HCL.HR

Ukrajina je pozvala svijet gaminga da blokira Rusiju i Bjelorusiju

Zoran Žalac 02.03.2022.   •   48 komentara   •   Industrija videoigara


Zamjenik ukrajinskog premijera uputio je molbu svim proizvođačima igara, vlasnicima platformi i esports natjecanja da blokiraju igrače iz Rusije i Bjelorusije.

Ukrajinska se vlada danas oglasila molbom upućenom svijetu gaminga – izdavačima igara, vlasnicima platformi i esports natjecanja. U molbi koju je potpisao zamjenik premijera Mykhailo Fedorov traži se podrška od gaming industrije u borbi protiv ruske agresije na Ukrajinu. Kako kaže, u današnjem svijetu moderna je tehnologija možda najbolji odgovor protiv tenkova i raketa.

Fedorov apelira na tvrtke iz svijeta videoigara da privremeno blokiraju sve korisničke račune igrača iz Rusije i Bjelorusije, te da svim profesionalnim igračima s tog teritorija zabrane natjecanje na međunarodnim esports turnirima. Također poziva na otkazivanje svih esport događaja koji bi se trebali održati na teritoriju Rusije i Bjelorusije.

U ovoj objavi posebno je označio Xbox i PlayStation platforme, a za sada nema odgovora tih korporacija. Odgovorila je pak organizacija ESL koja je poručila da će blokirati nastup svih igrača ili timova s jasnim poveznicama s ruskom vladom.

Dio proizvođača videoigara već je osudio rusku agresiju te stao u potporu Ukrajini. Za potporu javno mole ukrajinski studiji GSC Game World (Stalker serijal), 4A Games (Metro serijal), Ubisoftov ogranak iz Kijeva, itd. Neke trgovine digitalnih igara trenutno imaju akcije u sklopu kojih sva zarada od prodaje ide ukrajinskom Crvenom križu.

S druge strane, sankcije izvan svijeta gaminga već imaju efekt na ruskoj industriji videoigara. Developeri igara iz Rusije tako više ne mogu primati zaradu od prodaje igara na Steamu ako koriste bankovni račun neke od ruskih banaka.

____________________________

Redakcija HCL-a apelira da u komentiranju ovakvih vijesti ne zalazite u geopolitičke rasprave i prepirke. Nalazite se na gaming portalu gdje razgovaramo o temama koje imaju veze s gamingom. Sukob Rusije i Ukrajine neminovno će ostaviti posljedice na svijet gaminga, ali HCL portal nije mjesto za rasprave o politici i ratu. Stav redakcije je anti-ratni: osuđujemo agresiju i komentari koji slave rat ili pozivaju na sukobe bit će uklonjeni bez dodatnog obrazloženja. 

Označeno sa:

Komentari (48)

  • mamojebac

    02.03.2022 - 14:52

    Skroz nepotrebno. Evo Ivan sa svog kompa je doveo dvije zemlje u rat

  • A vi kako te

    02.03.2022 - 14:56

    Koji kreteni isuse kriste

  • DreadZone2010

    02.03.2022 - 15:04

    Sankcije, sankcije, i sankcije. Kada rusi budu kruha gladni, onda se budu konacno trgnuli i zaustavili rat

    • Darcoolio

      @DreadZone2010, 02.03.2022 - 16:13

      računaj na to da su se dobro preračunali.
      ali isključiti one koji veze nemaju sa sukobom iz svih tokova, smešno.

    • croBilly394

      @DreadZone2010, 02.03.2022 - 16:29

      Pogrešan pristup, sankcijama će stjerati Putina u kut, a kad je diktator u kutu onda svašta možemo očekivati. Pozivi na dijalog su jedini put ka miru, a ovakve i slične sankcije mogu dovesti do katastrofe.. Stoga HCL, idemo se baviti gameingom i pustiti zapadnu propagandu indexu, telegramu i “slobodnoj” dalmaciji.

    • Bocwana

      @croBilly394, 02.03.2022 - 16:52

      Pogrešno mišljenje imaš…
      Putin je sa godinama postao pretvrd orah za komunikaciju… razgovor.dijalog..
      Jer kod njega kad je dijalog to je i 95% slučaja Monolog. a sa takvima ne možeš normalno komunicirat..
      On je seb svoje zacrtao i tu pomoći nema više… Majku Rusiju kao Prije 50 i više godina…

    • croBilly394

      @Bocwana, 02.03.2022 - 18:07

      Slažem se, neuračunljiv je, zatvoren, zaluđen ideologijom koja mu zvuči opravdano u njegovoj glavi.. Ali je i osoba koja posjeduje oružje da nas vrati na tvorničke postavke.. I takvom nekom zatvori sve izlaze, i imaš katastrofalne posljedice kada shvati da se neće izvući (bez obzira na to kakav kraj je zaslužio.)

