HCL.HR

Većina vlasnika Xbox Series konzole ima jeftiniji Series S model

Zoran Žalac 20.09.2023.   •   65 komentara   •   Industrija videoigara


Microsoftovi interni dokumenti otkrivaju kako je omjer prodanih Xbox Series konzola debelo na strani jeftinijeg Series S modela.

I ranije smo znali kako je Xbox Series S u prodaji popularniji od snažnijeg brata, Series X modela. Razlog za to je jednostavan – Series S je skoro pa upola jeftinija konzola koja pokreće jedne te iste igre.

Međutim, sad znamo i koliko je Xbox Series S zastupljeniji. Dokumenti koje je Microsoft greškom učinio javnima pokazali su kako 74,8% vlasnika Xbox Series konzola posjeduje slabiji Series S model.

Dakle tek jedna četvrtina vlasnika Xboxa ima skuplju inačicu konzole, ujedno i onu koja ima čitač diska. Iz te je perspektive možda čak i lakše shvatiti zašto su u Microsoftu planirali konzole bez čitača diskova.

Treba naglasiti kako je navedeni postotak iz dokumenta nastalog početkom 2022. godine, što može značiti da je omjer u vlasništvu različitih modela konzola danas nešto drugačiji.

Službeni podatak o prodaji Xbox Series konzola nemamo, ali neslužbeno se ovoga ljeta spominjao podatak o 21 milijun prodanih primjeraka.

Komentari (65)

  • vragec25cro

    20.09.2023 - 17:07

    Pa logično em je kao slabija next gen em je jeftinija,a ja ju preporucam svatkome tko je casual gejmer i vec ju 3 frenda kupila zbog mene koji nisu znali niti da postoji (series s)

  • MAJSTOR RINGO

    20.09.2023 - 17:15

    Ahhh…. kolega next gen u 436p

    • moordrak

      @MAJSTOR RINGO, 20.09.2023 - 17:25

      pa ne igraju se svi na 84″ i u 4k daj… 1080p je više nego dovoljno za ugodno igranje. Doduše, S ima neku hibridnu rezu. Očito puno ljudi ne pati od balkanskih boljki čiji je veći…

    • MAJSTOR RINGO

      @moordrak, 20.09.2023 - 17:39

      A pretera ga sad kolega, 84 incha, mislim da ogromna vecina je na 55 incha, tu spadam i ja. Eh da je 1080p, u pitanju je 436p nativne rezolucije, u najboljoj situacije je 720p ili 900p, fsr tehnologijom upscejlaju do FHD ili pitaj boga dokle. Sta ispadne agresivnim apscejlanjem?
      Ispadne graficki nered, ghosting i artefakti.
      Mislim da je krajnji bezobrazluk, ne mislim na kolegu Vrageca, vec na pojedine developere nazivati to nekim next genom!

    • Nemanjazzz

      @MAJSTOR RINGO, 20.09.2023 - 17:40

      Ja bi ga na monitor kacio od 24″

    • RickBarry

      @MAJSTOR RINGO, 20.09.2023 - 18:02

      Upravo si opisa ps5 i xbox series x također.

    • MAJSTOR RINGO

      @RickBarry, 20.09.2023 - 18:32

      Naravno, zato sam i namerno rekao i 720p i 900p

    • Mrkvicaa

      @RickBarry, 21.09.2023 - 08:18

      Za promjenu sad Jemamo igre port sa konzole ispod standardne;)

    • mirkunjaaa

      @MAJSTOR RINGO, 20.09.2023 - 18:26

      Nemoj se ljutit kolega, i inače te smatram jednim od realnijih i pristojnijih osoba ovde ali…sad stvarno nisi u pravu. Nisam siguran da si konzolu i dobro vidio kako odrađuje posao.
      Prvo i osnovno u konzoli su sve next gen komponente osim grafičke koja istina zaostaje ali nije nikakav trash.
      Konzola je potvrđena 1440 p i dokazano to i isporučuje. Druga stvar sto su devaloperi lijeni pa ugl isporučuju igre u 1080 p. Sve ispod toga je teška aljkavost.
      Ja igram na 55″, 4K,120hz TV-u i sve šta sam odigra i vidija izvodi se glatko i izgleda lijepo. 🤷🏼‍♂️
      Moji standardi i očekivanja istina i nisu visoki i konzola će imat sve više problema kako budu izlazile zahtjevnije igre ali do sad series s je jako jako sposobna mašina. Amen!

