HCL.HR

Imam problem s igranjem igara bez ikakve priče

Zoran Žalac 17.04.2018.   •   81 komentara


Neke od najpopularnijih igara današnjice uopće se ne baziraju na priči i zbog toga ih sve više percipiram kao gubitak vremena.

Ne volim kad ljudi etiketiraju videoigre kao zabavu za malu djecu. Isto tako ne volim kada sami igrači promatraju igre uz slične stereotipe, tvrdeći kako je Super Mario samo za dječji uzrast. Ipak, kad netko kaže da su Fortnite i Minecraft šareni proizvodi za djecu, s time se na neki način mogu i složiti. Možda malo licemjerno od mene, ali pokušat ću objasniti zašto u slučaju takvih igara donekle pravim iznimku i vidim ih kao igre za mlađe naraštaje igrača.

Sve do prije nekoliko godina funkcionirao sam kao tipičan gamer. Cilj mi je bio sakupiti što više igara u svojoj kolekciji, igrati što više igara koje su mi zabavne te povremeno si kratiti vrijeme vraćajući se igrama koje su mi obilježile djetinjstvo i ostale u dobrom sjećanju. No, u jednom prijelomnom trenutku shvatio sam da jednu trećinu novih igara koje gomilam u svoju kolekciju zapravo nikada neću ni zaigrati ili ih neću doživjeti u potpunosti. Shvatio sam da se drugoj trećini igara više ne isplati ni vraćati jer su užasno zastarjele i igranje istih više ne pruža onaj osjećaj zadovoljstva od prije. Shvatio sam da mi vrijeme za „glupiranje“ u igrama istječe sve brže i brže. I dao bih sto Amerika da ponovno imam kondicije za „pullati all-najtera“, bez brige i pameti, ali uz sve obaveze više jednostavno nije išlo.

U konačnici sam si dao ultimatum koji sam morao ispoštovati ako s tri banke i dalje mislim igrati videoigre, a naravno da želim. Postavio sam si pitanje zbog čega se videoigara ne bih htio ostaviti. Neko vrijeme razmišljao sam o odgovoru, ali sam ga u startu već znao. Mogao sam ga protumačiti kao bježanje u neke nepostojeće svjetove, rješavanje stresa ili nešto tome slično. Međutim, sve je u konačnici upućivalo na priču. Ne čistu radnju, ne narativ sam po sebi, nego priču u cijeloj širini – poput neispričanog objašnjenja kako funkcionira odnos moći u svijetu ljubičastog zmaja Spyre. Rekao sam si: fokusiraj se na igre s fabulom, kauzalitetom i poantom; na igre iz kojih nešto možeš izvući, kremen za maštu, pripovijetku za potomak, nešto, bilo što što bi opravdalo tu aktivnost sjedenja i blejanja u ekran.

Mogu reći da mi ova strategija uglavnom funkcionira. Iz godine u godinu pronalazim sasvim dovoljno igara zbog kojih još uvijek osjećam da je aktivnost igranja itekako isplativa. Dogodi se, ponekad, da uzbuđenje prije igranja nadmaši zadovoljstvo tijekom igranja, ali sam većinom zahvalan što još uvijek svjedočim odličnim pričama i što mogu reći da mi je The Witcher 3 jedna od najboljih priča ikad ispričanih u obliku videoigre. A ispričana je prije svega tri godine – znači, nije sve tako loše.

Nažalost, postoji i nuspojava u toj strategiji. Naime, ne mogu sve igre imati priču, a u zadnje vrijeme trend je takav da se rade igre u kojoj si igrači svojim avanturama sami stvaraju priču iz konteksta. Smeta me to iz razloga što volim povremeno odigrati vozačku igru poput Forze Horizon 3 ili Gran Turismo Sporta, neku tabačinu kao što su Injustice 2 ili Tekken 7, neku stratešku igru poput Cities: Skylines ili Civilizationa. Znam da takve igre ponekad imaju priču koju mi mogu ponuditi, ali često mi se događa da se tijekom igranja takvih igara zapitam – dobro, što ovime misliš postići? Otključat ćeš nove automobile i nove staze… koga briga? Izgradit ćeš veliki grad/civilizaciju… koji je samo nakupina piskela, nebitna tvorevina bitova i uzaludno utrošenog vremena. Gdje si bio – nigdje. Što si vidio – ništa.

Slično mi je i s igrama poput Sea of Thievesa, Minecrafta i Fortnitea. Svjestan sam da u tim igrama nikada neću biti najbolji, najvažniji ni najveći pa, samim time, zašto se s njima uopće truditi? Čak i da imam vještinu koju nitko drugi nema, svejedno u igru ne mogu uložiti toliko vremena koliko može uložiti neki klinac bez brige i pameti. Znam da su battle royale igre tu spas utoliko što svi igrači u njima startaju s jednakim šansama, ali i to je tek djelomična istina jer netko tko je uložio desetke sati u neku igru u startu poznaje njezine mape i trikove bolje nego onaj tko u nju tek ulazi. U tom pogledu, igre poput Minecrafta i Fortnitea doista jesu igre za djecu… ili barem onoga tko ima jednako slobodnog vremena kao i neki osnovnoškolac.

I ne mislim to u pogrdnom smislu, da me ne bi netko krivo shvatio. U načelu jesam protiv etiketiranja igara i ne želim se odreći igara bez priče. No, znam da više nikada neću pronaći zabavu u potpunom uništavanju automobila kakvu sam nekada imao u TOCA igrama, dok mi je jedini problem u životu bilo čitanje lektire. Samim time, nije da iz ovoga kukanja možete izvući išta pametno, ali ako je netko pronašao način kako pronaći smisao u igrama bez zacrtanog, ultimativnog cilja, neka mi slobodno javi dolje u komentarima.

Označeno sa: , ,

Komentari (81)

  • Aldin219

    17.04.2018 - 15:13

    Zorane, Zorane… Witcher 3 jedna od najboljih priča? Ja stvarno ne razumijem šta je svima. Spasi curicu koju nađeš na pola igre kao ono “e tu si” i onda nakon toga ništa ni s čim. Nigdje antagonista na mapi. The wild hunt totalno nedovršena ideja. Nije baš loša priča, ali jedna od najboljih? Tačno se osipam koliko je igra precijenjena u svakom smislu. U kontekstu današnjih nedovršenih gluposti, možda, ali u globalu ni blizu.

