Nakon devet glavnih igara i bezbroj spin-off naslova, serijal Dynasty Warriors može se pohvaliti stabilnom bazom vjernih obožavatelja koji ga održavaju na životu više od dva desetljeća. No, riječ je o serijalu koji ipak ostaje u domeni niše, što potvrđuje i činjenica da je u tih 20 godina jedva premašio 20 milijuna prodanih primjeraka. Unatoč brojnim pokušajima KOEI Tecmo i Omega Force tima da prošire svoj doseg i privuku širu mainstream publiku, rezultati su često varirali.
Još uvijek se s nostalgijom priča o zlatnom dobu serijala, kada su Dynasty Warriors 4 i Dynasty Warriors 5 definirali žanr i postavili visoke standarde. Premda su kasniji naslovi poput Dynasty Warriors 7 i 8 uspjeli održati solidnu prodaju, nikada nisu uspjeli napraviti značajniji iskorak koji su fanovi priželjkivali. Je li Dynasty Warriors Origins konačno ta igra? Hajmo vidjet’.
Početna cijena | Recenzirana verzija | Recenzentski primjerak |
80€ | PC | Ustupio izdavač |
Tri kraljevstva – opet
Već i ptice na grani znaju da se radnja Dynasty Warriors igara uvelike temelji na događajima iz povijesnog romana Romansa Tri kraljevstva. Igrajući te igre lako je zaboraviti da je riječ o jednom od klasika kineske i svjetske književnosti, koji romantizira iznimno turbulentno i krvavo razdoblje kineske povijesti. Dynasty Warriors često upada u istu zamku kao, primjerice, Dragon Ball igre – već godinama vrti jednu te istu priču, zbog čega je teško postići isti emotivni učinak kao kad ste je prvi put doživjeli.
Origins tu ne donosi značajnu promjenu, ali je odličan naslov za one koji su Dynasty Warriors igre igrali povremeno ili ih uopće nisu zaigrali. Najveća razlika dolazi u načinu na koji se pristupa narativu. Za razliku od prethodnih igara, gdje je priča često bila fragmentirana i služila kao pozadina za masovne borbe, ovdje je ona stavljena u prvi plan. Priča o tri kraljevstva ovdje je ne samo linearna i vremenski dosljedna, nego je i doživljavate kroz perspektivu isključivo jednog, glavnog lika.
Origins priču stavlja u prvi plan i daje vam perspektivu isključivo jednog, glavnog lika.
Glavni protagonist jest nijem i utjelovljuje već pomalo iscrpljen klišej gubitka pamćenja, ali iznenađujuće dobro funkcionira kao sredstvo za prenošenje igrine priče. Tijekom igre susrećete brojne legendarne likove kraljevstava Wei, Shu i Wu – i to prije nego što su ta kraljevstva uopće bila osnovana. Umjesto da vam ih igra prezentira kao jasne heroje ili zlikovce, priča uglavnom ostaje moralno siva, dopuštajući vam da kroz brojne interakcije sami odlučite kojoj ćete se frakciji na kraju prikloniti.
Ta odluka nije nimalo jednostavna. Igra počinje u vremenskom periodu kada su glavni akteri još uvijek saveznici, što njihov neizbježni raskol u kasnijim fazama priče čini emotivno još snažnijim. Cijela priča dodatno je obogaćena izvrsnom prezentacijom koja kombinira režirane filmiće, animacije u igrinom pokretaču te raznovrsne, često iznenađujuće duboke razgovore s ključnim likovima.
Glasovna gluma na kineskom i japanskom jeziku posebno je dojmljiva, pa svakako preporučujem da igru zaigrate na jednom od tih jezika ako imate tu mogućnost. Iako engleska glasovna gluma ponekad djeluje komično i nedostaje joj emotivne dubine, pokazala se korisnom za praćenje brojnih dijaloga tijekom intenzivnih borbi – posebno ako ne želite propustiti nijedan važan detalj.
Priča je obogaćena izvrsnom prezentacijom i popraćena odličnom glasovnom glumom.
