Project CARS 2

DRUGA KOLA, DRUGA SREĆA

Tomo Cole

Izlaskom Project CARS-a 2015. godine Gran Turismo i Forza Motorsport napokon su dobili konkurenciju. Za razliku od tih uspješnica, Project CARS je imao veliku prednost utoliko što je bio multiplatformska igra koju smo mogli zaigrati na konzolama i na računalima. No, nije sve bilo bajno. Najčešći prigovori igri išli su na vozni model, loš AI vozača te vrlo skroman izbor automobila.
Sve to trebao je popraviti nastavak koji je najavljen svega mjesec dana nakon izlaska prve igre. Takva odluka developera jedne je razbjesnila, druge začudila, no sad kad je Project CARS 2 pred nama, potez malo ludog Slightly Mad Studiosa ne možemo osuditi jer je igra napredovala naspram svog prethodnika u svim mogućim segmentima.

Vidljivo je to od prvog trenutka kada pokrenete igru. Sučelje je ljepše, uglađenije i jednostavnije, a ta se jednostavnost prenosi i na postavke force feedbacka za volane i kontrolere. Nema više gomile slidera iz prvog Project CARS-a, gdje su mnogi dane trošili da dobiju onaj osjećaj koji im najviše odgovara, a i to bi palo u vodu čim bi uzeli drugu klasu automobila. U dvojci postoji nekoliko slidera koje možete konfigurirati uz tekst koji objašnjava što koji slider radi. To je na papiru izvrsna stvar, no pojednostavljenje o kojem pričam mora biti u potpunosti opravdano i na voznom modelu kod svih vozila, kako na kontroleru tako i na volanu. Na svu sreću, stvar funkcionira savršeno. Jednom kada sredite postavke, više se nećete morati vraćati u njih, bilo da vozite rally, GT3 jurilicu, cestovni automobil ili LMP bolid.

project-cars-2-recenzija (2)

Svaka igra u žanru autosimulacija ima svoju prodajnu točku, segment igre koji je najviše u fokusu i kojim developer cilja na kupce, stavljajući u drugi plan realističnost kakvu se po defaultu od ovakvih igara i očekuje. Najveći adut Project Carsa 2 definitivno je FFB i vozni model koji je sada u samom vrhu žanra. Prije ove igre, racing fanovi najviše su hvalili Assetto Corsu kao ultimativnu FFB/vozni model igru, ne računajući pritom na one potpune simulacije koje su rezervirane samo za HC publiku na računalima. Project CARS 2 odveo je taj spoj povratnih informacija u naše kontrolere i volane na još višu razinu.

Najveći adut Project Carsa 2 definitivno je vozni model koji je sada u samom vrhu žanra.

Budući da sam recenzirao prvi Project CARS, dužnost mi je objasniti zašto sam tamo tvrdio da je vozni model dobar, a sada baš i ne mislim tako. Kako su poslije te igre izašle neke druge simulacije u kojima je fizika vožnje bila znatno bolja, došao sam do zaključka kako je SMS s prvom igrom svojevremeno bio tek na tragu dobrog voznog modela, no tada još nisu bili pronašli formulu kojom bi uvjerljivo prenijeli fiziku voznog modela u naše kontrolere i volane. Vozni model u nastavku je ono što smo trebali dobiti u prvoj igri, no na sreću dobili smo je ovdje kao ispriku koju prihvaćam.

project-cars-2-recenzija (1)

Igra se vozi fenomenalno i stvarno mogu reći da sam uživao vozeći gotovo svaki automobil. Nisam vozio niti jedan automobil iz igre u stvarnosti, ali ne treba biti jako pametan da usporedite ono što se trenutno nudi na tržištu pa da izvučete zaključak kako Slightly Mad Studios zna svoj zanat. Model oštećenja je napredovao te teži prema realnosti. Šteta više nije samo vizualna nego može utjecati na vozne performanse i upravljivost automobila, ako se odlučite za tu postavku.

