HCL.HR

Ovo je generacija najdosadnijih konzola do sada (spasi nas Nintendo!)

Zoran Žalac 15.02.2024.   •   76 komentara


Prilično je izgledno kako konzole aktualne generacije neće postaviti nove rekorde po broju igrača. Otvara se time pitanje: u čemu je točno problem i zašto PlayStation i Xbox ne mogu biti uspješniji?

Sjećate li se lansiranja PlayStationa 5 kod nas, prije tri godine? Vladao je tada ludi, neviđeni interes za Sonyjevom konzolom. Dani kad je PS5 predstavljen i kad mu je otkrivena početna cijena bili dani rekordne posjećenosti na HCL portalu. Igorov unboxing konzole bila je druga najpopularnija stvar na YouTubeu u Hrvatskoj (iza novog spota Dine Merlina). A kad je konzola krenula u prodaju, interes je bio toliki da su konzolu htjeli nabaviti čak i ljudi koji nisu zagrijani za igranje. Sjećam se onih tajnovitih dojava kad bi u trgovine trebale doći nove količine konzola…

Možda je to bila posljedica toga što smo dobar dio 2020. proveli zatvoreni u kućama, ili je to možda bio izvrsno realizirani influencerski marketing. U bilo kojem slučaju, zanimanje za PlayStationom 5 probilo je plafon, ne samo kod nas nego i diljem svijeta. Sony se 250 dana nakon lansiranja pohvalio kako je PS5 najbrže prodavana konzola u povijesti PlayStationa.

Nešto više od tisuću dana otkako je PS5 zaživio, u Sonyju predviđaju kako će interes publike za tom konzolom ove godine početi opadati. Dijelom zbog izostanka poznatih Sonyjevih franšiza kojih neće biti prije proljeća 2025., no moram priznati da je čudno kako Sony već u četvrtoj godini postojanja konzole smatra kako će interes za njom ubuduće ići silaznom putanjom. Iste one konzole za kojom su ljudi bili poludjeli prije tri godine i za koju se tada činilo da će bez problema nadmašiti svog prethodnika.

Kako se PS5 u ovom stadiju prodaje sporije nego se prodavao PS4 u svoje doba, izvjesno je da ova konzola neće postati najprodavaniji PlayStation do sada. Sličan je rezultat i kod konkurentnog Xboxa – Series X i S su čak i duplim snagama daleko od titule najprodavanijeg Xbox uređaja. Što nas vodi prema zaključku da Microsoft i Sony u zadnjih 10-15 godina nikako ne uspjevaju dosegnuti popularnost kakvu su im imali PlayStation 2 i Xbox 360, svaki unutar svog brenda.

Ako malo drugačije formuliramo tu rečenicu, ona može glasiti i tako da su najuspješniji dani PlayStationa i Xboxa čitavo desetljeće iza tih aktualnih platformi za igranje.

U suprotnosti je to s današnjom stvarnošću gdje smo za te konzole i njihove igre spremni platiti više nego ikad prije. Hardver u tim uređajima nikad nije bio napredniji nego je sada, a igara i načina nabavljanja igara stvarno nikad nije bilo više nego danas (premda će neki reći da je kvalitetnih visokobudžetnih igara danas manje). Kako smo onda došli do toga da Sony već u četvrtoj godini postojanja inicijalno najbrže prodavanog PlayStationa očekuje pad interesa publike?

Reći ćete vjerojatno da je kriv manjak zvučnih, velikih igara, a ja ću reći kako u ovoj generaciji konzola skoro iz godine u godinu dobivamo igre koje u kratkom roku završe na široj listi najprodavanijih igara svih vremena. Cyberpunk 2077 – više od 25 milijuna prodanih primjeraka u zadnje tri godine. Elden Ring – više od 20 milijuna prodanih primjeraka u zadnje dvije godine. Hogwarts Legacy – više od 24 milijuna prodanih primjeraka u zadnjih godinu dana. Nove Call of Duty i FIFA / EA Sports FC igre da ni ne spominjemo.

Ovakvi prodajni rezultati su u najgorem slučaju u rangu onih iz prošle generacije konzola, odnosno one pretprošle. Što znači, PS5 ima igre koje se prodaju u znatno većim količinama nego su se prodavale igre za daleko uspješniju PS2 konzolu. Znači – problem nije u ponudi igara.

Moje viđenje situacije je takvo da smo u tijeku najdosadnije generacije PlayStation i Xbox konzola, ne zbog igara nego zbog hardvera i onoga što konzole predstavljaju. Da vam to ovako kažem, kao netko tko se pretežno igra na PC platformi… Volim ja svoj PlayStation 5, ali sam svjestan da je taj uređaj na kraju dana malo slabiji PC za igranje, koji nudi mogućnost nadogradnje diska i čitača diska, baš kao i PC. Kad po strani stavimo komplikacije PC gaminga, kad ste unutar igre onda je iskustvo igranja PC igara pomoću kontrolera u 99% slučajeva identično iskustvu igranja PS5 igara na PS5 konzoli. PlayStation, Xbox i PC ionako dijele većinu istih igara, koje se na svakoj platformi igraju na isti način.

Koja je točno posebnost igranja na PlayStationu 5, neka značajka koju ne možeš ostvariti drugdje? Detaljnije vibracije na kontroleru koje su u većini slučajeva beznačajne za gameplay. Koja je točno posebnost igranja na Xbox Series konzoli, neka značajka koju ne možeš naći drugdje? Brzo izmjenjivanje igara (Quick Resume) koje nije ni podržano u svim naslovima.

