EA Sports UFC

Nakon raspada THQ-a prošle godine, UFC je postao sport bez pokrića u gaming svijetu. Njihov je UFC Undisputed serijal dostojno predstavljao ultimativne borbe na konzolama pa nije bilo ni potrebe za konkurencijom. Svejedno, EA je odlučio uplesti svoje prste u te vode pa su 2010. izbacili EA Sports MMA, naslov koji je kvalitetom parirao igrama Undisputed serijala, ali nikada nije postigao jednaku popularnost.

Ne čudi stoga da je upravo EA prvi reagirao na zatvaranje THQ-a i brže bolje otkupio UFC licence i prava na izradu igre. Prvi plod te suradnje je EA Sports UFC, a nakon što sam ju odigrao uzduž i poprijeko, istinski me veseli samo činjenica da je to tek prva igra budućeg serijala, jer sama po sebi nije baš sve čemu smo se nadali.

Prije svega, valja pohvaliti EA jer se stvarno iskazao s izdašnim izborom boraca u svim kategorijama. Posebno mi je drago vidjeti ženske borce, što je pravi novitet jer do sada nismo imali prilike boriti se kao žene pod UFC licencom. Najbolje od svega, svi su borci izrazito detaljno i vjerno preneseni u igru; na trenutke izgledaju i kreću se kao pravi ljudi, utoliko da igra ponekad zalazi u neugodne doline uncanny valleyja. Ova igra toliko dobro izgleda da me natjerala da počnem razmišljati o tome kako će virtualni ljudi na sljedećoj generaciji konzola izgledati savršeno prirodno pa će samim time izgledati još neugodnije kada te virtualne likove damo u ruke igrača koji ih tjeraju da rade gluposti. Dobro, o tome ćemo za oko pet godina, vratimo se mi sadašnjem stanju stvari.

EA Sportsov Ignite engine uistinu vješto iskorištava snagu novih konzola kako bi animirao i najmanje detalje poput dlaka na licu i kosi koji se ugodno i prirodno miču dok se likovi kreću. Što se same akcije u oktogonu tiče, tu i tamo se zna dogoditi da neke animacije izgledaju pomalo nezgrapno ili neprirodno, a već je opće poznato da se tu i tamo pojavi poneki bug pa vaši borci odlete tri metra u zrak. No, sve to ne narušava generalno impresivnu prezentaciju borbe, jer osim što se greške sa sustavom dinamičnih animacija ne događaju često (op.au. ja osobno još uvijek doživio neke veće bugove, ali kruže po internetu snimke nekih stvarno smiješnih situacija), najčešće ste toliko skoncentrirani na napetu akciju da ćete jednostavno biti sretni što ste nanijeli štetu protivniku, bez obzira kako je taj jedan u nizu udaraca zapravo izgledao.

Nema mečeva u kojima jedan protivnik u potpunosti dominira drugim, a čak i kada se dogodi da je prednost jednog borca očita, uvijek ima tih trenutaka koji su potencijalna prekretnica meča. Iznenadni nokauti jednim udarcem nisu toliko česti kako je to znalo biti u prijašnjim igrama ovog žanra, što donekle pridodaje realizmu. Sve se događa s razlogom – ako puno udarate, umorit ćete se pa ćete se sporije kretati i nećete moći dignuti ruke kao prije, ako vas protivnik puno udara po nogama, šepat ćete na oštećenu nogu i tome slično.

Srećom, nije prisutan posebni sustav zdravlja za svaki dio tijela kako je to bilo u EA Sports MMA. Postoji indikator štete na borcima, ali nije prijeko potreban, jer se ionako sva šteta osjeti na borcu, a i vidi, kako u kretnjama tako i u masnicama, natečenoj koži i krvavim pukotinama. Izostanak “staromodnog” health sustava automatski znači puno napetije i realnije mečeve. Ako vas netko par puta udari po glavi, neće ta glava zauvijek biti oštećena, moguće je oporaviti se od toga pa ako počnete bolje braniti glavu, spriječit ćete negativne posljedice tih nekoliko udaraca koje ste prije zadobili.

Takav sustav ozljeđivanja pogoduje raznolikosti borbe. Naravno da se kao i u svim sličnim igrama može doći do pobjede nasumičnim udaranjem u isti dio tijela, što nažalost većina igrača u online multiplayeru i čini, ali ako igrate s prijateljima ili AI protivnicima, često ćete mijenjati stil borbe i fokus udaranja. No tu nažalost dolazi do prvih ozbiljnih problema.

