HCL.HR

Yuzu emulator ipak kapitulirao pred Nintendom, emulacija Switcha je mrtva


Kreatori emulatora Yuzu za igranje Nintendo Switch igara upustit će se u bitku na sudu protiv japanske tvrtke Nintendo.

UPDATE: Bit će da su odvjetnici savjetovali kreatore Yuzu emulatora te je objavljeno kako do sudskog spora s Nintendom ipak neće doći. Tvrtka Tropic Haze LLC pristala je na nagodbu izvan suda, kojom se obvezuje Nintendu isplatiti 2,4 milijuna dolara odštete i puno važnije – prestati s daljnjim razvojem Yuzu emulatora. Ili bilo kojem drugog emulatora koji zaobilazi Nintendovu tehničku zaštitu.

Kreatori Yuzu emulatora isto tako pristaju predati službenu stranicu Nintendu, kao i sve informacije vezane za emulator. Drugim riječima, emulacija Switcha na drugim platformama je klinički mrtva za ubuduće.

Dakako, Nintendo nema tu moć maknuti Yuzu emulator sa svih računala u svijetu, niti može zaustaviti opticaj dotičnog emulatora među korisnicima. No, sam emulator više neće biti ažuriran ni razvijan.

Pogled se sada zasigurno okreće prema Rjujinxu, drugom popularnom emulatoru Switch igara. Samo je pitanje vremena kad će Nintendovi odvjetnici istom taktikom zaprijetiti i kreatorima tog emulatora.

IZVORNA VIJEST:

Prošlog tjedna doznali smo kako je američki ogranak Nintenda podigao optužnicu protiv kreatora emulacijskog programa Yuzu. Iz Nintenda navode kako taj emulator za igranje Switch igara izvan Switch konzole ne pruža legalan način za igranje te da njegovi kreatori profitiraju pružajući drugima priliku za piratiziranje Nintendovih igara.

Postojala je mogućnost da će kreatori Yuzua zaustaviti sav dosadašnji rad te se nagoditi s Nintendom izvan suda. Međutim, čini se kako do toga neće doći jer se tvrtka Tropic Haze LLC (kao kreator emulatora) planira braniti na sudu te su angažirali odvjetnika.

Ishod ovog slučaja mogao bi biti vrlo važan za budućnost emulacije kao takve. U slučaju da sud odluči u korist Nintenda, to će značiti da se Yuzu emulator mora ukloniti iz opticaja i da mu se daljnji razvoj mora prekinuti. Naravno, Yuzu nije jedini emulator za Switch igre, ali Nintendo će kroz ovaj slučaj vjerojatno htjeti poslati upozorenje svima drugima da ih namjeravaju pravno goniti ako nastave s izradom emulatora.

Komentari (82)

  • Blackbeard

    04.03.2024 - 11:34

    Koja glupost,ROM-ovi su ilegalni,a ne emulator. Nintendo osobno koristi Emulatore za emuliranje svojih igara na Switchu. Volim Nintendo kao konzolu i njihove igre,ali ovo je toliko jadno. Baš bih volio da Yuzu pobijedi.

    • Onaj Koji Igra

      @Blackbeard, 04.03.2024 - 19:10

      Nintendo očito nema zakon na svojoj strani. Već se Sony sporio i izgubio prije 20-ak godina protiv dvaju različitih firmi. Obje firme nisu mogle financijski podnijeti spor i propale su. To je Nintendov cilj ovdje.

    • BlackSmiley13

      @Blackbeard, 04.03.2024 - 20:52

      znas kako to ide vec. ne mogu ocistit internet od ROM-ova, i onda jedino sta stvarno mozes je maknut upotrebu tog ROM-a, a to je u ovom slucaju najbolji emulator, i tako ih mices jednog po jednog

  • Stefek

    04.03.2024 - 11:47

    Tako je Nintendo, samo gazi pirate. Sramota je da je Tears of Kingdom ilegalno skinuti milijun puta, prije samog izlaska igre

    • curkass2

      @Stefek, 04.03.2024 - 14:33

      Ja sam osobno kupio Tears of the Kingdom, ali pošto se na Switchu jedva vrtio na 20 fpsa ako i tolko… Skinuo sam s torrenta i radije vrtio na pcu.