PlayStation 5 i Xbox Series su mogućnostima neuzbudljive konzole, pogotovo za nekoga tko ima tek djelomičan interes za gamingom i ništa mu ne znače stvari poput podrške za 120Hz. Usudim se reći da je to prvi put u povijesti PlayStationa i Xboxa takav slučaj. Dok su prethodne generacije konzola uvijek donosile nešto novo i drugačije, ova generacija je donijela sve ono što smo već imali, samo bolje. Kao kad nadogradite PC. I mislim da to nije dovoljno uzbudljivo da bi te konzole povećale doseg i postavile nove rekorde u prodaji.

Uzmimo primjer PlayStationa i Xboxa kroz godine. Prvi PlayStation – konzola koja je mnogim igračima bila prvi doticaj s tada novim igrama u 3D okruženju, konzola koja je donijela opciju spremanja napretka u igrama. Drugi PlayStation – konzola koja je imala jedan od najvećih tehničkih skokova u mogućnostima prikaza grafike, prva konzola na kojoj se moglo gledati filmove, a ne samo igrati igre. Prvi Xbox – konzola koja je popularizirala mrežni multiplayer izvan PC platforme. PlayStation 3 i Xbox 360 – prve konzole koje su donijele online zajednice, trofeje i achievemente, kupovanje digitalnih igara, itd. PlayStation 4 i Xbox One – konzole koje su olakšale snimanje i dijeljenje sadržaja iz igara, omogućile streaming iz oblaka, eksperimentirale s VR dodacima, itd.

U usporedbi s takvim pomacima i novostima, generacija PlayStation 5 i Xbox Series konzola djeluje dosadno. Nekad su PS i XB konzole bile nudile specifične stvari i načine igranja, a danas su samo optimizirani i ograničeni gaming PC s kontrolerom. Smanjio se prostor za originalna iskustva kakva su nekoć bila Guitar Hero ili EyeToy, a tamo gdje takav potencijal i postoji (u slučaju PSVR2) Sony ne čini skoro pa ništa da bi dostavio inovativna iskustva igranja.

Ja sam valjda zadnja osoba u redakciji HCL-a koja će pohvaliti Nintendo i nikad neću prihvatiti ponašanje te korporacije prema fanovima. Međutim, prihvatio sam činjenicu kako Nintendo jako dobro razumije položaj, ulogu i značaj konzola u čitavom gamingu. S obzirom na to da na listi deset najprodavanijih konzola svih vremena Nintendo ima pola uređaja, usudio bih se reći da svoj posao razumiju i bolje od svoje konkurencije.

“Budući da naši proizvodi nisu svakodnevne potrepštine, brzo gubimo pažnju ljudi ako nisu zanimljivi. U našem poslovanju postoji sve veća potreba, više nego ikad prije, da se nastave nuditi jedinstvene stvari kako bi kupci odabrali naš brend.” – izjavio je nedavno Nintendov predsjednik Shuntaro Furukawa. I ja se, jednom za promjenu, apsolutno slažem s time.

Širem krugu ljudi nije osobito interesantno kad konzole nemaju svoje posebnosti i kad su samo jeftiniji i ograničeniji PC. Nintendo Switch je hardverski slaba konzola – to uopće nije ni za raspravu, ali mislim da je s razlogom prešišala prodaju PS4 i XBO konzola nudeći nešto drugačije. Dok su PlayStation 5 i Xbox Series postali prerušeni PC, Nintendo Switch je svojim drugačijim formatom potaknuo inovacije čak i u PC gamingu, inspiriravši segment ručnih gaming PC-jeva poput Steam Decka, ROG Allyja i drugih.

Ove će godine Nintendo vjerojatno lansirati svoju novu konzolu i možemo već sada pretpostaviti da će taj uređaj biti hardverski slabiji od PS5 i XS konzola. Ali, isto tako vjerujem da će taj uređaj u startu imati veće šanse da nadmaši rezultat svog prethodnika nego su to imali PS5 i XS, ako se Nintendo bude držao inoviranja – makar i minimalnog. I jednostavne marketinške poruke.

Netko će pogrdno reći kako tražimo izmišljanje novih i drugačijih igračaka. I znate što – to je baš to. Stariji gameri su, u suštini, odrasla djeca koja se drže zabave iz svojih dječjih dana. Ne kažem to kao uvredu nego kao pozitivnu stvar. Najgore je ionako kad se odrastanjem izgubi mašta, a ona mladenačka razigranost zamijeni smrtnom ozbiljnošću ili cinizmom. Ako su konzole igračke koje nas drže u doticaju s tom razigranošću, neka onda budu što posebnije igračke.

Označeno sa: , , ,

Komentari (76)

  • Chimichangas

    15.02.2024 - 15:07

    Igram na ps5 jer mi je ulaganje u dobar PC preskupo i jer volim igrat s kauča, to su jedini razlozi.

    • RPGamer

      @Chimichangas, 15.02.2024 - 15:28

      Pravi gameri sjede na na gamerskoj stolici a ne ko lijenčina zavaljen na kauču.