    • MAJSTOR RINGO

      @mirkunjaaa, 20.09.2023 - 18:47

      Taman posla, nema ljutnje kad je u pitanju konstruktivna i normalna polemika, kritika itd… mozemo se slozit ili ne, sve je ok.
      Znam kolega sve sta ima unutra, koja arhitektura itd… mislim nema potrebe da oko sada polemisemo, verujem da znas i ti. Ali sada je rec striktno o samoj rezoluciji.
      Jeste potvrdjen 1440p, i to je islo do skora, relativno, na pocetku sa cross gen naslovima, plus je tu bio i RT i 60 fps. Ali reci koji poslednji naslov je radio na seriji S u native 1440 p ili makar u nativni FHD? Sa 60 fps ili RT? Toga nema odavno. Isto i za seriju X i Ps5, samo veoma talentovani Sonijevi studiji mogu da isporuce pa recimo oko 2k 60 fps i RT, ili 4K native sa RT u 30 fps. Tu ubrajam insomniace kao jedne od najtalentovanijih studija koje sony ima,.ne bih izostavio i naravno guerilla Santa Monica itd…
      Slazem se da lenjost pa i neznanje kako iskoristiti hardwer konzole cini to da igre rade u native 436p ilin720p. Upravo je kritika usmerena na te pojedine developere, ascendant studio je furao tu rez. A u poslednje vreme ima poprilicno igara koje rokaju ono 720p ili 900p tu spadaju i ps5 i serija X.
      Ali se mora priznati da je serija S poprilicna slabija masina u odnosu Na seriju X tako i na PS5!

    • mirkunjaaa

      @MAJSTOR RINGO, 21.09.2023 - 00:39

      Ali onda nije do konzole 🤷🏼‍♂️😁
      I viruj mi, da ne valja riješija bih je se vrlo brzo 😁

    • Zoran Žalac

      @MAJSTOR RINGO, 20.09.2023 - 18:53

      Koja je to igra u 436p? Immortals ili?

    • Mrkvicaa

      @Zoran Žalac, 20.09.2023 - 20:05

      Lords of the Fallen izgleda ozbiljnija UE5 Igre polu otvorenog svijeta, definirati će se kad izađe igra. Lords Of The Fallen 2014 je
      osjetio znojenje od 24 do 30 fps na klasičnim konzolama.

    • Monster Tamer

      @Zoran Žalac, 20.09.2023 - 20:24

      Zašto mi Zorane ne želiš promjeniti naziv profila? Poslao sam ti mail i podsjetnik.

    • Tomislav88

      @Monster Tamer, 20.09.2023 - 21:34

      Ma dobar ti je ovaj briga te 😅

    • Monster Tamer

      @Tomislav88, 20.09.2023 - 22:01

      Prvi put sam mu poslao mail i odmah mi je promjenio ime, a sada… sada kao da tulonji govorim.

    • Darac83

      @Monster Tamer, 20.09.2023 - 22:40

      Zoran ti pokušava reć da ga daviš, bez da ti izravno kaže da ga daviš. 😜

    • PppPP

      @Monster Tamer, 22.09.2023 - 01:34

      Možda ako klekneš i moliš, zoran je prevelika riba da bi tako s njim razgovarao

    • MAJSTOR RINGO

      @Zoran Žalac, 21.09.2023 - 12:30

      Da Zoki, upravo mislim na Immortals, to je bas drastcan primer,postoje i druge igre koje pak u vecoj nativnoj rez. 720p ili 900p.

    • Zoran Žalac

      @MAJSTOR RINGO, 21.09.2023 - 12:58

      Dobro, uvijek bude crnih ovaca u stadu, ne znači da će sve UE5 igre biti takve.

