HCL.HR

Tvorac igre The Long Dark kaže da Nvidia nema pravo pružati streaming bez dogovora s developerima

Zoran Žalac 02.03.2020.   •   45 komentara   •   Industrija videoigara


S GeForce Now usluge uklonjena je i indie igra The Long Dark, a njegov tvorac objasnio je zašto je do toga došlo.

Ideja streaming usluge GeForce Now je vrlo privlačna za korisnike – s Nvidijinih servera možete streamati igre koje ste kupili na Steamu i drugim servisima, potpuno besplatno. Međutim, nisu svi tvorci i izdavači igara oduševljeni time jer Nvidia ima platformu na kojoj ubire zaradu prodavajući pristup tuđim igrama s tuđe platforme.

Vlasnik igre u teoriji ne gubi zaradu ako je njegova igra podržana za streaming na GeForce Now platformi. Dapače, zapravo je na dobitku jer mu to otvara put do korisnika koji nemaju hardver za pokretanje igre. Jedni to, poput ekipe iz CD Projekt RED-a, objeručke prihvaćaju, no drugi pak smatraju da Nvidia nema pravo zarađivati na tuđim igrama. Dakle, nije toliko problem što developer/izdavač od toga nema ništa koliko je problem to što Nvidia od toga ima nešto.

GeForce Now zbog toga je izgubio igre izdavačkih kuća Activision Blizzard i Bethesda, a sada je s usluge uklonjen i The Long Dark, naslov ekipe Hinterland Studija. Njihov kreativni redatelj Raphael van Lierop tvrdi da ih Nvidia nije tražila dopuštenje za postavljanje igre na GeForce Now. Navodno su kao znak isprike ponudili besplatnu grafičku karticu, što je ekipi bilo neprihvatljivo.

Kad su ga drugi ljudi upitali u čemu je problem ako igru streama netko tko ju je kupio na Steamu, van Lierop je pojasnio da developer ima izbor hoće li njegova igra biti uvrštena u ponudu neke usluge ili platforme te da je u slučaju PC verzije njihov dogovor o distribuciji s Valveom, ne s Nvidijom.

Kroz raspravu o ovome otvorilo se i relevantno pitanje kako GeForce Now može negativno utjecati na komercijalnu isplativost prebacivanja igara na druge platforme, primjerice – mobitele. Ako korisnici već imaju mogućnost streaminga igre na drugu platformu, developer će teže doći do novca koji bi mu poslužio za dostavljanje igre u različitim verzijama.

Komentari (45)

  • Wolfman

    02.03.2020 - 15:37

    Nema baš smisla taj Rafaelov istup. Imalo bi smisla da je GFN usluga kao Stadia i da je Nvidia preko nje prodavala igru (pa još i bez dopuštenja developera). Onda bih u potpunosti podržao developera. Ali to nije slučaj ovdje, Nvidia prodaje samo uslugu pristupa remote PC-u na kojem korisnik samostalno instalira igru koju je već kupio na Steamu (ili nekoj drugoj platformi). Prema tome ne vidim gdje je problem i zašto bi Nvidia trebala plaćati developeru bilo kakvu naknadu ili ih pitati za dopuštenje.

    • Demon90

      @Wolfman, 02.03.2020 - 15:58

      Ma što je najgore besplatno je samo se te odbaci svakih sat vremena. Igra kupljena mnogi možda još i kupili nešto što ne mogu pokrenuti na svom pc pa iskoristili priliku da odigraju. Osobno ja i ja nekada iskoritim da napetim i se prisjetimo nečega što mi se neda zapravo skinuti

    • BabyYoda

      @Wolfman, 02.03.2020 - 16:56

      Točno to, argument da “u slučaju PC verzije njihov dogovor o distribuciji s Valveom, ne s Nvidijom.” je dokaz da pravih argumenata nema. Ništa od navedenog se nije promjenilo, Valve je i dalje distributer, Nvidija i dalje nije, jedino što se mijenja je broj potencijalnih kupaca igrama koje su dostupne na GeForce Now. Stvarno mi nije jasno zašto ljudi žele smanjit sebi zaradu samo da netko slučajno nebi zaradio koju kunu na njihovoj igri.

  • vragec25cro

    02.03.2020 - 16:31

    Pa lik rekao kako sam i ja nedugo pričao:” Nvidia ima platformu na kojoj ubire zaradu prodavajući pristup tuđim igrama s tuđe platforme.” Na sličnom članku ja isto rekao slično i podrzavam likove 🙂

    • Wolfman

      @vragec25cro, 02.03.2020 - 16:55

      Zašto bi developera trebalo biti briga gdje ćeš ti instalirati igru koju su kupio? Hoće li to biti na tvom laptopu, PC-u, PC-u kojeg ti je posudio prijatelj ili PC-u kojeg si iznajmio od Nvidije? Vidim da bi ti bio najsretniji kada bi ti developer mogao ograničiti igru koju si kupio na točno određeni PC i da tu kopiju igre možeš instalirati samo na taj PC 😀

    • Dick Johnson

      @Wolfman, 02.03.2020 - 17:36

      Evo da se ubacim malo. Obično podržavam što je najbolje za korisnika, ali razumijem ekipu. Mislim zašto bi neko kompanija imala koristi od mog rada, a ja ništa?
      Jer tip je na kraju na nuli, pa ak sam ja na nuli slobodno i Nvidia može bit.