    • Bubimir666

      @RPGamer, 15.02.2024 - 15:41

      Ljudi koji vole i uživaju u igrama, zvali se oni gameri, negameri, wanna be gameri, ljubitelji igara, poštari, kuhari ili kako god te veseli, igraju onako kako im odgovara. Bilo to na stolcu ili na kauču ili na WCu ili u kadi…

    • Stringer Bell

      @RPGamer, 15.02.2024 - 16:34

      A gamerska stolica nije ništa drugo nego uredska stolica u duginim bojama

    • Goblin

      @RPGamer, 15.02.2024 - 17:39

      Igram video igre od svoje 4. godine, Atari pa PC, sad Xbox, ali već sam bio u 30’im kad sam prvi put čuo da sam “gamer” 😅

    • Cyberpunk2088

      @Goblin, 16.02.2024 - 09:35

      Nisi jedini ja sam u 31 🤣

    • marko1106

      @RPGamer, 15.02.2024 - 18:43

      Uf covjece pa ja onda nikada nisam bio pravi gamer. I kad sam igrao na pc-u sjedio sam na obicni stolicama. Nista eto pc mi skup a sad još i stolicu moram uzeti da bi ušao u kategoriju gamera uopce sad mi onda još skuplje. Bit ce da sam samo lijenčina. Eto Zoki napravite pod kategoriju na stranici za lijenčine koje igraju jer ne želim više biti u ovoj gaming kategoriji (nije da ne želim nego ne mogu više sam sebe lagati da sam gamer).

    • lukinjo123

      @RPGamer, 15.02.2024 - 20:24

      Auf tvoj smrad osjetin kroz ekran

    • SanKa

      @lukinjo123, 16.02.2024 - 10:17

      hahahahahah, pravi podrumar kažeš

    • SanKa

      @RPGamer, 16.02.2024 - 10:16

      da, pravi gameri su potpuna suprotnost od lijenčina xD

    • Spot pupa

      @RPGamer, 16.02.2024 - 11:41

      Tv gledaš stoječki ili onda nisi ljenčina ako gledaš s kauča? 🤔🤔🤔 Čak bi rekao da dok gledaš tv trčiš na traci.

    • RPGamer

      @RPGamer, 16.02.2024 - 12:32

      Sada kada sam svima digao tlak, a to mi je bio i cilj, zanima me kakve to igre igrate kada ih igrate kao lijenčine zavaljeni na kauču?

    • Bubimir666

      @RPGamer, 16.02.2024 - 15:21

      Videoigre.

    • trulex

      @Chimichangas, 15.02.2024 - 19:36

      nisi ti bio za PC-em a da sjediš na fotelji, uredske i kojekakve gamerske stolice vam isprale mozak. Fotelja i PC je zakon.

    • SanKa

      @Chimichangas, 16.02.2024 - 10:16

      tocno, PC za 3500 kn koliko kosta ps5 ne moze ponudit takve performanse ko ps5. tu svaka rasprava staje..plus igranje na 65 inch tvu iz udobnog kauča puno znači isto.

  • DBcro

    15.02.2024 - 15:19

    Mi doma imamo i PS-4 i PS-5 i Switch i PC…svaka stvar je dobra na svoj način…ipak moram reći da se PS-5 najčešće igra 😊

    • Bubimir666

      @DBcro, 15.02.2024 - 15:42

      Ista situacija i kod mene! 🙃

  • afaron

    15.02.2024 - 15:30

    Moj glavni razlog kupovine PS5 (i ranijih PS konzola) je: Gran Turismo. Usput se naravno odigraju i ostale ekskluzive. Za sve ostalo tu je PC. Spojen je na monitor i na tv, imam i 4 xbox kontrolera. S tim su mi pokrivene skoro sve “prednosti” konzola.

  • vragec25cro

    15.02.2024 - 15:37

    Bas to,najahpani dolazak a bez pokrica.Tehnicki dobili samo ssd i mozda trunku bolju grafiku

  • ConsoleGaming

    15.02.2024 - 15:49

    Bilo bi najbolje da pokrivate isključivo PC gaming. Ovo stalno kukanje oko konzola je postalo prenaporno.

    • DBcro

      @ConsoleGaming, 15.02.2024 - 16:17

      To je kao da kažeš da site za recenziju vina treba pokrivati samo crne sorte zato jer ti ne voliš bijele…čemu negativa? Neka svatko igra onako kako želi…

    • ConsoleGaming

      @DBcro, 15.02.2024 - 19:01

      Nije ti poređenje na mjestu. Ako pratiš hcl svakodnevno onda bi ti trebalo biti očito ovo

    • Darac83

      @ConsoleGaming, 15.02.2024 - 19:04

      A koliko se tek kuka oko grafičkih kartica i cijena komponenti… 😬

    • ConsoleGaming

      @Darac83, 15.02.2024 - 23:32

      Ma kuka se oko svega u ovom gaming svijetu

    • SanKa

      @ConsoleGaming, 16.02.2024 - 10:18

      reče on sa console gaming nadimkom 😀

  • mirkunjaaa

    15.02.2024 - 16:14

    Usporedit ću gaming sa nogometom.
    Nikad više para a nikad manje zanimljivo.
    To je cila priča.
    Ljudi imaju više mogućnosti i opcija za trošit svoje vrijeme.
    Izjava da je ova generacija kao dosadna jer ne donosi ništa novo je u najmanju ruku smiješna (sorry na izrazu).
    Kakva je razlika između ove i recimo prošle generacije? Mala i nikakva.
    Ljudi se mjenjaju i traže nove načine zabave. 🤷‍♂️

    • Zoran Žalac

      @mirkunjaaa, 15.02.2024 - 16:17

      “Kakva je razlika između ove i recimo prošle generacije? Mala i nikakva.” – to je doslovno bit izjave koju nazivaš smiješnom.