      I upravo zato se ne treba spuštati na njegov nivo, i pored vojne obrane, truditi se naći diplomatsko rješenje i kompromis. A ne ovakve debilane i huškanje na dodatan razdor, a svakim novim danom nevini ljudi u Ukrajini pate i umiru.

    • Bocwana

      @croBilly394, 02.03.2022 - 18:23

      U jednu ruku kažeš ovakv je, onakav je……dok u drugu ‘pozivaš ga na dijalog ,kompromis……

      A što se tiče tvornički postavki od njegove strane… Veliki i jaki su oduvijek imali sredstva za Sebe..
      I preživjeli su.
      Pa Tako i on.. Vjerojatno ima 50 metara pod zemljom bunker za sebe i familiju i on bi preživio..
      Što se ne može reći i za Dinosaure.😊🙂

      Nenmoraš biti puno psiholog da shvatiš da sa takvim a se ne može tim tvojim metodama..

    • Tony Ghost 1811

      @croBilly394, 02.03.2022 - 20:02

      Ocito nikada nisu stjerali macku u kut. U svakom slucaju nadam se da ludjak nece potegnuti za nuklearnim oruzjem.

  • DjokaBA

    02.03.2022 - 15:09

    Ovo su vec gluposti. STOP RATU

  • mili1985

    02.03.2022 - 15:13

    Može. Neka se onda blokira i cijela US of A!

  • vragec25cro

    02.03.2022 - 15:21

    Nepotrebne gluposti.Kaj je narod kriv što im vrhovni vođa budala.Boga mi ni ti Ukrajinci s takvim zahtjevima nisu nista pametniji.Nebitno jel Nintendo,Pc launcheri,Playstation ili Xbox ne bi smjeli oni to podrzati zbog osnovnih prava kupaca koji kupili taj hardwer ili softwer.Danas Rusima sutra nekim trecima nebitno nije u redu.Nije niti rat u redu niti podržavam,ali narod nije kriv

    • ukek

      @vragec25cro, 02.03.2022 - 16:03

      Znas kako kazu; nekom rat nekom brat. Supljaka ima na sve strane, netko glumi moralnu vertikalu i kriomice profitira, netko zgrce pare na tudjoj nesreci bez obraza i brige. Ne bih da ulazim u politiku, nije ni mjesto ni vrijeme, niti opravdavam cin rusije, ali daleko najveci izmet u ljudskoj povjesti okocen po meni je amerika, koja zakuhava desetljecima gdje god stigne, ni ovo nije iznimka.

    • delight353

      @vragec25cro, 02.03.2022 - 17:09

      Mislim da je filtriranje ruskih vijesti kroz medije, od kojih je puno u drzavnom vlasnistvu, uzrok sto pobuna protiv rata tamo jos nije u znacajnijim brojkama. Vjerojatno i strah gradana od zatvora ili “nestajanja” ima takoder veze. U svakom slucaju, strasno je to sto se dogada. Mislim da su sankcije i izolacija Rusije dobra stvar. Rat kosta, a ako si gospodarski izoliran od ostatka svijeta, pitanje je kad ce ti blagajna presusiti. Osim toga, sankcije ce zasigurno pokrenuti val pobuna i nezadovoljstva gradana Rusije.

    • vragec25cro

      @vragec25cro, 02.03.2022 - 17:23

      Pa uzmi onda sebe za primjer.Znaci po toj tvojoj logici ti si kriv jer si glasao za Bakira,Dodiga,Milanovića,Vučića ili koga god i oni naprave sra… (niš čudnoga) sramote nas svaki dan i ti bi trebao odgovarati zbog njihovih gluposti onda?

    • vragec25cro

      @vragec25cro, 02.03.2022 - 18:47

      Kao što sam vec spomenuo ne branim Putina niti Rusiji niti sam za rat,ali ne možes ti čitav narod kazniti zbog pojedinaca.Ja to gledam sa svojega stajališta ko gejmer.Niti sam u politici niti me zanima,a bogami glasam samo na lokalnoj razini i sad da je recimo Milanović na Putinovom mjestu ja ne bih mogao gejmati zato jer politicari napravili s… Evo kako smo imali razno razne restrikcije zdnjih dvije godine zbog korone na koje nismo mogli utjecati jer ne donosimo mi zakone kolko se god mi slagali ili ne slagali s tim mi smo svakako naje… Btw i Hitler je izabran ko i Putin demokratskim putem ,a ni jedan nije dobio 100% glasova.Sad bi svi zbog toga trebali naje…?Mi stoka sitnog zuba na to ne mozemo utjecati,a ovi Ukrajinci stvarno imaju neke glupe zahtjeve.

