HCL.HR

PlayStation 5 je jači od sudbine, a ovo je klikbejt, ali nikada nećete pogoditi zašto

Zoran Žalac 27.08.2019.   •   72 komentara


Neslužbene informacije o sljedećoj generaciji konzola domaćim su portalima postale pravi magnet za prenošenje neprovjerenih, sramotno siromašnih, a vjerojatno i neistinitih glasina.

Već neko vrijeme domaćim medijskim prostorom na internetu kruže senzacionalistički članci o PlayStationu 5 koji mi svako malo dignu tlak, a ja inače nemam problema s tlakom. Iz profesionalne kurtoazije neću imenovati izvore takvih članaka, ali sam siguran da ste ih vidjeli jer si neki manji gaming portali tim žutilom nastoje podići posjećenost, a najposjećeniji portali time nastoje doći do publike koju gaming zanima tek marginalno. U takvim člancima sljedeću se Sonyjevu konzolu predstavlja kao drugi dolazak Isusa Krista, spominje se kako će biti snažna kao sila od deset nuklearki bačenih na Hirošimu i Nagasaki. Naravno da karikiram, ali stvarno stanje u takvim člancima nije daleko od toga.

Prije nego me netko prozove za licemjernost, priznajem da i mi na HCL-u povremeno bućnemo u domenu senzacionalizma i žutila. Ne prenosimo ni mi isključivo službene informacije. Često nas znate optužiti za tzv. clickbait i mi se jednako često opravdavamo uz objašnjavanje zašto neke informacije nisu „klikbejt“. Čim se moramo pravdati znači da nešto nije ok, ali ako ćemo tako, što je uopće „ok“ u današnjem svijetu, bilo onom medijskom ili stvarnom?

Na primjer, prošloga tjedna prenijeli smo informaciju o navodnom izgledu ranog modela PlayStation 5 konzole uz pomalo zafrkantski naziv: „PlayStation 5 mogao bi izgledati kao svemirski brod“. To je jedna od rijetkih vijesti o PlayStationu 5 koje smo mi prenijeli u zadnja dva mjeseca, premda se na drugim domaćim portalima u tom razdoblju o PS5 konzoli moglo pročitati sve i svašta – da je snagom u rangu RTX 2080 kartice, da je definitivno jača od novog Xboxa i sl. Naravno, naslovi takvih „vijesti“ samo što nisu glasili „PlayStation 5 je jači od sudbine“.

Zašto smo onda prenijeli neslužbenu informaciju o izgledu navodne PS5 konzole, a nismo pisali da je PS5 snažan preko 9000 teraflopsa?

Kao prvo, stvar je u kredibilnosti izvora. Jedno je kad je izvor podataka registrirani patent, a drugo je kad netko anoniman podijeli glasinu na Twitteru ili Redditu tvrdeći kako mu tetak radi u Sonyju pa mu je otkrio sve tajne i zaprijetio smrću ako ih proširi u javnost, ali pritisak je bio velik i on je predobra osoba da to ne bi podijelio s napaćenim narodom.  Nije svaka glasina ista – u nekoj ima manje ili više potencijalne istine, u nekoj je nema uopće.

Kao drugo, podloga je ključna i važno je da se informacija može staviti u objašnjivi kontekst. Lako je reći da će PS5 donijeti spektakularne stvari na polju grafike, ali ako ne znaš objasniti što je spektakularno u tim stvarima, a nemaš ni dokaze kojima bi to oprimjerio – članak nema opravdanja za postojanje. To je kao da pišemo vijest kako će budući proizvod iz Kraša biti slatkog okusa. Nasuprot tome, u vijesti o navodnom izgledu rane PlayStation 5 konzole nastojali smo objasniti te  educirati čitatelje zašto bi takav izgled imao smisla, zašto nije konačan i što je to dev kit model konzole. Kad god postoji podloga za postavljanje šireg konteksta, vijest nije uzaludna.

Potpuno sam svjestan da u medijskom prostoru današnjice nema mjesta isključivo za provjerene informacije i znalačko nagađanje. Znamo svi zašto se pišu naslovi kakvi se pišu i zašto se prenose glasine na razini „rekla-kazala“. Svejedno, smeta me – ne zbog klikova nego zato što takvo smeće od sadržaja guši istinite i korisne informacije relevantnih izvora. Zapravo me najviše smeta što se takvim člancima peca raja na istoj, ali baš istoj psihološkoj razini kao s člancima o tome da je nekoj estradno eksponiranoj ženici ispala sisa na Instagramu, a ona se zapravo htjela pohvaliti novom frizurom na odmoru na Glapagosu u naručju preplanulog partnera. Jer grafika je jedino što može biti bolje na PlayStationu 5!

Ne, naravno da nije. Idemo pričati o tome da bi PS5 trebao imati otvorena vrata za opciju igranja s igračima na drugim konzolama; idemo pričati o tome da je 60 fps-a važnije od podrške za 8K rezoluciju; hajmo pisati o tome da će sljedeća generacija konzola po prvi put u povijesti donijeti igre dizajnirane za SSD-ove; hajmo raspravljati o tome što se može poboljšati u segmentu kontrolera; idemo isticati važnost kompatibilnosti s postojećim igrama; idemo naglašavati da bi cijena novih konzola mogla skočiti s obzirom na najavljeni hardver; hajmo objasniti kako su ulaganja u hardver tek pola priče i da apsolutno ništa ne znači ako PS5 bude jači od Xboxa ako Xbox bude imao širu ponudu igara jer masovno kupuju talentirane studije i guraju pretplatnički model za koji Sony trenutno nema alternativu.