    • Mihael5555

      @Aldin219, 17.04.2018 - 15:15

      Neznam ja koji Witcher 3 si ti igrao ali sigurno je razlicit od jedne on najboljih igara svih vremena koju smo svi mi igrali.

    • vet

      @Aldin219, 17.04.2018 - 16:11

      Slažem se u potpunosti.

    • Muflon

      @Aldin219, 17.04.2018 - 16:30

      Ma bravo… mora da si pravi “Special Snowflake”. Nije da bilo koju priču ikad možeš ispričati na taj način da zvuči totalno glupo… ali čak i s ovom tvojom interpretacijom, još uvijek zvuči daleko zanimiljivije od bilo koje Elder Scrolls priče.

    • vet

      @Muflon, 17.04.2018 - 17:39

      Realno, Skyrim i Oblivion su daleko bolje igre od W3, jer se oslanjaju na igrivost, a ne na cinematiku. U W3, skoro pa polovicu vremena provodiš u dijalogu, koji ni nije toliko interesantan, a gameplay je žasu većinom.

    • drazensi

      @vet, 17.04.2018 - 18:52

      Skyrim? Stvarno? Jaooo

    • vet

      @drazensi, 17.04.2018 - 18:57

      Da, stvarno.

    • tree_boa22

      @Aldin219, 17.04.2018 - 19:55

      Kako ti se samo da srat u svakoj prilici di se spomene W3?

    • delight353

      @Aldin219, 17.04.2018 - 20:36

      Priča W3 nije izmišljena topla voda. Nikako. Karakteri likova koji te vode kroz glavnu priču je ono zbog čega ta igra dobiva toliko bodova. Jednostavno te povuče u svoj svijet. Barem većinu. Svakako da to nije igra bez mana.

    • Furo97

      @Aldin219, 18.04.2018 - 01:39

      Sa kakve teme vi predjete na prepiranje koja igra ima bolju pricu… Aj razumijem da ste spomenili nesta sto je lose odradjeno pa to svi mogu primjetit i slozit se sa time, a ovo raspravljanje koje je igra bolje i te fore su za malu djecu, svako ima svoj ukus i svako moze vidit nesto i razumit razlicito.. Ako vam se nesvidja nesta zaobidji to, odigraj ono sta volis brate…
      Ja naprimjer nisam fan Witches serijala (glupo bi bilo da nesto ne zelim igrat i da govorim da je lose a ne znam sta je), malo sam pogledo trailere, jedinicu cak malo i zaigro ali me nikad nije privuklo to, dok recimo igre slicnog tipa kao AC, Prince of Persia, Fable sam igro i svidile su mi se, al zato sto se meni ta igra ne svidja to ne znaci da ona nije dobra i da je nisu napravili, pa ipak igra je u konkurenciji za jeden od najboljih igara danasnjice nije bez razloga tamo…
      Glupe teme i rasprave pokrecete, mislim da ovaj post nije namjenjen za ovakve rasprave, ima skroz drugu poruku i znacenje…

    • Kenzix

      @Aldin219, 18.04.2018 - 14:57

      Prvo Witcher je trilogija ako želiš da potpuno doživiš priču igraš od prvog do trećeg bez ikakvih iznimki.Drugo nabroj nam svoje igre sa najboljim pričama.Treće kladim se da nisi uopšte ni igrao igru niti imaš dovoljno jak PC ili PS 4.Četvrto “old school gamer” WOW banjo and kazooie imamo BOGA svih gamera ovde sve što on kaže je tako jer “old school gamer” je viša sila ejjj šmrc :'( i peto vrati se na OLX i prodaji lance za traktor jer veze nemaš o witcheru ali vidim da ga pljuješ na svakom artiklu prvi i zadnji moj komentar za tebe

    • _FABO_

      @Aldin219, 22.04.2018 - 14:02

      sta nije ovo malo spoilanje price za ljude koji jos to nisu igrali ukljucujuci mene, i sta se za to ne dobiva ban?

  • Aleksa Curovic

    17.04.2018 - 15:19

    Sve je tacno sto si rekao.

  • fpapac

    17.04.2018 - 15:29

    Godine zorane, godine, nazalost sustizu nas. Sad volim igrat igre ali radije izadem negdje i bavim se nekom aktivnosti ako vrijeme posluzi, a za razliku od sjevernijih drzava u nas je vrijeme jos uvijek dosta dobro. Mozda ti se pred 6 banki bude manje dalo izlazit, a vjerovatno je da neces ni moc toliko pa ces vise igara igrat.

  • KhorneFlake

    17.04.2018 - 15:34

    Danas se većina igara bazira na bar nekom od modela koji će ljude vraćati istoj, te stalno dodavati novi sadržaj da ih održi okupiranim. Ne mora igra imati priču, more se čovjek investirati u nju na sto načina. Igre sa pričom su, uglavnom, za kratkoročnu upotrebu. Prije novih modela sa pretplatama u uslugama developeri su izbacivali igre sa više završetaka, ili ostavljali nedovršene krajeve da bi nam prodali DLC, ili kakvu ekspanziju. Danas uglavnom štancaju sezonske propusnice.
    Ima masa dobrih igara sa dobrom pričom, ali stvar je u tome što to nikad posle neće biti kao prvi put. Koliko god puta posle odigrao nanovo neke stare legende to je ipak samo više iz nostalgije, čak i ne dođem do kraja ponovo najčešće. Druga stvar su igre poput TES serijala, i slične, gdje iako znam šta će se desiti ipak mogu da odigram sa drugom klasom, pa me donekle drži zainteresovanim.
    Jedan od razloga što ljudi cvile za HL3 jeste upravo priča, jer je ep2 ostao sa onakvim krajem da visi. Kad je Marc Laidlaw konačno objavio sinopsis epizode 3 osjetio sam neku slobodu i zadovoljenje konačno, sad i ne čekam igru da se više pojavi. Jeste da nećemo nikad saznati foru oko G-Mana, ali nije ni bitno, možda je i fora da neke stvari ostanu obavijene velom misterije i konstantnog teoretisanja zajednice.