    • mirkunjaaa

      @Zoran Žalac, 15.02.2024 - 18:22

      Naveo sam prošlu a moga san bilo koju. A kakva je razlika između xboxa 360 i x one?
      Ti si napisa da možeš uštekat kontrolor u pc i eto konzole.
      Što je bilo različito prije 10-15 godina?
      Ogromne su pomake napravili ps2 a pogotovo prvi xbox naspram psx.
      Sve posli je potpuno identično.
      Digitalizacija se dešavala na svim platformama istodobno itd.
      Razlozi su negdi drugdje, sorry.

    • Zoran Žalac

      @mirkunjaaa, 15.02.2024 - 19:07

      Navedeno je u tekstu, al ajde. Za Xbox 360 da si htio podijeliti screenshot ili video iz igre, trebao si eksterni uređaj tipa prijenosni hard ili capture karticu, o live streamingu da ne pričamo. Na X360 nisi imao pristup Game Passu. ni bilo kakvom drugom većem katalogu igara na pretplatu. Također je bio prvi Xbox kojeg si kasnije mogao kupit sa snažnijim hardverom ako ti je bilo stalo do tog. Itd.

    • mirkunjaaa

      @Zoran Žalac, 16.02.2024 - 05:55

      Ma sve to stoji ali budimo realni stvarno, nisu to stvari radi kojih ljudi kupuju konzolu.
      U 360 se pojavio prvi put i kinect ako se ne varam pa znamo kako je to završilo u xone eri.
      Najuzbudljivija konzola je realno bila ps2 što zbog naprednih grafičkih mogućnosti što zbog jeftine reprodukcije videa sa dvd medija. Brojke to i pokazuju.
      Sve posli je bilo, hm pa štancanje grafike tj baziranje igara samo na grafičkim poboljšanjima.
      Što je najgore bilo je vau na papiru a pokazat će se u stvarnosti ne tako veliki skokovi.
      Donekle ovo što si napisao u tekstu je na kraju i točno ali proteže se generacijama unatrag.
      Ovo sad je samo kulminacija.
      Štancaju se iste igre ali ljudi se mjenjaju i žele promjene. Ja evo u ovoj generaciji još nisam kupio ps5, imam xss. Mislin šta ću ga kupovat?
      Da bi igra puste rimastere i besmislene nastavke.
      A sad da me Nintendo uzbuđuje, i nije baš 😁😁
      Problemi su očito puno veći 🤷‍♂️

    • Zoran Žalac

      @mirkunjaaa, 16.02.2024 - 06:50

      Da ljudi stvarno žele drugačije igre ne bi GTA 5, Call pf Duty i FIFA iz godine i godinu bili najprodavaniji naslovi. Kinect je, rekao bih, završio tragično jer su ga išli forsirati kao obavezan dio XBO prve godine, te tako podigli cijenu konzole. Možda takve inovacije nisu nešto zbog čega se kupuje konzola, ali se o takvim stvarima piše i priča, tj. širi se svijest o konzoli. To da je Xbox npr. prošle godine dobio novo korisničko sučelje bitno je samo onima koji tu konzolu već imaju, nitko se neće zainteresirati za konzolu ubog toga.

    • mirkunjaaa

      @Zoran Žalac, 16.02.2024 - 12:26

      Nešto se slažemo, nešto ne ali ajde 😁😁
      Proturiječio bi ti još ovo sa igrama.
      Istina je da se te igre prodaju u milijunskim naknadama ali… Imaju specifičnu publiku koja igra samo to,drugo to su uglavnom kvalitetne igre koje u razdoblju kad izadju i nemaju neku konkurenciju. Ali najbitnija je stavka što su pokrenile trending koji je jako loš a to je inflacija takvih igara.
      U tome triba tražit razloge zašto pada prodaja konzola.
      Onaj ko igra fortnite pa čak cod i fifu može to igrat i na ps4, ne triba mu nova konzola.
      Dok suprotni tip igrača kao npr ja, neću kupit novu konzolu na kojoj imam 3 igre koje me zanimaju a ostalo je hrpa mp live service smeća.
      Eto. 🤷‍♂️

  • Stringer Bell

    15.02.2024 - 16:33

    Što se tiče slabije prodaje od očekivane, prve godine je bilo nemoguće doći do konzole, a druge godine su joj nabili cijenu u nebesa. Zašto dosadna? Svaki dan možeš imati konzolu druge boje ako promijeniš stranice, ako si propustio prethodnu generaciju, sve možeš i dalje odigrati. Našao sam neke igre koje igrao na jedinici pa uzeo za peticu za bagatelu zbog nostalgije. Hrpa odličnih rimejkova, remastera, hrpa novih igretina, konzola s hrpom mogućnosti. I sve to za 475 koliko sam platio disk verziju.

    • Maki6

      @Stringer Bell, 15.02.2024 - 16:57

      Dakle, čitam tvoj komentar i dajem ruku u vatru da ti uopće nisi pročitao članak.

