Half Minute Hero: The Second Coming

Prije malo više od godinu dana imao sam priliku zaigrati i recenzirati prvi Half Minute Hero, poprilično zabavan RPG s glavnim motivom odvijanja cijele misije unutar 30 sekundi. MarvelousAQL ponukan dobrom prodajom prvog dijela na zapadnom tržištu odlučio nam je donijeti i drugi dio preko Steama, a jedan recenzentski primjerak je doletio i u naše urede. Kao pravi heroji igru smo po brzom postupku instalirali, čak smo ovaj put preskočili i čitanje onog Ugovora o korištenju. Znam, ponekad smo pravi frajeri.

…i zvao se Jusha. Malo glupo ime za heroja, slažem se, no nije on kriv – roditelji su. Dobro, to je priča za sebe, vratimo se mi na našeg Jušu i njegovu pustolovinu. Događaji koji prate našeg hrabrog malog viteza događaju se 100 godina nakon završetka prvog dijela. Misteriozna čudovišta koja žele uništiti svijet za 30 sekundi ponovno su tu, a na nama je, naravno, da ih zaustavimo u njihovoj namjeri.

Iako priča na prvu zvuči dosta banalno, ne dopustite da vas zavara ovaj moj sažetak – ona kasnijim napredovanjem postaje zanimljivija i nepredvidljiva. Ipak, ono što mi se ne sviđa kod te priče je prevelika dramatičnost. Novi Half Minute Hero je pokušao biti ozbiljniji nego prethodnik, a postigao je efekt loše sapunice. Dugi monolozi puni emocija, hrabri povici i očigledno crno-bijelo karakteriziranje likova nisam susreo u prvom dijelu, a ovdje se sve to ne uklapa baš najbolje. Nemojte me krivo shvatiti, priča nastavka ima svojih svijetlih trenutaka kroz razne pošalice od strane Božice vremena te referenci na druge RPG klasike, ali je nekako izgubio svoju spontanost zbog koje su mnogi igrači obožavali prvi dio.

Eh da, zbilja neozbiljno od mene, spomenem Božicu vremena kao da je svi poznaju. Vidite, našem glavnom protagonistu kroz njegovu pustolovinu će pomagati Božica vremena koja ima mogućnost vratiti vrijeme unazad. Normalno, samo ako joj platite pošteno zarađenim novcem ubijajući hrpu neprijatelja za vrijeme misije, budući da božica umjesto očiju ima dva znaka dolara. Tijekom početka svake misije sat počinje odbrojavati od 30 sekundi, a vrijeme možemo vratiti samo novčanom donacijom kipu božice. Kipovi se nalaze u većini gradova koje kroz igru posjećujete, a svakim novim dolaskom cijena njene usluge se povećava.

Upravo ovaj element predstavlja obruč oko vrata, budući da je potrebno što prije povećati level da možemo uništiti glavno čudovište, no što duže uništavamo manje neprijatelje na mapi cijena troškova produženja vremena se povećava. Normalno, onog časa kada nam nestane novca možemo se pozdraviti s izvršavanjem misije. Sve to vodi do bjesomučnog nabijanja levela u što kraćem roku te stvara veliki pritisak tijekom prelaska misije. Svaki put kada uđemo u novu misiju tek smo na prvom levelu, no samo podizanje levela je brzo i za čas posla možete dosegnuti level 15. Upravo taj pritisak i fanatična potjera doprinose odličnom gameplayu koji glasno poziva na još jednu misiju.

Za razliku od prvog dijela gdje smo ih birali samo u izbornicima, kretanje između misija ovaj put se odvija na otvorenoj mapi. Osim toga, na mapi svijeta možemo trenirati našeg Jusha te ga opremati raznoraznim oklopima, kapama i tajicama. Normalno, sve odobreno od strane njegovog modnog gurua. Cijeli sustav opreme me u ovom uistinu brzom RPG-u i nije pretjerano oduševio. Jasno je da su takvim sustavom autori željeli ubaciti dodatni sadržaj, no pomno planiranje i izbor opreme te misije koje se mogu završiti u 30 sekundi nikako ne mogu u istu rečenicu. Nekada više ne mora nužno biti bolje.

Ono što je ostalo (srećom) nepromijenjeno u odnosu na prvi nastavak je audio-vizualna strana.

Novi Half Minute Hero i dalje izgleda retro šarmantno zahvaljujući svojoj pikselastoj grafici koja je prilagođena malo većim ekranima u odnosu na PSP verziju. Iako su glavni likovi i pozadine obrađeni za veće rezolucije, pojedini neprijatelji su ostali na staroj razlučivosti zbog čega je narušen grafički sklad. To prilikom brzog igranja možda nećete ni primijetiti, no osobno bih radije odabrao da su svi likovi manje rezolucije nego da gledam u takvo grafičko odskakanje na jednom ekranu.

Ono što pak ne odskače je űber-mega glazbena fuzija 8-bitnih midi tonova, klasične glazbe u čijem je prvom planu violina te elektronskih ritmova. Iako je soundtrack relativno kratak, svaka pjesma je malo remek djelo koje se savršeno uklapa u ovaj energični RPG.

Sva ta sila piksela i energičnih ritmova može se iskusiti u story modu, ali i u tri preostala moda. Tu je primjerice Infinitive mod koji nam daje neograničen broj protivnika, a potrebno ih je što više ukloniti prije isteka vremena. Sve misije koje smo već prešli možemo ponovno zaigrati u trial modu gdje se takmičimo sa ostalim igračima na rang ljestvicama najboljih rezultata. Osim indirektnog, postoji i izravni obračun u vidu pravog multiplayer takmičenja četvorice igrača. U ovom modu gameplay je dosta kaotičan, podmukao, ali i zabavan, budući da sva četiri igrača mogu izgubiti ako nitko od njih ne uspije produžiti vrijeme… na vrijeme. Multiplayer mod sam zapravo igrao najmanje, ne zbog toga što je loš ili brzo dosadi, već zbog polusatnog pronalaženja protivnika. Nisam siguran je li to zbog malog broja igrača ili lošeg algoritma za pronalazak protivnika, ali je šteta što će neki igrači mrežno naganjanje totalno zaobići zbog takve tehničke gluposti.

Pohvalno je da igra sadržava i vlastiti editor multiplayer mapa koje možemo poslije podijeliti s ostalim igračima putem Steam Workshopa. Naravno, to igrači uopće neće zloupotrebljavati. Mape u obliku genitalija here I come!

Nakon višesatnog druženja s Half Minute Hero: The Second Comingom nisam ni sam siguran što misliti. Istina je da sam se dobro zabavio i uživao u prekrasnoj glazbi, no ovaj dio ipak nije uspio nadmašiti svog prethodnika. Djeluje mi kao da su developeri previše željeli, ciljali malo previsoko, umjesto da su samo unaprijedili ono što je već bilo dobro. Prvi dio je bio mnogo spontaniji, jednostavniji i ta formula se puno bolje uklapala u srž poluminutnog gameplaya. Novi dio je htio biti veći, kompleksniji i nakrcaniji, a upravo tim potezom je djelomice izgubio na samoj čari.

No iako nije uspješno naslijedio svog prethodnika, ovaj neobično brzi RPG i dalje je dobar izbor za sve vas koji tražite šašavu, ali dobro osmišljenu igru koja će vas svojim audiovizualnim dijelom vratiti u zlatno doba SNES-a.

Poluminutni heroj – titula koju većina muškaraca ne bi poželjela nositi, no naš hrabri Jusha nema seksualnih problema, on uspijeva spasiti cijeli svijet u 30 sekundi.

79 Naša ocjena
  • glazba