HCL.HR

Recenzija

F1 2020

Cirkusni preporod

Lovro Maroševac

Sezona Formule 1 konačno je krenula, ali u nešto izmijenjenom postavu utrka. Prvih osam vozit će se u Europi, a postoji mogućnost da će Europljani ugostiti ostatak sezone – ovisno o situaciji s koronavirusom. Službena igra F1 2020 tu dolazi u pravi trenutak te nudi igračima pogled na to kako bi izgledala prava sezona u kojoj se pandemija nikada nije dogodila.

Formula 1 smatra se kraljicom automoto sporta. Ekipe imaju na umu samo jedno, a to je da budu najbrže. Na putu do vrha moraju pronaći najbolji dizajn bolida kako bi se dokazali. Shodno tome, F1 je sport u kojem momčadi financijski pokušavaju opstati u surovom svijetu kakav je najbrži cirkus na svijetu. Upravo to su iz Codemastersa pokušali prenijeti na svoj novi My Team mod. Za razliku od prijašnjih igara iz F1 serijala, u ovogodišnjem je fokus na izrazito drugačijoj karijeri. U My Teamu preuzimate ulogu šefa momčadi u kojoj ste i vozač iste. F1 2020 stavlja vas u ruke Jacka Brabhama, Brucea McLarena i Jackieja Stewarta kao vlasnike-vozače, gdje morate odvesti svoju ekipu do vrha.

Spomenuti mod nudi vam bogat sadržaj stvari prilikom izgradnje momčadi. Istu morate raditi od temelja te joj birati dizajn, kreirati logo, odabrati glavnog sponzora, motor i drugog vozača. Dizajn odijela, rukavica, kaciga, pa i samog bolida mogao nam je ostaviti malo više slobode od mijenjanja tri palete boja. Vrlo važan aspekt u My Teamu je briga o financijama. Pažljivo trebate odabrati što i koga ćete unaprijediti u svojem timu kako biste imali dovoljno novaca za opstanak, a samim time i vlastiti razvoj. Kako se razvijate, tako vam se otključavaju mogućnosti za odabirom novih sponzora.

Vrlo važan aspekt u My Teamu je briga o financijama.

Codemasters je unio kalendar u karijeru, nešto slično FIFA i Football Manager igrama, pa tako možete odabrati što ćete raditi između svakog trkaćeg vikenda te prije i nakon sezone. Postoji nekoliko opcija, a svaka traje određeni vremenski period, čime pomažete u razvoju vaše momčadi. Izgradnja svakog dijela tvornice, treniranje vozača i marketinši dio momčadi od vas traže da im se posvetite koliko god je to moguće. Time dobivate dojam kao da ste uistinu vlasnik F1 momčadi i od daljnjeg napretka jednostavno nemate potrebu odustati.

Kada se podvuče crta, My Team mod radi odličan balans između upravljanja momčadi i vožnjom za istu. Možete se prepustiti utrkivanju, a u isto vrijeme imati osjećaj i pregled na situaciju koja vas očekuje u sjedištu momčadi. Pravilno raspoređen kolegijalni rad i praćenje budućih vozača jako su bitne stavke u želji da se postane najbolji tim kojeg je Formula 1 ikada vidjela.

Kada se podvuče crta, My Team mod radi odličan balans između upravljanja momčadi i vožnjom za istu.

Ako ne želite gubiti vrijeme na razvoj momčadi, već samo voziti, tu je dobra stara karijera u kojoj pak možete napredovati kroz Formulu 2 ili direktno ući u najviši rang. Devon Butler i Lukas Weber otišli su u prošlost pa nekakvo produljenje priče iz prošle godine ne postoji u ovogodišnjem izdanju.