Kontrole, kao vjerojatno najvažniji element svake borilačke igre, ovdje nisu baš bajne. Kontrolna shema jednostavno nije intuitivna pa će vam trebati nekoliko sati u igri da ju sa sigurnošću naučite, a čak će se i tada dogoditi da pogriješite u ključnom trenutku jer jednostavno nije logično neke udarce izvoditi na način na koji je to zacrtano u igri. Također, ponekad jednostavno ne znate koji je udarac mapiran na određene komande. U Fight Now modu to nije primjetno, jer svi borci imaju otključane iste poteze, što opet nema baš smisla, jer sam siguran da ne mogu svi borci uživo izvesti baš sve te akrobacije. No u vašoj karijeri primjerice, kada kupite, tj. naučite novi potez, on se jednostavno bez objašnjenja priključi nekoj kontroli i vi ustvari ne znate odmah kako ga izvesti.

Ipak, moj najveći problem s kontrolama je njihov neobičan odaziv. Ponekad udarci i potezi krenu istog trenutka kada pritisnem dugme, ali često se osjeti vremenski odmak između mog pritiska tipke i akcije u igri. Da stvari budu još gore, taj odmak nije uvijek iste dužine pa je jako teško smisleno kombinirati udarce i poteze. Najviše se to osjeti pri borbi u parteru pa većinu vremena nisam bio siguran jesam li ja krivo okrenuo analog ili igra kasni ili je moj borac jednostavno preslab i umoran. Sličan se odmak osjeti i u izbornicima, koji su vrlo slični onima u FIFI 14, ali su iz nekog razloga jako usporeni.

Ako još niste, pogledajte i naš gameplay komentar video iz demo verzije na PlayStationu 4 gdje prikazujemo jedan cijeli meč i bacamo neke prve komentare. Imajte na umu da je video objavljen još prije izlaska cijele igre.

Osim offline i online fight modova, igra nudi još samo karijeru koju možete započeti s već postojećim borcem ili kreirati novog borca, a realno znamo da želite napraviti svog lika i isprebijati sve te poznate mrcine. Usput rečeno, djevojke, meni je žao, ženski borci jesu prisutni u igri, ali jednostavno ne postoji mogućnost da zaigrate karijeru kao žena. No, nemate za čime previše tugovati, jer je customizacija lika užasno ograničena na samo nekoliko ponuđenih lica, frizura i oblika tijela. Uvijek u EA igrama postoji gameface opcija, koju i ja rado koristim, no nažalost, to vam u EA Sports UFC neće puno vrijediti. Moj gameface u FIFI funkcionira izvrsno, ali ista slika u ovoj igri, upravo zbog ograničenosti izbora ne liči stvarnome meni. Istina je da uživo imam bradu i brkove, ali u igri postoje samo dvije brade na izbor i obje su prave biblijske bradurine kakve u stvarnosti malo tko nosi, a ono što gameface zada, vi ne možete dalje namještati.

Ako imate sreće kao ja, bar ćete malo ličiti jednom od ponuđenih lica te ćete pronaći svoju stvarnu frizuru, brkove te bradu i napokon se upustiti u vašu opaku karijeru. Ali, jedino što vas ondje čeka je čisto razočaranje. Nakon sudjelovanja u The Ultimate Fighter showu postajete UFC borac i nakon toga se praktički ništa zanimljivo ne događa u vašoj karijeri. Ponajviše iz razloga što ste emocionalno potpuno odvojeni od nje. Vi ne birate svoje protivnike, vi ne birate što ćete trenirati, vi ne birate na koje događaje želite ići, apsolutno sve vam je servirano kako igra kaže i vi to jednostavno morate slijepo pratiti. Postoji sustav napredovanja u kojem nakon tri treninga, koje igra izabere prije meča, možete pojačati svoje atribute, ali to je jedino vaše uplitanje u taj isprazni i dosadni Career mode.

Ako je ova igra prva runda EA-ove UFC borbe, recimo samo da je za sada sve još neizvjesno. Stvarno nema nikakvih nokaut udaraca koji bi vas na prvu oborili s nogu, izuzev, ajde, grafike. Pri donošenju odluke o kupnji najvažnije je pitanje kako planirate igrati EA Sports UFC? Jer kao igra za multiplayer s prijateljima te tu i tamo nekoliko solo mečeva, funkcionira izvrsno. Napeta je, solidno balansirana, atraktivna i vrlo zabavna, pogotovo kada savladate kontrole. No ako tražite malo dublje iskustvo poput bogatstva koje 2K Sports nudi kroz NBA licencu, možda bi bilo bolje pričekati drugo izdanje.

EA Sports UFC kreće vrlo ambiciozno u svoj prvi meč, ali spotiče se o vlastite kontrole i nudi premalo različitosti.

74 Naša ocjena
  • napete borbe