Pocky & Rocky Reshrined

IZMEĐU PRERADE I NASTAVKA

Ivan Brekalo

U novije doba dojma smo da gotovo pa svaka bitnija igra iz 16-bitne ere prije ili kasnije dobije neku vrstu prerade ili nastavka. I taj se proizvod onda iz petnih žila trudi ostati vjeran svojim korijenima. Iz mjeseca u mjesec sve više starih serijala se vraća u tom stilu i retro entuzijasti vjerojatno nikad nisu bili sretniji nego što su sada. Uz ovaj trend tu su i manji nezavisni developeri koji često ne uspiju pribaviti željenu licencu za igre iz prošlosti pa onda smišljaju neke nove likove uz zadržavanje gameplaya iz retro igara koje su im poslužile kao direktna inspiracija.

30€ Nintendo Switch Ustupio izdavač

Kad su u pitanju kvalitetne prerade sa Super Nintendo platforme, tu se sad s ovim projektom itekako da istaknuti jedan manji, strahovito talentirani i sad već iskusni studio pod nazivom Tengo Project. Riječ je o ljudima koji su nekad davno radili u Natsumeu (danas: Natsume-Atari), te su se njihova imena nalazila u kreditima nekih od najvećih Super Nintendo klasika kao što su: Wild Guns, Ninja Warriors i Pocky & Rocky.

Upravo su navedenim slijedom izbacili prelijepe glorificirane prerade tih igara na modernim platformama, a Pocky & Rocky Reshrined je najnovija prerada u nizu. Naime, za pretpostaviti je bilo da će ovo biti još jedna u nizu prerada kao što je to slučaj bio s njihovim prethodnim projektima – Wild Guns Reloaded i Ninja Warriors Once Again. Međutim, ova nova Pocky & Rocky igra koju imamo pred sobom samo počinje kao prerada, da bi u jednom trenutku odlutala u posve nove vode. Uistinu je tako, jer Reshrined ne samo da sadrži iznenađujuću količinu novih igrivih likova, nego i nove level dizajne, te izmijenjenu priču s neočekivanim preokretima.

A TKO SU UOPĆE POCKY I ROCKY?

Pocky je japanska svećenica hrama Shinto, poznata po tome što je uspjela spriječiti brojna čudovišta u naumu otmice sedam velikih bogova sreće. Dobroćudna kakva je, Pocky ne samo da nije uništila čudovišta, nego ih je pripitomila i naučila živjeti u skladu s lokalnim stanovništvom. Funkcioniralo je to sve vrlo lijepo sve do jednog dana kad su se čudovišta ponovno otela kontroli i napala rakuna Rockya, zaštitnika šume. Vidno uznemiren, Rocky dolazi do hrama i informira Pocky o neobičnim zbivanjima u šumi, te ju moli za pomoć. Rakun i Shinto svećenica zajedno kreću u avanturu života i zapute se prema prvom čudovištu.

Tako nekako počinje ova simpatična avantura smještena u šarenu verziju drevnog Japana. Ako ste igrali original sa Super Nintenda, dojam da je riječ samo o preradi imat ćete sve do trenutka kad shvatite da priča lagano poprima jedan novi, nešto mračniji  ton. Neposredno nakon te spoznaje naći ćete se u levelu koji ne pamtite iz originala. Neke kasnije lokacije djelovat će vam poznato, no sama struktura levela biti će potpuno redizajnirana, te vas čekaju nova iznenađenja.

ŠTO JEDNA SVEĆENICA I TAJ RAKUN UOPĆE RADE NA MOM TV EKRANU?

Što rade Pocky i Rocky, kako se bore protiv čudovišta? Pa, bacaju projektile i to strelovitom brzinom. Zapravo, riječ je o takvom intenzitetu da ovu igru slobodno možemo proglasiti pucačinom. Međutim, nije to klasična pucačina odozgo. Naši karizmatični protagonisti primjerice ne mogu hodati u jednu stranu, a pucati u drugu. Iako možete mijenjati i unaprjeđivati stilove pucanja, ipak nije riječ ni o pucačini u stilu R-Type igara pošto cijelo vrijeme hodate i uvijek se možete vratiti nazad. Vraćanjem izolirate manju količinu neprijatelja kako bi ju lakše upucali i tek onda polako napredujete dalje.

Uz sve to, ovaj duo na raspolaganju ima i bombu koja čisti ekran (efekt se razlikuje od lika do lika), te pritiskom B gumba na Switch kontroleru mogu reflektirati određene projektile ili fizički ozlijediti neprijatelje. Posebna je tipka za izmicanje, a izazova radi pripadajući period neranjivosti je zanemariv. U trenutku kad priča postane zanimljiva, otključavaju se dvije sposobnosti neviđene u originalu, a ponovno je riječ o akcijama koje se razlikuju od lika do lika.

Jedna od tih akcija izvodi se brzim pritiskanjem pucanja, dok se druga izvodi držanjem pa puštanjem tipke za odvraćanje projektila. Pocky prvom tehnikom postavlja kristale koji se odbijaju direktno na najbližeg neprijatelja. Drugom tehnikom doziva barijeru koja poništava određene projektile. Kombiniranjem ovih dvaju tehnika, Pocky može pomoću barijera kontinuirano generirati prateće projektile iz kristala sve dok se barijera ne poništi.