      Jedini se još Nintendo nije pojavio na drugim platformama. Dajte mi choice da igram gdje i kako želim, u protivnom ću to svejedno ipak napraviti… Jadna multimilijarderska kompanija.

    • Nemanjazzz

      @curkass2, 04.03.2024 - 22:26

      Naprave dobru igru i ogranice te da igras na daljiinski

    • Dick Johnson

      @Stefek, 04.03.2024 - 15:13

      Ok kužim stav za pirate, al fulao si članak, ovo je vjest o Yuzu emulatoru.

    • PppPP

      @Stefek, 04.03.2024 - 15:49

      Emulator =/ pirati

    • ihneacho

      @Stefek, 05.03.2024 - 07:19

      Gazi globaliste i kapitaliste a ne pirate!

    • DRLucio

      @Stefek, 05.03.2024 - 09:50

      🤓☝️

    • SanKa

      @Stefek, 05.03.2024 - 09:55

      izvadi glavu iz nintendovog šupka, možda ćeš vidjeti situaciju razboritije kad udahneš malo kisika

    • KhorneFlake

      @Stefek, 06.03.2024 - 00:00

      Calm down, Nintendo jihadist.

  • Crow89

    04.03.2024 - 12:08

    Trebamo čim više dobrih emulatora i online riznica romova jer samo tako ćemo imati mogućnost igrati dobar dio igara.

  • Mrkvicaa

    04.03.2024 - 12:18

    zajednica i emulatori drže na životu klasične igre.

    • Stefek

      @Mrkvicaa, 04.03.2024 - 12:46

      Drugo su stare i klasične igre,a drugo je kad se emulira novi blockbuster za koji su potrošene stotine miljune eura za izradu

    • Zoran Žalac

      @Stefek, 04.03.2024 - 12:52

      Kakve veze ima koliko je razvoj igre koštao ako je ti kupiš za konzolu koju posjeduješ, a igraš na drugoj platformi. Proizvođač igre tu nije baš na nikakvom gubitku. Nije da ti naplaćuju igranje po satu na svojoj platformi ili sl.

    • Stefek

      @Zoran Žalac, 04.03.2024 - 13:08

      Nemam ništa protiv igranja igre koju posjeduješ, na drugoj platformi. Problem je u ovima koji nemaju niti igru,niti Switch. A takvih je na miljune..

    • Zoran Žalac

      @Stefek, 04.03.2024 - 13:21

      To u načelu nije problem emulacije. Na Switch konzoli se piratiziralo igre dok emulatori nisu ni postojali. I da Nintendo dobije ovaj spor i zabrani emulatore – i dalje će se piratizirati na Switchu koji ima hardverski propust i Nintendo tu ne može ništa.

    • mii2o90

      @Zoran Žalac, 04.03.2024 - 17:35

      To mi zvuči ko da moraš imati konzolu da bi piratizirao. U slučaju emulatora ne treba ni konzola

    • Zoran Žalac

      @mii2o90, 04.03.2024 - 18:59

      Istina, ali, ako kupiš rabljenu konzolu s koje ćeš piratizirati, a mislim da je to jedini način jer se modeli s hardverskim propustom za piratiziranje više ne proizvode, onda Nintendo ništa ne dobiva od toga što si ti kupio tu konzolu koju su oni proizveli. To nije +1 isporučena konzola za Nintendo kad si svoj novac dao drugome. Iz njihovog pogleda bilo bi bolje da si kupio novu konzolu pa je odmah razbio i rekao da nećeš kupiti drugu, nego da si kupio polovnu za igranje piratskih kopija.