  • Hadvar

    15.02.2024 - 16:37

    Next-gen (u grafickom smislu) skok je sve manji svakom novom generacijom konzola. Ray tracing na konzolama je zavrsilo kao prazna prica iako ni na PC-u nije nista bolje. U vecini igri se ne vidi razlika a pozdere 50% performansi. Onda imamo skuplje igre i skuplje pretplate koje ne opravdavaju prakticki nista… To je nekako moje vidjenje novih konzola. Jednostavno nema nekih velikih pomaka, a toliko toga su obecavali. Sjecam se s kak su se hvalili sa svojim ssd-om koji je najbrzi na svijetu, ali ne vidim bas pretjeranu korist od toga u njihovim igrama. Bas aljkava generacija. Ali ljude vidi playstation s vecim brojem na reklami i odmah krene stampedo i Sony to zna, tako da se ni ne trebaju previse truditi s novim featurima. Ne vjerujem da ce nintendo ista spasiti jer su oni svijet za sebe (kao i PC).

    • mirkunjaaa

      @Hadvar, 16.02.2024 - 14:55

      Ma većinu su lagali, nisu sigurno bili neupućeni 🤷‍♂️
      Mislin nakon 3 godine igre su u 30 fps a obećavali su 120 u 4K 🤷‍♂️😂😂
      Meni stvarno ta grafika nije bitna ni presudna i igram se na najjeftinijom konzoli ali na živce mi idu te laži i prevare.
      Jbt kao da smo ovce.
      I onda čudno šta se ne prodaje.

  • glist

    15.02.2024 - 17:08

    Klinčadija Tik-Toka, visi na Instagramu, Youtubeu – čak i gleda streamere. Pitam malog hoće igrat Super Mario Odyssey – kaže ne, gledat će nekog Igora na YouTubeu. Kvaliteta igara pala, a PS2 konzola je bila populana zato što je bila jeftina, mogla se čipirat i igrat pržene igre. Zato se prodavalo više konzola a manje igara, sad je obrnuto. PC gaming je skup sport, a PS6 ću vjerojatno isto uzeti day one pa šta bude

    • Apocalypse4987

      @glist, 15.02.2024 - 17:19

      Aj barem mali ne gleda onoga babu prasca ili kako se već zove

    • Shaman

      @glist, 15.02.2024 - 22:43

      Mozda si u pravu. Zbog vece piraterije je bilo isplatnije kupiti konzolu i nabavljati jeftino igre. Danas se mnogo vise igara prodaje ali zato hardver trpi.

  • MetalicStar

    15.02.2024 - 17:30

    Moram reci da sam i ja cekao ps5 ko ozeblo sunce jer bas me ja zanimala konzola po dizajnu po preformansama po exluzivama za nju po svemu nakraju iskreno dosta sam razocaran sa ps5, dizajn iskreno po meni najruzniji ps5 do sada preglomazan pre bucan iskreno imam xbox series x i moram reci da xbox su puno bolje odradili posao sto se tice dizajna i buke, je da iskreno xbox izgleda ko kvadrat ali sa skins koji imas uzeti na aliu i drugdje dosta ga uljepsa i fino stoji pored tv jer ne strsi, i kud i god manje je bucan xbox series x od ps5 gotovo je necujan i kada stavis disk u njega puno manje buci nego na ps5, u ps5 kada ubacim disk vrti ga brate mili brijem da ce mi roknut plejka + fanovi su mu pre bucni doslovce konzola vristi kada je pod naporom a brijo sam da je sony odradio dobar taj posao posto je glomazna konzola mislio sam da je sustav hladenja dobro odraden ali na kraju veliki minus od mene po tom pitanju, nije da sam sada na strani xboxa ali se mora priznati ko ima oba dvije te konzole da moze usporediti zna o cemu pricam. Ps5 slim isto razocaran po pitanju dizajna, ps5 slim digital ajde moze jos nekako proci ali ps5 slim disk verzija peku me oci ga gledat uzasno je ruzan izgleda mi ko da je trudna konzola sa onom izbocinom (uzas), povrh svega ps5 dosta losiji materijal je skrojen kada ga nako uhvatis u ruke i malo stisces sva ta plastika skripi na njemu dok bogami xbox kada uhvatis u ruke nista ne skripi na njemu niti se mrda, exluzive nis posebno jedino za sada mi najvise ostavio dobar utisak Final Fantasy XVI stvarno su ga vrh odradili sve moguce pohvale od mene, a ovo ostalo onako meh, iskreno govoreci jucer nadam se da izlazi ps5 pro kasnije ove godina da se rijesim ove svoje stare ps5 fat disk verzije, zivi bili mi aj cao.

  • Lovac

    15.02.2024 - 17:38

    Meni PS5 skuplja prašinu. Odigram GoW Ragnarok, Gran Turismo 7 i opet skuplja prašinu. I još nešto, igre se prodaju odlično, da, no da su sad nešto extra zanimljive. Doslovno zadnje 2 generacije su AAA na istu shemu. 3rd person akcija s filmskim/blockbuster pristupom (GoW=Ragnarok; S-M = S-M 2; Horizon 1 = Horizon 2 uz sitne izmjene). No ok, nije to loše, samo ustajalo. Mega problem i NO.1 razlog za ovaj odgovor jeste što mi je tipa onaj Astro’s Playroom na PS5 još uvijek jedina igra koja na onaj način iskorištava kontrolu nagibom, mahanjem i fantastičnim haptic feedbackom… Zamislite da svaka 2. first party ekskluziva ima tako razigran i zabavan gameplay. Pa implementacije tocuha. Zašto ne pokretima prsta pažljivo deaktivirati bombu? Uopće nema veze koji serijal. Znam samo da bih 10x više igrao na konzoli da se potrude i gameplay translatirati tako da i koristi HW koji si dobio.
    Ovako mi se desilo da igram neku multiplatform igru i ubrzo prodam jer na PC-u s xbox gamepadom imam manji input lag i frame time te je sve fluidnije, ljepše. Mogu jedno i drugo na TV/fotelja kombinaciji. A tu je još i Steam Deck. Bez pola muke Dolphin + Super Mario Galaxy 2 ili DuckStation i neki od PSX klasika, stari Pokemoni na GBA emulatoru itd. I to sve u pokretu, tj. baciš se gdje ti je najudobnije.