Svatko bi pomislio da R&D, istraživanje i unaprjeđenje bolida, ne može imati neku promjenu u odnosu na godine prije. No, Codemasters nam pokazuje da to nije slučaj. Sada se pred igrača stavlja mogućnost biranja dviju opcija razvoja dijelova bolida. Jedan je normalan, a drugi ubrzan. Naravno, ako odaberete ubrzanu opciju, postoji veća mogućnost kvarova, čime se riskira nepotreban gubitak razvojnih bodova koje dobivate nakon svakog treninga i utrka. Novitet su i takozvani vozački perkovi. Nemaju veze s vašim ponašanjem na stazi, već služe kao medijski trening, što znači da razvojem određenog perka dobivate nove opcije odgovora prilikom intervjuiranja, što u konačnici utječe na vašu reputaciju.

Sada se pred igrača stavlja mogućnost biranja dviju opcija razvoja dijelova bolida. Jedan je normalan, a drugi ubrzan.

Osim ovih elemenata, u single-playeru postoji još nekoliko opcija igranja. Možete odabrati između klasičnog trkaćeg vikenda i nekoliko ostalih modova, među kojima je najvažniji – Time Trial. On je ovdje kao jedan od sastavnih dijelova ne samo serijala, već trkaćih videoigara općenito. Split-screen opcija doživjela je povratak u F1 2020 i osjećaj takvog igranja je vrlo zabavan. Naravno, primjetni su određeni vizualni limiti, kada su u pitanju neke informacije poput najbržeg kruga, upozorenja i dodjeljivanja kazni. Lokalni multiplayer, iako ograničen u nekim segmentima, daje igri novu dimenziju kojom možete pokazati tko je gazda u kući. Ostatak multiplayera nije nešto promijenjen, a spectator opcija praćenja utrka malo je promijenjena, dobivši nove grafičke prikaze, kao što je, na primjer, prikaz odlaska u bokseve.

Vozači su konačno dobili malo na živosti, čime se smanjio onaj robotski dojam, tako što su im dodijeljena nova slavlja prilikom dolaska na postolje. Nekoliko njih, ovisno o ediciji koju uzmete, možete i vi birati za svoje vozače, a ostatak dobivate u Podium Passu, F1 inačici Battle Passa. Obična ili VIP opcija nude sadržaje ovisno o onom što odaberete, a svaka sljedeća sezona ponudit će vam nove stvari na repertoaru koje možete otključati pomoću različitih zadataka.

Vozači su konačno dobili malo na živosti tako što su im dodijeljena nova slavlja prilikom dolaska na postolje.

Što se tiče osjećaja vožnje u bolidu, Codemastersu za ovu godinu idu svake pohvale. Povratne informacije stvarnih F1 vozača za vrijeme pandemije koronavirusa urodile su plodom. Vožnja djeluje fluidno, pasice se agresivnije mogu napadati i nema nepotrebnih understeerova u zavojima. Mišljenja sam kako ovogodišnje izdanje puno više favorizira vozače na kontrolerima nego one na volanima. To ne znači da su igrači na volanima brži, već je ugodnije i lakše voziti na kontroleru.

Vožnja na kiši također djeluje realističnije. Više nemate osjećaj da vozite na ledu, kao što je to bio slučaj u F1 2019, već onako kako bi vožnja po mokrim i skliskim uvjetima trebala biti. I dalje možete prokliziti ako pogriješite točku kočenja, ali ono nije toliko pretjerano koliko je bilo. Nije samo to jedina novost u vezi kišnog vremena. Konačno imamo dinamičnu publiku koja se sada ponaša u skladu s vremenskim prilikama na utrkama. U slučaju kiše podignut će svoje kišobrane i kabanice te u njima ostati do prestanka, bilo utrke bilo kiše.

Konačno imamo dinamičnu publiku koja se sada ponaša u skladu s vremenskim prilikama na utrkama.

Codemasters je napravio odličan posao u približavanju igre novim igračima. Unutar F1 2020 postoji nekoliko opcija koje se mogu odabrati prilikom igranja. Novi ste? Nema problema, odabirom casual razine imat ćete uključene sve asistencije koje će vam pomoći u shvaćanju kretnje bolida na stazama. Veterani imaju opciju kojom su im u startu isključene sve asistencije, a po potrebi se neke mogu namjestiti.