Šteta više nije samo vizualna nego može utjecati na vozne performanse i upravljivost automobila

Promjenjivi vremenski uvjeti su već u prvoj igri bili među najboljima u žanru, a sada im je pridodan i snijeg. Također, uvrštene su dodatne podloge – zemljana, šljunčana, zamrznuta/zaleđena… Na svim tim podlogama osjećaj vožnje (pogotovo preko volana) je prenesen fantastično. Najviše su me impresionirale rallycross utrke na ledu sa strahovito dobrim osjećajem gubljenja i hvatanja kontakta s podlogom.

project-cars-2-recenzija (3)

Različiti uvjeti vožnje pristojni su i s grafičke strane. Igra na snijegu izgleda predivno, a u kišnim uvjetima krade Forzine lokve koje se stvaraju i utječu na vožnju. Ovoga puta sve je to malo bolje optimizirano nego u prethodniku, ali još uvijek nije nestao onaj problem da vam se igra većinu vremena vrti dobro, a da zatrza na nekim zahtjevnim dionicama. Ovdje se to događa rjeđe, no u slučaju PC verzije i dalje vam je jedini lijek igrati PC2 na što snažnijem hardveru. Igra inače podržava taj skup hobi pa ako ju želite igrati na više monitora ili možda u VR-u, postoje opcije i za to.

Trzanje na zahtjevnijim dionicama i dalje je prisutno, samo znatno rjeđe nego u prethodnoj igri.

Ljubitelji zvuka metalnih zvijeri također će guštati u Project CARS 2. Osim hrpetina postavki za mehaniku vožnje, naštimavanje pravila i preferencija za vožnju ili automobil, u kontekstu zvuka moram spomenuti i jednu opcionalnu postavku. Racing inženjer putem radija može vas tijekom utrke bodriti i motivirati, ali ako vas to smeta, tu stavku možete ugasiti. Mnoge racing igre znaju imati takvu podršku ljudi iz boksa, no u F1 serijalu, primjerice, ta je podrška je samo tupo izgovaranje nekakvih informacija koje nemaju veze sa stvarnim stanjem na stazi. Ovdje to nije slučaj, glas preko radija u ovoj igri je čovjek sa školom i znanjem, svjestan je stanja na stazi, zna što mu je posao i radi ga odlično.

project-cars-2-recenzija (6)

Kontroler u racing igrama obično ne može nadomjestiti osjećaj koji pruža volan s dobrom force feedback podrškom, no developer može odraditi svoj dio posla i pružiti osjećaj vožnje na kontrolere najbolje što može. Dobar primjer toga su igre Forza serijala koje se najbolje voze upravo kontrolerom. Prvi Project CARS je imao kriminalnu podršku za kontrolere i bilo ga je nemoguće voziti bez da ste ostavili puno vremena tražeći idealne postavke koje bi popravile ionako užasnu kontrolu. Dvojka je i na ovom polju napravila odličan posao te nam, kao i s volanima, olakšala život uz nekoliko postavki kojima reguliramo povratne informacije. Ova igra nudi dobru kontrolu preko kontrolera, no za pravi osjećaj vožnje ipak treba imati volan.

Zadnjih nekoliko godina svako malo dobivamo ambiciozne, visokobudžetne racing igre. No, većina tih igara u zadnje vrijeme nema mod karijere koja je mnogima jedna od važnijih stavki. Kao primjer dobrog moda karijere naveo bih F1 2017 u kojemu karijera ima dubinu, ali i kvalitetnu prezentaciju. Project CARS 2 uspijeva dostaviti nešto slično u svojoj dobro složenoj kampanji koja igrača motivira na prelazak postupnim otključavanjem novih natjecanja. U tome je velika razlika između nastavka i prethodnika koji je u startu imao sve otključano.

project-cars-2-recenzija (2)

Uz mogućnost biranja trajanja utrka i općenito karijere, ovaj mod donosi i natjecanja s pozivnicama gdje nas čekaju 44 utrke kojima produbljujemo svoju karijeru. Svaka od tih utrka ima izazov koji morate ispuniti da biste joj pristupili. Za jednu utrku ćete npr. trebati 100 odvoženih krugova u karijeri, za drugu 10 pobjeda ili 20 podija, dok ćete za neke jednostavno morati pobijediti u nekoj od ranije otključanih utrka. Vrijedi spomenuti još i ugovorene evente najvažnijih automobilističkih kompanija koje otvarate vozeći upravo vozila tih kompanija.

Natjecanja s pozivnicama traže od vas da prije pristupanja utrkama ispunite određene ciljeve prilikom vožnje.