    • Dick Johnson

      @Dick Johnson, 02.03.2020 - 17:39

      Čisto po principu “da bog da susjedu crkla krava”. Ak ja nemam koristi, neće ni niko drugi.

    • Wolfman

      @Dick Johnson, 02.03.2020 - 17:46

      Nije tip na nuli , tip je u plusu jer je korisnik kupio njegovu igru na Steamu (a da nema GFN-a možda ju ni ne bi kupio). Ili po tebi bi korisnik trebao igru kupiti još jednom? Zašto ne još tri puta za svaki slučaj, ako bude igru htio odigrati i na laptopu 😀

    • Dick Johnson

      @Wolfman, 02.03.2020 - 18:47

      Gle ajmo realno, kolko ima ekipe koja nema PC il ima neko smeće koja će napravit steam acc, samo da bi igrala se preko GFN? Nema ih.
      A i kolko ih ima ziher više njih će uzet GFN pro il kak se vec zove i Nvidia ce imat vece koristi od sto veceg librarya igrara od bilokog drugog.

    • Wolfman

      @Dick Johnson, 02.03.2020 - 19:10

      Pa još jednom, nema Nvidia library igara, to ima Steam. Po tebi bi Alienware i slični koji prodaju gaming računala trebali plaćati devovima neki postotak zarade od svakog računala, jer ljudi na tim računalima igraju njihove igre? Eto i Alienware zarađuje na grbači jadnih developera. Nvidia radi ovdje isto što i Alienware, samo što ti ne proda računalo nego ti ga iznajmi. Zašto je to problem?

    • Dick Johnson

      @Wolfman, 02.03.2020 - 19:20

      WTF?????? Kakvo iznajmljivanje, o cem ti pricas, jesi probo uopce GFN?

    • Wolfman

      @Dick Johnson, 02.03.2020 - 19:31

      Ne kužim što ti nije jasno? Koncept iznajmljivanja? Plaćaš Nvidiji neki mjesečni iznos da bi koristio njihovo računalo na koje se spajaš remotely i na kojem instaliraš svoje igre koji si već prije toga kupio na Steamu.

    • Dick Johnson

      @Wolfman, 03.03.2020 - 09:34

      OK neznam jel me trolaš il je neš drugo po pitanju, al evo ajmo redom.

      Dakle GFN now nije usluga rentanja računala na koje se spajaš remotely, već usluga stremanja igara. Dakle nemaš remote desktop i remote storege na koji metneš skidat igru već potvrdiš svojim accountom da imaš igru i onda ju možeš igrat. Dakle igra je već na Nv serverima a ti samo svojim loginom napraviš potvrdu. I to je sve što možeš, znači samo i isključivo streamanje igara.

      Ak očeš za usporedbu probaj bit pametan pa podignut svoj server sa filmovima i pružat uslugu streaminga ljudima koji daju dokaz da imaju te filmove. Pa da vidiš kolko će ti brzo sjest na grbaču jer vrtiš pare na njihovom materjalu.

      A ovo za PC hardware je čista nebuloza kaj pričaš. Jer ti misliš da svaka osoba koja kupi matičnu grafičku ili ram igra igre??? Fun fact: Pc služi za hrpu stvari, a igranje je jedna od njih. I ti kad kupiš hadrware kupio si “alat” za igranje, a GFN je usluga.

    • Wolfman

      @Dick Johnson, 03.03.2020 - 12:32

      Ne, igra nije već na Nv serveru, igra je na Nv serveru tek kada ju ti iz Steama downloadaš i instaliraš na Nv server. GFN tražilica ti kaže je li igra na whitelisti ili nije. Ako je onda se moraš ulogirati u Steam i iz Steama kliknuti na Play now nakon čega ti se igra downloada i instalira. Kaže ti koliko mjesta zauzima, koliko mjesta ti imaš slobodno, gdje će se instalirati itd. Eventualno što mi pada na pamet je da je možda neki korisnik u tom sessionu već instalirao istu igru pa ju nema potrebe ponovno downloadati i instalirati. Slično kao kad na lokalnom računalu imaš dva Steam accounta i na oba accounta je neka zajednička igra X. Igra X se neće instalirati dva puta na tom računalu za ta dva korisnika, oba korisnika će dijeliti iste igrine core fileove, a svaki će imati svoje konfiguracijske fileove, save fileove itd.