    • vragec25cro

      @vragec25cro, 02.03.2022 - 21:04

      Nigdje ja nisam rekao da je u redu to sto se desava nego da su neke sankcije totalno glupe.Vidi malo vijesti kolko Rusa prosvjeduje protiv rata i di zavrse prikazivao danas dnevnik.Ne mozemo se mi slomiti jer ti jedno ja drugo.P.S. jos uvijek nosim geler u tijelu iz 1992.

    • vragec25cro

      @vragec25cro, 03.03.2022 - 07:33

      Kao sto si rekao preživio si dva rata.Kolko ke devedesetih trebalo da slike stradanja civila dopru do običnih ljudi prko televizije?U današnje vrijeme kad svi imaju mobitele s kamerama ne vidim nesto civila i bolnica(typa Osijek Vukovar Sarajevo slike devedesetih za vrijeme rata).Nisam za rat nikada i nike u redu to sto rusi rade,ali ovdije ima i puno propagande i glupih odluka zahtjeva poput ove o ukindanju gejming racuna rusima.To nije u redu.Ti si platio platformu na kojoj igras i igre koje igrasi sad bi ti netko zakljucao racun ko ne znam kakvom zlocincu.

    • vragec25cro

      @vragec25cro, 03.03.2022 - 11:23

      U pravu si.ali danas oni sutra mi nebitno jel gaming ili ne ili nesto sasvim cetrnejsto.

    • MaliMicek

      @vragec25cro, 03.03.2022 - 17:18

      Ti ako vjeruješ da je Putina izabralo demokratsko društvo presmješan si i ne znaš očito nijednog Rusa i molim te nemoj ništa više komentirati.
      Ne želim ni komentirati koliko ljudi koje znam osobno a i s ovog portala je prije 7,8 mjeseci dizalo Putina u nebesa kad je donio zakon: žena može ubit svog silovatelja. Doslovno svi su govorili Bravo, treba i nama jedan takav tu čvrste ruke! Evo vam ga: na pragu s bombama…

  • Dragan[MKD]

    02.03.2022 - 15:29

    Na Ruskom Steamu vam je Elden Ring oko 2500 rublja, što vam dođe ispod 20eura, a očekuje se još veći pad rusku valutu, tako da ne bi me čudilo da padne cijena na oko 13-15eura. Iskoristite tko može.

    • Agent

      @Dragan[MKD], 02.03.2022 - 15:41

      Od sad kupovat samo preko ruskog xD

    • GTA222

      @Dragan[MKD], 02.03.2022 - 22:16

      Ja uzeo kad je bilo 25 na dan izlaska jbg odakle sam mogo znat da će izbit rat.

  • darijoman

    02.03.2022 - 15:34

    Kako kažu, kud Turci tu i mali Mujo. Ovakvi postupci su samo odraz niskog levela inteligencije

  • Dick Johnson

    02.03.2022 - 15:38

    Apsolutno podrzavam! I to trajnu zabranu i region lock pls.

  • trulex

    02.03.2022 - 15:40

    Nemojte nas gejmere izdvajat, uvijek smo neutralni bili i ostali. Suka bljet idi nahui

    • Cone3006

      @trulex, 02.03.2022 - 17:46

      Bukvalno

  • Kralj Budala

    02.03.2022 - 16:01

    Apsolutno podržavam. Ja u Destinyu ne idem na patrole na “old Russia” lokaciji a ako me u strike misiji povuče tamo izađem iz partya.

  • Artyom

    02.03.2022 - 16:06

    Artyom je bome extra zabrinut zbog cijele situacije!

  • KhorneFlake

    02.03.2022 - 16:30

    Nije to ništa, juče su tražili i da im se otpiše kompletan spoljni dug… Naredne sedmice tražiće da se Rusija izbriše iz istorije, a upotreba Ruskog jezika naplaćuje kao kršenje pandemijskih zabrana…

  • balzac

    02.03.2022 - 16:39

    SLAVA UKRAJINI

  • Apocalypse4987

    02.03.2022 - 16:43

    Zašto se slaveni uvik mlate međusobno, da se ujedinimo zgazili bi cili svit

    • delight353

      @Apocalypse4987, 02.03.2022 - 17:12

      Nisu slaveni problem. Covjek je problem.