    • PsyBorG6of9

      @MAJSTOR RINGO, 20.09.2023 - 23:33

      forza i high on life izgledaju jebeno dobro na oledu55 i u tih tvojih 436p…. tak i tak mi S sluzi samo za forzu, platofmere, sore i gejmove koji iskoristavaju boje oleda…

    • Mrkvicaa

      @MAJSTOR RINGO, 21.09.2023 - 08:33

      “Hoće da te nahvataju u bubanj”

  • moordrak

    20.09.2023 - 17:20

    S je O.K i bio je džaba. Više puta. I još je džaba u odnosu na SVE. Ništa čudno. XsX je bio rijetka biljka za vrijeme korone kao i PS5.Svejedno, ubijanje fizičkog medija mi nije milo..

  • Chronosus

    20.09.2023 - 17:28

    Auch. 36 milijuna PS5 vs 21 milijun Seriesa, sad znamo da je od tog 75% Series S što bi reklo da “premium” konzole su 36 milijuna vs 5 milijuna. Zapravo šokantna razlika.

    • alan40rt

      @Chronosus, 20.09.2023 - 17:47

      Opet jedan klokan koji mora kenjat, a zapravo koga boli kifla dok se igramo, di god da se igramo.

    • lkuka13

      @alan40rt, 20.09.2023 - 18:06

      Valjda dobiva pare od Sonya pa mu je bitna svaka prodana konzola 😂😂😂

    • Chronosus

      @alan40rt, 20.09.2023 - 19:13

      Što se odmah vrijeđaš, napisao sam brojke i rekao da je šokantna razlika. Nije li?

      Ako baš želiš mišljenje, žao mi je što je takvo stanje. Najbolje stvari za igrače se događaju kad su brojke izjednačene. Nije ni čudo da se Sony opustio i razbahatio. Ne bi im palo na pamet toliko dizati cijenu PS plusa da im MS puše za vratom s brojem korisnika i gamepassom.

    • vragec25cro

      @Chronosus, 20.09.2023 - 20:34

      To se znalo i na pocetku generacije da ce biti slicno ko u eri ps4 i xone.Gdje se ps4 prodao u nekih 120-130milja a xone u 50-60 milja i takva ce razlika biti i ovu generaciju najvjerojatnije

    • Maki6

      @Chronosus, 20.09.2023 - 20:46

      Naravno da je tako kad je PS5 konzola najbolja konzola ikad. Toliko je dobra da će biti bolja i od PS6 kad izađe.

    • Chronosus

      @Chronosus, 20.09.2023 - 23:59

      Oprosti, uopće mi nije jasno što si htio reći.

    • PsyBorG6of9

      @Chronosus, 21.09.2023 - 00:36

      neka si mu rekao…. xD

    • Darac83

      @Chronosus, 21.09.2023 - 10:27

      Dakle, tvrdiš da samo 1% ljudi ima PS4 pro?

    • Darac83

      @Darac83, 21.09.2023 - 10:30

      Evo brzim guglanjem kaže da se procjenjuje da se 40% korisnika PS4 upgrade-alo na pro.

  • Chaos777

    20.09.2023 - 17:29

    Ja imam Xbox Series X, nije mi jasno uopšte zašto bi neko kupovao S verziju ako je recimo već imao pa i običan X-One ili PS4 da ne pričam jače verzije tih konzola jer su one što se GPUa zapravo jače od S verzije.
    Sa X verzijom sam zadovoljan i nadam se da ce se i Soni i Majkrosoft uzeti u pamet i nastaviti praviti konzole sa čitačem diskova

    • mirkunjaaa

      @Chaos777, 20.09.2023 - 18:35

      Pa evo kupio sam je jer je 200 € jeftinija od series x i vrti sve igre što i series x. 🤷🏼‍♂️
      Imao sam prije ps4, odigra sve šta se odigrat dalo i odlučio malo promjenit sustav (što napravim u svakoj generaciji).
      Pored toga xbox one je slabija konzola, ne podržava neke nove igre ili ih lošije vrti a i povrh toga razlika u cijeni je bila 200 kn pa bi bila ekstra glupost to kupit umisto series s. 🤷🏼‍♂️
      Što se tiče čitača diskova nadam se da će svi doć pameti i maknit to zastarilo sr..e ili ga bar ponudit kao opcionalni uređaj jer to realno ne triba nikome.