    • Demon90

      @Stefek, 04.03.2024 - 17:40

      Meni se čini da ti ne znaš što je emulator

    • Mrkvicaa

      @Stefek, 04.03.2024 - 12:58

      ista sudbina ih čeka:)
      plate hardvere koje maltretiraju
      oči u 30fps, pa ne vide dalje od nosa.

  • Mrky

    04.03.2024 - 12:28

    the People v. Nintendo

  • esseGesse

    04.03.2024 - 13:29

    Sretno!

  • zvoninjo

    04.03.2024 - 16:20

    Viva Yuzu

  • Aldin219

    04.03.2024 - 16:29

    Yuzu ❤️

    • SonOfOsiris

      @Aldin219, 06.03.2024 - 17:22

      Nintendo wins ❤️

  • Lazy

    04.03.2024 - 18:26

    Hah pa to su kohones, al idete protiv vjetrenjaca ako niste svjesni, Nintendo masinerija ce ih pojest.

    • Stecajni_upravnik

      @Lazy, 04.03.2024 - 18:35

      Ali ako izgubi spor ( a velika je verovatnoca ) bice veselo, onda ce tek krenuti masovna piraterija. Ovo moze mnogo da ih kosta, a mozda je i vreme da ih neko prizemi prinudno. Nego, zasto stati na emulatorima, neka zabrane i hardware koji koriste njihove konzole i bilo koju hardware komponentu koja u bilo kojoj kombinaciji moze da emulira Switch, cisto da budu sigurni… i da, nisam za pirateriju ali sam za slobodu izbora👍

    • Lazy

      @Stecajni_upravnik, 04.03.2024 - 19:21

      Uzet cemo kokice i gledati borbu davida i golijata, bit ce veselo u svakom slucaju, nez kad je Nintendo nesto izgubio na sudu tako da sumnjam da ce i sad, jbte pa oni su napali dragog Angry Joea zato sto je stavio isjecke iz igre koju je recenzirao.Dobro nije dobio pendrekom po ledjima 🙁 e al svidja mi se tvoj sarkazam,smijao sam se bas od srca i u pravu si, zabrani sve sto ima i ikad moze imat veze s njihovom konzolom i softwareom,rekao bi Nick Cave,bring it on.

    • sallaD

      @Lazy, 04.03.2024 - 21:24

      Imat vijest koja ćete jako razočarat, ali igra je već završila prije nego što je uopće počela.

    • Lazy

      @sallaD, 04.03.2024 - 22:38

      A ocekivano na kraju krajeva, s Nintendom se ne zahebava😬

  • Crow89

    04.03.2024 - 20:06

    Ovo je prebrzo gotovo i očekivano na krivu stranu

    • SonOfOsiris

      @Crow89, 05.03.2024 - 21:08

      Šta htio si na lopovsku stranu hahaha

    • Crow89

      @SonOfOsiris, 06.03.2024 - 07:54

      Shvaćam ja obje strane ali bez emulatora i “ROMova” možeš zaboraviti u starijim danima igrati igre iz mladosti. Vidiš da su počeli i singleplayer igre gasiti ako im serveri odlaze u prošlost. Gdje bih ja mogao igrati dobre stare igre da ih nisam spremio u svoju riznicu? Slično je i sa gledanjem originalnih nepromjenjenih starih filmova? Ja sam za to da se takve stvari trebaju spremati. I igre i filmovi. Jer oboje je sve gore općenito kvalitetom, propagandom i monetizacijim te gašenjem servera za SP igre.

    • SonOfOsiris

      @Crow89, 06.03.2024 - 17:23

      Znači bolje na strani lopova, hdz i ekipa ahhaha

    • Crow89

      @SonOfOsiris, 06.03.2024 - 17:58

      Bolje HDZ nego SDP i Možemo? Misliš da uopće moraš postaviti takvo pitanje? 😅

    • SonOfOsiris

      @Crow89, 09.03.2024 - 11:24

      Hahhahah istina

  • Stefek

    04.03.2024 - 20:07

    Pravda je pobijedila

    • moordrak

      @Stefek, 04.03.2024 - 20:43

      ma ne seri

    • Samson

      @Stefek, 04.03.2024 - 22:44

      Meni nisu jasni ovakvi stavovi majkemi. Ti igrači koji igraju na emulatoru 90% njih ne bi nikad ni kupilo konzolu ni igre tako da. A ovi zarađuju svake godine sve više i više

