Smash ‘N’ Survive

Vedran Geček

Version2 Games relativno je novi razvojni studio i izdavač, koji je smješten u Indiji, a pred nas je plasirao combat-racing igru nazvanu Smash ‘N’ Survive. Internetovi, kakvi već jesu, nakon igrinog izlaska 22. veljače, saznali su za nju i odmah je spomenuli kao mogućeg rivala Twisted Metalu koji ovih dana dolazi u Europu. No ta je usporedba sasvim neprimjerena – iako je tržišni kolač velik i ima mnogo mrvica, dužni smo reći da Smash ‘N’ Survive spada pod otpatke koje treba izbjegavati.

Nakon nekoliko učitavajućih zaslona naći ćete se u glavnom izborniku igre, koji u pozadini ima statičnu sliku nabrijanog “Monster Trucka”, u donjem desnom kutu nalazi se navigator u obliku kotača, a sve prati žestoka heavy metal glazbena podloga. Na prvi pogled izgleda sasvim prosječno ali nije, daleko od toga. Navigator izbornicima svojom ponudom daleko je od “kola sreće”, a okretanjem kotača na odabir vam postaju dostupne Singleplayer, Versus, Options i Extras opcije. Vratimo se na spomenutu glazbenu podlogu, čiji isječak traje nekih pet sekundi i iznova se ponavlja. Pošto se radi o jedinom soundtracku, kojeg se ne može mijenjati, a prati apsolutno sve izbornike, bez problema ga možemo proglasiti jednim od najiritantnijih koje smo ikada sreli u igrama. Srećom, jedna od dviju opcija koje se tiču zvuka, ujedno i jednih koje se u igri može mijenjati, ima mogućnost stišavanja pozadinske glazbe.

Kampanja počinje tek tako, bez ikakvog uvoda, intro filmića ili bilo kakvog upoznavanja igrača s pričom igre. Igrajući dalje, shvatili smo da to je s razlogom tako, pošto priče u igri niti nema, a njenim prolaskom može se samo zaključiti kako se radi o uništavanju auta između dvije bande. Ukupno devetnaest misija, koje uz vrlo kratki opis glavnog i tri bonus zadatka tipa pokupi sve “pickupove”, uništi određen broj auta ili “napravi to” u određenom vremenu, možete elegantno završiti za sat vremena. Svaka misija otključava jedan ili više novih auta, koje možete kupiti koristeći Bounty, igrinu valutu koju također zarađujete kroz misije i dodatne zadatke. U igri je prisutno ukupno 40 različitih strojeva za “razminiravanje”, a neke od njih možete i, doduše vrlo limitirano, dodatno sređivati.

Suprotno najavama, mrežnom multiplayeru nema ni traga.

Misije u kampanji zapravo sadrže i ponavljaju sve modove iz Gamemode-a, drugog SP izbora. Radi se o ukupno pet modova, od kojih su dva tipični DM i TDM, dva se tiču prolazaka kroz checkpointe i sakupljanja “pickupova” u određenom vremenu, a u zadnjem morate pronaći i spasiti oštećenog pripadnika svoje bande. Iako je najavljen i na službenom PS blogu, online MP je izostao, a Versus mod nudi samo mogućnost lokalnog igranja.

Igra nudi nekoliko otvorenih mapa, kao i tipičnih zatvorenih arena, namijenjenih prvenstveno (T)DM okršajima. Osim jedne na kojoj se vozite i skačete preko tri nosača zrakoplova, ostale su mape i arene redom nemaštovite i ne nude atraktivnost koja se ovdje traži, čak ni uz pojavu tornada u jednoj u njih, pošto su posljedice koje stvara gotovo nevidljive. Grafička prezentacija nešto je bolja od one zvučne, koja sadrži ukupno dva ili tri isječka od nekoliko sekundi i ne previše različitih zvukova auta i eksplozija, no ipak ispod standarda današnjih download naslova. Sve je puno vidljivih piksela, pogotovo kod efekata eksplozija, kada većinom pada i framerate. Oštećenja na autima gotovo da su nevidljiva, osim indikatora kada su isti pred eksplozijom, a nakon koje postani crni i tek tada vidite pravu razliku, uz to što se više ne miču, ironije li. Doslovno za ne povjerovati ali u igri nema ni jedne jedine prave animacije ili videa.

Kontrole, koje nije moguće mijenjati, same po sebi su dobre, no uz glupavi AI, ponašanje auta i čudnu fiziku sve opet “pada u vodu”. Auti u ovoj igri vole skakati u zrak i u njemu se prevrtati, kao da je gravitacija otišla na gablec. To pak rezultira vrlo čestim “resetom”, koji vas vraća na neka sasvim druga, udaljenija mjesta, što rezultira općom dezorijentacijom i kaosom, iako postoji radar. Postoje samo dvije kamere, od kojih ona bliža (s “haube”) kod nekih auta ima bug te vidite samo hrpe piksela. Vaši i protivnički strojevi raspolažu sa tri različita oružja, ovisno o modelu, a radi se bacaču plamena, strujnom udaru i nekoj vrsti toplinske bombe, koja razbacuje sve oko vas. Iako sva tri oružja djeluju na malom, određenom prostoru, protivnike koji su “pri kraju” moguće je uništiti upravo pomoću njih, putem R1 tipke, koliko god daleko od njih bili, što je još jedna u nizu stvari koje ne valjaju u igri.

Iza nas je tekst koji vrlo jasno opisuje kako se nažalost radi o igri koja je podbacila u svim aspektima koji je čine, više ili manje. Krenuvši od općeg manjka maštovitosti kod dizajna arena i mapa, preko loše prezentacije, AI-a i fizike pa do izostanka online komponente. Čak su i sami trofeji zapravo samo njihove službene ikone, što bi se u neku ruku moglo nazvati kulnim, no sumnjamo kako se je Version2 Games toga “sjetio namjerno”. Smash ‘N’ Survive mogao je biti naslov barem prosječne kvalitete i faktora zabave, no sve je uništeno brojnim propustima koji su na kraju rezultirali vrlo lošim proizvodom.

Nova PSN ekskluziva izašla je između američkog i europskog lansiranja Twisted Metala – igre potpuno istog žanra, no puno većeg apetita. Može li mu Smash ‘N’ Survive uzeti dio kolača?

33 Naša ocjena
  • ponuda vozila