HCL.HR

The Legend of Zelda: Breath of the Wild – kako je moguće da je ova igra bila tako dobra?

Zoran Žalac 03.03.2024.   •   31 komentara   •   Retro gaming


Na današnji dan prije točno sedam godina uz novu Nintendovu konzolu lansirana je Zelda: Breath of the Wild – igra koja je obrisala pod s većinom drugih naslova otvorenog tipa.

Devedesetih je godina serijal The Legend of Zelda nizao uspjeh za uspjehom. Svaka se sljedeća igra prodavala bolje od prethodne i igrači su bili oduševljeni svakim idućim nastavkom. Situacija se malo promijenila početkom ovog stoljeća, a Nintendov slavni serijal nije pronašao idealno mjesto u eri popularne Wii konzole. Jedina Zelda za Wii, zvana Skyward Sword, izašla je relativno kasno – u petoj godini životnog ciklusa Wii konzole. Iako je to bila kvalitetna igra, uz tada sve popularnije igre otvorenog svijeta, Nintendova je Zelda počela djelovati zastarjelo. Iz Nintenda su se stoga uhvatili posla kako bi razbili konvencije na kojima je serijal počivao više od 20 godina.

Razvoj sljedeće Zelda igre bio je izazovan. Iz Nintenda su razvijali igru za svoju prvu HD konzolu, Wii U, te su ju planirali lansirati 2013. godine. Međutim, serija odgoda rezultirala je time da je nova Zelda na kraju izašla kao lansirni naslov za novu Nintendovu konzolu – Switch, odnosno kao zadnja Nintendova igra za nesretni Wii U.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild u više je segmenata modernizirala svoj serijal kao prva igra u kojoj je kraljevstvo Hyrule bilo u potpunosti otvoreno. Postojala su neka učitavanja na ulasku u određena svetišta, ali je mapa najvećim dijelom pružala neprekidnu avanturu. Nakon uvodnog dijela, igrač je u BOTW bio potpuno slobodan i mogao je birati kamo će se zaputiti. Igra čak nije branila ni da odmah na početku odete u sukob s glavnim bossom i završite s igranjem – ako možete.

Jedna od najznačajnijih promjena u strukturi ove igre bila je ta što više nije bilo obaveznih tamnica kao u prethodnim Zeldama. Imali smo ovdje niz kraćih izazova, što se nekim fanovima nije svidjelo, ali je svakako bila dobra stvar što se izazove moglo rješavati na više različitih načina, nekad i krajnje domišljatim ili banalnim rješenjima.

Najveće zasluge za to imao je fizikalni model ove igre. Za razliku od većine igara na tržištu, fizika je u Zeldi funkcionirala kao u stvarnom svijetu, donoseći razne prilike i neprilike. Jedan od primjera koji se često navode kad treba opisati realističnost i detaljnost fizike u BOTW je efekt grmljavinskog nevremena na vaša oružja. Ako ste u ovoj igri za vrijeme oluje imali metalno oružje u rukama, riskirali ste udar groma.

Sustav borbe u BOTW-u je naoko bio vrlo jednostavan – nije bilo otključavanja novih poteza, nije bilo specifičnih finishera po oružjima i slično. Međutim, kad se ta borba spojila sa sustavom fizike, stvari su postajale gotovo sulude. Na primjer, igrač je usred borbe mogao na tlo baciti gljive i čekati da ih protivnik zapali svojim napadom, a potom skočiti iznad gljiva, izvaditi svoj mini-padobran te se zahvaljujući toplini vatre uzdići u zrak, izvaditi luk te ispaliti nekoliko strijela u protivnika.

Okoliš je u ovoj Zeldi izgledao isprazno kad ga se uspoređivalo s drugim igrama otvorenog svijeta. Međutim, razina interaktivnosti u Breath of the Wild bila je dimenzija za sebe. Uzmimo za primjer jedno obično stablo – ovdje se igrač mogao popeti na drvo kako bi pobrao plodove na granama, mogao je posjeći stablo, levitirati njime i spustiti ga na protivnike, zapaliti drvo, iskoristiti ga kao most…

Slično se može reći i za vizualnu stranu igre. Zelda: BOTW ni prije sedam godina nije bila grafički atraktivan naslov, ali tehničkom granularnošću i dan danas nadmašuje većinu današnjih igara. Dovoljno je samo zamahnuti mačem po travi da shvatite kako ovdje trava nije tek dekoracija okoliša nego ju možete i posjeći.