  • IgorBiH

    15.02.2024 - 17:46

    Ne, ovdje je mnogo istine definitivno. Ako PS6 bude: “evo nove konzole, jača je i bolja od prethodne, molim vas, kupite je” crno nam se piše. Rekao bih i da je danas ponuda sadržaja zabave mnogo veća nego prije 20 godina, teže se izboriti za svoj dio kolača. Ja Nintendu neću osporiti prodajne cifre ali njegove stalne gimmicke, pothranjene konzole i reciklažu jednih te istih naslova u novom ruhu 35 godina hvaliti neću. Zamisli da je bilo do Nintenda da razvija ovu industriju. To bi bio ekvivalent tome da smo još uvijek na parnom stroju sa nepostojećom kanalizacijom. Pa ga vi kupujte do mile volje. Nekreativnost u osnovnim gameplay sistemima igara današnjice je možda i najveći problem. Igramo kako smo igrali prije 20 godina, ljude to više toliko ne uzbuđuje a opet inovaciju očekuju od Sonija i Xboxa, ne od NN.

  • RickBarry

    15.02.2024 - 18:04

    Ovo je vrijeme renesanse PC gaminga, mislim, traje već neko vrijeme.

  • _Someone_

    15.02.2024 - 18:08

    Apropo teze da uzrok “krize” nije “manjak zvučnih, velikih igara” jer odredene igre obaraju rekorde prodaje- to sto se svaka iole kvalitetnjia igra prodaje kao vruce kifle upravo potvrduje cinjenicu da je kriza ponude

    • Zoran Žalac

      @_Someone_, 15.02.2024 - 19:14

      A opet, nikad veći broj igara nije ostvarivao milijunsku prodaju paralelno s time. Uopće nije bitno kakve je produkcije igra i koliko košta, Farming Simulator ostvaruje rezultate prodaje poput nekad najvećih imena popularnih žanrova. Indie hitovi poput Straya i Sifua ostvaruju toliko zapažene rezultate da ih se pretvara u filmove. Koja kriza?

  • Tommygun

    15.02.2024 - 18:10

    Kad se samo sjetim dobre stare dvojke…

  • undisputed_kiki

    15.02.2024 - 19:44

    Ajmo realno, 95% ljudi kupilo je ps5, a igra na televizorima do 500 eutra ili monitorima..znaci ni ne koriste funkcije koje ps5 zapravo nudi. Preneseno, bacili su pare, mogli su ustedit novaca i kupit ps4 pro u kombinaciji sa series S i to je to… Oni koji imaju pare za high end televizore, to je konzola za njih..cijene su katastrofa trenutno, od pretplata, konzola, igara itd.. fulana generacija totalno.. ako switch 2 bude imao snagu ps4 kako kazu, u prijenosnom modu i bude podrzan od developera, a bit ce, kupujem to..

    • Darac83

      @undisputed_kiki, 15.02.2024 - 21:51

      Dakle, jedan PS5 je bacanje para i isplativije je kupit PS4 pro i XBOX SS? 🤔

    • undisputed_kiki

      @Darac83, 15.02.2024 - 23:28

      Tqko je, jer je ps4 pro 160 eura u zalagaonici, a xbox series S 130 eura u mom gradu😁 ubojita kombinacija za normalan gaming iz oba svijeta..ps5 nema ni na njuskalu ispod 450 eura, a dobijes kitu, ako nemas high end tv..

  • Sarge

    15.02.2024 - 19:47

    Nintendo je hands down najveći inovator i bez njih bi gaming bio ništa, ali fora je u tome da su njihove konzole kao Windowsi. Gotovo u pravilu im je svaka druga generacija pogodak. Uspjeh Nintenda bi trebao potaknuti Sony i MS da više riskiraju međutim oni to ne rade već izbacuju ziheraške strojčine bez nekih prevelikih inovacija. A to nije dobro za gaming evo meni kao starom gameru je sve već postalo deja vu i grafika me uopće više ne impresionira jer sam iskusio prijelaz 2D u 3D gaming, e to je bilo nešto posebno. Quick resumei , 120 fps i slične stvari mi nisu impresivne. Dajte nam pošteni VR.

  • gundogan

    15.02.2024 - 21:00

    Koji glup tekst. I koja opsjednutost PC-em. Nema dovoljno jakih ekskluziva koje su imale prijašnje generacije i zato je slabija generacija.

  • PrydaCro

    15.02.2024 - 21:29

    Switch 🥰

  • Mrfloyd

    15.02.2024 - 22:22

    Sve u svemu bitan je “šušur”!
    Da cool, da je fora i da je drugačije.

    Nismo li oduvjek brijali na takve stvari?