    • Sackboy

      @KhorneFlake, 17.04.2018 - 20:30

      Danas je jedina razlika da izlazi hrpetina igara i čovjek treba znati odabrati pravu. Evo ako hoćeš single player igru sa više završetaka nier automata ti ih ima 26 😀

  • Dragan[MKD]

    17.04.2018 - 15:45

    Nisam od onih ljudi koji cjene pricu u igrama, mislim dobro je da ima neki cilj, ali nije mi previse vazna, zato i ne cenim previse igre kao TLOU, David Cage igara i Uncharted serijal, nasprema recimo HZD, Witcher, TES, Zelda i ostale. Znaci Gameplay mehanike prije svega, to je sto je. Danas smo sretni sto je razvoj igara dostupan svima i je dosta lako napraviti igru s dobrom grafiku u Unrealu ili Unity, i dosta studija rade odlicne igre kao Darkest Dungeon primjerice.

  • Cro-K

    17.04.2018 - 15:46

    Igras igre da se zabavis zar ne?

    • hyperion

      @Cro-K, 17.04.2018 - 17:36

      U teoriji da, ali nije sve u zabavi, tako ni filmovima ne mora najbolja karakteristika bit to što su zabavni da bi bili dobri.

  • SanKa

    17.04.2018 - 16:28

    potpisujem zorane od a do z. imam identičan problem, makar uspjevam neku zabavu naci u igrama poput football managera i civilizationa. ali priča mi je ono glavno što mi čini igru. zato nikad ne igram MMO-ove, MP sam zadnje ozbiljnije igrao u sklopu CoDa jedinice. Fotnite, PUBG i slicne igre su mi odbojne jer nikad necu imati dovoljno vremena za njih i ne vidim smisao ,a ni zabavu da me razbija neki koreanac koji to igra 15 sati dnevno. Zato ce mi AC II ostati vjerojatno kao najbolja igra ikad napravljena zbog te fantasticne price, likova, lokacija itd.

    • Drunkenstein

      @SanKa, 17.04.2018 - 21:57

      Vidiš, i meni je AC II ostavio poseban dojam. Dan-danas ga se sjetim. Prvi dio nisam igra pa mi je taj drugi bio nešto potpuno novo i vraški dobro, atmosfera samo takva, ostalo da i ne nabrajan. Jedina zamjerka mi je bila to šta je igra dosta lagana, a baš je trebalo bit obratno, odnosno da bude teška i izazovna, takvoj igri bi to pristajalo. Šta se mene tiće, jedna je od najboljih igara ikad, barem top 15.

  • THE WITCHER 666

    17.04.2018 - 16:34

    Zorane, konecno jas i ti da se skazemo oko nesto jer gejmam jos od 1995, kad cale preko komsije poklonio super snes kopiju iz bugarske i kad sam upalio super mario bros,i do dan danas drugarujem sa gamepadon preku ps 3 i ps 4, i ovaj model na kvalitetnih igara praktikujem od 2012 od kad sam poceo da kupujem, orginale za ps 3 i posle za pc i sad najnovije za pc i ps 4. Zato i ove godine svega na svemu kupicusamo 10 igara koi spored meni vrede za ulozenog novca a tih igara su sledecih : 1 far cry 5, 2 yakuza 6, the song of life, 3 god of war, 4 yakuza kiwami 2 ili remaster yakuze 2, 5 metro exodus, 6 spiderman, 7 red dead redemtion 8 ace combat 7 ako izace ovu godinu, i jos 2 igara koje za sad jos se huska dali ce biti ovu ili naredne godine,the last of us 2 i death strandings nakojimu, i obavezo kupujem starih igara ako su na 50% ili vise popusta za pc ps 3 i ps 4 digitalno koje nosemetasccore preku 85 .

  • drazensi

    17.04.2018 - 16:40

    U potpunosti sam isti…ne mogu, necu i nemam vremena igrati igre koje nemaju pricu i kojima je jedini cilj kompetitivnost…za druzenje i sport preferiram pravo drustvo, ne virtualno..i nemam nista protiv ljudi koji igraju takve igre po cijele dane, po 10h na dan, ali ih ne razumijem..not my cup of tea…igram igre da se uzivim u pricu i likove..zato sam nakon dugo godina odoljevanja kupio PS…jedini se jos fokusiraju na SP igre s dobrim likovima i dobrom pricom….za multiplatform igre imam jos i vise nego dobar pc kojeg zapravo u zadnje vrijeme sve manje koristim zbog najezde tih multiplayer igara koje ne obozavam..

  • mokrEE

    17.04.2018 - 17:09

    interesantna tema. nesto slicno se i meni dogodilo prije par godina, covjek ima potrebu baviti se stvarima koje mu donose nesto za uzvrat u buducnosti a igranje generalno (izuzev onih parsto ljudi u svijetu koji i uspjevaju namaknuti neku kintu igrajuci) moze brzo postati “gubitak vremena” radi kojega cemo jednom zaliti. mada me pomalo cudi da si ti pokrenuo tu temu jer je tebi to posao, dakle, “igranjem” placas racune i uzdrzavas obitelj. meni je recimo nedavni ulazak u 30.-tu godinu tesko pao, radim sezonski posao i zimi imam 3 mj slobodno i sjedim tamo u 11.mj. i gledam desktop sa jedno 30-tak igra gore i nemam volju niti jednu jedinu pokrenuti, kao da mi je gaming poceo gubiti smisao. i radije odem sa drustvom na hladno pivo i pogledati tekmu negdje nego odigrati nesto.to je mozda samo ‘prirodna evolucija kada ljudi dodju u neke godine vise cijene tu neku RL spiku jer ti sjedenje doma pred tv-om nije vise toliko napeto. barem ne meni. a i ako odigram nesto onda je to uglavnom “izvrsavanje main questova” da se pohvata poanta price a ne kao ranije jurisanje za svakim skrivenim kutkom i rjesavanje svakog side questa.

  • croBilly394

    17.04.2018 - 17:12

    Kao da sebe slušam. Nakon sličnog promišljanja sam odustao od videoigara prije koju godinu, odigram nešto tu i tamo, ali uglavnom mi je HCL jedina poveznica sa svijetom videoigara.
    Moderni gameing fokusiran na multiplayer mi nije privlačan i shvatio sam da postoje i produktivniji načini da se zabaviš u životu i kasnije se okreneš i vidiš neku korist ili produkt toga što si radio. Jer kad pogledam unatrag, ulupao sam tisuće sati u igre, a od toga nemam apsolutno ništa osim nekoliko lijepih uspomena koje definitivno nisu vrijedne svog tog vremena.