    • Stecajni_upravnik

      @mirkunjaaa, 20.09.2023 - 18:58

      Realno, meni treba disk, makar na Sony platfirmi. Glupo je da oladim lepu kolekciju diskova zbog upgradivanja konzole. Sa Xbox mi je sve jedno, ionako je bila ideja pri kupovini da igram samo naslove sa game passa pa mi disk nije potreban, nameravana kupovina igara 0 bodova. Meni se cinilo isplativije da dam tih 200 evra vise za X verziju samo sa aspekta perioda upotrebljivosti konzole odnosno hardware. Pozdrav

    • mirkunjaaa

      @Stecajni_upravnik, 21.09.2023 - 00:41

      I moja je kolekcija divna a ne zauzima misto na polici 😁

    • kebbab

      @mirkunjaaa, 20.09.2023 - 19:11

      Kod vas je problem jer vi gledate šta je u nekom trenutku jeftinije umesto da se gleda šta je dugorocno jeftinije. Ako si toliko protiv tih čitača (a neznaš kolike kolekcije fizičkih igara imaju ljudi) zašto si bacio 300€ na Series S? Zar nije bolje da daš još 100€ pa imaš ps5 digital? Em je hardverski sposobniji em ima više boljih igara. Čuj, odlučio malo promjenit sustav? Ne razumem to. Ja imam neki svoj sistem po kome znam sad da ću uzet ps5 pro odma kad izađe, da ću uzet ps6 odma kad izađe… pa ja nebi iz plejke na xbox da mi plate, to je ko da ideš iz Golfa 8 na Clio 5, dobar je taj Clio ali je lošiji od Golfa.

    • moordrak

      @kebbab, 20.09.2023 - 19:31

      🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Čovječe dragi kakve ti gluposti valjaš pa to nisu istine. Znamo da si Pony boy ali daj malo proširi vidike. I još detalj, JEBO TE GOLF. Da si rekao Mercedes, još bi te i shvatio ozbiljno.

    • kebbab

      @moordrak, 20.09.2023 - 20:03

      Nisam rekao Mercedes baš zato što nisam Pany boy nego iznosim šta je bolje uzeti.

    • MeDoNjA

      @kebbab, 20.09.2023 - 21:48

      Pa onda izgleda da jesi Pany boy ili prosto mozda i ne znas , ali bolje je uzeti Renault Clio nego Golf jer Renault je vec nekoliko puta pokazao da je brzi na stazi nurburing od Golf R(ima pogon na sva 4 tocka) i Golf GTI(ima pogon na prednjim tockovima) , inace se treba porediti sa Renault Megane , svakako mozes ga uporediti i sa Renault Clio jer je Golf i za njim bio oko 6 sekundi sporiji na nurburing stazi . Tako da pametan ce voziti Renault ,a budala ce se voziti i turirati Golf R/GTI , ali kada se nadju jedno pored drugog , zna se sta ce ishod biti . Golf nikad nije bio bolji , sta vise poslednjih godina vise se prodaju zbog imena (kao i Lamborghini) nego zbog samog kvaliteta brenda ako su ga ikad i imali (nisu nikad). Mislim da ne bih trebao da spomenem Renault Clio v6 , golf tek tu nema sta raditi , uzivaj u Golf-u , ali malo prouci , mislim iskreno ne bih nikad vozio taj NPC auto…

    • Mrkvicaa

      @kebbab, 21.09.2023 - 08:49

      “Kako ti Se Da piskarati di mišljenje Ne Znači Ništa”;)

    • kebbab

      @Mrkvicaa, 21.09.2023 - 09:10

      E to si dobro napisao 👍

    • kebbab

      @kebbab, 20.09.2023 - 20:32

      Ja ti kažem da se više isplati uzet ps5 digital za 400€ nego Series S za 300€ a vi sebi okrecite po svoje.