Ako već moramo pisati o BOŽANSKOJ grafici novih konzola, hajmo objasniti što će točno biti ljepše i gdje se uopće može ostvariti napredak. Neki su igrači uvjereni da sve igre danas imaju vrhunsku grafiku i da je nepotrebno kukati ako animacije lica nisu savršene. Idemo objasniti da uvijek može bolje i da bolje treba očekivati ako se plati više.

Naravno, to su teme koje nisu dovoljno atraktivne za čitanje, baš kao ni umjetna inteligencija u igrama, fizikalni modeli, fleksibilnost enginea, itd. Lakše je napisati neki površni članak o tome da će PlayStation 5 biti „prava zvijer“ jer su procurili rezultati sintetičkih testova koji daju neke velike brojke i sve samo ne nešto konkretno. Doduše, ne treba svu krivnju svaliti na medije jer su i sami proizvođači konzola često prodavači zmijskog ulja.

Teoretska snaga konzola može se kvantificirati, ali suludo obećanje o tome da će iduća generacija Xboxa donijeti do 40 puta bolju izvedbu igara je notorna glupost. To se definitivno ne odnosi na sve igre i takva izjava je jako blizu obmanjivanja javnosti. Igra koja je zaključana na 30 sličica po sekundi ne može magično raditi 40 puta bolje samo zahvaljujući snažnijem hardveru. Na njezinom je tvorcu da ju učini boljom, a nisu svi u industriji igara jednako sposobni iskoristiti snagu dostupnog hardvera. Ako se pak misli da će se nove igre izvoditi do 40 puta bolje od starih, kako je to mjerljivo ako te nove igre ne budemo mogli igrati na hardveru starih konzola?

Slično je i sa spominjanjem podrške za 8K gaming. To nikako ne treba izvlačiti iz konteksta jer igranje u 8K rezoluciji trenutno nije stvar ni u domeni PC gaminga. Čak i da je to neko obećanje za budućnost, veće su šanse da će za 8K rezoluciju biti spremni novi modeli sljedeće generacije konzola, tamo negdje 2023. godine, najranije.

Ništa se nakon ovih redaka neće promijeniti „u tuđem dvorištu“, ali morao sam se negdje malo ispuhati. Nadam se da sam barem uspio prenijeti misao kako novu generaciju konzole ne treba vezati isključivo uz sirovu snagu i perverzno lijepu grafiku. Podsjetite me na to, molit ću vas, kad budem slinio za 8K remasterom Metal Gear Solida. Ako mi tlak u međuvremenu ne skoči od naslova kao što su: „Moj PlayStation 5 je jači od tvog tate“ i „PlayStation 5 je prava zvijer, treba ga držati u zoološkom vrtu“.

U slučaju da negdje vidite ove naslove vijesti, ja nisam njihov autor i ne vodim dupli život noću.

Označeno sa: ,

Komentari (72)

  • trulex

    27.08.2019 - 15:13

    Evo nisam ni pročitao članak ali ova slika što kruži internetom kao da je ps5 nema veze sa životom, ovim mediji gnjave sony da nam da izgled nove ps konzole.

  • Zvonimir Komar

    27.08.2019 - 15:28

    Ovo sa 8K je nešto na što se samo najveći neznalice mogu pecati i pecaju. Nezgodno je što čak i neki mediji o tome pišu/govore implicirajući da će nove igre AAA produkcije moći raditi tako. Ako se ne varam, netko iz Sonya je službeno rekao isključivo to da će PS5 imati 8K output, što znači doslovno da će moći bacati 8K video na TV npr. i slično. Nikome tko zna išta o hardveru današnjice ne pada na pamet da bi to moglo imati veze sa gamingom u nekom značajnom smislu. Naravno, sigurno će ići tetris u 8K i 60fps i indie igre tipa Thomas was alone, Spelunky i sl., ali to je druga priča.

    • Apocalypse4987

      @Zvonimir Komar, 27.08.2019 - 15:42

      ako se žele razvijati putevima VR-a, onda je rezolucija 8k više nego potrebna, u protivnom 4k se odlično vidi na trenutnim televizorima. Iako su prvi 8k televizori izašli još 2012, nisu baš raširena pojava.

    • moordrak

      @Zvonimir Komar, 28.08.2019 - 00:14

      TV paneli su sve veći i veći, što znači, opravdana potreba za prikaz više detalja na ekranu ipak postoji. Govorim iz osobnog iskustva. Ako za koju godinu budem kupovao novi TV, to sigurno neće biti ništa ispod 170cm dijagonale. Na njoj 8k rezolucija itekako ima smisla. Drugi problem je hoće li 8k biti prihvaćena od svekolikoga puka zbog paprene cijene. Sve u video-lancu mora podržavati 8k kvalitetu, što ponovno rezultira visokom cijenom popratne opreme. Nisu svi tek tako spremni mijenjati ili poboljšati trenutne “igračke” po policama 🙂 Stream u 8k ne želim niti zamišljati. Valjda bi direktno staklo trebalo ubosti u TV…

  • vragec25cro

    27.08.2019 - 16:17

    E sad ste me raqstužili 🙂 Dobar članak Zorane,pročitao ja i prošli da je ono samo dev kit izgled,ali meni se sviđa taj V dizajn.