  • Lord_Sec

    17.04.2018 - 17:21

    Slazem se sa svime

  • Goran1234

    17.04.2018 - 17:22

    Ja od online multiplayera jedino odigram Splatoon 2,Ultra Street Fighter 2…prednost dajem RPG igrama,avanturama i platformerima… Najviše Rpgu…zašto,zbog priče i svih stvari koje se vežu uz taj žanr…baš prelazim Fire Emblem ECHOS Shadow of Valentia…Što se tog skupljanja igara tiče,upravu si…Ja sam već u tridesetima imam nekakvu kolekciju igara…sad kupujem ono samo što me zanima…najvjerojatnije ću se prestati igrati(nadam se ne uskoro ?), jer imam dva sina vjerojatno će ih gaming zanimati…barem jednog…a mene uz njega ponekad… ?

  • Sinek

    17.04.2018 - 17:29

    Ne znam koliki komad svog dana odvajas za ovaj portal, na pisanje vijesti, igranje igara koje inace mozda ne bi igrao, prenamaganja s rokovima za recenzije… da li imas drugi posao uz ovo sto radis itd itd
    Igre su ti posao, gejmanje profesija i analiza a stavio si na stranu uzitak igranja- ono najbitnije, zbog cega smo svi poceli i zbog cega se neki i danas igraju.
    Obozavam svaku sekundu svake utrke GT Sporta koju stignem odvoziti, kao i svaku partiju flipera u lokalnoj birtiji.

    • drazensi

      @Sinek, 17.04.2018 - 19:00

      Gdje si ti iz ovog clanka uspio razaznati da je izostavio uzitak..samo ne uziva u igrama koje mu nemaju smisla..kao i svaki gamer..neko ne vidi smisao u igrama s pricom bez multiplayera, a neko ne vidi smisao u bezumnom trcanju i napucavanju bez ikakvog cilja..samo je sad kad je zakoracio u tridesetu covjek izabrao igrati i posvetiti se zanrovima koji su mu najbolji, a vrijeme ne trositi necim sto zna da nije za njega…i super je sto je to priznao..jer smo se nagledali i nacitali raznih recenzija ljudi kojima ocito ne lezi neki zanr ili su lose s njim upoznati i onda ocjene znaju biti svakakve..svako ima nesto sto mu lezi pa tako i Zoki..kad nisi srednjoskolac i kad nemas 10 sati na dan za igranje bezglavo multiplayer napucavanje ti nema smisla jer nikad neces dostici nekog tko ulupa toliko vremena u igru..i onda se sat, dva, maks tri kad ti okolnosti dopuste upustis u neku igru koja te svojom pricom i likovima uvuce u svoj svijet da se zabavis i opustis..

    • Sinek

      @drazensi, 19.04.2018 - 12:29

      A mozda nije faking point uhvatiti klinca koji igra 10 sati dnevno nego uzivati u igri? Ne postaviti high score, biti platina i biti lvl99 debil nego uzivati u igri… Po samom tekstu, koji je promaseno i nepotrebno analiziranje pretpostavljam da je uzitak igranja mozda malo zanemaren

  • vet

    17.04.2018 - 17:33

    https://www.youtube.com/watch?v=Utk2k8Z4bJE

    Sumarno, priče su nebitne. Video igre se trebaju osnoniti na snagu medija: igrivosti (gameplay).

    • Igor Belan

      @vet, 17.04.2018 - 18:39

      Kako bi izgledala jedna walking simulator igra ili point and click avantura bez priče? Sumarno, krivo je reći da su priče nebitne. Druga stvar je reći da u mnogim igrama često nisu dobre i da u nekim igrama nisu potrebne (ali ih developeri na silu guraju) – to je već točno.

    • vet

      @Igor Belan, 17.04.2018 - 18:59

      Da, možda pretjerah kad sam rekao da su nebitne. Ali danas se previše fokusa stavlja na priču, a manje na gameplay i mehanike. Priča je tu kao zvuk i grafika, sporedan sastojak u miksu.

    • drazensi

      @Igor Belan, 17.04.2018 - 19:04

      I to je istina. Ociti primjer Battlefront 2..prica cisto da je prica tu..cisto nepotrebno i nebitno..

      @vet snaga medija – igrivost?! stvarno..snaga danasnjeg medija je u cjelini – a cjelinu kod neke igre cini mali milijun stvari..

    • vet

      @drazensi, 17.04.2018 - 19:09

      Pa, u igrama je igrivost, u filmovima kinematografija i priča. No, igre nisu filmovi, a zašto bi i trebali biti? lol

    • vet

      @vet, 17.04.2018 - 19:01

      Btw Point n’ click je jedini žanr gdje su priča i dijalog krucijalni. Iznimka koja potvrđuje pravilo.

    • Igor Belan

      @vet, 18.04.2018 - 13:13

      Dobro, nije to baš jedini žanr. Vizualne novele, walking simulatori koje sam već spomenuo, interaktivne drame (Heavy Rain i slične), RPG naslovi, sve su to igre gdje je priča ili neizostavni, krucijalni element ili nešto što u nekoj formi mora postojati.

    • vet

      @Igor Belan, 18.04.2018 - 14:51

      RPGevi – Sustan napredovanja i borba su meni tamo najbitniji, dizajn svijeta također. Vizualne novele baš i nisu igre, barem ih ja ne smatram takvim.

  • phoda2

    17.04.2018 - 17:36

    bravo zorane pogodio si ga kao prstom u pekmez, ja bih jos samo nadodo da ja osobno imam i problema (tj nemam jel ne gledam) sa filmovima i serijama koje nemaju pricu, a takvih je u danasnje vrijeme poprilicno. ipak nije sve tako crno jel ako si covjek da malo truda moze se pronaci podosta kvalitetnog zabavnog sadrzaja 😉

    • Agent

      @phoda2, 17.04.2018 - 18:08

      Filmovi su danas u lošijem stanju nego igre po pričama.Danas ih snimaju samo zbog specijalnih efekta,a priče 90% uopće ne drže vodu,a one koje i drže nisu zanimljive.

