HCL.HR

Recenzija

King of Seas

PIRATI I MAGIJA

Stjepan Fikter

Ugodna karipska atmosfera u ove vruće ljetne dane može biti poprilično opuštajuća, pogotovo ako imate još kakav rashladni uređaj. Nažalost, ovaj drugi dio ne dolazi s pomorskom igrom King of Seas, iako je karipski ugođaj prisutan i može malo skrenuti misli s vrućine koja otapa. A ovakvi su dani kao stvoreni za malo gusarske akcije i virtualnom povjetarca.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
24,99€ PC Ustupio izdavač

Cijela avantura u King of Seas započinje zbog klasične nepravde koju naš kapetan doživi. Nije se ovdje očekivala fabula Pirata s Kariba, ali se vrlo brzo može doći do zaključka kako je priča praktički zanemariva zbog svoje jednostavnosti te bi se mogla spojlati kroz jednu jednostavnu proširenu rečenicu. Ovo je školski primjer zapleta koji služi samo kako bi se povezao niz zadataka u inače otvorenom svijetu.

Avantura u King of Seas započinje zbog klasične nepravde koju naš kapetan doživi.

Sama igra se dijeli na dva glavna elementa: borbu i trgovanje. Ima tu i sporednih zadataka, koji se opet baziraju na ova dva elementa. Vrlo jednostavno, bez komplikacija i donekle zabavno, ali uz vrlo vidljive mane koje nas prate tijekom putovanja.

Gusarske igre u principu imaju vrlo predvidiv koncept, koji ovisno može biti plići ili dublji. King of Seas spada u prvu kategoriju jer s našeg brodića nikada ne silazimo. Nema spuštanja čizme u luke ili pak na zapuštene otoke kao niti na suparničke brodove. Svaki od pet brodića razlikuje se po magijama koje mogu nositi, količini topova, prostoru za teret te brzini. I najmanji i najveći brodovi imaju tri razine jedara s kojima reguliramo brzinu, a na dugim putovanjima poželjeli bismo barem dodatna dva jedra.

Svaki od pet brodića razlikuje se po magijama koje mogu nositi, količini topova, prostoru za teret te brzini.

Kao što je već spomenuto, ovdje je riječ o otvorenom svijetu i niti jedan kutak mape nije nedostupan. Postoje poneka mjesta koje treba izbjegavati, ali ništa ne sprječava nas kao kapetana da se zaputimo prema najsjevernijoj točki ako nam to srce poželi. Osim suparničkih brodova koji nas žele potopiti jer smo ipak s druge strane zakona. To je i jedan od problema s ovom igrom. Mapa nije uska i putovanja mogu potrajati jako dugo, toliko da se zapitamo zašto ne postoji opcija brzog putovanja.

Prvih je nekoliko puta zabavno putovati, ali stalna opasnost od potapanja, miljama daleko od početne luke, s vremenom postane zamorna. Što nas dovodi do drugog problema – ne može se birati luka u kojoj želimo ponovno isploviti nakon potapanja. Checkpoint za novi pokušaj uvijek je zadnja luka pod igračevom komandom, a više bi smisla imalo da možemo isploviti i iz neutralnih luka. Stoga budite upozoreni – dugotrajne su plovidbe konstanta u ovoj igri.

Dugotrajne su plovidbe konstanta u ovoj igri.

To se pokušalo zamaskirati sa sporednim zadacima koji su vrlo bazični. Njihov je raspon od dostavljanja tereta u luku, potapanja brod(ova) do prevoženja tereta na lokaciju. Ako ništa, tim se zadacima barem potiče  istraživanje jer ovdje mapa funkcionira malo drugačije. Naime, izgleda kako naša posada cijelo vrijeme ima kolektivnu amneziju pa ne mogu zapamtiti gdje plove i stoga se dijelovi globalne karte kupuju kod kartografa koji su razbacani po cijeloj mapi. Ako novac nećemo trošiti na popravke ili trgovanje, možemo ga iskoristiti za (raz)otkrivanje mape.

Ni glavni zadaci nisu ništa posebno maštoviti, pogotovo oni koji su napravljeni kao da uspore napredovanje, odnosno umjetno produže trajanje igre. Tako jedan zadatak zahtjeva prikupljanje sto tisuća zlatnika. Nije to nikakav problem jer se oprema od brodova može puno skuplje prodati od klasičnog pristupa ekonomiji – kupi jeftino prodaj drugdje skupo. Tome u prilog ne ide ni to što igra ne pokazuje koja luka ima manjka ili viška tereta pa je to potrebno zapisati ili pamtiti. King of Seas općenito ima vrlo loše riješeno korisničko iskustvo jer doći do određene informacija zahtjeva više vremena nego je to stvarno potrebno.

