Overlord 2 [PC, PS3, X360]

Dakle, Triumph Studios i Codemasters sredinom 2007. izašli su sa zanimljivim konceptom originalne igre zvane Overlord. Igračima je pružen izbor između zla te još većeg zla, umotan u stiliziranu i slikovitu atmosferu prepunu mitova, magije i humora. Upravo je potonji pridonio značajnoj zapaženosti svojevrsnog hack n slash RPG-a koji je nedugo zatim dobio svoju prvu ekspanziju Raising Hell, ali i najavu drugog dijela – bogatijeg, šarenijeg i poliranijeg. Jesu li se najave u potpunosti ostvarile?

Desetljeće nakon nestanka Overlorda iz prve igre, njegov potomak svjedoči dolasku i usponu sile zvane Empire, očite reference na Rimsko carstvo. Da bi spasili vlastite živote, ljudi iz grada Nordberga predaju dječaka „Rimljanima“ koji vrše tiraniju nad svim magičnim bićima i rasama. Ipak, tzv. Witchboy uspijeva umaknuti vojnicima te zajedno sa bandom svojih miniona odlazi u regiju Netherworld. Ondje nakon godina osposobljavanja postaje sljedeći Overlord, dok fikcionalno Carstvo preuzima ostale regije. Naš se Overlord poželi osvetiti gradu koji ga je odbacio, a i spomenutom Carstvu, te tako polazi u avanturu koja će mu otkriti pravu narav njegovog neprijatelja.

Za scenarij koji kombinira humor i neo-političke teme, ponovno je zaslužna Rhianna Pratchett. Dakle, posao oko priče odrađen je sasvim solidno, pogotovo što se tiče uskih poveznica sa prethodnikom, iako vam se u jednom trenutku čitava tematika o okupaciji i zabrani magije može učiniti vrlo poznatom (Dreamfall: TLJ).

Srž igre ostala je ista, iako je obogaćena s nekoliko noviteta. Iz trećeg lica upravljate Overlordom koji pak upravlja svojim zlobnim podanicima dajući im naredbe koje se u velikoj većini slučajeva svode na destrukciju. Overlord je naime, oličenje zla i kao takav ne filozofira previše o načinu na koji obavlja svoje zadatke. Vaši gremlinski podanici, koji ponovno broje četiri vrste, ovoga puta su svestraniji pa mogu koristiti više predmeta te obavljati više akcija (upravljati brodom, jahati vukove, koristiti baliste, prerušavati se). Osim toga, igraču je dana veća kontrola nad njima jer ih odsad može grupno unapređivati po levelima, a ako mu neki srcu dragi minion pogine u borbi, moći će ga vratiti na groblju za cijenu drugoga.

Doduše, spomenuta opcija tu je tek reda radi jer vrlo vjerojatno nećete obraćati pozornost kako se koji minion zvao, kako je izgledao i koliko je dobar bio; što će reći da je promašena i gotovo besmislena. Pored već nabrojenih novosti vezanih za vaše podanike treba spomenuti i mogućnost prebacivanja kontrole na minione putem magije, a sve u svrhu rješavanja neke od jednostavnijih zagonetki.

Sustav upravljanja tornjem ostao je također isti, pa osim nadograđivanja oružja, oklopa i skupljanja skrivenih objekata za unapređenje magije, s vremenom tražite svoju družicu, uređujete prostor kojekakvim krpicama i slično. S druge strane, vaša karijera ovaj put je nešto detaljnija jer nakon rješavanja glavnih i sporednih questova imate mogućnost istrebljivanja ili pak porobljivanja pučanstva u gradovima triju regija (Nordberg, Everlight, Empire).

Svakako zanimljiv dodatak, no u praksi je itekako zamoran. Izbor između ubojstva i ropstva svodi se tek na novac ili lifeforce pomoću kojeg dobivate svoju vojsku miniona. Prema tome, od Overlorda II ne očekujte nikakve ozbiljne implikacije u izboru manjeg i većeg zla, kao što je to bio slučaj u odličnom Witcheru.