    • drazensi

      @Agent, 17.04.2018 - 19:06

      Zavisi kakve ti filmove gledas…ako gledas iskljucivo blockbustere – onda dakako..mada i tu se svake godine nade izuzetno dobrih mainstream filmova s vrhunskim pricama i likovima..ako gledas malo dalje nikad nije bilo vise vrhunskih filmova nego danas..samo treba znati gdje traziti i sto gledati i znati sto ocekujes od nekog filma..

  • Robert_zg

    17.04.2018 - 17:37

    Od kako sam počeo radit nisam odigrao ni jednu igru sa pričom, jel gle čuda, nemam vremena. Od 7 do 19 me nema doma. Ali zato, imam ono svoje razdoblje od 21 do ponoći kada ću se uz fortnite ili rocket league odmoriti od briga i razmišljanja, jer te igre su isključivo za to, za malo zabave.

    • Robert_zg

      @Robert_zg, 17.04.2018 - 17:39

      Jer*, inače ne volim kad netko miješa jel i jer ?

  • vuglaaa

    17.04.2018 - 17:54

    Mislim da će indie developeri u budućnosti imati ogromnu ulogu u isporučivanju upravo takvih igara.

  • snooker

    17.04.2018 - 18:09

    Kauzalitet? Odakle si tu rič izvuka?

    • drazensi

      @snooker, 17.04.2018 - 19:08

      Daj mi puristicku hrvatsku rijec za to :)..a da je samo jedna rijec 🙂

    • snooker

      @drazensi, 17.04.2018 - 20:09

      piše na wikipediji – uzročnost. 😀 svakako više zvuči hrvatski nego ova

  • Lovac

    17.04.2018 - 18:23

    Isto sam malo stariji gamer; uozbiljiš se, grize te savjest ako trošiš vrijeme na nešto što te ne veseli (ne samo u igrama, općenito: serije, filmovi, klubovi/loši kafići/loši prijatelji/frustrirajuće radno mjesto). Godinama sve više paziš da stvarno imaš onaj “feelgood” nakon investiranog vremena. Evo ja sam recimo JAKO uživao u novom Preyu. Onda sam bacio retrospektivu što Prey, DeEx, W3 etc. imaju zajedničko. To je doživljaj. Iz istog razloga si puno sretniji ako potrošiš 6500kn na izlet u Francusku, bit će ti sve novo i WOW, random neplanirani događaji, ljudi, prijatelji, klima, novi mentalitet itd. nego na npr. Galaxy S9 koji će ti biti fora 2 tjedna dok ne shvatiš da surfaš, tipkaš i povremeno okineš fotku. Čovjek se dobro osjeća kad je neko iskustvo imerzivno. Iz tog razloga nikad mi neće biti žao igrati Metro, System Shock 2, ME trilogiju, nadolazeći Cyberpunk 2077 i ostale. Slušalice, predaš se i naježiš. Naravno to uglavnom odvojim vrijeme u petak/subota, kroz tjedan eventualno KF na Hell on Earth težini da se ispucam i pokažem noobovima s ispod 1000 sati kako se igra. rFactor 2 isto. Da ne igram, a nema nekog posla, gledao bih TV, da nema struje čitao bih. Shvačaš me. Naravno, subota večer, ako nema više sile je raspašoj i reset na tvorničke postavke s uvijek zanimljivim ljudima vani s kojima se rado družim u ovim vremenima kad se svi jedni drugih boje s mobitelom u ruci.

  • Vaas FU SEHCTIB

    17.04.2018 - 18:36

    Specijal na temu s kojom se svi možemo povezati/prepoznati i malo razmisliti o tome i podijeliti svoje jade s drugima.
    Ja osobno sve više ne vidim smisla, i ne bih se čudio kad bih sutra jednom za svagda rekao zbogom. Jer kad malo razmislim, koja je poanta? Zabava? Ima daleko boljih nacina zabave.
    Vrijeme s obitelji, prijateljima,to je ono dragocjeno, s kojima zasigurno neću osjećati gubitak tj. uzalud utrošeno vrijeme. Ti pomažeš njima, oni tebi. Čovjek je društveno biće, ja se bar najbolje osjećam kad znam da sam nekome pomogao, nešto svima na dobrobit ucinio a to zasigurno nije izgubljeno vrijeme.
    Sve u mjeri. ?
    Svaka čast Zorane, još više ovakvih specijala. ?

    • drazensi

      @Vaas FU SEHCTIB, 17.04.2018 - 19:11

      Ma nisu ni igra baceno vrijeme, to i ja kao teski casual mogu reci..sa svime ostalim se slazem :)…
      ..ali kad si zivcan od svega i od svakodnevnog zivota ponekad nema ljepse stvari od zavaliti se u kauc, stolac i upaliti neku igru koja te prebaci malo iz zbilje u tamo neki ljepsi svijet iako te okolo ganjaju raznorazne zvijeri :)…cisti eskapizam 🙂

    • Hellblazer

      @drazensi, 18.04.2018 - 16:13

      Slažem se sa obojicom. Na kraju dana kada pogledaš šta si radio i s kime si proveo vrijeme shvatiš da ti je najljepše bilo sa dragim ljudima i da to baš i jesu oni najvažniji trenuci u životu. Kako starim, sve sam izbirljiviji po pitanju igara, a ne samo njih nego i drugih vidova zabave, pa tu i tamo svoje slobodno vrijeme posvetim onima za koje mislim da to stvarno zaslužuju. S druge strane, kako kažeš, ima trenutaka kada ti je stvarno pun k… svega i jednostavno želiš malo pobjeći u neki drugi svijet. Na kraju krajeva, u svemu je bitno imati mjeru ili kako bi Izet Fazlinović rekao: “Sine Damire, kad piješ umjereno, možeš popiti koliko hoćeš” 🙂

  • GameFan

    17.04.2018 - 19:06

    Zorane, moram se sloziti sa tvojim misljenjem.
    Nema vise tako dobrih igara da jedva cekam nastavak price kao sto su Mafia 1, GTA : SA, Tomb Rider Legend, Anniversary…
    Jednostavno je story postao cisto ne bitan element, a zapravo on najvise fali.
    Gaming u tom kontekstu u potpunosti tone

  • Serpico

    17.04.2018 - 19:12

    We don’t stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

    Nikad nisam bio kolekcionar i svaštar, oduvek probirač i posvećivao svoje vreme samo onome što me najviše privlači. Isto tako, memorabilnije su mi igre koje sam zapamtio po gejmpleju nego po priči.