No, vrijedi spomenuti i to da je BOTW u brojnim segmentima označio pomak za svoj serijal. Bila je ovo prva Zelda u kojoj su cutscene važne za priču imale glasovnu glumu. Doduše, Link je ostao tihi protagonist.

Nintendova odluka da lansiraju Breath of the Wild od prvoga dana na novoj Nintendo Switch konzoli pokazala se jako uspješnom. Unatoč nekim tehničkim poteškoćama, ova je igra oduševila i kritiku i publiku, a rezultat je bio taj što se prodala u više od 31,6 milijuna primjeraka, što je bio najbolji rezultat u 30 godina Zelda serijala.

Mnogi su Breath of the Wild proglasili najboljom igrom 2017. godine, uključujući i nas u HCL-u. Danas se ova igra smatra jednom od najboljih koje je Nintendo ikada napravio. Premda smo u međuvremenu dobili i bolji nastavak, Tears of the Kingdom, mnogima je prva Zelda otvorenog tipa ipak ostala najdraža

Što vam je to 'Gaming kalendar'?

Komentari (31)

  • Bizon

    03.03.2023 - 17:23

    Igram se od 286-ice i ovo mi je jedna od najboljih igara ❤️

    • SonOfOsiris

      @Bizon, 06.03.2024 - 17:23

      Kao i svakom normalnom gameru, bravo

  • dragansimic22

    03.03.2023 - 18:57

    Igra puna contenta, čari, priča jednostavna, gameplay zanimljiv. Grafika pun pogodak, mehanike i fizikalni engine nadnaravno dobar. Meni nije jasno kako niti jedan developer ne može ovaku igru napraviti za Playstation ili Xbox.

    • YoyoOyOy

      @dragansimic22, 04.03.2023 - 05:30

      Ova zadnja rečenica ustvari boli 😂🤣 Stvarno kako? Na prvi pogled izgleda inferiornije od većine što X i P nude a kada pokreneš je u najmanju ruku u egalu, možda i bolja od mnogih top igara drugih platformi

    • PppPP

      @dragansimic22, 04.03.2024 - 15:55

      Wow, 9mj prešlo otkad je ova legenda popila ban

    • RPGamer

      @PppPP, 04.03.2024 - 18:38

      Dobro je prcao Zorana, zato je i popio ban. Šteta, meni je on bio super.

  • PppPP

    03.03.2023 - 19:47

    Ne čudi me da je tebi bolje što je priča jednostavna hehehe

  • Sayan

    03.03.2023 - 21:17

    Dobra igra,ni blizu najbolja Zelda.

  • Arcanist

    03.03.2023 - 21:18

    Skyrim je bila velika inspiracija za ovu igru

    • Goran1234

      @Arcanist, 04.03.2023 - 14:52

      Tvorci jesu govorili da im je Skyrim uzor,ali koliko sam ja shvatio uzimali su negativne stvari Skyrima i pokušali ih popraviti u BOTW.

    • SonOfOsiris

      @Arcanist, 05.03.2024 - 21:28

      Zelda je jedino mogla biti inspiracija za Skyrim i ostalim klonovima, pošto se serijal razvija preko 3 desetljeća

  • Cheesemassacre

    03.03.2023 - 23:56

    Jedna od najboljih igara ikad!

  • PrydaCro

    04.03.2023 - 07:25

    Remek djelo.

  • Duje0506

    04.03.2023 - 08:32

    Prva igra za Switch, prva Zelda. Nisam se moga odlipit od ekrana u pocetku. Grafika/art stil cudo, koristenje fizike/itema za kretanje okolisem/borbe cudo, osicaj avanture neopisiv…I onda je sve splasnilo nakon 20 – 30h. Isti mini bossevi, neizazovno, nekoristenje mehanika, nenagradivanje (sve isti itemi) za istrazivanje,itd…Osicaj avanture 0 bodova. Prica mi od starta nije bila interesantna, tako da mi je igra postala samo checklista. Risi shrine, odi negdi di nisi bija, skupi Korok seed… Igram je kad stvarno ne znam sto bi od sebe, i tako vec +2 godine. Da se razumimo, igra je dobra. Ali rijetko mi je koja igra od pocetne 10 pala na neku 7. Zanima me kakve su promjene napravljene za 2.

    • Duje0506

      @Duje0506, 03.03.2024 - 11:43

      Necu je nikad zavrsit. A u dvorcu sam.

    • PrydaCro

      @Duje0506, 03.03.2024 - 13:30

      Najjaci si, komentar iznad ti je valjan, ali meni je botw je bio vrh. Upravo zbog atmosfere i svijeta, nijedan open world mi nije sjeo kao u botw.