    • deanHR

      @vragec25cro, 27.08.2019 - 18:20

      Ma izgleda ko blok motora. Zakon

    • vragec25cro

      @deanHR, 27.08.2019 - 20:42

      Izgleda inovativno i drugačije od svega do sad,a to se meni sviđa 🙂

  • TypicalHog

    27.08.2019 - 16:26

    Ovo vezano za 40 puta bolju izvedbu se očito ne odnosi na grafičku izvedbu igara. Iz videa je lako zaključit da se radi o boljoj izvedbi SSD-a.

  • marko1106

    27.08.2019 - 16:36

    Ma strasno. Naslovi tipa najaci playstation do sad. Nemoj je.at ono ja mislio napravit ce slabiji.

    • Lord_Sec

      @marko1106, 27.08.2019 - 16:49

      Hahaha dobra

  • elentari

    27.08.2019 - 17:11

    Super članak!

  • Wolfboy

    27.08.2019 - 17:26

    Khm lvl8 khm weekly bilyte khm fake ps5 khm

  • deanHR

    27.08.2019 - 18:20

    Ovo je najbolji članak kojeg sam do sada pročitao na HCLu. Ovo se mora pohvaliti a nadam se da će netko i nagraditi. Gg, Zoki.

  • Ivan Golubic

    27.08.2019 - 18:26

    Ma ludost pišu gluposti koji 8k šta vam je. Ok možda će i bit 8k ali onda će te televizor koji podržava 8k platiti skuplje od konzole. I one priče da će PS5 bit jači od PC-a pa to moraš lud bit da povjeruješ. Definitivno će bit jači od nekih PC-eva, ali generalno neće bit jači od prosječnog gamerskog PC-a (mislim na PC-eve koji će bit u vrijeme izlaska konzole). Čak i ako bude jači od PC-a izdat će ga omjer cijene i kvalitete jer će sigurno bit skuplji nego pc sa sličnom konfiguracijom (ne uračunavajući televizor, odnosno monitor i ostalu opremu jer tad bi cijena premašila duplo jači PC i monitor s njm (sad malo pretjerujem ali nisam ni daleko od istine)). I ove laži da će bit ko RTX 2080 mislim čak i ako je to istina tada kad PS5 izađe ta kartica će bit prošlost. Sad će počet stavljat SSD u konzole i tako dio po dio konzole će postat zapravo umanjena verzija PC-a. Zagovornik sam PC-a i ne bacajte pare na konzole samo priključite kontroler u PC. Možda konzole imaju prednosti ali imaju i mane. I PC se može priključiti na TV. Vjerujem da će i PC-evi vjerojatno uskoro dobit podršku za 8k. I kad gledaš sve što ima jedna konzola napravljeno je uz pomoć PC-a i po tom pitanju konzole zaostaju. Ako se zaželite ljepšeg gaminga morate kupiti novu konzolu koja je ,naravno ,skupa dok PC možete nadograditi za puno manje novce. I da primjetio sam puno članaka i slika o PS-u 5, kao i Zoranu digne mi se tlak i postane mi muka čim pročitam naslov i samo sjedim i gledam do kud će ljudi izmišljat laži. Ne znam šta više reć o ovome jednostavno strašno. Ljudi držite se PC-a za njega ne trebaju nikakve pretplate za online igranje, ne treba vam neki skupi TV jer je monitor do 1000kn dovoljan.

    • nemessis

      @Ivan Golubic, 27.08.2019 - 19:07

      Ma sta pricas konzole su zakon imam i hig tech pc i konzole i prenosne konzole i sve je zakon, pravi gamer sve voli taliti neovisno na kojoj je platformi, nemoj previse filozofirati….

    • movie

      @Ivan Golubic, 27.08.2019 - 20:10

      Samo ti treba računalo od 15k kuna svakih par godina. Nekako mi draže platiti online igranje te jednu konzolu u 6 godina i udri brigu na veselje…

    • vragec25cro

      @movie, 27.08.2019 - 20:48

      Kojih 15 000 kn ili 2000$ da ljudi razumiju za pc?Ja svojega uzeo 2015(u jbt vrijeme da razmišljam o novom)neki srednji rang 5500kn ili oko 800$ još uvjek nema naslova kojega ne mogu igrati večina na medium high.,prije nekih godinu dana uzeo ps4 +tv koji trebao za ps 4 5200kn(3000 kn tv 2200 ps4 3 godine nakon pc)znači tri godine starije čak me ispalo i skuplje.Ok xbox mi ispao jeftinije jer nisam trebao tv 🙂 ,ali sad mi viška ps4.

    • movie

      @vragec25cro, 27.08.2019 - 23:17

      Ne interesira me igranje igri na kenja računalu na medium high postavkama. Ili sve na max ili ništa. Svojevremeno sam samo proc i grafulju platio 8000kn. A gdje su sve ostale komponente? Zato kažem, konzole su zakon. Igranje fife u 4k s hdr na PS4 je fantastično. Ne interesira me računalo za to a i igranje fife nema više smisla na računalu. Da ne pričam sada o još nekim igrama u 4k s hdr. Što tv ne pribrojiš xboxu pa bi te PS4 ispao jeftinije?

