Star Wars: The Force Unleashed 2 [PC, X360, PS3]

Duje Kozomara

Uvod u recenzije koje se bave naslovom koji je nastavak nekog serijala najčešće započinju kratkim povratkom u prošlost, spominjanjem prošlog dijela, ili čak nekoliko prošlih dijelova serijala, prisjećanja što je bilo dobro, a što ne, te kakva su bila očekivanja vezana uz naslov koji recenziramo. Pa, možda najbolje da se držimo tradicije – vratimo se malo u prošlost. Divnu, lijepu, prošlost, u kojoj je ljubav čišća i strastvenija nego danas, a ljudske sudbine međusobno izmiješane samo tračkom nade koja spaja njihove izgubljene duše. Duhovnost je prožimala srca mladića i cura željnih sreće, a svu sreću pronalazili su u… Ne znam. Trčanju bez odjeće u poljima kukuruza? Pobogu, uvijek mi se ovo događa u uvodima. Mislim da su oni Mislavovi čajevi sve krivi. !Opustit će te prije kolokvija!, rekao mi je smirenim, uvjerljivim glasom i namignuo…

Uglavnom, The Force Unleashed bio je prolazna igra sa solidnom pričom, kvalitetnom grafikom i ponešto bugova koji su kvarili dojam, no zapamtili smo ga ponajprije po nehumano užasno odrađenom PC portu. Portanje s konzola potrajalo je preko godinu dana, pa su gameri entuzijastično očekivali kako bi mogli dobiti i ispoliraniji naslov od konzolaškog, ali Aspyr Media, developer za PC, jako se potrudio da pokaže da je čekanje bilo u potpunosti neopravdano. No dobro, znate kako se kaže – bilo pa prošlo, vrijeme je da vidimo što nudi nastavak.

Za početak, X360, PS3, PC, pa čak i Wii verzije izlaze u isto vrijeme, palac gore. Još jedan palac gore za grafiku, koja je ponovno na dosta visokoj razini, o čemu ćemo kasnije mrvicu detaljnije. Iskreno, palčeva usmjerenih prema gore i nema baš još puno, što je, ako ste vječni optimisti, vrlo dobro – na rukama imate taman onoliko palčeva koliko ih trebate usmjeriti prema gore. Heh.

Igra ima i priču. Šok i nevjerica! Doduše, dobili smo nekakav dojam kako je priča tu reda radi, kao da joj je primarna namjena da poveže prvi dio s idućim nastavkom (do kojeg će, sigurni smo, doći). Ne možemo sad reći ni da spada u neku trash kategoriju, ali ona u prošlom nastavku nam se definitivno više dopala. Dakle, sve se događa sedam mjeseci poslije prve igre, a otprilike godinu dana prije filma Star Wars Episode IV: A New Hope. Znate, onog prvog – Luke napušta svoju planetu, pridružuje se Obi Wanu i dakako, spašava princezu Lejlu. Da, znamo da je Leia, ali ovako je primjerenije. Hari Mata Hari i to. Ustvari, mogli bi sva imena malo lokalizirati. Dakle, film je ustvari o Luki, Lejli i … Kako ćemo prevesti Obi Wan? Može Šime? Može.

No dobro, da ne duljimo o filmu, igrin glavni protagonist je ponovno Zvijezdokoljač (Starkiller), tajni učenik Darth Vadera (to bi ustvari bio Tamni Otac, ali ne doslovnim prijevodom, već prevođenjem s nizozemskog, pa da ne kompliciramo previše), kojeg Vader uvjerava da je ustvari klon originalnog Zvijezdokoljača, koji je poginuo. Naš junak pobjegne sa broda gdje je bio zatočen, sa misijom da pronađe svoju ljubav Junonu (Juno) te otkrije svoj pravi identitet. Malo potrage za izgubljenom ljubavi, malo potrage za identitetom, ubaciš Silu, svjetlosne mačeve, Stormtroopere i eto ti priče. Iako, moramo priznati da nam je Zvijezdokoljač simpa lik.

Od samog početka igre imamo svjetlosne mačeve (da, množina, ovaj put rukujemo s dva) i Silu, tako da nema, u zadnje vrijeme jako često korištene, “počinjemo bez ičega” šeme, što nam se ustvari sviđa. Zahvaljujući navedenome, naš junak od samog početka je dosta nadmoćan u odnosu na neprijatelje, posebice u odnosu na jadne, nemoćne troopere. Akcija ustvari ima puno potencijala, dosta je zabavno iživljavanje na neprijateljima, bacanje istih uokolo, prženje “strujom”, kidanje udova svjetlosnim mačem i slično, no ponovno nam se čini da je developerski tim užasno mazohističan.

“Užasno” je zapravo slab pridjev, momci iz LucasArsa i Aspyr Media vjerojatno u slobodno vrijeme tjeraju svoje bližnje da ih bičuju, tuku, gaze, lome, pale, a ponekad se i sami bace s drugog kata, čisto gušta radi. Jedino ljudi takvih sklonosti mogu ovako, da oprostite na izrazu, zajebati igru s ovolikim potencijalom. Naime, iako je akcija zanimljiva, s vremenom postaje dosta zamorna. Zašto? Zato jer postane jako, ali jako – repetitivna. S obzirom na činjenicu da je Zvijezdokoljač™ jako moćan, protivnici mu najčešće dolaze u velikom broju, i to uvijek u istim grupacijama: jedni su otporni na silu, drugi na lightsaber, a najčešće se s njima nađe i neki oveći robot, koji će vas gađati raketama ili pokušati spržiti. Naravno, svaku vrstu rješavate na njoj specifičan način, što bi bilo kul da identičnu grupicu ne treba opet na isti način riješiti odmah iza idućeg ugla. Pa opet… Pa opet… Pa… Skužili ste.