Dok ove fantastično zamišljene mehanike konceptualno nadilaze originalnu igru, u praksi su djelomično frustrirajuće jer kombinacija svih ovih akcija zna imati negativan efekt: neprestanim izmjenjivanjem stiskanja i držanja dvaju različitih tipki lako je zbuniti se, a zna postati i naporno za prste. Dok sam se s vremenom donekle uspio privići , smatram da se to moglo elegantnije riješiti korištenjem slobodnih tipki na kontroleru.

STRPLJENJE JE KLJUČ

Pocky & Rocky doista sadrži iznenađujuću dozu taktiziranja. Dok igrač napreduje kroz  avanturu razarajući ogromne prelijepe sprajtove u HD rezoluciji, često shvaća da ne valja srljati, te je povlačenje i promatranje grupacije neprijatelja s distance često idealna taktika. S obzirom na visok intenzitet težine igre (baš kao i u originalu), nakon memorizacije levela igrač ponavljanjem sekvence naprosto mora igrati još strpljivije, iako je teško ostati strpljiv kad već na pamet zna gdje se pojavljuju neprijatelji. Pocky & Rocky je pitomija vrsta pucačine za koju treba puno strpljenja i učenja na vlastitim pogreškama.

NAGRADA ZA ONE NAJSTRPLJIVIJE

Prelaskom Story moda otključava se još izazovniji Free mode u kojem nema više neprekidnog ponavljanja levela i vraćanja checkpointovima nakon game over ekrana. Za ovaj mod treba puno vježbe. Kao utjeha manje strpljivim igračima,nakon nekog vremena moguće je otključati i Extra Easy mod koji donosi neograničene živote.

Pocky i Rocky tijekom avanture upoznaju i dva zanimljiva lika koji postanu igrivi. Kroz Story mod su raspoloživi za samo jedan pripadajući level, dok ih u Free modu možete koristiti neograničeno tijekom cijele avanture i tako u potpunosti ovladati njihovim mogućnostima. Mod za dva igrača ekskluzivan je za Free mod. Naime, da bi zaigrali u dvoje, na žalost obavezno prvo morate odraditi 2-3 sata potrebnih za prelazak Storya i tek onda možete nabaciti kooperativni prelazak s prijateljem, boljom polovicom ili članom obitelji. Što se online posebnosti tiče, igra sadrži top listu s najboljim skorovima na koju se možete upisati po završetku igre.

POCKY & ROCKY 2 PRERADA SLJEDEĆA?

Dok je Natsume u ulozi izdavača za digitalnu verziju igre na našem području, postoji i fizička verzija koja će biti dostupna u Europi, a čiji je izdavač ININ Games. Limited i Collector’s verzije mogu se naručiti na ovoj poveznici.

Pocky & Rocky Reshrined će se u prvom redu svidjeti fanovima originala, te će općenito zadobiti pozornost ljubitelja retro igara koji vole dobar izazov. Iako o vizualima priložene slike govore više od tisuću riječi, vizuali čak nisu ni najčarobniji dio ove veličanstvene prerade. Ta nagrada pripada efektu koji je Tengo Project uspio postići, a to je da igra izgleda točno onako kako ju pamti vaša mašta.

Da pojasnim: mašta nas gamera nam često zna uljepšati sjećanja, pa onda neke igre pamtimo ljepšima nego što one zapravo jesu. Vjerujem da se svima nama to ponekad dogodi kad neku dragu igru iz djetinjstva zaigramo nakon dugo vremena. E, upravo na tom efektu kapitalizira Reshrined jer Pocky & Rocky izgledaju točno onako kako ga pamtite, a to je puno bolje od onoga što je Super NES mogao prikazati sa svojim povećim ograničenjima svog hardvera i slabašnom rezolucijom.

Baš kao i u Tengo Projectovoj prvoj preradi, Wild Guns Reloaded, sve izgleda točno onako kako vaša memorija to pamti sa SNES platforme – savršeno i puno ljepše nego što je zapravo bilo. Ali, pri direktnoj usporedbi originala i prerade, razlika je kao nebo i zemlja. Nije to samo radi veće rezolucije i šireg ekrana, već su svaka lokacija i svaki pojedinačni neprijatelj nacrtani iz temelja, s mnogo više osobnosti. Kad bi barem svaka obrada klasika iz 16-bitne ere dobila ovakav kraljevski tretman!

Sjajna igra koja je puno više od standardne prerade. Prekrasni vizuali i misteriozne lokacije drevnog Japana privući će vas u igru, a kvalitetno metodično napucavanje čudovišta zadržat će vas sve do kraja, pa zatim i za još koji dodatan prelazak s novim izazovima.

• odličan hibrid prerade i punog nastavka
  • novi likovi su dobrodošao bonus
  • prelijepa 2D grafika
  • atmosfera drevnog Japana
  • solidna priča s daškom misterioznosti
  • kooperativni mod dostupan je tek nakon prelaska Story moda
  • nemilosrdna težina Arcade moda nije za svakoga
  • dio kontrola je pomalo nespretan

Ivan Brekalo

Poklonik retro igara koji se voli vraćati starim Sega i Nintendo klasicima. Zaljubljenik u Smash Bros i entuzijast za Capcomove tabačine. Frejmovi su mu bitniji od rezolucije, a igrivost bitnija od priče.