    • vragec25cro

      @movie, 28.08.2019 - 09:19

      Zato jer kupio tv zbog ps4,tek par mjeseci kasnije uzeo xbox.Kbg svatko zna svoje i igra na ¢emuvželi,zato i napisao komentar gore kad se svako malo spominje pc za 2000€ koda slabiji nemože igrati ako dobro složen.

    • pleto

      @movie, 28.08.2019 - 09:33

      Ne kužim kad kupuju Tv za ps4, pa šta do tad nije imao tv? Šta nije ps4 spojio na monitor od pc-a?! Jbg ja sam kupio ps4 zbog Tv-a koji je bio 4H 10 bit-ni HDR panel i nisam netko tko gleda netflix pa potencijal tv-a nisam mogao nikako drugačije isprobati nego da kupim ps4. Prije toga oduvijek samo PC igrao a od sonya imao samo originalni PS kao klinac. Mene je po toj logici PS4 “izašao” besplatno jer je kupljen kao dodatak za TV koji je kod mene izbacio PC iz upotrebe i sad više ni ne trošim pare na PC nadogradnje. “Win win” kako god okreneš

    • Masterchief

      @movie, 28.08.2019 - 16:15

      Ako želiš igrati na max ili ništa, zašto želiš kupiti konzolu i zašto ih braniš? Aha, želiš igrati CINEMATIČNE igre na 30 FPS. Bože, koliko CONSOLE PEASANT-a ima na kugli zemaljskoj… Žalosno…

    • movie

      @Masterchief, 28.08.2019 - 17:28

      Gle, ja imam i računalo i PS4, na računalu se više ne igram a dok sam se god igrao to je bilo sve na max. Vidim da mi je računalo i danas jače od nekih koji gorljivo brane pc. Grafičku sam platio nešto preko 4k kn samo da bih igrao tomb raidera sve na max. Nakon toga više nisam instalirao igru na računalo. Veći gušt mi je igrati na velikom oled ekranu s uključenim hdr fifu nego na bilo kakvom računalu. Ovih par ekskluziva što sam igrao na PS4 stvarno je gušt igrati na ekranu koji izvuče maksimum iz konzole. Veselim se što će tek izvlačiti sljedeća generacija konzola.

    • Masterchief

      @movie, 28.08.2019 - 16:11

      Console peasant. 15k kuna svakih par godina? Znaš da se PC može NADOGRADITI, i to DIO po DIO? Da, traje 6 godina, ali po tvojoj logici već nakon 2 godine je toliko slaba da bi trebao nadograditi… Žao mi je koliko ima neinformiranih peasanta koji pokušavaju obraniti gluposti konzola…

    • movie

      @Masterchief, 28.08.2019 - 17:43

      Prvo, ja ne branim ništa a drugo, znam koliko sam na računala potrošio u preko dva desetljeća. Trošio sam iz svog gušta i zato što sam mogao. Rekao sam svakih par godina iako sam ja računala mijenjao nerijetko i svaku godinu. Uvijek sam kupovao samo intelove procesore i to vrh njihove ponude. Znaš i sam da s novim intelovim procesorom dolazi i novi socket pa samim time i nova matična. Samo te dvije komponente su nerijetko prelazile preko 8k kuna. Tome dodaj uvijek novu nvidia grafulju i eto blizu smo te cifre s kojom se sprdaš. Uvijek sam želio i imao najbolje što se nudilo a to se plaćalo. Žao mi je što nekoga sudiš po sebi i svom načinu krpanja računala. Ja to nikada nisam radio. Od izlaska PS4 isključivo se igram na PS zato što me pokvarena stoka potjerala kao i mnoge s računala na PS ako želiš na miru i daleko od prevaranata igrati fifu. Imao sam top model philips televizora a ove godine sam si samo radi fife i filmova u 4k hdr kupio novi LG oled C9. Meni je uživancija pokrenuti igru i igrati bez obzira što je igra ove godine jako loša. No gušti koje pruža takav televizor su veliki. Da ne pričam o još nekim eskluzivama koje koriste 4k hdr.

    • Petar Marjolovic

      @movie, 28.08.2019 - 20:03

      Koliko sam ja svatio ti na pceve trošiš desetine tisuća kuna i onda pljuješ po njima. I govoriš o tome da su konzole bolje?

    • movie

      @Petar Marjolovic, 28.08.2019 - 21:09

      Gdje sam ja to pljuvao po PC? Samo sam rekao da je za prosječnog igrača konzola jednostavnija i jeftinija opcija koja donosi uz solidan tv dobru zabavu. S obzirom koliko sam novaca od 1995 do 2015 godine potrošio na PC mislim da mogu nešto o tome reći. Nakon izlaska PS4 više mi PC nije gušt jer sadašnja generacija konzola pruža dobru zabavu na novoj generaciji televizora. Sve to izgleda jako lijepo uz neusporedivo više igrača nego što ih ima na računalu. Po meni danas prosječan igrač ne bi trebao imati prevlikih dilema na čemu će igrati a po izlasku nove generacije konzola to pitanje će postati suvišno.