E sad, premda je prezentacija priče daleko ispred svega što je Dynasty Warriors serijal do sada nudio, ne može se reći da je savršena. Najveća boljka je klasični problem nijemog protagonista, koji samo klima glavom dok sugovornici iznose emotivne ispovijesti. Uz to je igra ispunjena hrpom suvišnih i nezanimljivih dijaloga sa sporednim likovima, koji ne vode nikamo, nemaju emotivnog učinka niti značajnijeg utjecaja na priču.
Vrijedi napomenuti da je kampanja jedini mod u igri, ali to ne vidim kao nedostatak. Riječ je o opsežnom iskustvu koje traje između 60 i 100 sati, s mogućnošću ponovnog igranja određenih dijelova kako biste isprobali što se događa kada se pridružite različitim frakcijama. Doduše, nedostatak dodatnih modova iz prethodnih nastavaka, a naročito multiplayera definitivno bi mogao razočarati dugogodišnje fanove serijala.
Musou mase
Gameplay se u Dynasty Warriors Origins sastoji od dva glavna aspekta: istraživanja overworld mape, gdje trčkarate kroz drevnu Kinu, i one prepoznatljive musou akcije, koja je srž cijelog serijala. Na overworld mapi možete skupljati resurse i razgovarati s određenim likovima, ali njezina glavna svrha nije toliko funkcionalna koliko estetska. U tom smislu ona služi prvenstveno kao vizualno privlačan način da dođete do interakcija i misija, za razliku od klasičnog odabira kroz izbornike.
Prava predstava započinje na bojnom polju, gdje mape sjajno balansiraju klasične, kompaktne dizajne starijih igara s ambicioznijim, otvorenijim područjima iz posljednjeg nastavka. Dok su neke misije jednostavne i fokusirane na osvajanje tek jedne baze, većina nudi znatno veće i složenije terene pune manjih utvrda, vijugavih puteljaka i otvorenih prostora koji služe kao savršena pozornica za one najveće bitke.
Mape u Originsu predstavljaju skladan spoj manjih i otvorenijih područja.
Masovne borbe, gdje vaš one-man army lik kosi sve pred sobom, odavno su srž Dynasty Warriors igara, ali Origins ih podiže na novu razinu. U manjim sukobima naići ćete na stotine neprijatelja, dok veće bitke donose tisuće protivnika na ekranu, vjerno dočaravajući kaotični spektakl masovnih sukoba između zaraćenih frakcija.
Da stvar bude još bolja, borbene animacije vašeg lika ovaj su put izvedene bolje nego ikad prije, do te mjere da se igra sada može uspoređivati s mnogo razvikanijim akcijskim naslovima. Kontrolirati lika pravi je gušt, a borba je brza, fluidna i vizualno impresivna.
Igra se po kvaliteti animacija borbe može mjeriti s mnogo razvikanijim akcijskim naslovima.
Neovisno o težini, borba protiv običnih vojnika ne predstavlja značajan izazov – njihova je uloga više doprinositi vizualnom spektaklu masovnih sukoba. Pravi test dolazi u sukobima s časnicima i drugim herojima, gdje igra prelazi u sferu klasičnih akcijskih igara. Ovdje je potrebno koristiti izbjegavanje, pariranje i razne trikove iz bogatog arsenala.
Na raspolaganju su vam obični combo i specijalni napadi, timski napadi s ikoničnim likovima, pa čak i razorni musou napadi koji mogu počistiti cijeli ekran protivnika. Povremeno igra dopušta i kratke sekvence u kojima kontrolirate neke od poznatih heroja, ali teško da će navedeno zadovoljiti obožavatelje koji su se nadali da će čitavu igru moći prelaziti s nekim od sebi omiljenih likova.
Dok se na nižim težinama relativno lako probiti kroz mase, viša težina uz intenzivnu akciju traži i više taktičkog promišljanja. Uspjeh svake vojske ovisi o njezinom moralu, a gubitak ključnih časnika ili heroja koji je vode može rezultirati katastrofalnim posljedicama. Tome dodajte situacije gdje u misijama morate zaštititi određene likove, neočekivane događaje poput neprijateljskih pojačanja iz nezgodnog smjera ili zasjeda koje mijenjaju tijek bitke, i dobivate igru koja vas drži potpuno angažiranima od početka do kraja.
