Homefront: The Revolution

REBELDE

Jedan od privilegija višegodišnjeg rada u HCL-u je taj da mogu samostalno odlučivati što ću recenzirati, a to u praksi znači da mogu birati potencijalno dobre stvari i ne zamarati se kojekakvim šrotovima od igara. Ali zašto onda recenziram Homefront: The Revolution – naslov za kojega ste u današnjem svijetu superbrzih informacija vjerojatno već čuli da bi mogao biti kandidat za jednu od gorih igara ove godine? A recimo da držim kako je za recenzenta korisno poznavati oba kraja kvalitete jer se i na taj način ponekad orijentira pri procjeni igre. Odnosno, sliku o tome koliko je neka igra dobra može se dobiti i saznanjem o nižoj razini kvalitete igara u nekom žanru. Ipak, u slučaju Homefronta ni to nije razlog zašto sam se prihvatio ove recenzije.

Istina je da sam slab na tematiku revolucije, ili bolje rečeno pobune jer je revolucija nešto složeniji pojam. U toj tematici vidim nešto romantičarsko i uvjeren sam da se kroz prikaz revolucije mogu istaknuti neke ključne kulturalne značajke. Pri tome nije bitno koje ste nacionalnosti, za što mi je najbolji primjer kultni album Green Daya, American Idiot iz 2004. Taj je album, na kojemu se između ostaloga pjeva o idejama pobune protiv konvencija i „sudbine iz predgrađa“, imao značajan utjecaj na mene za vrijeme mojih pubertetskih dana, kada do izražaja dolazi baš ta buntovnost. Ako ćemo doslovno – pubertet je revolucija, i obratno.

Ono što hoću reći jest da se kroz ideju otpora može prenijeti dosta toga. Ja nikada nisam živio u SAD-u i meni primjerice 7-Eleven ne znači ništa, ali slušajući album Green Daya mogao sam se barem jednim dijelom približiti toj američkoj stvarnosti (i pobjeći od svoje). A američki model pobune je tako romantičan – pa čitava povijest SAD-a temelji se na njemu! Posebno ove moderne pobune koje su fikcijske – pa najčešći model tzv. superheroja čine odmetnici. Amerika je jednostavno simbol pobune i jedva sam čekao vidjeti što mi novi Homefront ima za ponuditi u tom romantičnom materijalu. Dobro, nisam „jedva čekao“, ali – zanimalo me.

homefront-revolution-ss (2)

Na moju žalost, ispostavilo se da ovaj Homefront nema iskru koja bi zapalila fitilj revolucije, da se pjesnički izrazim. Njegova priča je izrazito stereotipna, i pod tim mislim na stereotipe priča u videoigrama. Znate ono – ako želiš dobru priču ne traži je u igri nego čitaj knjigu ili gledaj film. E pa scenaristi Homefronta kao da su se složili s time da priča u igrama ne može biti jednako dobra kao u knjizi ili filmu pa su ju zato podredili svemu ostalome.

Zato imamo onaj stereotip glavnog lika koji nikada ne prozbori ni riječi. I tu onda dolazi do problema kad vi kao igrač tražite motivaciju da nastavite s pobunom. S jedne strane vi ste taj lik koji sve mora raditi, a on sam vam je je toliko beznačajan da svjedoči priči koja se odvija ispred njega bez da su drugi likovi svjesni da je on u prostoriji. Taj stereotip šutljivog lika nije nužno loš, ali jedno je kad Half Life i Doom naprave likove koji šute te time stvore specifičnu karizmu, a drugo je kad je nijemi lik u Homefrontu samo pokriće za jeftinu priču koja koristi svaki mogući klišej.

Znate ono – ako želiš dobru priču ne traži je u igri nego čitaj knjigu. E pa scenaristi Homefront: The Revolutiona kao da su se složili s time.

Homefront me rastužuje čak i kad se spustim na razinu u kojoj od priče ne tražim mnogo – time da kažem da mi je tematski slični Freedom Fighters iz 2003. svojevremeno bio genijalna igra premda je to priča o vodoinstalateru koji obrani čitavu Ameriku od invazije Rusa. Ondje sam barem znao da je glavni lik vodoinstalater koji ima brata i radnog kolegu te da su oba ta lika protagonistu motivacija za osvetu. U Homefrontu ne znam ništa od toga i imam ravno nula interesa zapamtiti imena likova koji mi daju misije. Inače, svjestan sam da je ovo već druga recenzija u kojoj zazivam Freedom Fighterse pa ako to učinim još jednom nadam da će ta igra uskrsnuti.

homefront-revolution-ss (4)

Pozitivna stvar koju mogu reći o drugom dijelu Homefronta dosta je nategnuta. Svidio mi se ugođaj – eto, rekao sam i ostao živ. Atmosfera je doista solidna barem na prvi pogled. Ulice Philadelphije su žive: američko roblje prosvjeduje, crta grafite po zidovima, baca cigle na sjevernokorejske baze itd. Uglavnom, imate dojam da se nešto događa u stvarnom vremenu i to je dobro za ugođaj. Takvo što primjerice nije imao ni Deus Ex: Human Revolution gdje ste prosvjede vidjeli u zasebnim animacijama, a za vrijeme igranja oni su se odvijali negdje u pozadini.

Ugođaj na ulicama Philadelphije je dobar i uvijek imate dojam da se oko vas nešto događa u stvarnom vremenu.