    • Masterchief

      @movie, 28.08.2019 - 21:06

      Oprostite Bill Gates što nisam toliko bogat i “pametan” da svake godine kupim praktički novo računalo. Normalna osoba to neće raditi jer nije potrebno i jer je glupo. Daleko od prevaranata? Ja ne igram Fifu i te gluposti, ali sumnjam da većina ljudi koji ju igraju na računalu imaju cheatove. A znači, nije da 99% grafički ima HDMI output te da se ne može spojiti na televizor…

    • movie

      @Masterchief, 28.08.2019 - 21:34

      Opet se sprdaš a prvi si pokušao dijeliti pamet i lekcije kako se nadograđuje računalo. Normalna osoba radi ono što joj je gušt, pogotovo ako ima mogućnosti. Frend mi ima firmu s informatičkom opremom. Kupio bih od njega komponentu i kada izađe nova ovu sam mu vratio i zamijenio za novu uz neku nadoplatu i uvijek sam imao novi računalo. Zašto to ne bih radio ako sam imao mogučnost? Uvijek sam dobijao komponente po gotovo nabavnoj cijeni i uvijek mi ih je mijenjao za one koje sam htio. Ako ne igraš fifu kako možeš znati što ljudi imaju ili nemaju? Ustvari broj igrača fife na računalu je danas zanemariv. Nema ih niti 200k dok ih je samo na PS oko 10 milijuna. Sada, logično pitanje, na čemu je bolje igrati fifu? Opet brzaš sa zaključcima. Moje računalo je teško preko 20 kg. Samo kućište corsair obsidian 800 je teško preko 16 kg. Stoji mi na galeriji. Ja bih ga trebao znači svaki put kada igram nositi po stepenicama gore dolje do televizora koji je u dnevnom boravku. Nije da imam toliku želju. Jednostavnije mi je na tv spojiti konzolu, zavaliti se u trosjed i igrati.

    • Petar Marjolovic

      @movie, 29.08.2019 - 00:12

      Kupiš kučište od agrmiranog betona pa se žališ da ti ga je teško podignut. Ne govorim ja o tome da ti nebi trebao imat dobar pc nego to da ne treba davat prednost ps-u u odnosu na pc. Kao što sam prije rekao gaming je tek pola funkcije na pc-u. A po pitanju nošenja kučišta imam rješenje da kupiš neki metarski hdmi kabel. 🙂

    • movie

      @Petar Marjolovic, 29.08.2019 - 23:33

      Ja se ne žalim samo ti kažem da nije svima zgodno iz nekog razloga seljakati računalo po kući niti to svakoga interesira. Računalo mi je spojeno na u to vrijeme najbolji dell monitor a konzola na jedan tv. Ako ne želim slušati ženu u dnevnom boravku, poberem konzolu i odem na drugi tv. Svi zadovoljni.

    • Petar Marjolovic

      @movie, 30.08.2019 - 15:15

      Pa istina. I ovako je teško pobjeći od žene a još sa nezgrapnim kučištem od 20kg… 😉

    • Masterchief

      @movie, 29.08.2019 - 09:20

      Neka normalna osoba radi što želi, ali ti govoriš kao da je POTREBNO svake godine novo računalo kupiti. To što ti je računalo teško 20 kg je do tebe, ako ti smeta težina kućišta, zašto ne kupiš neko laganije kućište? Ima ih bezbroj! Po VAŠOJ logici mogu i ja reći da je meni konzola spojena na monitor na radnome stolu gdje mi je setup, a računalo na TV pa zašto bi nosio konzolu gore dolje po stepenicama i onda spajao na TV pošto je već toliko teško uštekati HDMI kabel u TV i POWER kabel u utičnicu ili produžni kabel. Jednako je jednostavno spojiti oboje i zavaliti se u trosjed i igrati. Ako te netko pobijedi FIFI, to ne znači da ima skripte i Bog zna što sve ne.

    • movie

      @Masterchief, 29.08.2019 - 23:28

      Ne ja to nisam rekao, to ti kažeš. Ja sam rekao da sam mijenjao računala gotovo svaku godinu jer sam to mogao i jer mi je to bio gušt. Isto tako sam rekao da ako želiš igrati igre onako kako su ih zamislili izdavači igri da trebaš svakih par godina promijeniti ili nadograditi računalo, jer je to činjenica. Ja na svom računalu nakon 4 godine ne mogu pokrenuti neke igre s postavkama na max. Znači, treba mi nova grafulja koja opet za sobom povlači novi proc koji opet za sobom povlači novu matičnu i tako u krug. Nemoj mi sada pričati kako to nije bitno. Meni je uvijek bilo bitno jer sam svaku igru htio igrati s najboljim postavkama koje ta igra nudi. Konzola nema tih izazova. Konzolu kada kupiš do izlaska nove generacije si miran jer sve igre koje izađu igraš onakve kakve su. Nema s boljim i lošijim postavkama prikaza. Čim je izašao PS4 pro kupio sam ga isti dan a prodao PS4. Možemo sada pričati koliko je to ili nije bolje ali sve igre u 4k HDR meni izgledaju jako lijepo. Ljepše mi je igrati fifu u 4k HDR nego što sam je igrao u 1080p. Sam pogled na gol i mrežu pokazuje da to izgleda bolje, pa neki detalji na stadionu, u samoj igri itd. Meni dosta da bih lupio PS4 pro, a nekada je tako bilo s računalom. Danas mi računalo nije više gušt. Služi mi evo za tipkanje i čeprkanje po netu a ne za igre. Jedva čekam da izađe novi PS5 i zavrtim meni drage igre…

    • vragec25cro

      @Ivan Golubic, 27.08.2019 - 20:44

      Zagriženi pc fan od 2005 kakodošao WoW kod nas koji sam na kraju odigrao jedno 20-30h(prije samo konzole),sad ima sve(osim Switcha i guštam).