Više težine zahtjevaju i višu razinu taktičke promišljenosti.
Igra također nudi zgodnu mogućnost pauziranja borbe kako biste dobili pregled bojnog polja iz ptičje perspektive, uz opciju zadavanja jednostavnih naredbi suborcima. Gubitak bitke pritom ne znači uvijek kretanje ispočetka nego imate opciju vratiti se na bilo koju točku unutar bitke, bilo da želite ispraviti pogrešku koja vas je koštala pobjede ili jednostavno isprobati drugačiji pristup.
Kako u ovom nastavku kontrolirate jednog lika, na raspolaganju su vam različita oružja koja imaju najznačajniji utjecaj na izvođenje borbe. Od standardnijih mačeva, koplja i štapova do egzotičnih sjekira i čakrama, svaki od njih ima svoje combo poteze i specijalne napade koje otključavate što ih više koristite.
Izbor oružja relativno je raznovrstan i značajno utječe na izvođenje borbe.
Neka od njih su fokusirana na nanošenje što više štete jednoj meti, dok su druga idealna za čišćenje većeg broja protivnika odjednom. Osobno sam najviše koristio štap, ali igra aktivno potiče na korištenje drugih oružja jer podizanje njihovog levela otključava dodatna stabla statističkih i drugih poboljšanja bez kojih nećete daleko dogurati.
Vrijedi napomenuti da jedan lik s 10 oružja, koliko god borbeni sustav bio raznolik i mehanički dubok, ne može zamijeniti raznovrsnost desetaka igrivih likova s različitim stilovima borbe iz prethodnih igara. Kako igra odmiče, a osobito u završnim fazama, repetitivnost postaje sve izraženija, zbog čega priča preuzima ključnu ulogu u zadržavanju interesa igrača. Srećom, do te točke dolazite tek nakon što u igru već utrošite 60-ak sati, što nije pretjerana mana, ali je nešto što vrijedi imati na umu kako biste realno postavili očekivanja.
Nedostatak igrivih likova donekle razočarava i ostavlja svoj danak u obliku repetitivnosti.
Za kraj, osim vizualnog spektakla borbe, Origins i na ostalim poljima donosi značajan grafički iskorak u usporedbi s prethodnicima. Iako možda ne predstavlja sam vrh ponude, likovi i mape sada izgledaju dosta dobro, a na momente i odlično. A da dojam bude još bolji, tu je i odlična optimizacija s kojom je lako ne samo postići 60+ fps-a nego ih i zadržati čak i kada stotine protivnika frcaju po ekranu pod težinom vaših napada.
Kralj dinastije
Iz svega napisanog jasno je da je Origins najkompleksniji, najispoliraniji i prezentacijski najimpresivniji naslov u serijalu Dynasty Warriors. Naravno, ta dodatna dubina nije došla bez žrtava – uklonjeni su neki elementi prethodnih igara koji bi dugogodišnjim fanovima mogli djelovati gotovo heretično. Ipak, mišljenja sam da smo upravo zahvaljujući tim promjenama dobili bolju, a definitivno najsvježiju igru u serijalu.
Usmjerenost na jednu koherentnu priču, role-playing elemente i borbu koja je brža, zabavnija i vizualno atraktivnija, donosi svježe i modernije iskustvo, unatoč dugogodišnjoj tradiciji serijala. Ne znam hoće li serijal nastaviti ovim smjerom, ali nije teško dostići nebo kao granicu kad si s Originsom praktički već u oblacima.
Tommygun
15.01.2025 - 16:39Znaci u prijevodu kad se kampanja prođe,nemoze se uzet npr.lu bu ili svejedno koji lik,i s njime igrat ?
RPGamer
15.01.2025 - 17:56Odigrao sam svaku igru u serijalu, odigrati će se i ovaj. Inače, najviše volim Gundam.
Vallarfax
15.01.2025 - 21:21jel i ovi imaju giant enemy craba ili?