    • funky0308

      @Serpico, 18.04.2018 - 11:37

      Upravo tako, ni ja ne kupujem bilo sto, necu ni besplatnu igru uzeti ako je ne planiram igrati. U svim ovim godinama igranja nemam vise od 200-250 igara (na svim klijentima i PS4 skupa). Ne vidim zasto bih imao 800 igara na Steamu samo zato sto mogu ili su 2€ ili besplatne.. Onda uplais komp, u nepreglednom moru igara ne mozes pronaci nista sto ti se igra. Mislim da je to univerzalno “pravilo”, gledam sina, ima igracaka da u sobu ne moze uci, a cesto mu je dosadno, onda odemo kod nekoga tko nema djece u goste, tamo ima dva autica i igra se satima… 🙂

    • delight353

      @funky0308, 18.04.2018 - 15:26

      Eto! Kupi i sebi dva autica. 😛

    • funky0308

      @delight353, 18.04.2018 - 16:09

      To je to 😉

  • Rajder

    17.04.2018 - 19:29

    Pun pogodak, na PS-u sam novi, nekada smo na PCu uživali u svemu, svakoj igri, svakoj priči…sjetimo se Half life-a, C&C-a, Starcrafta…ma, imam old man komplekse 🙂
    I sada se radije vratio na Uncharted kolekciju nego na nešto novije…neznam, starimo

  • GAMEmaher

    17.04.2018 - 19:34

    Ja se zadnjih godina toliko nakupovao igara za ps3 na akciji što prije nisam igrao, neke nove kupio za ps4 i sad se dobre skupljaju preko Ps plus…kupio bolji PC pa se i tu nakupilo igara što se besplatno po steam djelilo…i besplatno, khmm…našlo po netu… I od sve te kolekcije nit nemam vremena da sve odigram. Al mi drago da ih imam i odlučio nekako da ne dajem više neke novce na igre jer imam drugih stvari. Ali zadnje vrijeme sam s guštom odigrao The Last of Us, Uncharted 4, Watch Dogs 1 i malo uletim u Star Wars battlefront online koji mi zabavan. Sad na ps3 igram Tomb Raider iz 2013 story i online i to mi zabavno čak. Tako da za dobru igru uvijek ću naći vremena malo…više zimi a manje ljeti gdje je psp i ps vita za nuždu 🙂

  • RZN

    17.04.2018 - 20:16

    Iako te u potpunosti razumijem mislim da nije svima isto, ne traze svi isto. Iako imam uskoro 30god i igram otkad znam za sebe, meni je obrnuto.

    Prije bi se uzivio u pricu i kako napreduje i kako se zblizim sa glavnim likom, sad, jednostavno ne. Nemam vremena za igre previse, i kad imam nesto vremena, sigurno nezelim potrositi vrijeme na 1% price. Ako nemogu po trecinu price pogledati u jednom danu, onda se oduzi na predugo i ne pruza mi zadovoljstvo.

    Zadnjih 5 godine uzivam u jednostavnim igrama, koje poznam, i neke nove koje mogu odigrat u sat vremena. Cod1 i 2 su tu da 15 min ili sat vremena potrosim u nesto sto uzivam, netreba mi prica.

    Pubg je jedina od novijih koja mi je i dalje draga, nevolim ic za mainstream igrama ali pubg ima pricu koju sam stvoris u 5 minuta, i nakon 20ak min, krenes isponova. U ovakvom brzom zivotu to mi i treba.

    Nisu svi za price, neki voli stvorit svoju pricu u igrama, mislim da su te price puno bolje, a ne linearne koje ti netko usadjuje kroz mjesec dana.

    Ali, to je samo moje misljenje.

  • Sackboy

    17.04.2018 - 20:39

    Imam 38 godina i igram aktivno od svoje pete godine. Nemam ništa protiv dobre single player igre i za opuštanje su super i često ih igram ali adrenalin koji mi digne dobra partija competitivnog overwatcha se ne može mjeriti sa ničime ili kada smo prije desetak godina nakon mjesec+ dana konačno skinuli nekog bossa u raidu u wow-u. Svaka čast single player igrama ali ono što sam osjetio kada su prvi put pali razogore i ragnaros mi neće donijeti nikad.

    • Lundvalnaden

      @Sackboy, 18.04.2018 - 20:44

      wow je igra, ostalo su igrice. to mi je bio životni moto 😀

  • Slash

    17.04.2018 - 23:10

    Gle ljudi svakako da je dobra prica i dobar gameplay za ono sto se zivi,sa 39 god jos igram i zabava ne prestaje dvije definicije imam za igre koje imaju pricu razmisljas da li se mogao bolje,brze, nesto napraviti pa ti se to mota po glavi,drugo jedan MP ili trka NFS je da se opustim i nije me briga da li sam prvi zadnji da li sam najbolji overkill!a sad lijepo sluske i malo uzivati u Rise of Tomb Raider!

  • kroon

    17.04.2018 - 23:15

    Kao prvo Bravo Zorane odlična tema za raspravljati mada mislim da je to tema za one +30 jel bojim se da ovi mladi gameri uopce neznaju o cemu mi ovdje pricamo. Kao drugo mislim da je nastupila kriza kvalitetnih video igara jel ako trazimo onaj tip video igre kao u skyrimu da se penjemo na vrh planine gdje saznajemo tko smo i sta smo i da nas od takve vrste gameplaya prolaze trci iskreno mislim da se ce mo se jos nacekati jel danas developerima nije u cilju napraviti takvu igru nego igru gdje ce konstantno izvlaciti pare. Slazem se da je Witcher 3 najbolja igra ali ne i najbolja prica. A kao trece moramo si priznati da sa godinama pocinjemo biti sve izbirljivi i sve zahtjevniji sto se tice gaminga.