Izvan moda karijere, Community eventi su važan dio Project CARS-a. Novi eventi dolaze kao po traci i unaprijed dobivamo uvid u ono što nam slijedi. Iako bi mnogi voljeli da se radi i o utrkama koje su nalik onima u modu karijere, ovdje nažalost dobivamo samo Time Trial natjecanja s predefiniranim automobilima na predefiniranim stazama.

Mrežni multiplayer obogaćen je s još više mogućnosti postavki i preferencija u usporedbi s prvim dijelom. Multiplayer u PC2 nudi široku paletu mogućnosti i postavki kojima definiramo sve ono što bi definirali i u custom utrci. Od staze, klase automobila, vremenskih uvjeta, regulacije pravila u utrci, kao i mogućnost zabrana idealnih racing linija, asistencija itd. Matchmaking je pritom vrlo brz i tu nemam prigovora, kao ni na stabilnost veze u utrkama. Sve mrežne utrke koje sam započeo, uredno sam i završio, tako da sam tu sasvim zadovoljan viđenim. Project CARS 2 serveri nemaju problema kao što to imaju mnoge igre po izlasku.

project-cars-2-recenzija (4)

Ono što će vas zasigurno tražiti u nekim multipalyer utrkama jesu licence. Licenca je ulaznica i za eSports natjecanje, te je potrebno napredovanje kroz igrinu karijeru i online utrke kako bi ta licenca postajala sve veća, odnosno sve važnija i koja bi omogućila da se utrkujete s točno određenom skupinom igraća koja vama odgovara po vašoj kvaliteti. Igra mjeri vašu uspješnost u utrkama, koliko imate vještine i da li izbjegavate koliziju i sudaranje s protivnicima te tako automatski generira vašu licencu koja se s vašim iskustvom povećava. Za ulazak na eSports scenu, trebat će te posvetiti igri dosta vremena da dođete do S4000 licence koja vam otvara vrata eSports natjecanja.

Količina staza jednako je impresivna kao i u jedinici, pa čak i nadmašena.

Količina staza jednako je impresivna kao i u jedinici, pa čak i nadmašena. No, ono što nas je obradovalo jest kvaliteta i kvantiteta automobila u igri. Ne mogu reći da se svi automobili voze onako kako bi se trebali voziti u simulaciji poput ove, no većina ih se ponaša baš onako kako bi auti te klase reagirali u određenoj situaciji, bilo da se radi o proklizavanju, vožnji po različitim podlogama i osjećaju brzine. A ako vam slučajno ne odgovara standardni model vožnje, znajte da PC2 za razliku od konkurencije ima i podršku modding zajednice pa si uz korisničke modifikacije, primjerice Jack Spade Project CARS 2, možete drastično izmijeniti svoje iskustvo vožnje.

project-cars-2-recenzija (1)

Eventualni problemi ove igre mogu se svesti na štucanje s umjetnom inteligencijom protivnika, ali developer kontinuirano radi na tome i rezultati su vidljivi svakim sljedećim ažuriranjem. Samim time, prioriteti Slightly Mad Studiosa su ovoga puta dobro posloženi. Prošlo je mjesec dana, a oni još nisu najavili Project CARS 3 nego krpaju dvojku! Iako pred sobom imaju još krpanja, Project CARS 2 već je sada igra koja se nema čega sramiti pokraj svoje konkurencije. U ponekim segmentima još uvijek puše za vrat Forzi i GT-u, no ima i nekoliko aduta po kojima je jedinstven, pogotovo ako ga igrate na skupom PC-u uz još skuplju periferiju.

Možemo zaključiti priču s onime što sam već spomenuo – Project CARS 2 je u gotovo svim segmentima napredovao skoro pa iznenađujućom akceleracijom. Sitnih mu se mana nađe, pogotovo u umjetnoj inteligenciji, ali po svemu ostalome je najkompletnija automobilska simulacija na tržištu. Svojom dubinom, kvalitetom i opsegom sadržaja Project CARS 2 je pokazao kako je pristup Slightly Mad Studiosa ispravan i kako vrijedi slušati fanove i zajednicu. Ekipa SMS-a dokazala je time kako na podiju ima mjesta i za trećeg natjecatelja.

Označeno sa: ,

Virtualno utrkivanje uz Project CARS 2 doživljava sjajne dane i postavlja čvrste temelje za budućnost u kojoj više nećemo govoriti o dominaciji dvaju konkurentnih serijala.

92 Naša ocjena