    • Dick Johnson

      @Wolfman, 03.03.2020 - 15:06

      Hvala kaj si se odma u prvoj rečenici odao da neznaš kako tehnički funkcionira GFN pa da nisam moro čitat ostatak teksta.

    • vragec25cro

      @Wolfman, 02.03.2020 - 19:40

      Kako napisao dolje:” Nego ovi odlaze od njih i bune se jer ovi zarađuju na njihovom trudu,a njima ništa ne daju.Jer da nema tih devolpera GF ne bi imao šta iznajmljivati pošto oni nemaju svoje igre.” pa da se ne ponavljam.Jednostavno GF zarađuje na tuđem trudu,to s slabim pc je samo mazanje očiju.

    • Wolfman

      @vragec25cro, 02.03.2020 - 20:12

      Po toj logici svi proizvođači gaming opreme zarađuju na grbači jadnih developera, jer da nema njihovih igara nitko ne bi ni kupovao gaming opremu, jel? Lol

    • vragec25cro

      @Wolfman, 03.03.2020 - 06:09

      Tako nekako,ali to sve u simbiozi jedno s drugim isto kao i benzinske postaje s automobilima.Gf je meni kako sam napisao ko nema para za pc kupi konzolu ili igra ono što može.Slično kao pirati(ne kažem da je to isto) ko piratizira taj niti ne misli kupiti jer ili nema para ili jednostavno ne želi.Tako je meni to šta bi kupovao virtualni pc i plus još igre ako naprimjer mogu da platim ps now(streaming igre) ili uzmem xbox za 200€ i igram naove i starije naslove i day one igre na xgp.Taj gf jedino nudi da plačam nešto šta sam več platio ili da me svaki say vremena prekine.

    • BabyYoda

      @vragec25cro, 02.03.2020 - 17:12

      Meni nema logike to što ti kažeš, al dobro.

    • vragec25cro

      @BabyYoda, 02.03.2020 - 19:38

      Kako nema?Ako nemaš para za jaki pc kupiš konzolu 🙂 Nego ovi odlaze od njih i bune se jer ovi zarađuju na njihovom trudu,a njima ništa ne daju.Jer da nema tih devolpera GF ne bi imao šta iznajmljivati pošto oni nemaju svoje igre.

    • almoustevil665

      @vragec25cro, 02.03.2020 - 21:45

      Ti si retko glup

    • vragec25cro

      @almoustevil665, 03.03.2020 - 09:13

      Nisam nitu očekivao pametan odgovor od nekoga tko se tako izražava.Naprimjer ja uzeo ps4 za nekih 9€ mjesčno na dvije godine,a isto tako mogu gf now koji mi nudi šta?Igre koje kupim da igram preko njih streaming.Tko je tu onda glup?

    • MightyAloy

      @almoustevil665, 03.03.2020 - 09:25

      Možeš se ne slagati s čovjekom, no nije lijepo tako ga vrijeđati. Vragec, ne daj se sputati, bez tvog pisanja i sudjelovanja u raspravama, comment sekcija bi svakako bila siromašnija. Uostalom čovjek ima pravo na svoje mišljenje, a i ja smatram da bi Nvidija barem trebala pitati devove za dopuštenje. Mislim da ovdje nije stvar novca već principa.

    • vragec25cro

      @MightyAloy, 03.03.2020 - 11:33

      Hvala.Rijetko se ljudi slažu samnom kad sam večinom kontra.Ne smetaju mene takve stvari jer ne pokazuju kakav sam ja nego kakvi su oni.

    • MightyAloy

      @vragec25cro, 04.03.2020 - 07:46

      Slažem se Vragec, u pravu si šta je je. ?

  • almoustevil665

    02.03.2020 - 17:22

    Mali je malo pohlepan. Hoće goluba sa grane a neće mu ostati ni vrabac u ruci

    • DrunkO_OMonkey

      @almoustevil665, 02.03.2020 - 18:46

      Po tvojoj logici ja bi trebao potpisati ugovor sa svakim devom prije nego smijem stavit igru na pc. Nvidia pruza online pc koji je dovoljno jak da pokrene igre koje kupim, nema veze sa platformama i sa prodajom igara. A ti GLUPI DEVOVI neshvacaju da bi mnogi ljudi koji inace imaju preslab pc i nemogu igrat njihove igre, na ovaj nacin kupili njihovu igru i igrali ju i tako devovima donjeli dodatan profit. Ali neeee glupi devovi ostadose glupi devovi