    • Serpico

      @kroon, 18.04.2018 - 00:06

      Kakva kriza kad se 2017. god. ubraja među najboljima.

  • kroon

    17.04.2018 - 23:20

    Slazem se sa Sackboyem , u zadnje vrijeme jedino zadovoljstvo mi pruza Battlefield u kojem se ispucam i ajde bok. Jednostavno dobra partija BF ili bilo kojeg multya je preuzela gustanje naspram bilo koje singl igre. Neznam valjda su vec godine

    • Texas Flood

      @kroon, 18.04.2018 - 08:28

      Vidiš neki od nas baš kontra. Da upalim BF1, klinci koji vise na njemu 10 sati dnevno i hackeri bi mi tako nasapunali guzicu da bih popizdio u zapitao se zašto to uopće radim. Radije malo rokam uncharted, witchera ili x-com. I kod mene su valjda godine, ali svi mi izgleda puknemo na drugačiji način ?.

    • delight353

      @Texas Flood, 18.04.2018 - 09:21

      Ma kod multiplayer igri imam stalno osjecaj da ih “moram” igrat. To me zivcira. Ne opusta me, vec mi stvara obavezu.

    • Texas Flood

      @delight353, 18.04.2018 - 14:06

      Da, pogotovo ako igranjem otključavaš neke stvari ili zarađuješ virtualni novac, imaš osjećaj da ćeš zaostajati za drugima ako ih ne igraš. Valjda ih namjerno tako prave. Do nedavno sam igrao Fifu UT i R6 Siege. Izgubio sam previše živaca i ustanovio da mi je zdravlje bitnije od tog smeća. Sada se liječim singleplayerom. Od multija eventualno bacim Rocket League.

    • delight353

      @kroon, 18.04.2018 - 09:18

      Lazes! Proklet bio na proljece 2018te!

    • kroon

      @delight353, 18.04.2018 - 10:31

      Picek nemoj se brinuti jos malo pa izlaze Pillarsi 2 i ova tema ce biti nebitna.

  • darijoman

    18.04.2018 - 00:47

    Ma ljudi kakav je to život bez kave i gejminga 😛

  • kroon

    18.04.2018 - 10:19

    A mozda da jednostavno priznamo sami sebi WE ARE TOO OLD FOR THIS SHIT.!!

  • funky0308

    18.04.2018 - 11:29

    Ja igram samo za sebe i za svoje zadovoljstvo i svoj gust. Ne zanimaju me nikakvi trofeji, nikakve nagrade niti to da budem bolji od, kako kazes , klinaca koji imaju vremena. Znam da si ti u drugacijoj situaciji, cesto moras igrati i nesto sto mozda ne zelis jer ti je to u opisu posla ali cini mi se da je samo doslo do prezasicenja kod tebe. Ima, kako i sam kazes i dalje dobrih igara, dobrih prica i dobrih novih fora, da se svake godine pronaci nesto dobro. Bas iz svih tih razloga koje navodis ja ne igram online igre, igre igram samo za svoju dusu i u tome uzivam vec vise od 30 godina. A to tko je bolji od mene me ne pati ni malo. Kod mene razlog nije bjezanje iz stvarnosti, nije ni rjesavanje stresa, biram ono sto mi se svidja i sto volim igrati i kao sto sam i rekao, igram za svoju dusu, za svojih pet minuta. Jebiga, vi si to vjerojatno ne mozete priustiti pa te i mogu shvatiti ali prije bih rekao da je doslo do zasicenja sto se svima nama dogadja. Ja sam negdje oko svoje tridesete skoro u potpunosti prestao igrati, cca dvije godine nisam igrao gotovo nista i onda se jednog dana ponovno pojavila zelja i sve je krenulo ponovno… sve je dobro dok ne dodje zelja za crvenim 911 kabrioletom 😛

  • Droga

    18.04.2018 - 13:35

    Sjecam se dobrih starih vremena kad je multiplayer bio samo bonus mod

  • eberic1

    18.04.2018 - 16:31

    Sto sam vise stariji to vise gledam na smisao igre koju igram, jednostavno dodes u vrijeme kada ti stvarno nije toliko bitna mit grafika toliko nit ista nego samo da ostanes wow sa pricom, npr. Gta 5 natjeram se da udem u njega nekako i da se idem zajebavati ali nema tog uzitka vise kao nekada. Zadnja igra koja me je ostavila zaintregriranim je resident evil 7. Svjestan sam da je to ajmo rec tipicna horror prica ali prozivis je stvarno skroz.

  • mokrEE

    18.04.2018 - 17:25

    citajuci komentare steako sam dojam da ljudima prica kao prica nije najbitniji segment u igri vec osjecaj postignuca ako se mogu tako izraziti. mozda sa godinama ljudi prepoznaju tempo igre i brzinu napredovanja koja im pase spram svakodnevnih obaveza i slobodnog vremena koji su spremni izdvojiti. ja imam prvenstveno problem sto odredjene igre (a tu se ugl odnosi na rpg-ove) ne zelim niti zapocinjati jer sam gro puta odustao na polovici igre kada vidim koliko je vremena potrebno izdvojiti. malo razmisljam o ovoj temi i mislim da “prica” u igri uopce ne igra presudan faktor, vec napredovanje u igri. ako me netko pita koja mi je najbolja igra koju sam ikada igra, nekako mi je na vrhu jezika parasite eve 2. zasto? zato sto je sustav napredovanja kroz igru fenomenalno odradjen. u toj igri svaki ubijeni neprijatelj, svaki dobiveni xp bod znaci mogucu nadogradnju nekog elementa ili oruzja koju su jako bitni za daljni napredak posto neprijatelji postaju sve izazovniji kako prelazis dalje. recimo, ove zime sam uzeo g27 i sa frendovima sam rokao dirt:4, dirt:rally, wrc7, sebastien loeb rally i to po nekoliko sati dnevno. to su generalno igre koje nemaju pricu ali bas zato sto je karijera osmisljena kroz odredjena kup natjecanja jednostavno te tjera da igras dalje dok jednom ne osvojis sto se trazi. i naravno, kad osvojis sve kupove igru vise nikada ne upalis. momentalno se ne skidam sa f1 2017, ponovno, igra koja nema odredjenu pricu vec gradis sam karijeru vozaca. ponovno, sustav napredovanja kroz treninge i sakupljanje onih bodova u kojoj nadogradjujes auto i team je fenomenalan. ovo je jedina formula koja me zadrzala za ekranom bas radi osjecaja postignuca. a i realno, poznavajne sto veceg broja razlicitih tipova voznje = bolji overall skill. fallout:new vegas sam nedavno krenuo nakon sto sam zavrsio fallout:3 i ponovno, igra ima jako dobar sustav napredovanja. svaki odradjeni quest = neki reward = bolje naoruzanje i oprema. bioshock primjerice, meni ima katastrofalno ispricanu pricu preko audiologova. presao sam serijal 3x i zapravo pola vremena uopce ne slusam sto se dogadja, ali opet, napredovanje kroz igru je odlicno, igra je izazovna, stalno upgradeas karaktera. eto. to je moj zakljucak. mene u igri moze zadrzati osjecaj napredovanja ako vec prica nije ta koja mi je od posebnog znacaja. napredovanje u igri mora imati neki sustav koji te tjera da dalje igras, kao sto je to recimo u voznjama. otkrivas nove staze i automobile, skupljas lovu za bolje dijelove i radis na svom driving skillu. dovoljno dobro.