  • Virty

    15.02.2024 - 22:30

    Meni su konzole puno draže za igranje od bilo kakve PC kante .
    Igrao sam na PC-u aktivno 20ak godina i jednostavno mi je draže, bolje, lipše…igrati na PS i Xbox-u. Imam i Switch, ali mi nije napet.

  • Tonci

    15.02.2024 - 22:34

    Imam ps4, nisam kupio ps5 jer jednostavno nisam osjetio toliku razliku između konzola kao i broj ekskluziva za ps5.
    Naknadno sam kupio switch i baš uživam igrati na njemu, ima nešto u tom nintendo svijetu kao da me vraća u mladost, igre jesu jako skupe što je mana zasigurno, ali uvijek nađem nešto u oglasima rabljeno tako da ni to nije preveliki problem.

  • Shaman

    15.02.2024 - 22:59

    Znate šta. Sad ću ja vama reć’.
    Ako se recimo PS4 tako dobro prodao, to znači da ga još uvijek igra poprilična količina ljudi koji ne vide razlog da nabave PS5. Tržište je zasićeno i ne mogu se u takvim uvijetima konstantno obarati rekordi.
    Trebamo se sjetiti da smo u zadnjih 4 godine imali:
    -Nestašicu čipova
    -Skalpiranje cijena
    -Naglu inflaciju

  • gundogan

    16.02.2024 - 06:27

    Dođe mi da prestanem pratit HCL zbog ovih Zoranovih tekstova. Opsjednut si PC- em, znamo to svi. Ne moraš svako malo to spominjati to i poticati neke rasprave između konzolaša i pisijaša. Gadljivo je postalo.

    • Zoran Žalac

      @gundogan, 16.02.2024 - 14:11

      Ovo je tekst o konzolama, u kojemu navodim da konzole ne bi trebale oponašati PC, i u kojemu stoji navedeno da se nadam inovacijama od Nintenda. Koji ne proizvodi PC nego konzole. Kako je to točno opsjednutost PC-jem, samo ti znaš. Shvaćam da je čitanje s razumijevanjem nekima teško, ali eto nekad se stvarno iznenadim na ovakve nebulozne budalaštine od izjava.

    • gundogan

      @Zoran Žalac, 16.02.2024 - 14:57

      Znači odustao sam čitati (niti ću ga pročitati) kad sam vidio da u tekstu o slabijoj generaciji konzola spominješ PC i uspoređuješ s konzolama. Tvoja rečenica je ovo : “Moje viđenje situacije je takvo da smo u tijeku najdosadnije generacije PlayStation i Xbox konzola, ne zbog igara nego zbog hardvera i onoga što konzole predstavljaju”. Kakve su ovo gluposti. Usporedi top ekskluzive na ovoj i prijašnjim generacijama. Na ovoj možeš na prste jedne ruke, a i to su nastavci vrlo slični prethodnicima. I onda nije do igara nego do hardvera. Svašta. Nisu svi opsjednuti tehnikalijama, grafičkom, fps-evima.

    • Zoran Žalac

      @gundogan, 16.02.2024 - 15:30

      Ajde što ne razumiješ moj tekst, nego još nemaš pojma ni o čemu sam pričaš. HAJDE, hajmo usporediti baš.

      Sonyjeve igre u prve tri godine PlayStationa 5: Astro’s Playroom, Marvel’s Spider-Man Miles Morales, Demon’s Souls, R&C: Rift Apart, Returnal, GT7, Horizon FW, Marvel’s Spider-Man 2 – osam igara
      Sonyeve igre u prve tri godine PlayStationa 4: Killzone Shadowfall, Knack, Driveclub, Infamous Second Son, Little Big Planet 3, The Order 1886, Until Dawn, Ratchet & Clank, Uncharted 4 – devet igara
      Sonyjeve igre u prve tri godine PlayStationa 3: Resistance, Motorstorm, Uncharted, Resistance 2, LittleBigPlanet 2, Motorstorm: PR, Infamous, Killzone 2, Uncharted 2 – devet igara

      Znači, output podjednak, hoćeš po količini sveukupno, hoćeš po vrstama igara, raznovrsnosti ponude i sl. Zapravo je PS5 konzistentniji kvalitetom ponude i nije imao slabo prihvaćenih igara poput Knacka, Drivecluba, The Ordera i sl., a s druge strane nije kao u PS3 eri imao tri serijala koja su činila dvije trećine ukupne ponude.

    • gundogan

      @Zoran Žalac, 16.02.2024 - 15:48

      Zaboravio si GOW.
      GOW, Horizon FW, Miles Morales , GT 7 nisu ekskluzive za PS5 nego su Playstation ekskluzive, valjda to ne treba dodatno pojašnjavat. Znači ostaje 5 igara od kojih jedna traje 3 sata, dvije su nastavci slični prethodnicima i jedna je remake. Strašna ponuda ekskluziva. Uglavnom 9>5

    • Zoran Žalac

      @gundogan, 16.02.2024 - 15:59

      GT7 i Horizon imaju PS5 ekskluzivne sadržaje, što ih svrstava među ekskluzive. Astro Bot traje 3 sata i sva tri su daleko kvalitetnija od Knackovih deset za koje se moralo plaćati. Demon’s Souls remake je jednako kvalitetan remake koliko i R&C iz 2016. Returnal je kritički bolje prihvaćen novi IP nego je to bio The Order. Kako god okreneš, PS5 ima kvalitetu ispred kvantitete, koliko god koga tehnički svrbilo što su 3-4 igre dostupne i na staroj konzoli.

