Little Nightmares 2

mali užasi

Među puzzle-platformerima horor tematike najčešće ističemo uspješnice Inside i Limbo. No, podjednako impresivan nastup 2017. je imala igra zvana Little Nightmares. Njezin miks mračnog ugođaja i skrivanja od grotesknih neprijatelja doživjelo je više od dva milijuna igrača pa uopće nije bilo sporno hoćemo li dobiti nastavak. Jedini upitnik bio je koliko će ta igra biti drugačija od svog prethodnika. A sad kad je Little Nightmares 2 dostupan, znamo odgovor: razlike naspram prošle igre su minimalne.

29,99€ PC Ustupio izdavač igre

Sličnost prvoj igri u ovom slučaju nije odmah loša stvar. Kod originalnog mi se Little Nightmaresa svidjelo kako je svijet igre bio prezentiran bez ijedne pisane ili pak izgovorene riječi. Igrač je nastojao otkriti što je to krivo s okolinom koja ga želi pojesti, a odgovori mu nisu bili servirani na pladnju nego ih je kupio kao mrvice. Sličnu tehniku naracije koristi i Little Nightmares 2, uz razliku da horor ovdje nije vezan uz temu hrane i proždrljivosti nego uz motive nadzora i kontrole.

Ovoga puta igramo u ulozi dječaka zvanog Mono koji se uz pomoć djevojčice Six iz prvog dijela probija kroz grad Pale City da bi došao do svjetionika s misterioznim signalom. Njihova je avantura obilježena raznim bizarnostima i nedorečenošću, do te razine da bi vas kraj priče mogao malo zbuniti. Opet – slično kao i s prvim dijelom.

Priča je obilježena raznim bizarnostima i nedorečenošću, do te razine da bi vas kraj mogao malo zbuniti.

Meni se sviđa taj pristup da je priča otvorena za interpretaciju. Sviđaju mi se sitni motivi koji praktički mole da budu analizirani. I premda u načelu ne volim kad si suštinu priče moram tumačiti kroz video objašnjenja na YouTubeu, s Little Nightmaresom sam baš bio žedan raznoraznih iščitavanja, spekuliranja i teoretiziranja o onome što je u igri tek načeto. Silno me zanimalo što se to dogodilo svijetu u kojemu se igra odvija. I drago mi je da je mitologija Little Nightmaresa proširena ovim nastavkom, a opet nije sve eksplicitno razjašnjeno.

Pripovijedanje priče najčešće se odvija kroz sam gameplay, dok promatrate rugobe i skrivate se od njih. I u nastavku imamo odličnu postavu krajnje odvratnih likova s kojima se susreću dječak Mono i djevojčica Six. Ako su vam kuharice iz prvoga djela ostale u sjećanju, u drugom dijelu definitivno ćete upamtiti profesoricu s neobično rastezljivim vratom – ili „ženu zmiju“, kako ju je Igor nazvao. Upravo su interakcije s takvim likovima među najnapetijim, a time i najzabavnijim dijelovima ove igre.

Little Nightmares 2 ima znatno više izravne akcije u odnosu na prošli dio, ali sam podijeljenih dojmova o uvođenju borbe. Dobar je osjećaj kad zgrabite čekić ili sjekiru pa odalamite protivnika, samo što se od vas traži gotovo milimetarska preciznost prilikom udarca, a ako fulate, protivnik zasigurno neće promašiti vas. Slažem se s argumentom da borba treba biti pomalo šlampava kako igra ne bi bila čista akcija, no akciju ovdje gledate s kamerom po strani pa samo „ciljanje“ prilikom napada nije uvijek najspretnije.

Akciju gledate s kamerom po strani pa samo „ciljanje“ prilikom napada nije uvijek najspretnije.

Svjetlom protiv užasa
Ima u Little Nightmaresu 2 jedan dio koji je svojevrsna borba, a jako mi se svidio. Tamo negdje pri sredini igre suočavate se s lutkama koje me podsjećaju na medicinske sestre ih Silent Hilla. Ti su protivnici interesantni jer miruju u mraku dok im se ne približite, a potom vas počnu napadati. Jedina obrana vam je da uperite svjetlo na njih jer onda se ponovno ukoče. Da je cijela igra imala tu mehaniku – ne bi mi dosadila. Ako mi je išta u Little Nightmaresu 2 bilo strašno onda je to scena u kojoj sam panično okretao svjetiljku oko sebe dok sam hodao unatrag, a oko mene su sa svih strana navirali lutkarski protivnici.

Ostatak gameplaya svodi se na skakutanje i rješavanje zagonetki. Igri svakako pogoduje to što se odvija u gradu pa ima više raznovrsnosti u tematskim cjelinama levela, npr. škola, bolnica i sl. Vidi se to odmah na početnom levelu u šumi, gdje se koriste i neke nove mehanike poput skrivanja u vodi kako bi se izbjegao maskirani lovac s puškom. Međutim, igra se brzo vrati u svoj ustaljeni kalup zagonetki koje nisu naporne, ali se ponavljaju. Barem pet puta morate povući kutiju da se negdje možete popeti, ili pak baciti neki predmet na tipku za otvaranje vrata. A takva su se rješenja masovno koristila u prvom dijelu. Uvođenje drugog lika na scenu u kontekstu gameplaya nema skoro nikakav utjecaj osim toga da vam djevojčica Six služi kao trampolin koji vas „lopovski“ odbacuje do tamo gdje sami ne možete skočiti. Tu je definitivno bilo prilike za kreativnije glavolomke.

Zagonetke u Little Nightmaresu 2 nisu naporne, ali im se rješenja često ponavljaju.

Situacija se sa zagonetkama malo popravi tek u zadnja dva levela, valjda kao posljedica toga da je ova igra malo duža od prethodne. Za prelazak vam treba otprilike 4-5 sati, što možda i nije naročito isplativo po cijeni od 30 eura, ali je svejedno napredak naspram trosatne kampanje prvog dijela.

Prezentacijski je igra vrlo dobro odrađena. Godi joj što se često odvija u prostorima gdje se koristi prirodno osvjetljenje (npr. mjesečina), a i prizori potjera su intenzivniji s više objekata koji se ruše dok vas se neprijatelji pokušavaju dočepati. Glazba je ponovno izvrsna. Minimalistička je, ali kad ju čujete onda svakako obogaćuje ugođaj i upotpunjava prizore.

Dakle, u Little Nightmaresu 2 imamo igru zanimljive priče, nekih stvarno napetih trenutaka i poželjno mučnog ugođaja. Ako vas je prvi dio očarao svojom mističnom atmosferom, drugi dio dostavit će vam podjednako kvalitetnu avanturu. Međutim, tražena cijena je u ovom slučaju viša, a unatoč većoj trajnosti još uvijek ovdje nema osobitog povoda za više prelazaka. Postoji jedan tajni kraj, ali ne donosi drugačiji ishod nego samo dodatni prizor koji pojašnjava priču. Samim time, brže ga je odgledati na internetu nego otključati igranjem. Isto bi se moglo reći i za cijelu igru, ali ipak smatram da Little Nightmares 2 vrijedi doživjeti, ako ni zbog čega drugog onda zbog jedne iznimno jezive sekvence u bolnici od koje bi mnogobrojne horor igre trebale učiti zanat.

Little Nightmares je još jednom uspio ispričati intrigirajuću priču bez ijedne linije teksta. Gameplay je uvođenjem borbe donio nove napetosti, ali i poneke frustracije.

77 Naša ocjena
  • priča proširuje intrigantnu mitologiju čudnog svijeta