    • Agent

      @Apocalypse4987, 02.03.2022 - 18:08

      Dok će na svijetu biti više od 1 čovjeka mlatit čemo se. Jbga takvi smo

  • Kruno_

    02.03.2022 - 17:11

    Ja sam za to da se svim ruskim igracima blokira komentiranje u igri i još neke sitnice, kako su oni meni blokirali komentiranje u igri War Thunder kad sam napisal 4 puta slava ukraini nakon provociranja, goveda ruska i njihova cenzura…

  • Jere Zaja

    02.03.2022 - 17:40

    A kad NATO, to jest Amerika bombardira pola Afrike i Azije onda se niko ne diže na noge…

  • Zoran Žalac

    02.03.2022 - 19:54

    Još jednom: komentirajte ovu vijest u kontekstu gaminga. Svoje stručne ratne analize i elaborate ne trebate pisati – bit će obrisani kako je i upozoreno gore u objavi.

    • Darac83

      @Zoran Žalac, 03.03.2022 - 08:30

      Zašto? Možda je među korisnicima pravi biser geopolitike i vojne strategije, The One, a da to ni ne znamo… 😁

    • hyperion

      @Zoran Žalac, 03.03.2022 - 11:16

      Isključite komentare na ovakvim objavama u potpunosti, najbolje rješenje.

  • Tony Ghost 1811

    02.03.2022 - 20:05

    Zao mi je ukrajinaca ali i muka cirati dvostruke kriterije. Postoji jos jedna drzava koja zasluzuje puno gore od rusije i rusa, ta drzava je i bacila 2 atomske bombe. Rat ko rat, samo ce najebati narod, ne pukovnik, ni general, predjesnik i sva ta govna koja huskaju.

  • Payday 4 Dallas

    02.03.2022 - 20:38

    Ruska vlada zasluzuje hejt,a ne narod.

  • Duanador

    02.03.2022 - 21:11

    Mislim da mjesat rat sa gamingom i sportom je lupanje loncica.

  • Stitrek

    02.03.2022 - 21:33

    Ovo je komentar u gaming-cyber kontekstu jer mi je originalni geopolitick post obrisan😁:
    Uz klasican rat ovo je ujedno i eskalacija cyber-medijskog rata izmedu USA i Russije ali se odvija preko ledja Ukrajine jer Russia nazalost ima prekruti stav.
    Cyber rat izmedu USA i Kine vec dugo postoji (Huawei, social media restrikcije, uvoz i izvoz hardware-a…) jer je Kina dosta ojacala, npr. Huawei, Tencent a tu su i kineski procesori te graficke koji dosta napreduju.
    Ovakvi cyber te proxy-ratovi su uvijek povezani i paralelni sa politikom i vode se zbog profita manjih skupina, geopoliticke nadmoci i tehnologije.
    U okvirima medija, cyber nadmoci, gaminga te ekonomije (korporacije), USA nastoji imati odredenu svijetsku premoc i kontrolu, slicno kao i space race izmedu USA i Sovjeta.
    Svijet naginje zapadnim tehnologijama jer su najrazvijeniji i najliberalniji, dali ce Russija i Kina ostati u svojim zatvorenim okvirima internet-media-cyber industrije, pokazat ce vrijeme a mozda ubrzo i Sjeverna Korea dobije internet.

  • djosic85

    03.03.2022 - 06:56

    Kao netko tko je preživio Vukovar sa šest godina apsolutno osuđujem svaki rat a pogotovo ovaj užasni i brutalni putinov blitzkrieg ili šta je to već… U kontekstu gaminga brate blokiraj na sve strane. Točka i kraj rasprave

  • moordrak

    03.03.2022 - 08:51

    Vođa velikih ambicija i zakržljale savijesti na čelu moćne zemlje iz čistog mira vrši vojnu agresiju na susjednu državu pokušavajući na silu napraviti ono što diplomacijom nije bilo moguće koristeći pritom sva dopuštena i nedopuštena sredstva. Zvuči kao scenario za dobru akcijsku igru. Ovo je Ukrajinska realnost, a ne nekakav sukob zamišljenih vojski u virtualnom svijetu. Napadali Rusi, Amerikanci, Izraelci ili bilo koja zemlja na ovom planetu, nitko zdravog razuma ne može opravdati smrt nedužnih civila, razaranja škola, tvornica, bolnica, javnih ustanova i kulturnih objekata. Sankcije agresoru na svim razinama su jedan od načina kako probuditi svijest naroda. Nitko nije Bogom dan zato palac gore ako će blokade na bilo koji način pomoći da se rat završi.

  • MaliMicek

    03.03.2022 - 17:23

    Daj stvarno te molim idi se obrazovat negdje ako treba i u večernju školu. Američko Zapadna politika u istoj rečenici sa Sony, Nintendo itd.
    kakav lapsus.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?