoje stanovnike, to je neosporno ali to s ovime nema veze. Ovo je gaming event i politika tu nema sto traziti. Najbolje da nam se i tu uvuku i da nam zaseru i ovo malo mira kojega tu imamo.

  • funky0308

    13.10.2019 - 13:39

    Ocito ovako nesto nije protivno pravilima. Ako su vratili covjeku njegovo, onda izgleda nisu prekrsena nikakva pravila natjecanja. Ako jesu, a Blizzard se povukao onda su jos veci kreteni koji ni sami ne znaju sto bi sto ne bi. Umjesto da su sve skupa pokusali rijesiti bez buke i ne pridavati vaznost tome, sve skupa bi proslo i idemo dalje.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?