    • movie

      @vragec25cro, 28.08.2019 - 11:54

      Zagriženi PC fane ne igra na medium high postavkama

    • vragec25cro

      @movie, 28.08.2019 - 16:04

      Pa šta če mi pc za 15 000-20000 kn?Kupim pc u rangu ili zeru jači od trenutnih konzola koje su na tržištu kad slažem pc.

    • movie

      @vragec25cro, 28.08.2019 - 17:44

      Onda nisi zagriženi PC fan. Ja dok sam bio tresao sam se ako nisam pod odmah uzeo novi intelov top procesor ili nvida grafulju.

    • vragec25cro

      @movie, 28.08.2019 - 17:48

      Kupio bih i jači ali malo financije ne dozvoljavaju 🙂 Ali svejedno otkako mi stigao xbox 95% vremena koje igram provedem na xbox

    • movie

      @vragec25cro, 28.08.2019 - 21:00

      To je ok.

    • Kr2t0s

      @Ivan Golubic, 27.08.2019 - 21:37

      Vidim, opet se preskače terapija

    • pleto

      @Ivan Golubic, 28.08.2019 - 09:15

      Ne da mi se sad ulazit u raspravu ali pola stvari koji si napisao su gluposti

    • vragec25cro

      @pleto, 28.08.2019 - 11:35

      Objasni onda ¢ovjeku,ovako izgledaš “udri i bježi” 🙂

    • pleto

      @vragec25cro, 30.08.2019 - 07:55

      LOL, ne da mi se pisat eseje, jasno da PC neće nikad biti slabiji od konzola ali on je neka svoja mišljenja napisao kao da su 100% potvrđene činjenice, a nije baš tako, čak je i preuveličao neke stvari, a ovo 8K je po meni glupost, 2K je dovoljni, 4K je više nego dovoljno a 8K je tu samo da prodaju nešt novo i skuplje i realno nikom ne treba.

    • vragec25cro

      @pleto, 30.08.2019 - 08:26

      Istina.Mislim da sam o tome nedugo pr¢ao kad se spominjao ray tracking u nekoj novoj igri.

    • MightyAloy

      @Ivan Golubic, 28.08.2019 - 09:21

      Za mene je bacanje para kupovina precijenjenih i preskupih Nvidijinih grafičkih kartica kao i high-end PC gaming općenito. Nek svako igra na čemu hoće, no osobno uvijek ću radije birati konzolu u odnosu na PC iz više razloga. Solidan TV ionako imam jer gledam serije i filmove koje nema šanse da gledam na laptopu u krilu ili monitoru sjedeći za stolom. Također mi se ne da zajebavati s priključivati PC na TV, PC je za radnim stolom, a konzola ispod ili pored TV-a. Konzole su plug n’ play, kada mi se igra stisnem botun i zahvalim se u kauč. Meni se osobno nakon osam sati za računalom na poslu ne da za istim i igrati. Također ne volim Microsoft i Windows OS te ga koristim samo kad nemam izbora. Ja podržavam i koristim Linux. Uloženo dobiveno (performanse/cijena) je gotovo uvijek na strani konzole, a razna videa konfiguracija gdje se sastavlja PC koji cijenom i performansama pariraju konzoli su nerealna natezanja koja nemaju veze sa stvarnošću i prosječnim korisnikom. High-end gaming me općenito ne zanima i kao što rekoh smatram da je najobičnije bacanje novca. Konzole imaju ekskluzive koje na limitiranom hardveru izgledaju čudo s obzirom na to koliko su dobro optimizirane. S obzirom da igram SP igre a multiplayer me ne zanima, igranje ma konzoli mi sasvim odgovara, a vrhunske konzolaške ekskluzive poput Sony-jevih u kojima nema smrdljivijih mikrotranzakcija i lootboxova su itekako bitan dio gaming iskustva kojeg preferiram. Naravno da nemam ništa protiv samog PC gaminga (koji realno ima itekakvih prednosti i dobrih strana), kao ni protiv toga da svatko ima pravo trošiti na ono što smatra da ima vrijednost, no imam protiv ekipe koja nameće svoje preferencije drugima i smatra da je njihov izbor najbolji za svakoga, što je čisti bullshit. Neko uživa u sastavljanju konfiguracije, dok nekom to ide na jetra pa će kupiti gotovo računalo ili konzolu. Evo unatoč vrhunskim igrama nemam Nintendo Switch jer me handheld igranje ne zanima, dok je nekome upravo to jedan od glavnih razloga kupnje istoga. Preferencije brale, preferencije!