Važno je napomenuti i da je došlo do promjene u postavkama bolida. Od sada se pritisak svake gume može zasebno namjestiti. Nema više patnje u kojoj vas, zbog manjka te mogućnosti, jedna strana tjera na promjenu. Imate priliku namjestiti pritisak kako želite, ali uz veliki oprez. Otpustite pritisak i moći ćete čuvati gume poput starog lisca Luje, ali uz lošiji grip. Očvrsnite gume i imat ćete odličan grip, ali će se iste puno više trošiti.

Od sada se pritisak svake gume može zasebno namjestiti.

Godinama su neke staze patile u F1 igrama, a od ove se to napokon promijenilo. Japanska Suzuka više nema grbu na zadnjem zavoju, dok je treći sektor na stazi u Barceloni potpuno izmijenjen i u zavoje sada možete ući bez straha od gubitka kontrole bolida. Nisu samo staze doživjele promjene, već se ono dogodilo i ERS sustavu. Više nema opcije kojom sami upravljate njegovom potrošnjom, već vam to igra automatski radi. Zbog toga je dodijeljen Overtake gumb kojeg možete pritisnuti kako biste dobili više snage prilikom pretjecanja. To je još jedan novitet koji je nastao nakon razgovora s vozačima koji su igrali prethodno izdanje igre.

AI vozači konačno su dobili ljudske elemente stvarnih vozača. Oni vam sada mogu prekinuti zavjetrinu kako ih ne biste nonstop slijedili na ravnicama. Uz to, postoji mogućnost da podlegnu pritisku i naprave nekakvu pogrešku, kao što su prekasno kočenje ili gubitak kontrole bolida. Ne očekujte baš na svakoj utrci da ćete vidjeti Sebastiana Vettela kako se vrti oko osi vlastitog bolida, Romaina Grosjeana u zidu, odnosno van staze ili Lewisa Hamiltona kako okreće Alexandera Albona – toliko daleko iz Codemastersa nisu otišli. Ipak, utrkivanje je puno zanimljivije, znajući da kvarovi na motorima nisu jedini razlozi za odustajanje ostalih vozača.

Protivnici vam sada mogu prekinuti zavjetrinu kako ih ne biste nonstop slijedili na ravnicama.

Model štete na prvi pogled djeluje netaknut. No, kad pogledate dublje, shvatit ćete da vam sada može vrlo mali dio prednjeg krila otpasti, toliko da nije primjetno na MFD displayu, a opet dovoljno da može utjecati na brzinu u zavojima. Osim toga, podnica bolida može se potrgati, što je sjajan dodatak. Iako se ne čini da je to nešto spektakularno, u Formuli 1 važan je svaki dio bolida, pa i onaj milimetarski.

Sustav kažnjavanja ponovo je zakazao. Neshvatljivo je kako Codemasters nije riješio taj problem, a ovu igru su radili uz pomoć vozača Formule 1 i njihovih momčadi. Stvarno je banalno je da se kazne dobivaju za blagi ili nepostojeći kontakt u vidu vremenskih penala ili pada od nekoliko pozicija na gridu. Određeni izlasci sa staza, koji se u stvarnim utrkama toleriraju, ovdje se brutalno kažnjavaju. Na tom segmentu igre, ekipa iz britanskog studija morat će još malo poraditi.

Sustav kažnjavanja ponovo je zakazao.

Zvuk motora u bolidima je ove godine fantastičan. Uspjeli su unaprijediti motore virtualnih bolida i puno su sličniji stvarnima, nego je to bio slučaj u prijašnjim izdanjima. Nije savršeno pogođeno, ali dovoljno dobro da možete uživati u zvuku motora koji vam se najviše sviđa. Vizualno igra djeluje slično prethodnom naslovu i tu se ne vidi neka velika promjena u odnosu na prethodnika. Neki elementi u igri dobili su vizualne promjene pa sada djeluju pomalo futuristički.