    • vragec25cro

      @DrunkO_OMonkey, 02.03.2020 - 19:36

      Ne pruža nego naplačuje 🙂

    • pleto

      @vragec25cro, 03.03.2020 - 01:48

      Ne naplacuje igre nego pc a to je velika razlika

    • vragec25cro

      @pleto, 03.03.2020 - 06:01

      Pa šta ni onda ne pošalju pc 🙂

    • pleto

      @vragec25cro, 03.03.2020 - 07:17

      pa šta će mi slat da moram još i poštarinu plaćat, lol

    • vragec25cro

      @pleto, 03.03.2020 - 09:08

      Lol,ali bi se isplatilo 🙂

    • DrunkO_OMonkey

      @DrunkO_OMonkey, 02.03.2020 - 21:05

      Vidim da nisi ni probao geforce now jer da jesi znao bi da nvidia ne iznajmljuje ni ne prodaje igre, nego moras se ulogirat u svoj steam racun i tako mozes igrat igre koje imas na steamu. Drugim rjecima nemoraju pisat dokle ce biti kod njih jer ce biti dokle god su na steam storu. Oni tebi naplacuju iznajmljivanje virtualnog pca i nista vise. Igrice su doslovce u tvohem steam racunu i drugim rijecima ovo sve sto si reko nema smisla jer nvidia nema igre niti je imala.

    • almoustevil665

      @DrunkO_OMonkey, 02.03.2020 - 21:47

      Sony MS Google prodaju njihove igre. Ovi ne prodaju ništa ti si retko glup lik Ilija

    • MightyAloy

      @almoustevil665, 03.03.2020 - 09:33

      Ti očito voliš izraz “retko glup”. ? Ajde, to nije način na koji se komunicira. I ja se slažem da GFN nije isto što i usluge koje je naveo Ilija jer korisnik u ovom slučaju već posjeduje igru i ovo je u načelu iznajmljivanje PC-ja na daljinu. Ipak mislim da bi Nvidija to trebala nekako regulirati s developerima i izdavačima, a ne udri Mujo po tepsiji ko lopovi po državnom proračunu, bez da se ikog išta pita.

    • MightyAloy

      @MightyAloy, 04.03.2020 - 07:51

      Slažem se, no izgleda da Nvidija ciljano ide na drugačiji tip usluge. Nebi me iznenadilo da se uz streamanje igra koje osoba posjeduje u budućnosti okrenu i modelu kojeg imaju XGP i PS Now.

    • Dick Johnson

      @DrunkO_OMonkey, 03.03.2020 - 09:36

      Da majstore, i potpišeš ugovor, onaj dobar stari EULA, koji svi stisnu YES bez da čitaju. Probaj kod instalacije stisnut NO, pa da te vidim kak budeš se naigro.

    • almoustevil665

      @almoustevil665, 02.03.2020 - 21:46

      P jer si ti potpisao ugovor sa izdavačima ili ne? Ili svaki put kad kupiš drugu konfiguraciju opet kupuješ igru?

  • departed1983

    02.03.2020 - 20:56

    Nadam se da ce Nvida advokati malo preformulisati ugovor usluge koje pruzaju i iznajmljivati PC ljudima bez posebnog naglaska na igre. A to sta cu ja instalirati na PC koji sam iznajmio moja stvar.

    • departed1983

      @departed1983, 02.03.2020 - 20:57

      Jer ovo mi je nevjerovatno glupo. Isto sad kao da izdavaci i developeri dodju trgovirni koja sklapa racunala i prodaje ih i onda im traze procenat od toga jer ce ljudi igrati igre na tim racunarima a oni nece nista zaraditi osim sto ce prodati igru korisnicima…

    • DrunkO_OMonkey

      @departed1983, 02.03.2020 - 21:07

      Upravo to. Ti si jedan od rjetkih koji kuzi sta je nvidia geforce now xD

    • departed1983

      @DrunkO_OMonkey, 02.03.2020 - 21:37

      Ma znaju i ova dvojica sto “brane i shvataju” developere, vec kontriraju jer misle da ce tako ispasti pametni.

    • nexus856

      @departed1983, 03.03.2020 - 09:18

      Ti sto brane nemaju pojma na kojem principu GFN funkcionira. Bit ce da bi oni radije 16 puta placali istu igru

  • Dajsikeks

    02.03.2020 - 23:19

    S jedne strane žale se kako Google s Stadiom dobiju slabu novčanu podršku, a sa druge strane Nvidia ih krade (kao). Očito još niš od streaminga dok ne riješu papirologiju

  • TitanShifter

    05.03.2020 - 11:10

    Ljudima nikad ne valja. Konacno nesto istinski pozitivno u svijetu gaminga i vi ste nasli “problem” i u tome. Sada mi je drago što je gaming preplavljen nedovršenim igrama, cashgrabom, mikrotransakcijama, bespotrebnim lootom i grindom i jos mnogim negativnim tackama. Bolje i ne zasluzujete.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?