    • PsyBorG6of9

      @kebbab, 20.09.2023 - 23:50

      ps5 nema gamepass glavna stvar koja prodaje S, niti mi trenutno ima ekskluziva vrijednih 80 oira… kad usporedim sonijeve eksluzive iz doba ps1, ps2 ovo sve sad je sjedi jedan… nema niceg na ps plusu sto nisam prosao, niti ima ista novo sta me privlaci da bi palio ps5… no S se pali radi sezona u forzi, high on life i atomic hearha i ubrzo zbog motrosporta

    • vragec25cro

      @kebbab, 20.09.2023 - 20:46

      Zašto onda moraš imati i playstation 3 da igraš igre na disku za ps3?To je naprimjer jedna od prednosti meni na xboxu jer isti account igre rade i na novijim generacijama,a cak i neke disk verzije s xbox 360rade na xbox series x.Meni vec sad problem s konzolama zbog disk verzija jer popunio sve ladice u stolu s ps1,ps2,p3,ps4(kod buraza),xbox orginal,xbox 360,xone(kod frenda) i na xsex i pc se igram,a sve nintende osim nintendo 64 prodao.Da ne pricam da ne znam kud bi s disk verzijama a dosta ih i prodao dalje.Sve dok imamo opciju disk ili digital i sami biramo dobro.Kad toga ne bude onda mozemo pricati sta je bolje ili losije.Ja si ostavljam samo posebna izdanja iako kad predem igru vise ne igram

    • Rick Sanchez

      @vragec25cro, 21.09.2023 - 11:08

      Da uzimamo novi xbox jer ima bolju podrsku za stare igre?

    • Rick Sanchez

      @Rick Sanchez, 21.09.2023 - 14:46

      To sad nije poanta, već činjenica da si hvalio next-gen konzolu na temelju toga što ima odličnu podršku za stare igre 🙂 Ne kupujemo nove konzole zbog toga, složit ćeš se…

    • vragec25cro

      @vragec25cro, 21.09.2023 - 11:43

      Pa normalno to sve zaobilaze u komentarima i drze se ko pijani plota da nema esklutiva 🙂

    • mirkunjaaa

      @kebbab, 21.09.2023 - 00:33

      A prijatelju moj, prosječni vijek konzole je 7 godina a moj plan je odigrat cca 3 godine na series s i posli se prebacit na plejku. Ne znam o kakvim ti isplativostima pričaš ali kao početni next gen SX je fantastičan.
      Sad da ti idem objašnjavat zašto u svakoj generaciji imam obe konzole mislin da nema smisla a i spava mi se.
      Usput ću odgovorit i svima šta su replicirali za fizičke kopije. Imao sam poveće kolekcije iz psx i ps2 ere i to je u konačnici skupljalo prašinu samo. Kako su izlazile nove generacije više me nije zanimalo a kasnije to nisan ima kome ni poklonit jer niko nije htio.
      Znači nakon određenog vremena ta plastičurina ima samo sentimentalnu vrijednost i ništa više 🤷🏼‍♂️
      I da, digitalne igre ako si ih kupio ostaju tvoje, bitne su samo dvi stvari, sačuvan račun i povratna kompatibilnost (ili originalna konzola, npr ps3).
      Amen, Bog!
      Ali to je samo moje mišljenje 🤷🏼‍♂️

    • Rick Sanchez

      @kebbab, 21.09.2023 - 11:06

      Nešto kao ekipa koja svake godine kupi novi iphone? Vjernost brandu no matter what 🙂

    • Lazy

      @mirkunjaaa, 20.09.2023 - 20:36

      Sve ok, al i meni “treba” disk to mi je imperativ i nadam se da ga nece potpuno ukinuti jerbo zelim “posjedovati” igre a ne posuđivati.Jos uvijek znam otvoriti specijalna izdanja Sillent Hila 2,HL2, Splinter Cell, Far cry itd…i pregledavati knjizice i ostale goodije plus naravno nesto sto odigras mozes dalje distribuirati 😉