Svaki level se trudi izgledati jedinstveno i specifično, ali opet dolazimo do iste problematike – jako brzo počne djelovati sasvim jednolično, nailazimo na sasvim iste lokacije, pa smo se u početku par puta zapitali jesmo li možda pošli krivim putem i vratili se nazad. Boss bitke se također sastoje od dvije ili tri šablone koje konstantno treba ponavljati nekoliko minuta, a sve kulminira sa finalnom bitkom. Iako je dosta jasno s kim ćete se tamo boriti, ipak vam nećemo spoilati, no ne možemo izostaviti fasciniranost tom borbom, u kojoj, odokativno, deset minuta trebate raditi jednu te istu stvar. Ali, da to ne bude sve, genijalnost leži u činjenici da je igra, unatoč jednoličnosti i repetativnosti, jako kratka – prema slobodnoj procjeni, traje samo 5 ili 6 sati.

Vjerujemo da lagano uviđate mazohizam developera o kojem smo pričali. Iako već viđen, interesantan nam je sistem sa kristalima za lightsabere, koji poboljšavaju određene stavke, poput regeneriranja healtha, trošenja Sile, snage napada i slično, pa treba odlučiti koji kristali vam najviše odgovaraju u određenom trenutku. Doduše, mi smo cijelo vrijeme koristili one za bržu regeneraciju healtha i slabije trošenje sile. Ubijajući neprijatelje, sakupljate bodove, koji se troše nadograđivanjem određene sile (push, lighting, grip, mind trick…), no ovdje je to nadograđivanje dosta manje bitno nego u prošlom nastavku, s obzirom na to da smo već od samog početka dosta moćni. Moramo priznati da nas je zabavio mind trick, nova Sila koja tjera neprijatelje da se samoubiju ili napadnu svoje kolege.

Grafika je na vrlo visokoj razini te je svakako vidljivo je da je u nju uloženo puno truda. Čitava igra izgleda uistinu privlačno – tu su odlične animacije likova, a najviše su nas dojmile cutscene koje prekidaju gameplay, koje su odrađene sasvim uvjerljivo i filmski. Zadnja boss bitka jest naporna i jednolična, ali isplati se odigrati ju čisto poradi zanimljivog završnog “filmića”.

Znamo već da je posebna pozornost posvećena fizici, za što su zaslužna čak tri enginea: Havok, Euphoria, te Digital Molecular Matter, a može se reći da igra bolje koristi snagu enginea u ovom dijelu. Glasovna gluma je cijelo vrijeme na razini, očito je da glumci iza mikrofona znaju što rade, a pozadinska glazba je Star Wars autentična i prigodna. Port je ovaj put ipak odrađen kvalitetnije, tu su čak i raznolike opcije vezane uz grafičke postavke, što je zadnjeg puta nedostajalo.

Kao minus naveli bismo i nedostatak sisa. Okej, kao, nismo ni očekivali sise, ali kad su cinematicsi ovako dobri, nikako ne škodi ubaciti koju sisu ponegdje. Čak i da cinematicsi nisu dobri, nikad ne škodi ubaciti sisu negdje. Ili je to samo moja životna filozofija? Dizajn levela je zapravo zanimljiv i šteta je što pozitivan dojam koji ostavlja pokvari ta vražja jednoličnost i identične lokacije. Jednom kad završite igru, ipak postoji određena vjerojatnost da ćete joj se vratiti – tu su challengeovi (popularni time trial zadaci), a postoje i posebni kostimi/kristali koje vrlo vjerojatno nećete pronaći tijekom prvom prelaženja.

Star Wars: The Force Unleashed 2 trebao je ispraviti sve mane prvog dijela i predstaviti još bolju Star Wars igru, možda i najbolju do sada. Realno, jedino što je ispravio jest kvaliteta PC porta. S vizualnog aspekta, igra je bila i ostala jako kvalitetna, cutscene su odlične, a fizika impresivna. Priča je podnošljiva, možda smo ipak očekivali malo više, ali igra je najviše zakazala na polju na kojem je imala doista puno potencijala – gameplayu. Jednolična, repetitivna, šablonska akcija, konstantno isti način borbe s neprijateljima, boss borbe koje ne odudaraju od ostatka, na kraju učine igru pomalo napornom, pa čak i frustrirajućom. Uza sve to, igra je prekratka.

Uglavnom, ono što možda niste znali jest da ova recenzija ima jako bitnu svrhu, koja je vezana uz dobrobit svih nas gamera. Naime, vjerujemo da će ovu našu recenziju, iako je na hrvatskom jeziku, pročitati netko tko poznaje nekoga tko je radio na ovoj igri, ako imamo sreće, možda čak i nekog važnijeg iz tog tima. Dragi čitatelju koji poznaje nekog iz LucasArtsa (Aspyr je ipak radio samo port), ovim putem te iskreno molimo da idući put kada te taj kolega/prijatelj/bračni partner zamoli za jednu od „onih“ usluga, jednu od onih mazohističkih koje ste prošli već nebrojen broj puta, jer je on, kao što smo već zaključili, žestok mazohist, molimo te, dragi čitatelju, da ga malo više ozlijediš nego što očekuje. Recimo, dovoljno da bude neko vrijeme onesposobljen raditi na video igrama, posebice onima vezanima uz Star Wars. Iskreno i od srca ti zahvaljujemo.

Nova igra za sve ljubitelje Sile ovaj put je čak stigla u isto vrijeme za konzole i PC. Igrali smo Star Wars: The Force Unleashed 2 – doznajte kako smo se zabavili.

65 Naša ocjena
  • Grafika