    • Duje0506

      @PrydaCro, 03.03.2024 - 16:14

      I potpuno mi je jasno zasto je nekom vrh, ili cak najbolja igra ikad.

    • Chimichangas

      @Duje0506, 04.03.2024 - 09:24

      ista stvar se i meni dogodila, nakon 20ak sati mi je sve postalo isto i nisam mogao nastaviti.. dosadno.

    • SonOfOsiris

      @Duje0506, 07.03.2024 - 15:33

      Baš atmosferu ima, al ajd dobro

  • Virty

    04.03.2023 - 09:10

    Mene nije privukla, kupio, igrao, odustao i prodao.

    • SonOfOsiris

      @Virty, 07.03.2024 - 15:35

      E to je posao ahhahaha

  • m4r1ju4n

    04.03.2023 - 16:42

    Prvo što mi je bilo čudno je nedostatak dungeona ali istraživanje je sve to nadoknadilo, hrpa primarnih i sekundarnih questova, doduše neki su bili banalni ali sve u svemu bilo je dobro i pomalo čudno. Dok nisam riješio Lost memories i shvatio da je Hyrule u stvari jedan veliki dungeon usporio sam te što više odgađao završetak igre. Jedini achivement koji nisam uzeo je Zlatno govance koje dobiješ kada skupiš 900 Koroka. Ali nema veze, 500 sati sati sam ulupao u ovu fenomenalnu igru sa svim DLC-ovima.

  • Bubimir666

    03.03.2024 - 10:53

    Imal sam predrasuda prema ovome iskreno, reko neću ni probat (Nikada nisam zaigral ni jednu Zeldu) kaj ja sam mali neki dečkić s predugom kosom i trčkaram okolo? Koja je ovo pm hahaha Igra je 15/10. Nemam riječi, ali imam preko 200h gameplaya na Switchu i jedino kaj mogu reći ekipi koja nije odigrala: Daj šansu. Kreni, nek te svijet uvuče, prepusti se haha. Eto 😅 Zaručnica mi za rođendan uzela TOTK i sad sam to krenuo, ne očekujem izvisiti razočaran. Iskrena preporuka (oriđiđi ili emulator, kako tko voli) svakom “pravom gejmeru” (Gledam te RPGamer 😅)

    • Lepoglava

      @Bubimir666, 04.03.2024 - 08:47

      Slažem se sa svim što si napisao.. Ali moram napomenuti pohvalu zaručnici na izboru poklona…Ženi ju čim prije:))

  • mii2o90

    03.03.2024 - 11:06

    Breath of the wild ima odličan world building i mehanike, ali po pitanju sadržaja je isprazan. Umjesto da Tiers of the Kingdom barem natrpaju onda sadržajem koji je očito manjka Nintendo napravi još veći svijet sa jednako malo sadržaja. Ok je igra za one koji vole sami sebi kreirati zabavu(Minecraft etc..), ali fali dizajniranih questova.

    • Duje0506

      @mii2o90, 03.03.2024 - 11:46

      Dakle, priskocit drugi dio.

    • mii2o90

      @Duje0506, 03.03.2024 - 13:29

      Zabavan je, ali ne bi se fokusirao na OCD istraživanje jer malo toga je zapravo vrijedno istražiti. Prešo sam oba i sve sam istražio tak da nije vrijedno toga, dovoljno je pratiti main q.

  • Virty

    03.03.2024 - 11:27

    Kako kome, meni nije pasala.

    • ihneacho

      @Virty, 03.03.2024 - 14:00

      Tako je, prešao samo ali ja sam na igru gledao bit će drukčije, meni je top što ja idem svijetom i penjem se po tornjevima, fajtam se. Ono istrazvacki open world, po tome je meni top igra, a ovo što onaj govori priča dobra e pa nidje veze.

  • SonOfOsiris

    03.03.2024 - 11:37

    Remek djelo 0 kategorije i dalje predobra

  • macgyver

    05.03.2024 - 12:53

    Odlicna igra, ali sad da je puno bolja od drugih slicnih igara, npr. AC Odyssey, nije. Sve je to na istu shemu, ako volis open world bit ce ti super, ako ne volis nece.

    Ok, ima vise fizike i tih stvari, ali realno, nije da ces to nesta pretjerano koristiti u igri. A ima i iritantnih stvari, npr. gotovo nemoguce penjanje kad pada kisa.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?