  • Lazy

    18.04.2018 - 17:41

    Samo cu kratko, posto nemam sto dodat a da nije vec napisano.Imao sam iste dileme prije par godina i shvatio da su meni igre sastavni dio zivota i da, vjerujem, necu nikad prestat igrati.Igram od 86te cca, sad imam 40 godina, nekoliko djece, kucu, motor, auto,skate, bic.Radim, bavim se hikingom,picim po planinama, vozim bic rekreativno, skate isto samo bole koljena od padova s motora pa nesto slabije u zadnje vrijeme.Ugl ne igram multi osim battlefielda 1 a i to sam poceo tek u 39oj posto nisam naso multi di je prica na nivou.Prica prica i opet prica, ako nema toga hvala lijepa i ciao.U tim se pricama odmetnem u fantasy ili ine svjetove i svi problemi,stresovi,gluposti, nestanu ko rukom.Prica me odvede tko zna gdje i za sat dva se vratim ko nov.Ne mogu skuzit zasto trazite da nesto dobijete od igara kako ste naveli, pa to je zabava, anti stress il nez koji vrag.Nez kaj bi trebo imati od toga, sto su kolege gore navele.Ne kuzim a i nebitno.Svakako kratko je ispalo dugo, pa da zavrsim s rekordom, osobnim, prosli mjesec sam 3 igre presao, ej tooo nisam niiikad.I jos da dodam, upravo sam na kraju Ni No Kuni 2 i vec planiram sto cu dalje igrat, nez valjda svi puknemo na drugi nacin….sve se moze stici kad se dobro organiziras i volis to sto radis.Salut i ne brinite, to su sve faze rada na projektu zivot!

  • Lazy

    18.04.2018 - 17:47

    Hehe napisem post i pomislim ja gotov s Ni No Kunijem 2 a jos nema rece, kad ono, plink iskoci link za recu na HCL,Hvala decki!

  • Lundvalnaden

    18.04.2018 - 20:40

    da. priča je totalno bitna.
    npr gdje bi bili Pong i Tetris danas da nisu imali tako duboku priču..?
    ..
    za gamera nije bitno jel skuplja ili ne skuplja igre.
    to je glavna osobina kolekcionara, a ne gamera.
    to je kao da netko kaze da je vozač zato sto skuplja aute.
    ili da je alkoholicar zato sto skuplja boce.
    tako da ako mislte da je to prva kvaliteta gejmera, ocito je da ste promasili citavu poantu price..
    ja volim igre. i najbitnija mi je stvar – igrivost. gameplay. mehanike.
    zato sam prestao igrati vecinu pucacina jer se sve svodi na cinjenicu da trebas staviti metu u centar ekrana i kliknuti ljevi klik…
    “Rekao sam si: fokusiraj se na igre s fabulom, kauzalitetom i poantom”
    nazalost, prica nije glavna osobina igara. glavna osobina igre je igrivost.
    ako hoces fabulu (Fabula (lat. fabula = pripovijest, priča) je naziv za sažeto prepričano književno djelo) čitaj knjige LOL
    a do tad vjezbaj super maria bros 1

  • maniacx

    19.04.2018 - 10:24

    ufff…kako me pogodi, baš tako se i ja osjećam u zadnje vrime…nekako je prestalo biti zabavno igrati igrice, pogotovo ove sve novije…
    Ja znam upalit COD2 SP i igrati kampanju, Evoland mi je bio otkriće, ali Evoland 2 mi se već nije dalo igrat…moguće da je to jednoistavno do godina…dolazimo u godine kad tražimo načine kako popuniti svoje postojanje, naći svrhu, i nekad je bijeg u igrice bio lijek za to – tamo imaš sudbinu u svojim rukama i donekle kontroliras ishod, i znaš da ako si uporan ćeš i riješiti to šta imaš u igrici…to je sigurnost ishoda, ono što nam fali u životu u tim godinama…i kad igrica više nema poantu, cilj, onda je teško tu i tražiti taj izlaz tj bijeg od života odrasle osobe…

  • moordrak

    20.04.2018 - 10:27

    Priča igre ne mora nužno biti vrhunska premda više cijenim one koje imaju kompleksnu radnju. Možda je veći problem imerzivnost, odnosno koliko se brzo mogu prilagoditi nekoj igri. Kompetitivne igre, čitaj: multiplayer me generalno ne zanima. Ne kažem da se ne možeš fino zabaviti sa ekipom recimo u COD-u napucavajući se ali imam dovoljno godina do to mogu raditi IRL recimo na paintballu. Nemaju sve igre isti tempo. Kroz godine sam igrao svašta i zapravo mogu reći da se više igram sada nego prije 20 godina. Kada se slože prioriteti, ima se vremena za sve. Imam već koju godinicu i vjerojatno nikada neću prestati igrati igre. One su za mene dio života, moj hobi isto kao i čitanje knjiga, gledanje filmova, fotografiranje i bavljenje sportom. Sve te aktivnosti me oplemenjuju, ispunjavaju i čine sretnim. Zaboli me neka stvar što drugi misle o tome.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?