    • Aldin219

      @Stefek, 05.03.2024 - 06:34

      Da jos neko ima da brani jeben Nintendo kao na strani pravde. Totalno nevjerovatno

    • SanKa

      @Stefek, 05.03.2024 - 09:57

      najjaca mi ova ekipa koja otvoreno druka za multimilijardersku kompaniju. šta ti imaš od toga podrumaru ?

    • SonOfOsiris

      @SanKa, 09.03.2024 - 11:24

      Najjača mi je ekipa kaj druka za lopove i krađu, kad ti netko nešto ukrade onda nemoj kukat niti zvat policiju, baš da te vidim

  • Godzilla

    04.03.2024 - 20:29

    Iskreno mi je zao

  • Mrkvicaa

    04.03.2024 - 20:30

    Sad im slijediti konstantno kritiziranje.Preklinjati će oni za PC-ijem kao ostale konzole.!!

  • RickBarry

    04.03.2024 - 21:08

    A jbg, baš šteta, možda bi i odigra neke igre međutim definitivno ne na onom slabašnom govnu od hardvera zvanom Nintendo Switch 🙂

  • moordrak

    04.03.2024 - 21:20

    Pa nemo’š vjerovat’. Koja brzina! SVE su očistili sa main strance. Pogašen download za sve OS-ove, github ubijen, android verzija nestala. Instalirao sam ga doslovno prije par sati. Još je u downloadsima…

    • sallaD

      @moordrak, 05.03.2024 - 07:36

      Upravo saznah da je isto pogašen Citra za 3DS, nisam imao pojma do sad da je Yuza radio na tom emulatoru.

    • Blackbeard

      @sallaD, 05.03.2024 - 08:59

      To nisam ni ja znao, Bože sačuvaj idiota. Samo čekam vrijeme kada će početi provjeravati ko je sve skidao i obilaziti po kućama i pisati kazne ili zaplijeniti stvari.

  • sallaD

    04.03.2024 - 21:32

    Šteta čuti kraj Yuzu-a, ali me istovremeno ta vijest ne iznenađuje jer sam imao onaj predosjećaj da će na kraju dana biti prisiljeni povući kada su vidjeli da nemaju šanse dobit spor protiv Nintenda, čak da su i mogli vjerojatno bi se dugovlačio taj spor sve dok jedna strana ne odustane

  • SilverMelior

    04.03.2024 - 21:37

    Nintendo postao jos odvratnija kompanija.

    • SonOfOsiris

      @SilverMelior, 06.03.2024 - 17:24

      HAHHAHAHAHAHHAHA vrištanje

  • Oblakoder

    04.03.2024 - 21:40

    Sve mogu da razumem ali da neko kupi igru za Switch za 50-60 eura, a onda je igra na emulatoru koje ludilo mozga. Kao da bi ispao posten? Bas ne zanima koliko ima takvih postenih ja kapiram da je to sama Zalac cim toliko brani emulatere i kradju Nintendovih remek dela.

    • GTA222

      @Oblakoder, 04.03.2024 - 22:02

      Kako je emulacija krađa kad Nintendo sam koristi emulaciju za pokretanje starih naslova? Sony i MS također koriste emulatore za pokretanje starih igara u čemu je točno razlika? Yuzu zahtjeva nintendo switch datoteke koje se moraju dumpat sa originalne konzole da bi se igre mogle uopće pokrenit, bez switch konzole moš ti imat sve ROM-ove za switch al ih upalit neš.

    • Vegeta123

      @Oblakoder, 04.03.2024 - 22:11

      Pa brate mili ako imaš jako dobar komp bolje ti je igrat na emulatoru priko pc na tv nego priko konzole od fremrate koji je veci do bolje rezolucije plus modovi i traineri

    • Dick Johnson

      @Oblakoder, 04.03.2024 - 22:12

      Ajmo zabranit i šrafcigere i noževe jer se ljudi mogu pikat s njima.

