Što se dogodilo gamingu u 2025. godini?
U našem tradicionalnom pregledu još jedne gamerske godine koju ostavljamo iza sebe teško je pronaći pozitivne stvari. Ali, moramo pokušati.
Ne znam zašto, ali čim imamo neki pregled gamerske godine, uglavnom se podsjećamo na loše vijesti. Je li to zato što negativne stvari pamtimo duže ili je stanje u gamingu sve gore i gore? Ostavljam vama na prosudbu, no ovakvi tekstovi nisu tu da deprimiraju ljude pa si dajem zadatak da pronađem i nekoliko pozitivnih vijesti u pregledu gamerske godine 2025. Javim na kraju jesam li u tome uspio.
Dakle, idemo po već ustaljenom običaju vidjeti što je to obilježilo svijet videoigara u godini na izmaku.
Otkazivanja i gašenja igara
Nekad imamo godinu s gomilom odgoda, no ova nije bila takva. Bila je još gora – jer je otkazan ogroman broj igara, vjerojatno najveći u svih 25 godina ovog stoljeća. Evo kratkog podsjetnika na samo neke od igara koje nećemo igrati. Wonder Woman, Black Panther, Perfect Dark, Everwild, Contraband, Transformers: Reactivate… A to su samo one koje su bile najavljene. Otkazana je i Mandalorian igra tvoraca Titanfalla, prekinut je razvoj God of War multiplayer igre, neće biti nove MMO igre tvoraca The Elder Scrolls Onlinea…
Uz to smo imali i mnogobrojna gašenja igara. Neke su nestale jer nisu bile dovoljno popularne, kao što su npr. XDefiant, Anthem, Dauntless, Steel Hunters ili Spectre Divide… I možda ćete reći da za njima nitko neće žaliti, no čak i popularne igre gase podršku za stare platforme. Genshin Impact, Rust i PUBG: Battlegrounds više se ne mogu igrati na PS4/XBO konzolama, nema više igranja Beat Sabera na PSVR-u, nijedna FIFA više nema živući multiplayer (ok, to možda i nije loše)…
Sve ovo ostavlja dojam industrije koja slijepo ganja prolazne trendove, u kojoj bi svi rado htjeli svoj dio kolača prije nego se kolač ispekao. Jasno je da ne mogu sve igre biti uspješne niti realizirane, ali u 2025. godini je baš bilo naglašeno kako značajan dio gaming industrije ne mari za interes igrača već se fokusira isključivo na utrku za vrećama novca.
Zabranjivanje i cenzuriranje igara
Kad se igre nije otkazivalo i gasilo, neke su se organizacije trudile diktirati što bi u videoigrama trebalo biti prihvatljivo, a što ne. Na udaru su prvenstveno bile igre erotske, pornografske i seksualne tematike. Jedna je australska grupa dušebrižnika našla načina kako pritisnuti Steam i preko pružatelja transakcijskih usluga natjerati Valve da promjene pravilnik o objavi igara na Steamu. Kažu da štite djecu od nemorala, no možda je to zaobilazno postavljanje svjetonazora?

Međutim, nisu bile sporne samo igre s golotinjom i perverzijama. Prašina se podigla i vezano za igru Horses, kojoj je zabranjena mogućnost prodaje na Steamu i Epicu – navodno bez konkretnog obrazloženja. Developer kaže kako je njihov slučaj bio medijski popraćen, ali da se drugi developeri svakodnevno susreću s nedovoljno jasnim pravilima što se smije prikazivati u igrama, a što ne smije. I nije baš transparentno tko je moralni sudac svemu tome.
Poskupljenje svega gamerskog
Gaming je uvijek bio skup hobi, nećemo se lagati. Samo je u 2025. prerastao u još višu kategoriju luksuza. PlayStation 5 ne samo da je poskupio, nego je Sony retroaktivno odlučio smanjiti kapacitet diska PS5 Slim Digital konzolama – naravno, bez spuštanja cijene. Xbox je poskupio dvaput u jednoj godini, a još je veći udarac bio poskupljenje Game Passa koji nove igre sada donosi samo u najskupljem rangu. Nintendo je prvi probio psihološku granicu s cijenom od 90 eura za fizičko izdanje Mario Kart Worlda…

Spas je u PC gamingu, mnogi su pomislili. A onda je krajem godine cijena memorije otišla u nebesa te je samo pitanje vremena kada će za sobom povući sve ostalo. Čujemo glasine da Samsung prestaje proizvoditi SATA SSD-ove, Nvidia planira smanjenje proizvodnih kapaciteta za GeForce grafičke kartice i ništa od toga ne sluti na bolja vremena za gaming. Skupo je – i bit će još skuplje.
