Mortal Kombat [FILM]

Karlo Bošnjak

Christopher Lambert. Kao Raiden. Mislim da je to dostatan razlog da se pogleda ovaj film. Zamislite sav neizmjeran kemp kojim Lambert isijava. A tek njegova nepogodnost za svaku ulogu, nepogodnost kojoj parira možda samo Nicolas Cage, nepogodnost koja dolazi do izražaja pogotovo kad utjelovljuje boga groma i munje, baziranog na kineskim bogovima, dok mu iz očiju bljeskaju munje, dok se uz priličan show teleportitra i slično. Kao da to nije dovoljno samo po sebi, film je još režirao Paul W. S. Anderson, producent megazabavnog DOA: Dead or Alive (recenzija uskoro, obećavamo), redatelj Resident Evil filmova, ali i brojnih drugih, besramno zabavnih naslova. Možda je sve to snimio poslije Mortal Kombata, ali opet – očekivanja za zabavu su ogromna.

Mortal Kombat recenzija

Interdimenzionalni borilački turnir! Može. Koja je fora s turnirom? Fora je sljedeća: ako carstvo Outworlda pobjedi turnir deset puta za redom, car Shao Kahn proći će kroz dimenzije i izvršiti invaziju na naš planet. Pogađate, već su osvojili devet turnira, a mi pratimo deseti. Raiden je izabrao trio najboljih boraca na svijetu da spase svijet: Hollywoodsku zvijezdu Johnnya Cagea (Linden Ashby), specijalku Američke Vojske Sonya Blade (Bridgette Wilson) i borca Šaolin hrama Liu Kanga (Robin Shou). U nimalo sumnjivom drevnom brodu oni odlaze na otok gdje bi se turnir trebao održati.

Mortal Kombat recenzija

Film je ponekad iritantno snimljen sa kadrovima čudnog nagiba, koji su jednostavno neprirodni te tjeraju čovjeka da okreće glavu, te s ponekad premalo osvjetljenja. A kad ga je dosta, zna bit gotovo monofrekventno, što je opet iritantno. Ali opet, nikoga to ne brine u ovakvom turniru. Ono što zabrinjava su neki drugi propusti. Svaki ljubitelj borilačkog filma se, vjerujem, uzbudi na spomen turnira. Postoji nešto privlačno u upoznavanju boraca sa svih strana svijeta, bez obzira što su isti inače prepuni stereotipa (svaki se bori drugačijom vještinom, ima neku pozadinsku priču koja ga je natjerala na turnir). Također, svaki takav film obično ima trening sekvence, montaže koje su ujedno i najzanimljiviji dijelovi u čitavom filmu. Možda je samo do mene, ali ta pravilnost i kategorizacija priče i likova jednostavno su savršeni.

Mortal Kombat recenzija

Međutim, likovi u ovom filmu imaju ili nejasnu ili nedovoljno jaku motivaciju za sudjelovanjem. Turnir je nejasno strukturiran (ili uopće nije) ne vidi se tko se s kime bori. Antagonisti su potpuno nekarakterizirani, i ne bismo ih uopće zapamtili niti primijetili da to nisu Sub-Zero, Scorpion, Reptile i Goro. Ipak, na scenu borbe između Sub-Zeroa i Scorpiona srce mi je zaigralo, potičući velika nostalgiju. Također, pohvalno je što je to 1995., godina nakon što je Jurassic Park zacementirao CGI kao prvi izbor za čudovišta, a Goro je ipak stop animiran.

Mortal Kombat recenzija

Izbor glumaca je očajan, osim naravno Lamberta. Linden Ashby je potpuno nekarizmatičan, te iako možda jest borac, ne izgleda tako. Njegov lik je stvoren po uzoru na Jean-Claude Van Dammea, koji je i bio prva opcija dok nije odbio ulogu radi Street Fightera. Međutim, ni onda izbor nije pao na Ashbya, nego na Brandona Leea, koji je kako znamo tragično preminuo. Robin Shou i nije tako loš, iako je prevelika tetkica, a i frizura mu ne ide na čast. No pravi promašaj je Bridgette Wilson. Beskrajno je iritantna, i nema ni zericu mega seksipila koji bi trebala imati za ulogu Sonye Blade. Nju je pak trebala glumit Cameron Diaz, ali je slomila zglob u pripremi za film. Velika šteta.

Mortal Kombat recenzija

I posljednji as koji bi mogao spasiti film je sama borba. Međutim, i ona je nemaštovita i tipično zapadnjački dosadna. Ipak, bitka između Sonye i Kana je zabavna jerbo Sonya prima udarce, a završna borba između Liu Kanga i Shang Tsunga čak je donekle i uzbudljiva. Iako to svi znaju ili to već mogu i pretpostaviti, brutalnost igara nije ni približno prisutna u filmu. Dapače, ovdje nema ni kapi krvi.

Mortal Kombat recenzija

Ono što još treba spomenuti je soundtrack filma. Iz meni potpuno neshvatljivog razloga album je postigao platinastu nakladu u samo deset dana. Upravo se vrti u pozadini, i potpuno je neslušljiv s izuzetkom pjesme Control od Traci Lords. Žanrovski gledano, album je skupina najgoreg rap industrial metala i industrial tehna. Sve u svemu, loše, jako loše.

Unatoč svemu ovom gore navedenom, film je gledljiv. Zašto, ne znam. Možda nostalgija, možda moj otupljeni filmski ukus, možda ovo loše gore samo ja pogrešno vidim. Fanovima igre bi film preporučio, ostalima ne baš, neka radije uzmu neki od filmova braće Shaw.

Jeste li i vi doživjeli interdimenzionalni turnir Mortal Kombata? Podijelite svoja iskustva s nama, nije da ikog drugog zanimaju.

Ušli smo u interdimenzionalni turnir Mortal Kombata! Nismo vidjeli ni kapi krvi, no neka se nostalgija probudila u nama. Kakva, saznat ćete u recenziji ovog filma.’

55 Naša ocjena