    • vragec25cro

      @MightyAloy, 28.08.2019 - 11:33

      Ve¢ dugo nisam pro¢itao bolji komentar na Hcl.Lijepo si objasnio zašto igraš na jednoj platformi i zašto ne voliš druge plattforme,i zašto igraš na ¢emu igraš bez da si po i¢emu pljuvao.Svaka ¢ast,da je više takvih mogle bi se ovdje voditi i normalne rasprave(a ne ¢im nešto kritiziraš odmah si glup nemaš pojama ili si fanboy neke druge platforme)

    • MightyAloy

      @vragec25cro, 28.08.2019 - 13:38

      Hvala na pohvali. ?
      Svakako se slažem s tim što si napisao.
      Inače je problem normalno i civilizirano komunicirati na internetu jer ljudi gube filtere koje imaju u osobnoj komunikaciji. Ljudi također imaju tendenciju da razmišljaju samo unutar svojih zadanih okvira i da nameću svoje viđenje, preferencije i želje kao jedine prave i relevantne, umjesto da iskorače izvan toga, sagledaju stvari iz druge (tuđe) perspektive i shvate da postoje različite percepcije i preferencije. Zbog toga nigdje na netu osim ovdje nisam aktivan jer se samo naživciram (a znam se i ovdje itekako naživcirati ?). Ipak moram priznati da i ja znam imam problema s navedenim pogotovo kad mi nešto bude trigger i apslolutno znam biti u krivu, biti ne fer i drljati gluposti. Jbg ljudi smo. ?
      U svakom slučaju, ja podržavam gaming u cjelini bez obzira na platformu, a ono što ne podržavam su stvari koje ga uništavaju kao što je pohlepa pojedinih izdavača, izdavanje poludovršenih bugovitih proizvoda, implementacija predatorskih sustava monetizacije unutar igara itd. Ja trenutno preferiram Sony-jevu platformu u odnosu na ostale, no ljudi trebaju shvatiti da svi imamo koristi od jakog PC tržišta, jakog Xbox-a, PlayStationa i Nintenda. Daj bože da Scarlett bude fantastičan, a novi MS studiji iznjedre vrhunske igre, tako će se i Sony morati još više potruditi pa možda i ponude nešto kao što je game pass, ili daju više i boljih igara za PS plus koji je trenutno realno siromašan. Ljudi ne kuže ako PlayStation 5 zaista bude “zvijer” kakvom ga trenutno glasine prikazuju, cijene prvenstveno grafičkih kartica će pasti pa će ekipa koja preferira PC profitirati, i dobro svima. Svađe i nekonstruktivne rasprave su gubljenje vremena.

    • SanKa

      @Ivan Golubic, 28.08.2019 - 09:41

      toliko si gluposti nasrao, da ne ovaj text box nema dovoljno znakova da ti odgovorim. Vrhunski PC je 15 k kn minimalno, dok za te novce kupiš 3 konzole. Ne njajke

    • Petar Marjolovic

      @SanKa, 28.08.2019 - 14:21

      Je**li vas vise ti 15 k kn pcevi. Ja svoj kupio za devet k i vrti manje vise sve na medium high u 60 fps.

    • SanKa

      @Petar Marjolovic, 28.08.2019 - 20:56

      karikirao sam. i dalje 9k kn su 3 ps 4 pro sad

    • TypicalHog

      @SanKa, 30.08.2019 - 01:35

      Ja kupio PC za 8k kn, ima RTX 2060 SUPER i vrti se za sada manje-više sve na Ultra na 60 FPS-a ili iznad. A da ne kažem koliko ostalih funkcija PC ima više od konzola. Ali ovo očito ovisi od osobe do osobe, ako ti treba nešto za povremenu zabavu i to je to – onda uzmeš PS ili XBOX naravno. Osim ako želiš igrat igre koje su PC exclusives ili ti treba nešto sa više funkcija kao što sam već rekao. Mic drop.

    • Petar Marjolovic

      @Ivan Golubic, 28.08.2019 - 11:53

      Pričaš notorne gluposti. Imam pc a nemam konzolu ali mislim da je idiotski i nepotrebno se raspravljat o tome je li pc bolji od konzole i obratno. Gamnig na pc-u je tek pola funkcije samog pc. I glupo je u pc cijenu ne ubrajat monitor i ostalu periferiju zato što ako imaš kučište a ne periferiju pc je beskoristan. Ako misliš da se ljudima sviđa konzola samo zbog controlera onda je tvoja glupost prešla sve granice. Konzole su samo za gaming i nemaju druge opcije i zato pc koji je iste snage kao konzola košta puno skuplje. Prednost konzole je ta da igre možeš nabavit po puno manjim cijenama a na pc-u ih možeš piratizirat. Ako idemo po tvojoj logici spajanja controlera u pc isto tako tipkovnicu i miš možeš spojiti na konzolu. Tako da molim te, ne seri.

  • Ivan Golubic

    27.08.2019 - 18:27

    I ,Zorane ,svaka čast na članku u potpunosti se slažem s tobom.

  • rokonja

    27.08.2019 - 18:27

    I je si li si olakšo dušu ovim člankom? E pa nemoj se brinu, nema boljeg i točnijeg portala o gemingu od HCL-a!

  • Pararera

    27.08.2019 - 18:31

    PS5 i Sony: “Ne može nam nitko ništa, jači smo od sudbine!”

    • Masterchief

      @Pararera, 28.08.2019 - 16:23

      PFfff, koja glupost. Soljaboy Console 3 će imati 2TB ddr7 rama, 10 RTX 2200, i22, 50 tb ssssd-a, 10000W PSU i 90000 tefaflposa. #SouljaBoyGang4Life

  • Petar Marjolovic

    27.08.2019 - 19:54

    Molim vas!!! Može li mi neko napisat ime tih stranica samo da vidim te bisere.