F1 2020 je optimiziranija igra u odnosu na prethodno izdanje, no svejedno su se našli određeni tehnički problemi. U nekoliko slučajeva došlo je zamrzavanja ekrana, a događala su se i nasumična rušenja, pogotovo u My Teamu. Tada bi se igra morala ponovo pokrenuti, a sav ostvareni napredak bi samo nestao. To malo koči sveukupni doživljaj igre pa ne možete uživati u njenom punom potencijalu.

Sve u svemu, F1 2020 nudi bogat sadržaj istodobno dostupan novopridošlicama i veteranima serijala. Sitni detalji koče igru da bude najbolja trenutne generacije u serijalu, no kao takva se i dalje može smatrati jednom od najboljih trkaćih videoigara na tržištu.

Kako je strukturirana ocjena ove igre?

Recenzija je rađena na digitalnoj kopiji igre u izdanju za PC. Kopiju igre ustupio nam je njezin izdavač. 

F1 2020 definitivno je najpristupačnija igra u serijalu, a uvođenjem My Team moda stavljen je novi izazov pred igrače. Ovisno o njihovim željama, F1 2020 može biti jednako uzbudljiva i kao arkada i kao simulacija.

85 Naša ocjena
  • My Team donosi novu dimenziju igri
  • AI vozači
  • zvuk bolida je bolji nego ikad
  • prilagodljivost novim vozačima i veteranima serijala
  • vožnja po kiši
  • dodjeljivanje kaznenih penala
  • tehnikalije
  • manjak slobode u kozmetičkom aspektu

Lovro Maroševac

Fan FPS-a i RPG-a, taktiziranja, dobrih trkačina i još boljih interaktivno-narativnih priča. U slobodno vrijeme ljudima dosađuje fotografijama vlastitog psa. Inače profesionalni ronilac i propali golmanski talent.

Komentari (13)

  • liam

    09.07.2020 - 15:35

    Zvuk u stvarnoj F1 nikad gori,a ode nikad bolji…

  • Klaudio89

    09.07.2020 - 17:02

    nešto slično kao kad se ha igralo i u F1Online nekad davno,samo što ovdje počinješ praktički od nule,to mislim u vezi izgradnje bolida,nedavno sam za PC kupio Racing Manager i moram priznati da mi se sad ovo slično poklapa sa tim

  • XLBanana

    09.07.2020 - 18:33

    Dobra je igra, samo bez volana ništa

    • OldNewCrqzyUser

      @XLBanana, 09.07.2020 - 19:02

      Pro gameri se baš ne bi složili. Dobro se i sa kontrolerom da odigrati 😉

    • XLBanana

      @OldNewCrqzyUser, 09.07.2020 - 22:28

      Ma može ali sa volanom neuporedivo bolje 😀

    • OldNewCrqzyUser

      @XLBanana, 10.07.2020 - 06:59

      Ovisi o volanu. Moj t150 nije dorastao tome 😅 Bolje i lakše mi je igrati na gamepad. Mane su – čudan feedback volana, mehanički slabi volan, papučice nemaju neku težinu (nemaš kontra osjećaj sa staze, feedback baš ako hoćeš) i tako neke sitnice gdje mi fali osjećaj a Dualshock sa trigerima i tim stvarima mi ipak puno više nudi. Drugo da ja idem kupiti brushless direct drive volan sa boljim papučicama. Tako da… Ako nemaš pravi volan i opremu kontroler je više nego dobar 😅 tako da ovo bez volana ništa – oprosti ali iz svojeg iskustva na F1 igrama i onih koji se bolje razumiju u to – gamepad je sasvim dovoljan, čak ima neke prednosti. Normalno da je prava oprema tipa odličan volan (po mogućnosti da imaš konkretno baš F1 volan) i papučice i sve te stvari da je bolje. Samo za entry level za F1 je dovoljan gamepad. Više nego dovoljan, pogotovo sada sa ovom NOOB opcijom kontrole gdje praktički igra sama igra 🤣😂🤣😂 Ja sam si mislio nabaviti Pro volan i opremu ali ne igram baš toliko da mi se isplati a i trebaš mjesta za to pa mi se ne sklapa postolje sa volanom svaki put kad igram. Tako da… gamepad je više nego dovoljan za F1 igru, čak ako iskljuciš i većinu pomagala. Za full manual trebaš volan ali to je već malo ozbiljnija razina 😎