Treba spomenuti jedan posebno naporan zadatak koji je vezan za priču. Tijekom igre je potrebno  osvojiti tri protivničke luke, a to se radi uništavanjem utvrde. Bez dobre opreme koja se osvaja tijekom borbe, to je nemoguć zadatak. S dobrom opremom, taj dio igre je super dosadan jer osim što dugo traje, svaka se luka osvaja po istom principu. Zapucaj po tvrđavi, izbjegavaj protivničke topove, a kada nanesemo dovoljno štete počinju se pojavljivati i protivnički brodovi.

Ipak, nije sve tako gusarski crno. Borba je element zbog koje je King of Seas vrlo zabavan. Pozicionirati vlastiti brod kako bi ispucali salvu kugli na protivnika i pri tome izbjegli protivnikove samo je jedan dio mehanike. Zabavniji segment borbe čine različite magije. Svaki brod može nositi četiri magije, ali ne mogu svi brodovi koristiti sve magije. Tako možemo pozvati Krakenov pipak da ošamari protivnički brod, ispucati zapaljenu kuglu, aktivirati nitro kako bismo zapalili brodove i pobjegli iz borbe ili sustigli protivnički brod te druge slične stvari. Uglavnom, magije su ono što čine bitke zabavnijima.

Najzabavniji segment borbe čine različite magije.

Drugi segment bitaka je već spomenuta oprema. Različiti topovi, posada, jedra, sve to utječe na efikasnost našeg broda, s time da ne može svaka oprema ići na svaki brod. Ovdje na izbor imamo dva stila igranja pa tako možemo staviti topove koji su slabiji, ali imaju veći domet; ili pak topove s većom štetom, ali manjim dometom.

To sve dovodi do toga da je borba izazovna i ne baš uvijek lagana. Ponekad jednostavno može biti da nas napusti sreća jer nismo popili dovoljno ruma pa jedan pogodak nanese značajnu štetu, a nekad protivnici iznenade pa naprave potez koji nismo očekivali. Naravno, postoji i druga strana u kojoj kao da su oni pijani i ne znaju što rade. Pravi izazov nastaje kada se više protivnika pridruži borbi, a onda je dobra opcija podviti rep i pobjeći. Ukratko, da nema zabavne borbe, ovo bi bio naslov plovidbe koja bi brzo dosadila.

Kad se na kraju sve sagleda, King of Seas ne unosi nikakvu revoluciju u žanr gusarskih igara. Ovdje je riječ o simpatičnoj avanturi u kojoj glavnu ulogu imaju brodovi i naša kapetanska vještina ispaljivanja topovskih kugli uz izbjegavanje protivničkih. Trgovanje je onaj opuštajući dio kada uživamo u plovidbi i istraživanju svijeta, ali i taj dio nažalost može postati zamoran.

Najveći problem igre zapravo su poprilično izražene mane zbog kojih King of Seas može postati i naporan prije reda. Tu čak ne pomaže ni pecanje, koje je inače opuštajuća aktivnost, samo je ovdje opet maksimalno pojednostavljena. S druge strane, bitke uz korištenje magija su pravo osvježenje jer je riječ o izazovnom segmentu nad kojem su se nažalost nadvili tamni oblaci cjelokupnog iskustva.

Uz ugodan vizualni stil, ljetnu atmosferu i izazovnu borbu koja je još zabavnija zahvaljujući šarolikim magijama, King of Seas pružit će zabavnu, ali i napornu gusarsku avanturu koja je trebala biti bolja od onoga što smo dobili.

55 Naša ocjena
  • izazovna borba
  • šarolike i zabavne magije koje upotpunjuju bitke
  • ugodan vizualni stil i atmosfera
  • plovidba koja može postati naporna zbog blesavog checkpointa
  • uništavanje protivničkih tvrđava
  • sporedni zadaci koji nisu super zabavni
  • korisničko iskustvo koje je moralo biti bolje
  • umjetno produživanje trajanja igre

Stjepan Fikter

Tehnologija ga natjerala na Windows 10. Hvata se čudnih i većini ljudi potpuno stranih igara ŽNJ produkcije. Važno mu je trzanje oružja u pucačinama. Igrice su zabavne.

Komentari (2)

  • Vujo777

    26.06.2021 - 19:37

    Pomeni se igra čini pomalo dosadna a i kao sto pise netraje dugo i plovidba je naporna… Neznam, ljudi ako vam se sviđa probajte✌️

  • SanKa

    28.06.2021 - 09:16

    AC Black Flag i Pirates of the Caribbean (dosta starija igra) su mi najdraze igre gusarske tematike

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?