Questovi su poprilično linearni i nemaju važnije preokrete. Većina njih bazira se na trčkaranju od točke A do točke B, katkada i više njih usporedno. Snalaženje po prostoru kretanja donekle je olakšano uvođenjem mape, no ne očekujte previše od nje kako dotična ipak nije sasvim detaljna, niti je možete rotirati i zumirati po volji. Upravo na primjeru mape možemo vidjeti glavni problem Overlorda II – svi noviteti, sva poboljšanja i nadogradnje jesu pozitivni, no nisu dovoljni, štoviše, ponekad su nepotrebni.

Proizvođač tako tvrdi da je inteligencija miniona unaprijeđena, ali to je samo način na koji žele reći da minioni ovaj put mogu obavljati više stvari. Istina je pak da su i dalje glupi te se prečesto znaju zagubiti, zapeti za neki objekt i slično. S obzirom da se na većoj udaljenosti neće znati vratiti do vas, a vama će nerijetko trebati svi minioni za korištenje nekog objekta, morat ćete lutati po čitavom levelu tražeći jednog miniona koji se izgubio.

Nažalost, boljke Overlorda II tu ne prestaju. Kamera, koju se ovaj put pokušalo poboljšati udaljavanjem od lika, opet je kamen spoticanja. U otvorenim prostorima nema nikakvih problema, no jednom kada se nađete u uskom zatvorenom prostoru s dvadesetak miniona sa sobom, upravljanje kamerom postaje izuzetno neugodno. Nadalje, obavljanje više akcija koje je dostupno vašim minionima na površinu je izvuklo loš sistem davanja naredbi. Želite li trojici miniona narediti da uzmu jedan predmet na brodu, a ostalima da zauzmu pozicije na brodu morat ćete polako i precizno ciljati da bi oni shvatili što točno želite. Ista stvar dolazi na vidjelo kada se borite s većim brojem neprijatelja – davati višestruke mete svojim minionima nije dovoljno razrađeno da bi bilo fluidno.

Velikog li čuda, i grafička strana ostala je bez većih promjena. Doduše, omogućena je podrška za Nvidijin PhysX, samo što ćete njegove efekte jedva primijetiti. Ono što vam pak definitivno neće promaći je opće šarenilo i naglašeniji kontrast, oboje na granici pretjerivanja. Sretna vijest u svemu tome je da se ni optimiziranost također nije mijenjala, tako da bez problema možete pokrenuti igru na maksimalnim postavkama i s računalom otprije tri godine.

Pokrenete li pak konzolaške verzije, iskustva igrača govore kako ponekad dolazi do padanja frameratea, stoga uzmite i to u obzir, iako će takve trzavice vjerojatno biti riješene već s prvim patchem.

Što drugo reći nego da je i zvučna kulisa ostala, pogađate, nepromijenjena. Ali bez brige, to ne znači da je sva glazba ista, kao i glasovna sinkronizacija, već da su ti elementi odrađeni na kvalitetnoj razini kao i u prethodniku.

Primijetili ste da sam kroz čitav tekst naglasak stavljao na usporedbu drugog dijela s originalom, zbog čega recenzija ima povišen kritički ton. Istina je da Overlord 2 uopće nije loša igra, no činjenica je da je kao nastavak trebao biti puno bolji. Podloga u obliku noviteta dobro je zamišljena, ali nažalost loše odrađena. Igra stoga ne nudi veće, ljepše i ugodnije iskustvo igranja. Drugim riječima, oprobana Overlord formula više nije toliko zabavna kao prije dvije godine, čak ni uz nekoliko obećavajućih izmjena. Zlo možda uvijek nađe svoj put, kako igra tvrdi, ali Overlord II je pravi dokaz da i njemu ponekad treba malo predaha.

Ako ste igrali Overlord 2 javite nam što vi mislite o igri putem boxa za komentare ispod ( morate biti registrirani za komentiranje ). Ako pak niste, nadamo se da vam je ova recenzija pomogla odlučiti hoćete li kupiti ovu igru ili ne.

Dvije godine nakon originalnog Overlorda u kojemu smo zlo odveli na novu razinu, stiže Overlord 2 te obećava brda i doline. Iskreno govoreći, tu su brda, a bome i doline, no je li sve podjednako privlačno kao i prvi put?

74 Naša ocjena
  • humor
  • zvuk