  • OldNewCrqzyUser

    09.07.2020 - 19:08

    Došao sam pogledati malo ocjenu recenzije i te sitnice. Nisam htio čitati ništa jer želim prvo probati igru i jer sam pratio neke pro igrače što oni misle ali nisam mogao da ne pogledam malo 🙈

  • Bojko77

    09.07.2020 - 19:17

    Ne znam, ali upravo kupio F1 2018 za 9€, izgledalo primamljivo, recenzije ok na YouTube, nikad prije kupio F1, pa da vidimo i probamo, cijene brzo padnu za ovakve naslove….

    • hrga007

      @Bojko77, 09.07.2020 - 20:25

      a za 8 si mogao 2020

  • Lovac

    12.07.2020 - 16:50

    Meni najbolja do sada. I dalje je čudan feedback na izlasku iz zavoja dok jednom bolid počne jače kliziti, no generalno bolje. S volanom malo pre lako i mislim da ću još dići difficulty, sad je slider negdje oko 70 (hard), svi assistovi na off i onako My Team mod (kojeg obožavam) startam 9. i završim 3. a bolid krama 😀 Al drago mi je da su to konačno napravili, baš daje jednu extra dozu kad si manager i vozač.

  • Rastmahatta

    12.07.2020 - 16:50

    Nema V10 motora :/

  • Filip Vencl | ∂σктσя |

    19.07.2020 - 15:11

    ” – Dodjeljivanje kaznenih penala ” Ne razumijem? Moraš se znati ponašati na stazi, ne možeš raditi sranja i šta hoćeš, kad hoćeš. U svakom sportu postoje pravila pa tako i u F1, kao i u stvarnosti što postoje F1 pravila na stazi tako postoje i u igri, npr Exceeded Track Limits, Dangerous Driving, Unsafe release itd… ali u postavkama igre, kad krećeš ” karijeru ” ili bilo šta.. postoji opcija da se sva pravila isključe i to možeš ih isključiti posebno ( Corner Cutting Stringency, Rules and Flags, Parc Ferme Rules ) tako da ne vidim problem sa ovim i zašto bi to bila loša strana igre pa da joj se dodjeli taj – koji je bitan i nebitan iskreno, tako da ne znam da li još netko ima problem sa time ili samo čovjek koji je recenzirao ovu igru, i da li uopće on ima problem sa time ili je samo dodao tu stvar pod taj ” – ” da bi je samo dodao, jer ne zna šta bi napisao.. tko se više razumije u F1 znat će više o čemu pričam, više o pravilima o kojima pričam, postoji naravno i Grid Penalty pravilo o kojemu ima dosta da se priča, ubiti radi se o mjenjaju komponenata na motoru koje imaju svoj ajmo to tako nazvati ” rok trajanja ” kao što je npr ” Gearbox ” no ndms iskreno objašnjavati u detalje, tko zna zna.. xd

    • Lovro Maroševac

      @Filip Vencl | ∂σктσя |, 20.07.2020 - 17:57

      Jesi čitao cijelu recenziju ili samo pluseve i minuse? Imaš jedan cijeli paragraf posvećen dodjeljivanju kaznenih penala pa škicni slobodno.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?