Međutim, ugođaj je okej samo dok trčite po ulicama. Čim napadnete neprijatelje, prosvjednici koji su sekundu ranije bacali kamenje magično nestaju. Doduše, ne mogu reći da to nije realistično jer oni koji glasno viču AJMOOOOO obično prvi bježe kad brod tone. Ali nije baš realistično da bez problema možete pronaći blizance među likovima bez posebnog truda. Ni to da buka prosvjednika ne jenjava kad uđete u zatvoreni prostor. Zapravo, ne jenjava dok god ste u tom dijelu grada s obzirom da buka nema jedan ili više izvora nego je ubačena samo kao pozadinski šum.

homefront-revolution-ss (5)

Trčanje po ulicama je sastavni dio igre jer se ovdje radi o kvazi-otvorenom svijetu podijeljenom na regije odvojene učitavanjima. Možete povremeno zasjesti na motocikl, ali vožnja nije najsretnije odrađena jer dok ste na motoru ne možete vidjeti čitavu mapu, a ni pucati po neprijateljima. Na kraju krajeva, fast travel je ionako brži način putovanja po mapi. Sporedne aktivnosti razbacane su na svakom koraku i zapravo nisu sporedne. Naime, da biste otključali sporedne misije (ponekad i glavne) u kvartovima prvo morate oslobađati pobunjenike, sabotirati neprijateljevu opremu i sl. A ti poslovi su užasno repetitivni.

Možete povremeno zasjesti na motocikli da biste se brže kretali, ali ne i pucati dok se vozite.

Homefront: The Revolution uzima sve najgore ideje od igara otvorenog svijeta. Praktički sve što imate za vidjeti od igre vidjet ćete u prva dva sata. Kasnije se svi zadaci i sve vrste misija ponavljaju uz minimalne varijacije. Sva oružja otključate nakon dvije ili tri misije i onda samo nadograđujete štetu koju nanose. Dizajn grada je generičan, a premda je dobro što svaka regija izgleda drugačije, teško mi je prepoznati nešto američko u svemu tome, jednako kao što mi je teško povjerovati da su tzv. „Norkovi“ (North Koreans) uništili sve američko u njima.

homefront-revolution-ss (1)

S druge strane, da vam se taj nadimak ne nabija na uho teško da biste uopće znali da je riječ o vojnicima Sjeverne Koreje. Naime, svi nose maske, a igra nema Korejce koji su likovi s licem, imenom i osobnošću. Nema nikakvog zadnjeg bossa koji će se izderati: ostavi se moje kćeri i sina! Umjesto toga, Homefront ima jednu od najblentavijih umjetnih inteligencija koje sam vidio u zadnje vrijeme. Neprijatelji zuje van zaklona kao muhe bez glave, nemaju apsolutno nikakvu timsku taktiku, a vi uvijek lakše nađete njih nego oni vas.

Nije baš pohvalno iživljavati se na tako glupim neprijateljima, ali druga stvar koju vidim kao pozitivnu jest sam model napucavanja koji je solidan. Zanimljiv mi je sustav transformacije oružja u svakom trenutku – npr. od pištolja si možete napraviti SMG, premda nisam vidio posebne koristi od toga jer sam obično držao samo jedan oblik oružja kad ionako mogu nositi tri različita. Ipak, ideja da ne postoje gotovi snajperi nego si ih morate sastaviti, odgovara mi duhu priče u kojoj pobunjenici koriste modificirana oružja i ono što sami uspiju sklepati.

Ideja da u igri ne postoje gotovi snajperi nego si ih sami morate sastaviti od dijelova odgovara duhu priče.

Nažalost, pri napucavanju postoji jedno veliko ALI. Koliko god model napucavanja bio solidan, toliko je napucavanje nemoguće uz stravičnu neoptimiziranost. Na PC-u je to donekle izvedivo jer se igra vrti iznad 30 fps-a, iako ni najskuplje grafičke kartice ne mogu zadržati stabilnih 60 sličica. Situacija na konzolama je užasavajuća, a Homefront nije daleko od titule tehnički najgore odrađene igre. Posebna sramota je što igra uopće ne izgleda atraktivno. U nekoliko prizora izgleda lijepo, kao kad se osvjetljenje poklopi s efektima kiše; ali generalno ima muljave teksture, robotske animacije i hrpu grafičkih bugova. Primjerice, negdje ne znate fali li nekom objektu tekstura ili igra jednostavno ne registrira postojanje neprijatelja kojega vi vidite.

homefront-revolution-ss (3)

Da budem pošten, stanje u kojem u kojem je igra izbačena bilo je očekivano. Homefront: The Revolution prošao je kroz ruke triju vlasnika. Prvo je bio projekt za THQ, zatim Crytek te naposljetku Deep Silver. Na igri su radila dva različita tima, a nijedan od njih nije imao veze s originalnim Homefrontom. Problematičan razvojni proces istaknut je i u credistima igre, što baš i nije čest slučaj, pa s te strane imam neku empatiju prema njoj.

Ipak, stavim li sentimentalnosti po strani, činjenica je da ovo ne bi bila dobra igra čak ni da je tehnički odrađena kako treba. Zakrpa koja bi ispravila kriminalno loše izvođenje igre na PC-u i konzolama već je najavljena, no ni dva tjedna nakon izlaska nisam ju dočekao. A sve i da dođe, opet to ostaje igra s glupom pričom i dosadnim otvorenim svijetom. Zato nema druge nego da ju slobodno preskočite.

Označeno sa:

Tehničko stanje igre je neoprostivo, no čak i kad bi neka zakrpa magično ispravila trzanje svejedno bismo imali igru beznačajne priče i repetitivnog gameplaya.

50 Naša ocjena