    • KimiSha1992

      @Oblakoder, 04.03.2024 - 22:37

      Naravno da ću htjet igrat na emulatoru. Zamisli Tears of the Kingdom na 4k/60fpsa umjesto na 20-30fpsa na 720p.

    • moordrak

      @Oblakoder, 05.03.2024 - 07:59

      Zbog Zelde sam kupio Switch i da, slažem se, Nintendo je napravio i još će napraviti hrpu fenomenalnih igara. Zašto bih igrao recimo BOTW na nečemu drugome osim switchu? Ajde ne budi ti teško, pogledaj kako Nintendove igre izgledaju na PC-u. Nadalje, imam i steamdeck. Daleko , daleko bolji komad hardvera od switcha. I sad ti nama kažeš kakvo je to ludilo mozga što, zamisli, Nintendove igre možeš igrati na superiornijem hardveru u punoj kvaliteti izvan Nintendovog ekosustava. Piratiziranje je krađa isto kao i dijeljenje romova po internetu no sa svojim uređajem i kupljenim igrama ja mogu raditi što god me volja sve dok ih ne dijelim sa drugima na ilegalan način. NITKO mi to neće i ne može zabraniti. Devovi YUZUa su svjesno zarađivali na pirateriji sakrivajući određene stvari iza paywalla. Nintendo ih jeuhvatio sa rukama u pekmezu .

    • SanKa

      @Oblakoder, 05.03.2024 - 09:58

      ljudi to ne bi radili da se nintendo udostoji izbacit konzolu koja je jača od prosječnog digitrona

    • SonOfOsiris

      @SanKa, 09.03.2024 - 11:25

      Lol da jačina konzole je jako bitna hahahahahaha, stari moj nemaš veze s vezom

  • Vegeta123

    04.03.2024 - 22:08

    Ma gluposti,ovi su odustali jer im se neda povlaćiti po sudovima al nintendo nebi nikad dobija da su ovi riskirali i htjeli se boriti,osim toga postoji još jedan swich emulator Ryujinx

  • zvoninjo

    04.03.2024 - 22:34

    Kakav je ovaj Ryujinx?
    Yuzu radi super a ovaj nisam probao

  • Cone3006

    04.03.2024 - 23:47

    Zbog ove smrdljive politike pašćeš i ti jedanput Nintendo…

  • Stefek

    05.03.2024 - 10:00

    Koliko se ovdje nakotilo Nintendo hejtera.. Izgleda da su miševi izašli iz spilja. Boli ih što više neće moći piratizirati. YUZU se prepao (jer znaju da bi izgubili zbog ilegalnih radnji), a ovi biseri ih i dalje uporno brane..

    • Blackbeard

      @Stefek, 05.03.2024 - 10:16

      Mislim da ima tu nešto što kažeš. Jer,zašto nisu tužili sve Emulatore? Mislim da se neće podignuti tužba protiv RjujinX,jer kao što kažeš,kako sve više čitam po internetu,mislim da su developeri Xuzu-a nešto drugo radili osim Emulatora,ili bolje rečeno preko Emulatora,kao paravan za nešto drugo i slično. Nemam pojma,šta je sad istina,ali mi je žao. Ipak Nintendo stvarno pretjera nekad. Ali me čudi zašto PS nije tužio developeri PS2,3 i 4 Emulatora?

    • Zoran Žalac

      @Blackbeard, 05.03.2024 - 11:05

      Nema tu nekog velikog misterija. Javno su preko Patreona skupljali novac / donacije za razvoj softvera koji se može koristit u svrhu piratiziranja aktualnih igara. Jedino na čemu je Stefek na tragu je to što nije svejedno piratiziraju li se igre koje su davno izašle iz prodaje ili nove igre koje tek izlaze. To je nekako i glavna razlika ovog zadnjeg što spominješ. Emulatori za PS2 i PS3 su zaživjeli u nekom funkcionalnom stanju godinama nakon što je Sony prešao na novu generaciju PlaySstationa i uglavnom se više nisu lansirale nove igre za te konzole.