AI histerija s oba kraja
U 2025. je godini AI tehnologija napravila pravi dar-mar u industriji videoigara. Gameri su postali alergični čim developeri koriste generativni AI za izradu igara koje im potom naplaćuju. No, mačak je već pobjegao iz vreće i neće se u nju vratiti – već 52% proizvođača koristi AI u razvoju igara na ovaj ili onaj način. I nekad pređemo preko toga kad za primjenu AI tehnologije ne znamo ili je igra inače dobra pa nam to ne smeta. A nekad se igramo lova na vještice, tražeći da izrada videoigara bude apsolutno čisti posao bez AI tehnologije. Možda bi bilo najbolje da se konceptualni crteži uopće ne stvaraju digitalno pa da budemo 100% sigurni kako AI nije imao ništa s njima…
Situacija je zamršena i definitivno idemo prema nekoj divljoj i neodređenoj budućnosti, a da pritom nitko zna kamo će nas primjena AI tehnologije točno odvesti. Možda razvoj skupih videoigara više ne bude trajao pola desetljeća. Možda nam videoigre postanu bezdušne. A možda se AI na kraju bude igrao s nama. Kako god bilo, u 2025. se to sve baš zakuhalo i stanje postaje vrelo.
Xbox ispao iz utrke
Microsoft je u 2025. odlučio da je Xbox svaki uređaj na kojemu se mogu igrati Xbox igre. No, kad se Xbox igre mogu igrati na svakom uređaju, onda Xbox više nije ništa drugo osim nekakvog koncepta. Pogotovo kad su Halo, Gearsi i Forza na PlayStationu, a prijenosni Xbox i sljedeći Xbox su Windows PC uređaji… isti oni na koje nasilno guraju Copilot AI funkcije koje rijetki korisnici žele.
Pomalo je zastrašuje kojom se brzinom Xbox urušio kao brend, izgubivši povjerenje i najzagriženijih fanova. U Americi ovih blagdana Xbox konzole nisu bile ni treći najprodavaniji hardver iza PlayStationa i Nintenda, ljudima je privlačnija bila neka anonimna konzola bez kontrolera. Zbog svega ovoga možemo reći kako je Xbox ove godine praktički postao Ex-Box.
Barem Nintendu ide dobro…
Nintendo je u 2025. razbio kletvu da im svaka druga konzola financijski podbaci u prodaji. Ne samo da se Switch 2 prodaje bolje i brže od prvog Switcha, nego je i najbrže prodavana konzola u povijesti svih konzola. I to je prilično impresivno postignuće jer je i najskuplja Nintendova konzola do sada.
Može se ovo promatrati i negativno i pozitivno, ali treba nam pozitive pa ćemo reći kako je ovo definitivno dobitak za industriju videoigara. Kao prvo, uspjeh Switcha 2 pokazuje kako na tržištu konzola još uvijek ima prostora za rast, što god Microsoft i Sony mislili o tome. Kao drugo, brzo rastuća platforma poput Switcha 2 developerima pruža isplativost i priliku da prošire doseg svojih igara, prvenstveno na mlađe generacije igrača koje Switch 2 okuplja.
Neočekivani indie uspjesi
Znamo već da indie igre mogu ostvariti ogromne uspjehe. Terrarria i Stardew Valley zajednički su prodale više primjeraka nego Red Dead Redemption 2. Bez obzira na to, 2025. je definitivno bila u znaku uspješnih indie igara. Govorimo o tome kako je kooperativni hit R.E.P.O. prodan u 15 milijuna primjeraka, Peak je dosegnuo 10 milijuna igrača, Schedule I oko osam milijuna, Hollow Knight Silksong sedam milijuna… To su neke od najprodavanijih igara tekuće godine, a dobar dio gamera za njih nije ni čuo.
A onda imamo i one uspješnice nezavisnih timova koji su imali pomoć vanjskog izdavača. Novi IP-jevi kao što su Clair Obscur i ARC Raiders prodali su zajednički više od 10 milijuna primjeraka. Split Fiction se prodao u više od četiri milijuna primjeraka, Ball x Pit je prodao milijun… Lijepo je vidjeti da je 2025. bila u znaku toliko novih imena i da ih je toliko ostvarilo komercijalni uspjeh.