    • Toma_HR

      @Petar Marjolovic, 27.08.2019 - 20:04

      ja danas pročitao, mislim na PC Chip 🙂 I da, nasmijao sam se, dizajn su predstavili kao gotovu patentiranu stvar a snaga Enterpraisa

    • Nijam Kaj

      @Petar Marjolovic, 27.08.2019 - 23:25

      Pa tko bi drugi bio nego imbex, nije niti čudo da se njihovi “novinari” potpišu samo inicijalima, valjda ih je sram staviti ime pored gluposti tipa “gotovo jednako onome što pruža GeForce RTX2080″…

    • Masterchief

      @Nijam Kaj, 28.08.2019 - 16:24

      Da, neće biti “gotovo jednako onome što pruža GeForce RTX 2080…” nego 10x jače i imat će ih 10, 20TB ddr7 rama i procesor snažan kao 20 intel core i9.

  • superdeda2000

    27.08.2019 - 20:08

    Možda si malo prestrog Zorane. Doduše, tebi je ovo posao pa možda i drugačije gledaš na to, ali meni je gaming hobi i zezancija za slobodno vrijeme. Tračevi su ili smiješno nerealni ili golicaju maštu i kao takvi su – zabavni. Naravno u tekstu/videu uvijek treba napomenuti izvor i radi li se o provjerenim ili neprovjerenim informacijama ili izvorima. Nije poanta pisati samo o činjenicama. Treba malo i zezancije u mix ubaciti (ne pretjeravati pritom).

  • xxved

    27.08.2019 - 20:33

    Kad sutra Kraš objavi slane štapiće xD

  • Demon90

    27.08.2019 - 22:44

    Ma nemojte sad tako. Vjerovatno se negdje srušio svemirski brod pa oni sad vele da iskoriste pronađenutehnologiju za unaprijeđenje konzola do neviđenih razmjera

  • moordrak

    27.08.2019 - 23:28

    Trenutno imam najjaču verziju ove generacije plejki zato sam zeru skeptičan što se promptne nabave PS5 tiče. Trebam li spomenuti igre? Da, izaći će za petaču ali kad? Mislim da ću biti na miru još najmanje godinu, ako ne i dvije od izlaza petice na tržište, a do onda će se sve znati.

    Konzole su postale redovni kućanski aparat i normalno je da generiraju veliki interes publike kada se na tržištu treba pojaviti nešto novo bez obzira o kojem se brendu radi. Za očekivati je bilo iskakanje informacija iz svake paštete pa su polu-istine odnosno različite montirane konstrukcije sastavni dio folklora. Sve je ovo dobar marketing jer pinku od reklama će dobiti svi. I ja otkrivam toplu vodu, je’l tako 🙂

    Konkretne tehničke usporedbe nove i stare plejke Sony skriva k’o zmija noge. Sve je to još uvijek u šarenim prezentacijama i računalno generiranoj grafici, da ne kažem crtićima. Ne opovrgavaju za sada nikakve glasine dopuštajući razno-raznim “stručnjacima” divljanje po specifikacijama što rezultira napuhavanjem brojki do krajnjih granica.

    Siguran sam da tu na HCL-u ima onih koji su se već upecali pa će novu igračku imati prvi dan. Isto tako, biti će onih koji su očekivali više. Jaki marketing je mač sa dvije oštrice. Prave usporedbe i testovi performansi se tek trebaju pojaviti, a mene baš ništa ne košta čekati ih.

  • mucko_djubre

    28.08.2019 - 06:18

    Baš sam neki dan s nekim raspravljao kako se velika većina naših gaming portala održava takvim tračevima (npr. oni glupi tračevi za izlazak RDR2 na PC, i ovo o PS5) i time se održavaju, a ne bi slučajno napravili neku recenziju ili neki izvorni članak.

  • PppPP

    28.08.2019 - 09:13

    eto na, zoky priznao klikbejtanje, više si dosadio sa svojim opravdanjima (igor isto), dobro ti sam znaš zašto si napisao takav naslov kakav is napisao 😀

  • IvanHR

    28.08.2019 - 09:15

    A da to su oni “portali” čiji se autori potpisuju sa inicijalima

    • SanKa

      @IvanHR, 28.08.2019 - 09:41

      tipa Hrvoje Marjanović iz kranka koji je zabrijao da je novinar, a notorni je debil

  • MightyAloy

    28.08.2019 - 09:42

    Mislim da neko cilja na ffa.hr ?
    Uvijek rado pročitam glasine iz čiste zabave no naravno ne doživljavam ih niti malo. Nažalost mediji u globalu (čast izuzecima) su se sveli na površnost, senzacionalizam i neprovjerene informacije. Nevezano za gaming, to je pogubno u globalu, pa imamo jednog debila Trumpa koji na znanstveno potvrđene činjenice trubi “fake news” i istovremeno troši pare na budalaštinu od zida dok na uništavanje planeta odmahuje rukom kao nešto sasvim nebitno. Ipak ljudi su ga izabrali, a mnogi ga nažalost i dalje podržavaju što je čisti rezultat utjecaja površnih, senzacionalističkih i jednim djelom izopačenih medija. Situacija je žalosna pa ću se ja nastaviti zabavljati s PlayStation 5 informacijama kakve god bile u ovo uzbuđujuće vrijeme izlaska nove generacije konzola. ?

  • svraka12_LIX

    29.08.2019 - 15:10

    Svaka čast Zoki, čitaš mi misli.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?