Nema zmajeva, nema vila i čarobnjaka, ali ima nešto bajkovito u Farthest Frontieru, novopečenoj igri strateškog građenja srednjovjekovnog utočišta. Možda su to motivi branja bobica u gustoj šumi dok vukovi vrebaju, možda je bježanje od medvjeda privučenog medom domaćih pčela, a vjerojatno je i do prelijepih boja raznih godišnjih doba koje zavladaju vašim ekranom. Bilo da je jesenje lišće ili zimski snijeg, baš vam je onako toplo oko srca dok gradite nastambe za svoju braću i sestre po poljoprivrednom oruđu. A onda vam dvoje preminu od dizenterije.
| Početna cijena | Recenzirana verzija | Recenzentski primjerak |
| 34€ | PC | Ustupio izdavač |
Zna ova igra biti okrutno detaljna, nije ipak ni njoj bilo lako. Tri zime su prošle otkako je izašla u formatu ranog pristupa na Steamu. Osim standardnih graditeljskih problema kao manjak drveta ili čega već, morate osigurati i propisne životne uvjete vašim podanicima. Treba netko skupljati govanca, praviti sapun itd. Dakle, o svemu se misli. U jednom trenutku igra postane i kakav farming simulator jer nakon što odredite gdje će vam se nalaziti polje za obrađivanje, morate pomno odabrati što posaditi i kada.

Poželjno je mijenjati tip usjeva iz godine u godinu, brinuti se o količini nepoželjnog korova i kamenja koje smanjuje konačne urode, pokušati povećati plodnost tla spomenutim govancima ili pak dodavanjem gline ili pijeska da bi pogodili optimalne uvjete određenog usjeva. Pojedino bilje bolje podnosi vrućine od mraza i obrnuto, pa je bitno pripaziti za koji dio godine ste zakazali njenu sadnju itd.
Zvuči naporno, ali čitatelja ne treba plašiti količina ovih detalja, sve se to namjesti čim ste odredili gdje će se polje nalaziti, pa se tako zadani ciklusi samo vrte u krug iz godine u godinu.

Donekle trivijalan detalj koji mi se jako svidio jest dinamičan prikaz objekata. Na primjer, nakon što napravite određeno skladište, model tog skladišta ne ostaje uvijek isti, već se ispred ili oko njega nalaze točno sve one stvari koje su navedene u njegovom inventaru. Dakle, ako je u pitanju građevinski materijal, pojavi se manja ili veća skupina kamenja, drveta, dasaka, gline, cigli itd. Ako je kakav podrum u pitanju, viri pokoja košara voća i povrća. Na tržnici se vidi da imate nešto prženog mesa ili ribe itd. Isto vrijedi i za zalihe pored samih kuća.
Donekle trivijalan detalj koji mi se jako svidio jest dinamičan prikaz objekata.
Naravno, možete pratiti živote vaših sugrađana: kad su na poslu, što točno rade, kada obavljaju kućanske poslove, kada su se otišli pomoliti na svetištu, a kada se opijaju u lokalnoj birtiji. Trgovina je također zanimljiva, jer funkcionira tako da vam dolaze razni trgovci sa svojim dobrima, a svaki od njih vam daje različite cijene za različita dobra. Tako će recimo jedan nuditi odličnu cijenu da od vas otkupi cipele, ili daje super nisku cijenu da vam proda sapune, dok mu je ostalo skupo. No, idući koji naleti će imati drugačije preferencije.

Proizvode koje tako želite prodati prvo morate dovesti do samog trgovačkog mjesta iz vašeg glavnog skladišta, a onda novac prinijeti do glavnog skladišta jer dakle dva inventara. Kako to obično biva, razvoj se postiže bilo protokom vremena bilo ulaganjima u vašu nastambu gradeći nove objekte koji guraju napredak civilizacije. Potom stečeno znanje utrošite u jednu od ponuđenih grana napretka poljoprivrede, vojske, industrije ili uvjeta stanovanja.
Da ne duljim dalje s primjerima, rekao bih da će svi ovi detalji ili privući igrače ili ih pak otjerati jer sam stekao dojam da je ova igra nekako još sporija od sličnih naslova istoga žanra, usprkos tome što imate kontrolu nad brzinom protoka vremena.

Sve ovo moglo vas je dosta podsjetiti i na konkurentni Manor Lords o kojem smo pisali u najavi prošle godine. Sličnost je i što u tom nefantazijskom srednjovjekovnom okruženju uz građenje nastambe možete praviti i vlastitu vojsku. Međutim, Farthest Frontier to čini dosta nespretnije, rekao bih.
Igra izgleda zaista prelijepo… dok ne vidite animacije.
Ranije sam natuknuo da igra zaista izgleda prelijepo što se nadam da ćete zapaziti i na priloženim slikama, no iste hvalospjeve teško da može dobiti za svoje animacije. Likovi i životinje se nekako kreću kao da je riječ o barem 15 godina staroj igri. Možda vas nostalgija privuče jer neki detalji više podsjećaju na doba starih Age of Empires igara nego na nešto moderno.

Ranije spomenuti sporiji i metodičniji tempo zaista će garantirati mnogobrojne sate igranja, jer je uostalom i broj objekata pozamašan, kao i tehnoloških napredaka. No, u konačnici sve ćete vrlo vjerojatno doživjeti u samo jednom odigravanju. Dakle, to jedno odigravanje će itekako potrajati ako nastojite doći do statusa srednjovjekovne metropole, na što će vas vrlo vjerojatno igra nagovoriti ako imate problema reći “dosta”.
Kampanja ne postoji u smislu narativnog i usmjerenog vođenja kroz građenje, stoga ste osuđeni na sandbox mod u kojem naravno prije početka imate opciju odabrati mapu i težinu. Težina ovisi od dostupnih resursa, kao i učestalosti napada neprijateljskih bandi. Budući da sam Farthest Frontier ranije usporedio s Manor Lords također znajte da ovdje nema drugih frakcija, u smislu organiziranog protivnika, nego je isključivo obrana protiv valova pljačkaša kojima ne znate ni dana, ni časa.
S tehničke strane igra je odlično optimizirana tako da se vrti i na dosta starom hardveru, jedino bi mogla oznojiti vaš procesor ako baš napravite ogroman grad. Naime, odmah na početku pita vas koji limit da postavi za broj stanovnika, da ne bude kasnije “nisam znao”.

Ako to do sada iz teksta niste uhvatili, Farthest Frontier jako je detaljan city builder koji će vam lijepo ispuniti poljoprivredne snove, te oduzeti jako mnogo vremena ako želite da sve ide kao po loju. Razina detalja na koje se mislilo izmamljuje osmijeh na lice kao i prelijepe scene promjene godišnjih doba koje jednostavno mame na udaranje po screenshotima. Međutim, šteta što animacije ljudi i životinja ne prate odličnu prezentaciju prirode i kućica, a također ne bi škodilo ni da postoji više razloga za započeti neku novu avanturu, bilo kroz kakvu kampanju ili druge modove.



























































Komentari (0)
Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!