    • gundogan

      @Zoran Žalac, 16.02.2024 - 16:15

      Nasmija si me s ovim ekskluzivnim sadržajem. Jeli problem toliki priznat da si u krivu nekad i da si PC fanboy.
      Ajde onda objasni duplo slabiju prodaju Xboxa od PS, ako ekskluzive ne utječu na prodaju. Sličan hardver, Xbox bolja pretplata.
      Igre su bitne, ne tvoji fps-ovi, rezolucija. Nintendo je imao jači hardver dvije generacije pa ih je opet PS doslovno rasturio zbog igara

    • Zoran Žalac

      @gundogan, 16.02.2024 - 16:21

      Ah, sad sam PC fanboy time što branim ponudu PlayStation 5 igara, ne spominjući uopće ikakav fps ili rezoluciju, kažem Returnal ti je kritički bolje prihvaćen nego PS4 ekskluzive svog vremena, na što ti meni govoriš bitne su igre a ne tehnički detalji… Wow. Svakakvih pacijenata ima među fanboyima, ali ti si za poseban odjel.

    • gundogan

      @Zoran Žalac, 16.02.2024 - 16:42

      Ti si glup ko stup, nema smisla s tobom ništa raspravljat.

    • CosmicSativa

      @Zoran Žalac, 16.02.2024 - 18:53

      Dežurni urednik najvećeg gaming portala na ovim prostorima se svađa sa vlastitom publikom i vrijeđa ih, i onda ih bana nakon što mu uzvrate istom mjerom. To ima samo u ovakvim vukojebinama. Koja faca

  • Ziske_22

    16.02.2024 - 07:22

    Kupiš sony 5 zbog 60fps-a i “bolje” grafike, i onda ti kad upalis igru ponude da igras u fidelity ili performance modu? Zar ne bi u startu fidelity da bude 60?

  • Future man

    16.02.2024 - 09:35

    Ja bi htio preci na ps 5. PC su jako skupi i ne drže dugo da mogu igrat na max.

    • Slasno Pile

      @Future man, 16.02.2024 - 17:21

      PS5 igraš na low/mid 60 fps ili high 30 + nemaš opciju tuniranja postavki i još plaćaš pretplatu za online MP osim ako igra nije F2P, ako već imaš solidan PC ne isplati ti se, ako imaš baš neki stari PC onda se isplati uzet PS5

  • SanKa

    16.02.2024 - 10:22

    ja ili ga igram par mj konstantno ili miruje po mj dana..ali iskoristio sam konzulu i koristim ju, i relativno sam zadovoljan ponudom..ocekivao sam vise al sta sad..neke igre su me izule iz cipela poput baldura i elden ringa..

  • imarja21

    16.02.2024 - 11:35

    Igre nisu inovacijiske…i ne guraju granicu…pricom gameplayom…sve je vec isprobano… developeri su lijeni a tvrtke pohlepnije…izbacuju se poluproizvodi puni bugova…da ne pricam da je svaka druga igra remake ili Resident evil ili FF, ili early akces suvirval game ili horror survival game..iz supljeg u prazno…cekaju se Rockstarovi naslovi, Naughty Doga ili Sancta Monice, koji imaju pricu donekle gameplay i guraju snagu consola do ruba, ostatak su igre rwđene ko za Ps2 ili 3…

    • Slasno Pile

      @imarja21, 16.02.2024 - 17:22

      Zato se indie igre probijaju jer imaju nešto novije što ne nađeš u AAA vodama

  • Daky_13

    16.02.2024 - 12:47

    Drugačije je to vreme bilo pre, ne može se porediti.Tada u to vreme nisu ni postojali mobilni telefoni,razni elektronski uređaji.Nije bilo toliko uredjaja kao sada koji skreću pažnju sa konzola,mislim da je i to malo problem.Ljudi su prezasiceni svega i svačega i samim s tim više ništa ne drži pažnju.Ljudi će uzeti neku stvar samo kad je hajp,posle nekog vremena neće se više zadržavati na tome,prosto došle su i nove generacije ljudi.Nikada se toliki uspeh što se tiče konzola neće ponoviti.Takodje i sve je manji prostor inovacija koje konzole mogu napraviti

    • Slasno Pile

      @Daky_13, 16.02.2024 - 17:29

      Točno to, danas je ubaciti disc nekima prevelik napor, a ako gameplay nije zanimljiv ili igra ne uspije uvući u svoj svijet lako se izgubi imerzija + mobitel stalno drnda od svakojakih društvenih mreža pa i to omete, nekako udaljiti se od elektronike je danas što je nekad bilo upaliti TV/konzolu

  • Goran1234

    16.02.2024 - 19:29

    Konzole bi trebale uglavnom pružiti drugačiji i svoj pogled na video igre uz mogućnost podrške za druge izdavače.
    Tako ja barem vidim konzole kao uređaje,trebaju mi pružiti razlog da ih kupim,a ta kompanija čini je brend ta konzola mora biti pametna i iskoristiti postojećeg korisnika maksimalno primamljivim usluga i vlastitim igrama,nije sigurno jednostavno jer konzole su uređaji bez kojih možemo živjeti.
    Ja nisam imao PS4 i nemam PS5 (koji su dobri uređaji i imaju vrhunsku ponudu igara) iz razloga jer su se odmakli od onog što osobno smatram konzolaškim gamingom.

  • WichDoctor II

    23.02.2024 - 08:48

    Legion go majka majki

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?