    • mirkunjaaa

      @Lazy, 21.09.2023 - 00:35

      Frende, sta si kupio to i posjeduješ, bilo digitalno bilo na disku 🤷🏼‍♂️

    • Lazy

      @mirkunjaaa, 21.09.2023 - 07:58

      Nije mi isto nikako, al ok, jos stoji ona da igru koju ne zelis ostaviti u kolekciji mozes lako prodati.To je ako nista poprilicno dobra stvar, al razumijem stav da te ne zanimaju fizicje kopije.

    • mirkunjaaa

      @Lazy, 21.09.2023 - 19:25

      Razumin i ja donekle tebe ali samo u pogledu preprodaje 🤷🏼‍♂️
      To se opet kosi sa idejom skupljanja kolekcije 😁😁
      Tako da se onda vraćamo na moje 😁😁
      Ali sto ljudi, sto ćudi reklo bi se tako da sve super.
      Uživaj u tom šta te veseli. 👍

    • Tomislav88

      @mirkunjaaa, 20.09.2023 - 21:37

      Pricaj u svoje ime

    • Maki6

      @Chaos777, 20.09.2023 - 22:26

      Zašto uopće kupovati Xbox kad postoji PS5!?

    • Gamervu2

      @Maki6, 21.09.2023 - 00:36

      Svaka konzola ima prednosti i mane a vi se tu izjedate koja je bolja konzola ko mala djeca kad se svadaju ciji je tata jaci

    • PsyBorG6of9

      @Chaos777, 20.09.2023 - 23:41

      zasto su ljudi kad je izasao ps4 pro kupovali ps4 🙂 mozda zato jer imaju picek i trebaju konzolu da se zavaljaju u kauc i nabace casual gaming igara koje se ne igraju misem i tipkovnicom, a nalaze se na gamepassu, ne mi treba citac diskova, niti mi treba nesto jace posto ono na cemu trebam preko 60fpsa igram na pcu, a upskaling izgleda jako dobro i na s.

  • PrydaCro

    20.09.2023 - 19:03

    Sirotinju i Bogu si teska.

  • VectraGT

    20.09.2023 - 19:17

    Jedan od razloga je i taj što series x dugo nije bio ni dostupan za kupiti,ja cekao mjesecima da se pojavi…i kupio series s

  • Lazy

    20.09.2023 - 20:39

    E ovo ne bi ocekivao nikad, ja sam bio uvjeren da velika vecina koristi X verziju😮

  • Darac83

    20.09.2023 - 22:44

    Kod mene u dućanu, u vrijeme najveće nestašice konzola, samo se Series S mogao nać uvijek na policama. PS5 i X prazno…

  • arminko

    21.09.2023 - 09:55

    Imao sam s i odlična je konzola kao što neko gore reče za casual gamere, međutim prodao sam je jer imam pc i fakticki gamepass je sličan i za pc i za konzolu tako da sam zadržao pc a nekad kasnije mozda kupim ps5

  • Shadow96

    21.09.2023 - 23:00

    Evo reg. sam se samo da par stvari napisem jer mi nije jasno o cemu se vi ovdje u kom. raspravljate? Xbox vs Ps? Kao da ima neke znatne razlike, oba vrte iste igre (osim nekih ekskluziva naravno) ali ako ste svi tvz gejmeri nema smisla u prepirkama nekim… ili xbox S vs X? Pa X je vise manje samo za k*rcenje 😂 i to jedino se isplati ako vec imas neki top tv pa ajde, i da se vidi ta neka razlika u detaljima ako ti toliko znaci…
    Osobno igrao sam od malih nogu Ps1, 2 itd ali nedavno mi se opet igralo nesto i naisao na ok ponudu Xbox S i odlican je, ne vidim u cemu je problem… zabavis se isto kao i sa Ps, tako da neki trebaju malo odrast izgleda 😂

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?