    • moordrak

      @Stefek, 05.03.2024 - 12:08

      Hejtanja Nintenda? Ne. Nikako. To što još žive u osamdesetima, e tu im ne može nitko pomoć. Uglavnom svi njihovi “strojevi” su razvaljeni vrlo, vrlo brzo.
      Nije ti to baš sa emulatorima evo vam sve pa se vi igrajte. Sa samim YUZU-em si mogao obrisati dupe bez odgovarajućeg firmwarea i dekripcijskih ključeva. Novije edicije Switcha imaju pokrpane hardverske propuste pa ih ne možeš koristiti za dump romova ili ekstrakciju potrebnih datoteka. Ekipa im je skinula zaštitu, zapravo, nije skinula, nego zaobišla.
      Obzirom kako odličan emulator(i) već postoji(e), kod je poznat, a čak i da nije, od ekipe koja ih je napravila, Nintendo devovi bi mogli dobiti sve tako reći “gotovo”. Jedino što bi trebali implementirati je nekakav online shop za kupovinu igara. Citra je bila drugi komad softvera od istih devova koji je stradao u procesu. Emulator za 3DS. 3DS je ugašen još 2020.
      Apsolutno sve bi mogli naplaćivati: od emulatora preko igara do online igranja. Emulator bi mogli voditi doslovno kao Switch, sa svojim serijskim brojem i ukodiranim brojem stroja.
      Osobno, bio bih privi u redu za kupovinu. Zamisli situaciju da imaš Nintendo igre na svim mogućim platformama. Nije nezamislivo. Jedan svijetli primjer, doduše kod konkurencije, je GAIKAI. Sony ga je kupio i doslovno integrirao u svoj sustav strimanja igara jer je vanjska ekipa to bolje riješila nego njihovi interni devovi.

    • SonOfOsiris

      @moordrak, 07.03.2024 - 15:37

      Kakvo laprdanje, koja je onda svrha konzole, sve možeš bacit online ko microshit i popušit kako su i popušili, daj molim te

    • ukek

      @Stefek, 05.03.2024 - 18:32

      Jos jedan Pony (🤓) fanatik, koji lijeci psihicke probleme bejtanjem po portalu.

    • SonOfOsiris

      @Stefek, 07.03.2024 - 15:36

      Istina, samo laprdaju, a nitko nije imao nikad Nintendo konzolu hahaha, isfrustrirani jadnici

  • Nijam Kaj

    05.03.2024 - 10:46

    Užas, tuga, jad… Nikad ni lipe neću dati nitentu radi ovakvih retardirani stvari kaj rade.

  • Goran1234

    05.03.2024 - 11:01

    Yuzu ekipa je vjerojatno ljepu svotu novaca zadržala na kraju 🙂

    • Zoran Žalac

      @Goran1234, 05.03.2024 - 11:08

      Nisam siguran, na Patreonu su dobivali oko 30 tisuća dolara mjesečno… Ali, činjenično su dobro i prošli, 2,4 milijuna je u ovom slučaju kikiriki bez troškova za sud.

    • Goran1234

      @Zoran Žalac, 05.03.2024 - 11:19

      2,4 milijuna je vjerojatno malo kada su odmah prihvatili.

  • Fenner

    05.03.2024 - 12:05

    Jednoga su zatvorili, pojavit će se drugi i tako u krug. Emulacija živi vječno!

  • JCD-Bionicman

    05.03.2024 - 13:06

    Odakle njima 2.4 miliona dolara? Pa svi ti devovi jedva da i imaju nešto zarade od čega žive. Sigurno se ne valjaju u parama pa da mogu da plate toliko.

  • SonOfOsiris

    05.03.2024 - 21:07

    Bravo Nintendo, gazi bandu

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?