HCL.HR

Recenzija

Cataclismo

neprijatelj pred vratima

David Šesto

Čovječanstvo je na izmaku snaga. Čudovišta su zauzela našu poziciju na vrhu hranidbenog lanca, a dragocjeni kisik je sve rjeđi i rjeđi. Kad Sunce zađe, dižu se užasi iz magle. Vojnici su na zidinama, a ako one padnu – past će i čovječanstvo. Taj osjećaj strepnje i iščekivanja prije nego vaša snaga bude testirana jest Cataclismo u svojoj srži.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
30€ PC Ustupio izdavač

Cataclismo je mehanički mješavina svega i svačega. Zapovijedanje jedinicama i upravljanje resursima bit će poznato svakome tko je zaigrao RTS igru. Međutim, mehanike detaljne izgradnje grada i intervala neprijateljskih napada dodaju element dubine cijelom iskustvu. Međusobno su to komplementarni elementi i rezultat je jako zabavna i napeta igra.

U kampanji pratimo ostatke čovječanstva koje se sklonilo u posljednji grad – Hogar. Istoimeni Cataclismo je uzrokovao pojavu magle i pretvorio ljude u čudovišta. Očito je da čudovišta pobjeđuju u ratu iscrpljivanja te su ljudi organizirali jednu zadnju ekspediciju kako bi probali poništiti Cataclismo. Na čelu ekspedicije je Lady Iris, protagonistica i posljednja nada čovječanstva. Iris pomoću magije mora otputovati do izvora pošasti i saznati kako spriječiti čudovišta.

U kampanji pratimo ostatke čovječanstva koje se sklonilo u posljednji grad – Hogar.

Glavna kampanja je podijeljena na linearne misije gdje je cilj doći od točke A do B, uz ograničene elemente izgradnje te misije u kojima razvijate grad i morate preživjeti nekoliko noći. Dostupno je i nekoliko sporednih tower defence misija koje su više zabavni izazov nego temeljni dio kampanje, ali vrijedi i njih odigrati. U glavnim misijama tijekom dana skupljate resurse, uvježbavate vojsku i gradite zidine, a tijekom noći samo je jedan cilj – preživljavanje. Čudovišta su svaku noć sve jača te napadaju iz više smjerova, tako da vam obrambeni plan mora biti neprobojan. Linearne misije i dalje zahtijevaju sposobnost efektivne gradnje – katkad je najveći izazov misije izgradnja mosta s ograničenim resursima.

U većini ostalih strategija samo kliknete za izgradnju zida i to je to. U Cataclismu zid morate dizajnirati blok po blok, a što je zid viši i kompleksniji – to je i čvršći. No, neke jedinice najbolje djeluju na visinama ispod pet metara, a neke iznad deset. Tako da morate u zid ugraditi prozore na određenim visinama kako bi iskoristili maksimalni potencijal svoje vojske. Ako pada kiša, vojnike morate držati suhima kako bi bili precizniji, a misije u špiljama zahtijevaju lampe kako bi se vidjela čudovišta u tami. Obične kuće možete nadograđivati, a kako vam je prostor građenja ograničen, možete biti kreativni pa slagati kuće jedne na druge, ali ulaz zgrade uvijek mora biti prohodan.

U većini ostalih strategija samo kliknete za izgradnju zida i to je to. U Cataclismu zid morate dizajnirati blok po blok.

Količina vremena koja je potrebna za izgradnju doprinosi osjećaju zamora pri kraju kampanje. Pogotovo jer to morate ponavljati iznova iz misije u misiju. Posljednjih nekoliko misija bilo mi je donekle repetitivno, a za zadnju misiju mi je trebalo pet sati. Na kraju kampanje sam bio umoran kao vojnici koji su danima stajali na mojim zidinama, iako je ritam igre većinski bio dobar.

Iako je Cataclismo strategija u stvarnom vremenu, u svakom trenutku možete pauzirati protok vremena i odrediti što će se graditi. Da nema ove značajke, igra bi vjerojatno bila vrlo frustrirajuća jer ne biste stigli dobro razmisliti o svojim odlukama. S pauzom nećete biti prisiljeni da odaberete nešto radi nedostatka vremena. Uvijek stignete stati i razmisliti. Ako želite izgraditi veliki zid sa svim značajkama da bi vam trupe bile najefektivnije, nema pritiska.

Iako je Cataclismo strategija u stvarnom vremenu, u svakom trenutku možete pauzirati protok vremena i odrediti što će se graditi.

Gradnja funkcionira na principu koordinatne mreže, te možete biti jako precizni i graditi veličanstvene strukture. Ako želite podijeliti vaše umjetničko djelo s drugim igračima, samo označite što želite spremiti i možete vašu građevinu odmah učitati na Steam Workshop. Isto tako vrijedi ako vam treba neka specifična građevina, a ne znate kako ju efektivno sagraditi – samo pogledajte Workshop i učitajte što god vam se sviđa.