Kineska gaming mašinerija je eksplodirala
Dok se na Zapadu steže remen te se od developera traži da igraju na sigurno, kineska gaming industrija se razmahala i postaje sve utjecajnija. Nova generacija kineskih igara dolazi s većim ambicijama i još raskošnijom prezentacijom. Možda su kineske igre tematski slične i teže pamtljive, ali provjerite si Phantom Blade Zero, Swords of Legend ili Blood Message – ma ludo je kako te stvari izgledaju!
Vidjeli smo s Black Myth: Wu Kongom kako iz Kine mogu doći kvalitetne stvari, a ne samo kopije onoga što se već pokazalo uspješnim. Tako da veseli što i taj dio svijeta jača na karti gaming industrije.
Povijesni trenutak: Linux čini 3% PC gaminga!
Malo sarkastično, ali je interesantno da je operativni sustav Linux tijekom 2025. postao privlačan u kontekstu gaminga. Daleko smo još od toga da može poslužiti kao prava alternativa Windowsima, ali u određenim scenarijima zapravo pruža više mogućnosti nego sami Windowsi. A ovo morate cijeniti i čak da vas Linux baš nimalo ne zanima. Jer konkurencija je dobra, a Windowsi u kontekstu PC gaminga konkurenciju nisu imali već desetljećima.
Sad kad je Steam stao na stranu Linuxa i razvija svoj hardverski ekosustav, u Microsoftu najednom shvaćaju da imaju dosta posla ako žele učiniti Windowse najboljom platformom za igranje igara. Sve da Linux nikada ne dođe ni do udjela od 5% korisnika Steama, nešto se pokrenulo i nešto se događa.
A ovome se tekstu događa to da je došao do svog kraja. Našlo se tu i nekoliko pozitivnih stvari za istaknuti da ne bude sve totalna bedara. Najmanje čemu se možemo nadati jest da tako bude i sljedeće godine.






























































Darcoolio
18.12.2025 - 18:17Možda i najčudnija gaming godina ikada kad se sve sabere i oduzme.
vragec25cro
18.12.2025 - 18:26Meni sasvim solidna godina.Izašao novi Ac koji mi najbolji do sad i novi Batlefield koji nije loš iako Ea s updejtima pokusava da ga unisti ostalo klasika malo Fifa i Minecraft uz neke usputne igre
Stecajni_upravnik
18.12.2025 - 19:36Indie igre i Kinezi po meni… I jedni i drugi su uneli neko sarenilo tokom godine i napravili vise dobrih naslova
mirkunjaaa
18.12.2025 - 19:46Sve je poskupilo abnormalno.
Imamo konzole stare 5 godina koje su skuplje nego po izlasku i potencijalno će sve još poskupit. PC komponente, igre….ma sve je otišlo gori.
Jedna jako loša godina iz te perspektive.
Što se tiče igara mislim da je godina ok a meni koji ne kupujem igre odma po izlasku reka bi izvrsna.
Igralo se svega i svačega i dobro zabavilo.
Sljedeće dvi očekujen da budu i bolje jer ne planiram nikakve izdatke za novi hardver nego samo uživancija u igrama. 👌
cempa
18.12.2025 - 21:02covik objasnia https://www.youtube.com/watch?v=6yAHJTSxa90&t=461s
Bojko
18.12.2025 - 21:28Dok indie developeri jadikuju kako je indev scena u problemima, istovremeno igrači masovno kupuju upravo indie naslove i polako ali sigurno okreću leđa korporativnoj AAA mašineriji. Dobra godina.
Apocalypse4987
18.12.2025 - 23:19Nećemo se lagat, otvorija sam članak samo radi thumbnaila, i to lijeve strane thumbnaila
moordrak
19.12.2025 - 00:48Vrijeme provedeno za kontrolerom proteklih je 365 dana za mene bilo prilično kompaktno. Riješio sam se svih konzola, svih pretplata, uglavnom su se igrali kineski hitovi, gatche i tu i tamo koji dobar indie. Kako sam predvidio na početku godine, cijene grafa su se u zadnjem kvartalu 2025. smirile. Nabavio sam si nove igračke. Zato su cijene svega ostaloga podivljale. Konzolama se neću vratiti tako skoro. Bome, i nadogradnja PC-a će malo pričekati. Nikada više nisam zarađivao i nikada manje nisam trošio na svoje hobije. Čudna neka godina.
DiVojic
19.12.2025 - 01:37Kliknuo sam na članak jedino radi naslovnice xD