Ključna stvar koju je Cataclismo sjajno odradio jest sinergija priče i gameplaya. Pošto je čovječanstvo na rubu, maksimalni broj vojnika je prilično malen. Slanje trupa da služe kao topničko meso nije efektivna strategija jer je svaki čovjek bitan, a zato je i svaka smrt velika rupa u obrani. Najbolji dijelovi Cataclisma su te zadnje noći u glavnim misijama, kada vas čudovišta napadaju iz svakog smjera, a zidine su na rubu pada. Veliko je zadovoljstvo vidjeti uspjeh obrane, ali je nekako još veće zadovoljstvo kada zidine padnu, čudovišta se probiju, a vi se naglo prilagodite novonastalom kaosu i uspijete unatoč gubicima. Srećom, ti trenuci su relativno česti.

Ključna stvar koju je Cataclismo sjajno odradio jest sinergija priče i gameplaya.

Kad završite s kampanjom, možete testirati svoje taktike i vještine gradnje u nekolicini prilagođenih mapa ili u roguelike modu gdje dobijete nasumično generiranu mapu i cilj vam je preživjeti što duže. Ako vam to nije dosta, možete sami dizajnirati mape ili preuzeti mape od drugih korisnika. Iako nema multiplayer ponude, Cataclismo je i dalje pun sadržaja.

Priča me vrlo ugodno iznenadila. Mehanika spremanja i učitavanja igre, nešto što je uobičajeno u većini igara, ovdje se koristi kao narativni element. Lady Iris ima sposobnost prebaciti svoju svijest u prijašnju verziju sebe i ispraviti greške koje je počinila. Na početku je Iris neiskusna i živahna, a pri kraju je potpuno drugačija osoba jer je iskusila stotine neuspjeha. Tonalitetno je igra vrlo dosljedna – dijalozi su dobro napisani, s prizvukom očaja u svakoj replici, iako je gluma sporednih likova ponekad neuvjerljiva. Priča će vas povući u svijet i nema ničega u igri što će vam srušiti imerziju.

Vizuali su prekrasni, unatoč jednostavnoj grafici. Umjetnički stil je minimalistički, s jednostavnim oblicima i teksturama, no animacije su i dalje prilično detaljne, pogotovo u okolišu kada se trava i drveće njišu radi vjetra. Između misija Cataclismo koristi slike s naracijom kako bi dočarao priču. Ovakva prezentacija se možda čini nezanimljivo, no slike su zaista prelijepe i crteži su me očarali, a glazba odgovara ugođaju. Tehnički igra nije uopće zahtjevna, frameerate je stabilan čak i kada je nekoliko stotina neprijatelja na ekranu, a tijekom cijele igre nisam iskusio nijedan trzaj, bug ni rušenje.

Kako HCL ocjenjuje igre?

Cataclismo je zaista jedna od igara koju bih opisao kao skriveni dragulj. Tri glavna stupa na kojima počiva petlja igre – gradnja, borba i upravljanje resursima -međusobno se upotpunjuju te stvaraju fantastično iskustvo. Priča je zanimljiva, sa snažnom protagonisticom i sjajnim ugođajem, a kad ju završite, ostali modovi su dovoljno razrađeni da vas neko vrijeme zabavljaju. Ako to nije dovoljno, možete početi sami kreirati sadržaj za igru ili isprobati što su drugi korisnici napravili. Umjetnički stil je prelijep, a tehnički igra nije uopće zahtjevna. Cataclismo će se svidjeti svim fanovima RTS-a, a čak i ako niste veliki obožavatelj žanra, i dalje bih vam ga preporučio zbog sjajne priče i mogućnosti kreativne gradnje.

Cataclismo sjajno kombinira element RTS igara i detaljne izgradnje, stvarajući novu cjelinu koja će iskušati vaše vještine planiranja i taktičko umijeće. Uz jaku glavnu kampanju, sporedne načine igranja i mogućnost kreiranja sadržaja, Cataclismo je itekako vrijedan igranja.

84 Naša ocjena
  • kombinacija RTS-a i detaljne izgradnje je zabavna
  • sjajna priča i ugođaj
  • količina sadržaja
  • vizualna prezentacija
  • repetitivnost pri kraju igre
  • gluma sporednih likova nije previše uvjerljiva

David Šesto

Obožavatelj svih vrsta narativnih igara. Najzanimljiviji su mu realistični SF svjetovi ili čudne alternativne prošlosti. Ne shvaća se preozbiljno.

Komentari (4)

  • -W-

    18.03.2025 - 21:37

    Like it..probat će se

  • Ravel

    19.03.2025 - 09:19

    Miješanje RTS-a sa Towera defense žanrom mi zvuči fora, sviđa mi se zanimljiv vizualni stil i ovo bih čak mogao piknuti za ljeto svemu sudeći jer djeluje privlačno i kao da bi mogao biti jedan od zanimljivijih naslova ove godine, koji će vjerojatno proći ispod radara, a takve tražim!

  • RPGamer

    19.03.2025 - 10:45

    Interesantna igra ali ne volim Tower Defense tako da ću ovo morati preskočiti. Pohvale za recenziranje manje poznatih igara.

  • f_152

    21.03.2025 - 11:53

    Obavezno ce se probati. Super je sto radite ovakve recenzije, inace ne bih ni cuo za igru!

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?